De Kroon

Dorpsstraat 26 7447 CS Hellendoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Kroon

Stout .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
December lezersmenu! Proeverij van rouleaux maïshoen en soepje paddestoel en tartaartje zalm met crème fraiche + brood met roomboter. Zeer smakelijk voorgerecht op een plat bord en mooi verdeeld. Hoofdgerecht: Twee stukjes diamanthaas (zeer mals) met garnituur van aardappel/frietjes/groente en compôte. Tafelgenoten waren meer dan tevreden. Nagerecht: mousse van chocolade + kaneelijs + stukje tiramisu en daarna nog koffie/thee etc. Uiteraard ontbrak de wijn niet bij dit al in menu! Voldaan en met een goed gevoel vinden we dit restaurant een aanrader.
Buiske B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Na een dagje Pieterpad gegeten bij de Kroon in Hellendoorn. We kozen beide voor de Zalmfilet met een goed glas witte wijn. De zalmfilet was heerlijk en ook de bijgerechtjes waren echt prima. Ik vond vooral de appeltjes met tutti frutti echt super fijn. Na hadden wij het Bijenkorfje wat bestond uit hazelnotenijs met een soort merenque en een subtiele advocaat-karamel saus wat echt verrassend lekker was!
Elret99 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Aangenaam verrast door het eten hier. Uitermate verzorgd en vers. De lamsstoofpot en biefstuk waren heerlijk. Ook de groente en de sla die erbij geserveerd werd was zeer smakelijk.
Kan dit restaurant aanraden.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
We zaten heerlijk buiten, maar ook binnen leek het goed toeven. De bediening was vriendelijk en to the point. Drankjes en amuse verschenen snel op tafel evenals de bestelde gerechten. De gerechten zagen er zeer verzorgd uit. De Spaanse ham bleek een uitstekend, echt Spaans smakend voorgerecht, ook de Carpaccio was goed. De eendenborst was perfect gebakken, de steak zeer mals. Zelden hebben we zo'n lekker kaasplankje genoten, een selectie van pittige en zachtere kazen, met toelichting door de kok gepresenteerd. De aanbevolen Portugese rode wijn overtrof onze verwachting. We waren hier met zes personen en een baby. Alle niet genoemde gerechten werden zeer gewaardeerd. Een door de kok opgewarmd potje eten voor de kleine werd in stijl geserveerd. De door een lokaal feestcomité geleverde rock en roll muziek werd mede door de aangename maaltijd niet als hinderlijk ervaren. Een aanrader.
Dick07
Wubbejan .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Inleiding:

Tijdens ons verblijf van maandag tot maandag op het vakantieoord “de Hellendoornse Berg” wilden we de eerste avond met z’n tweeën uit eten. Maandagavond is natuurlijk geen uitgaansavond, dus de keuze was beperkt. Ons oog viel op Hotel/Restaurant “de Kroon” in Hellendoorn, dit zag er op hun site best wel goed uit. Rond half zeven kwamen we in het inmiddels nagenoeg uitgestorven Hellendoorn aan.

Samenvatting:

Het was maandagavond, het was erg koud, het restaurant was leeg, op twee tafels na. Jammer, een iets hogere bezetting komt de sfeer vaak wel ten goede.
Vooraf was er voor mij een heerlijk Korenwijntje (op de juiste temperatuur!). Na een heerlijke amuse, een verrassend goed gemarineerd tomaatje met een stukje verse worst en kruiden, kozen we het voor- en hoofdgerecht. Na deze twee gerechten waren we helemaal voldaan en hadden alleen nog ruimte voor een kopje koffie.

Ambiance:

Het restaurant ligt midden in het dorp, het ligt op een prachtige locatie en het ziet er uitnodigend uit , met een heel groot erker, met een mooie kijk op het, vrij spaarzame, plaatselijke verkeer.
’s Zomers lijkt het me een heel mooie plek om er even te rusten onder het genot van een consumptie of een lunch.

Het eten:

Hier geen uitgebreide kaart, maar wel een kaart met voor ‘elck wat wils’, daar houd ik wel van. Ondanks de mogelijkheid van een verrassingsmenu (altijd mijn voorkeur) kozen we nu eens, volgens de wens van mijn lief, á la carte.

Het voorgerecht:
Voor mij de schotel met Black Tiger garnalen op een bedje van salsa van tomaat, paprika en kruiden. Vier grote garnalen in combinatie met de salsa, heel mooie presentatie op het bord: Ik heb er echt van genoten. De salsa was lekker kruidig en vormde een prima combinatie met de garnalen, die geheel volgens mijn regels waren gegaard!
Mijn lief koos voor de Tompouce van Geitenkaas met confijt van vijgen. Zij vond dit een hemels gerecht, was ook voor haar genieten dus!

Het hoofdgerecht:
Daar waren we het snel over eens: allebei kozen wij voor de gebakken zeebaarsfilet met kappertjes en cherrytomaatjes!
Op het bord verschenen twee grote filets van zeebaars, samen met veel tomaatjes en kappertjes. Daarnaast drie schaaltjes met: frites, groentjes (beetgaar) en appelcompôte (misschien wel de lekkerste die ik ooit heb gehad!)
De zeebaars was heel erg goed bereid, op de huid gebakken, wel erg veel hoor (ik schat ong. 2 ons p.p.), overheerlijk.
Die beetgare groentjes ((bloem)kool, boontjes, peultjes, worteltjes etc.) hoeven voor mij niet zo, maar de huisgemaakte frietjes waren een goede begeleiding en de appelcompôte met o.a. ook peer en abrikoos, was zo lekker je je er je vingers bij op zou willen eten.
Na het voor- en het hoofdgerecht waren wij echt verzadigd. Als afsluiter bestelden wij een cappuccino en een espresso.

De wijn:

We hebben de witte, Portugese, huiswijn gedronken, deze was heel verrassend: heel erg fruitig in de neus en in de smaak heel erg veel druif, met een verrassend lange afdronk.

De bediening:

De bediening liet helemaal niets te wensen over. Zeer attent en in voor een praatje.

Extra info:

Geweldige locatie, midden in het dorp. Echt een plek om een kop koffie te halen, een lunch te genieten, of te reserveren voor een heerlijk diner!
Na dit voortreffelijke diner zijn we voldaan teruggekeerd naar ons vakantiehuisje.

Megan B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Zeer goed restaurant in het centrum van Hellendoorn. Dit restaurant biedt naast de reguliere a la carte ook een 3-gangen maandmenu en 3 of 4-gangen verrassingsmenu. Uit de menukaart is duidelijk op te maken dat met het seizoen mee wordt gegaan. Hertenbiefstuk, fazant en wild zwijn staan nu op de kaart

Van ons gezelschap hadden twee personen het maandmenu, een had het verrassingsmenu en ikzelf had a la carte. Alle gangen en gerechten waren erg goed.

Mooie wijnen op de menukaart. Zelf hebben we gekozen voor de Portugese huiswijn, die erg goed was.

Goede en nette bediening. Duidelijke productkennis.
Net restaurant, een aanrader voor een wat exclusief diner.