De Kroon

Meer informatie over restaurant De Kroon

7,1
Moon2016 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Wederom weer heerlijk genoten zowel de tapas als de kaart bevalt zeer goed. Daarnaast perfecte service van de kok voor allergieën wordt zeer goed rekening mee gehouden en is veel mogelijk! We misten vanavond alleen de enthousiasme van de gastvrouw die afwezig was!
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gedineerd bij de Kroon- sliptongetjes en onbeperkt spareribs- allebei perfect en ruim voldoende- prijs/kwaliteit dus heel goed- maar zoals gewoonlijk: de drank..... waarom moet hier altijd zoveel voor gerekend worden? Tapje Texels speciaal bier € 3,95- glaasje Chardonay € 3,50(allebei van goede smaak dat moet ook gezegd worden), maar dan een Irish coffee voor € 7,00 en dan praten we gewoon over een koffie met een kwak slagroom uit een spuitbus, met héél weinig smaak van whisky of whiskey als die echt Irish was. Heel jammer. Anders was het een perfect diner geweest.
Henriette S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Heb al verschillende keren hier gegeten en was prima in orde.
Lekkere koffie en witte wijn.
Voorgerecht soep was prima en hoofdgerecht zalm vond ik ook erg lekker.
De Apple-compote met een vleugje chili vond ik heel verrassend en echt lekker.
De bediening was tip top in orde .
Ik ben er geweest op rustige dagen dus als het echt vol zit weet ik niet hoe het dan is .
Ik kan begrijpen als er 120 man binnen zit dat je ff moet wachten.
Maar dat maakt niet uit.
De dessert met ijs zag er leuk gezellig en mooi uit.
Wij komen zeker weer.
Andre S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We zijn met 15 mensen tapas gaan eten bij de Kroon. Wat een teleurstelling. Veel diepvries/frituur hapjes. Weinig Spaanse gerechten. Vreselijke stoelen met stoelpoten die doorlopen langs de zitting. Daardoor duwen de bovenkanten van de stoelpoten in de zijkanten van je bovenbenen. Als je een uurtje moet zitten is dat niet zo erg, maar met wachttijden tot een uur tussen de rondes zit je daar al snel 4 uur en dan begint het behoorlijk te irriteren! Ook het feit dat de tapas op grote schalen op willekeurige plaatsen op tafel worden gezet is erg amateuristisch. Je moet dan van je stoel en op zoek naar de hapjes die je besteld had. Chaos alom en ook nog ontbrekende hapjes.
De pikante kip was ondanks de vele saus/vet/jus van binnen erg droog. De stokjes van de kipsaté waren verbrand en dat proefde je aan het eerste stuk kip op het stokje.
Prijzen zijn idioot hoog. Pekingeend loempia's (ook uit de diepvries en frituur) voor 5,20 euro? Niet normaal.
Kortom eten is matig, prijzen heel hoog en de service echt bedroevend.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Als inwoners van Anna Paulowna waren we erg benieuwd hoe het nieuwe restaurant de kroon zou zijn dus met de hele familie eten op maandag avond. Het was erg rustig (2 andere tafels)

De avond begon een beetje onwennig de bediening kwam onzeker over en onduidelijk. We begonnen met een flesje cava. Deze was prima, niet bijzonder maar gewoon lekker. We kregen even later de kaart, Persoonlijk vond ik de kaart vrij simpel en weinig verrassend. Toch gekozen voor het meest verrassende voorgerecht. Gegrilde lamsrack met venkel en aardappel. Het gerecht was helaas van slechte kwaliteit. lamsracks te ver gegaard. de venkel/aardappel puree was te lang gekookt waardoor er weinig smaak aan zat en de venkel niet meer fris was. en het was niet op smaak gebracht met peper en of zout, gelukkig stond dit wel op tafel. Van mijn tafelgenoten wat gerechten geproefd hier was de kwaliteit ook beneden niveau. uiensoep die smaakte naar groente bouillon met een paar stukje ui erin.

Het hoofdgerecht was gelukkig iets beter. de gaarheid van de biefstuk was iets te ver maar nog wel acceptabel. groente garnituur was broccoli quiche, de broccoli was veel te gaar en de quiche zat bij alle gerechten niet echt origineel en past ook niet totaal bij bijv sliptong wat één van mijn tafelgenoten had. De friet en sla die erbij geserveerd werden waren oke.

Als dessert een appel crumble taartje met vanille ijs en slagroom. Het taartje was erg lekker alleen het ijs en vooral de slagroom waren niet lekker. dus alleen het taartje opgegeten.

Afsluiter van de avond een glaasje baileys. Met nadruk op glaasje het was een soort mini martini glas met een klein laagje baileys erin die je dus met 1 slok op had en daar betaal je dan 4 euro voor, Erg jammer!
Carola V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heerlijk gegeten met veel keuze op de kaart. De mosselen zijn hier zeker aan te raden. Daarnaast is er mooi interieur en vriendelijke bediening. Tussenstijd tussen het opdienen van de gerechten is prima.
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Op uitnodiging in restaurant de Kroon terecht gekomen. Interieur is een wat rommelige poging om modern over te komen, veel steigerhout , klassieke hotelbar, ikea grenen tafels en geverfde houten bistrostoelen. Kwestie van smaak zeggen we maar. Tafels ruim uit elkaar wat prettig is.
Kaart is van het soort eetcafe, maar men heeft ook een tapaskaart, werdt niet direct gegeven overigens. Onze tafel koos onbeperkt tapas voor 26.50 p/p. De losse tapas varieerden tussen 3.50, (soep) en 6.50. De meeste lagen rond de 5.50 .
Tapas behoort typisch spaans te zijn. Hier sloeg men de (steiger) plank echter volledig mis, slechts 3 gerechtjes van de 26 mocht zich min of meer spaans noemen.
De prijzen per individueele tapa zijn erg fors voor het gebodene. 3 gamba's , vermoedelijk diepvries gefrituurd bijvoorbeeld , 6,20 is echt belachelijk. Op ,waarschijnlijk, te lage temperatuur gefrituurde kabeljauw , veel te vet, 5.20. 1 ??!! crostini , zalm/bieslook 5.20!!!
Kwaliteit was verder wel in orde. Goede tonijnsalade, lekkere babyribs.
Bediening aan tafel , prima, karaffen water geen probleem en dat was maar goed ook. Wat absoluut niet goed was , wachten , wachten ,wachten en wachten. Tijd tussen de gangen liep op tot rond het uur. Als je dan onbeperkt kan bestellen , en je doet 3 gangen dan zit je dus al minimaal 3 uur , wij zaten 4 1/2 uur !!!
Advies, serveer de tapas op rustige dagen of haal zoveel tafels uit het restaurant zodat de keuken het wel aan kan!
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
1e paasdag bij de kroon gegeten. Ik kende de locatie nog als een biercafe van de kermis die er elk jaar plaatsvond, maar het heeft een complete metamorfose ondergaan. Wat mij betreft iets te bombastisch (alle kleuren van de regenboog), het oogt wel direct als een gezellig eetcafe. Echter: de gerechten die ze bieden zijn naar mijn idee wel wat interessanter, uitgebreider en lekkerder dan je in een eetcafe kunt krijgen.
Gestart met een broodplankje incl plakken Serano ham en gerookte zalm. Heerlijke ham, beetje grote plakken: dus scheur ze in stukjes voor je ze in je mond stopt ;).
Vervolgens besloten we om allemaal een tapa te nemen als voorgerecht (naast de gewone kaart bieden ze ook een tapas menu). Ook deze kleine gerechtjes kwamen snel en smaakten heerlijk (vooral de slakken als je daarvan houdt!)
Alle hoofdgerechten waren heerlijk (slibtongen top gebakken, varkenshaas heerlijk zacht, spareribs met veel vlees en weinig bot) dus je hoorde ons niet klagen. Omdat we er zo van genoten en er gezellig zaten hebben we ook nog een dessert besteld: de chocolade proeverij is een aanrader...
De bediening is nog wat onwennig, maar ze zijn positief en doen hun uiterste best, wat het kleine gestuntel helemaal goed maakt.
Wij komen terug!