De Kroon

Maandag 16:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
John .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De Kroon is een Chinees (en Indisch, etc.) restaurant met een lange historie en waar we al vaak hebben gegeten omdat het letterlijk bij ons om de hoek ligt. Ze zijn begonnen als gewoon à la carte restaurant, hebben daarna de 'wok-hype' meegedaan en richten zich nu voornamelijk op het 'all- you-can-eat' sushi concept. Daarnaast kun je er al die tijd ook uitstekend afhalen, wat wij dan ook geregeld doen als we geen zin hebben om zelf te koken.
Op de sushi-kaart staan zeer veel en uiteenlopende gerechten, zowel koud als warm. Er zitten soepen en andere voorgerechten bij, alle bekende vlees-, vis- en groentegerechten, en een uitgebreide (eveneens warme en koude) dessertkaart; de ijscoupes mag je overigens zelf vullen, zo vaak je maar wilt. Ze werken met zo'n kaartsysteem waarbij je per ronde max. 5 gerechten per persoon kunt bestellen; verspilling wordt niet op prijs gesteld en moet extra worden betaald (evenals een beperkt aantal exclusieve gerechten, zoals kreeft).
De kwaliteit en smaak van alle gerechten is zonder meer goed. De bediening is vlot, correct en vriendelijk, maar de zaak is ook erg groot en als het (vooral in de weekenden) erg druk is moet je soms wat langer op de gerechten wachten. Wanneer het restaurant grotendeels vol zit, is het er door de grote open ruimte en de soms luidruchtig spelende kinderen - sorry maar ik ben geen kindervriend - soms storend druk.
Beslist een aanrader, waar je voor een gemiddelde prijs iets bovengemiddeld kunt eten.
Lindsay1993 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Toen we daar aankwamen zag het vanuit het eerste oogpunt niet zo mooi uit, en dachten 'waar zijn we beland'. Toen we eenmaal binnen aankwamen zag het er netjes en verzorgd uit. Wat eten betreft zou ik er niet zo snel terug gaan, sommige gerechtjes waren erg vettig en niet goed bereid. Echter het personeel was wel erg vriendelijk, op een personeelslid na.
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
All you can eat hebben we al 6 maal gedaan en het blijft een feestje. Onze kleinkinderen genieten ook iedere keer weer. De sushi's zijn heerlijk, de warme hapjes ook erg lekker, gevarieerd en prima van formaat.
We halen hier ook regelmatig eten, ook dat is lekker en goed verzorgd.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Hier met familie gaan eten en gekozen voor de menuprijs inclusief drank. We kozen hier echter voor nadat de eerste drankjes waren opgenomen. De eerste ronde kregen we drank uit flesjes en de rondes daarna niet meer. De frisdrank smaakte toen erg waterig, net als de soya-saus overigens, erg jammer. Toen de tijd van het drankarrangement was afgelopen kregen we weer flesjes frisdrank.De kwaliteit van het eten is gewoon goed.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Een all you can eat concept waarbij het mogelijk is om inclusief dranken (Bier, wijn, fris en koffie) rond de € 28,- uit en thuis te zijn. Donderdag avond ongeveer 40 gasten in het grote restaurant. Daarom ontbrak het niet aan goede service. Het eten komt overeen met een goed all you can eat restaurant. Opvallend zijn de sushi varianten die mooi van formaat zijn. Dat wil nog wel eens verschillen. De warme gerechten zijn allemaal heerlijk op smaak. De keus in de kaart is van ruime omvang met veel Chinese gerechten. Hierdoor is het bereik van een brede doelgroep erg groot. Het restaurant is enorm met 200 zit plaatsen. Toch is dit niet storend. Kritische noot: De geur van de bakplaten is overduidelijk aanwezig. Prijs kwaliteit verhouding is hier dik in orde.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Heerlijk gegeten hier, toen we aan kwamen rijden hadden we even onze twijfels of het allemaal wel zo mooi en hygiënisch zou zijn, maar toen we eenmaal binnen waren, waren alle twijfels weg. We werden snel en beleefd geholpen en al het eten kwam lekker vlot. Dit restaurant heeft wat mij betreft wat voor op de grote ketens van Japans eten: er is hier een mooie combinatie van Japanse en Chinese gerechten, waardoor niet alleen de sushifan aan zijn trekken komt, maar iedereen volop kan genieten van al het eten. Het onbeperkte toetjesbuffet is ook erg prettig! Binnen in de zaak kun je bovendien heel goed in de keuken kijken (ze staan achter een soort bar te werken) wat een goed gevoel geeft over hoe men te werk gaat in deze zaak en bovendien voegt het aan de sfeer toe. Jammer dat we aan de andere kant van het land wonen, maar anders waren we zeker snel terug gekomen!
JuliaS .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Lekker, voldoende keuze, hebben hier vaker gegeten. Personeel (jongeren) zijn heel vriendelijk. Restaurant is om 16 uur al open, maar hebben wel even moeten wachten tot de kok er was, en moeten vragen voor salade bar. Daarna alles prima.
Haapveld .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Wij hebben erg genoten van ons diner bij De Kroon. Wij hebben hier gegeten op een vrijdag avond en wat ons opviel was dat het erg druk was, alle tafels waren bezet. De bediening was erg aardig, maar omdat het erg druk was, duurde het vrij lang voordat het eten er was. Het eten was erg lekker en het restaurant zag er erg verzorgd uit. Elke keer smaakt het eten prima. Er is ontzettend veel keus, ook voor mensen die wat minder gek zijn op sushi. Een leuke avond gehad en heerlijk gegeten. Zeker een aanrader Wij gaan hier zeker nog eens terug!
Kim_123 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Nooit weer!
De bediening was simpelweg waardeloos. Per ronde sushi dik een uur wachten, verkeerde gerechten krijgen, of gewoon helemaal niets krijgen ook al heb je er al meerdere keren naar gevraagd.
Tevens liet de bediening het een na het ander uit handen vallen en zijn er meerdere borden sushi op de grond beland.
Bij het afrekenen stond de eigenaar van de zaak met een grote lach op zijn gezicht te verkondigen dat hij niet kan garanderen dat je al het bestelde eten krijgt als het druk is, en dat we toch zeker 4 uur hadden mogen zitten waar dat bij andere restaurants slechts 2,5 uur is. Ja dat klopt maar het was geen vrijwillige keuze! Na 4 uur hadden we 3 rondes besteld waarvan meerdere gerechten niet op tafel gekomen zijn.
Op de vraag of dit gecompenseerd kon worden in de prijs werd de beste man ook nog eens erg onbeleefd en verkondigde hij dat we de volgende keer wel goede service zouden krijgen.
Waardeloze zaak!
Angela D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Wij komen al een hele tijd bij de Kroon! Toen het nog een wokrestaurant was zijn we regelmatig gaan wokken en het smaakte altijd goed. We hebben er toen ook wel eens Japans gegeten en dat beviel ons ook erg goed.
Sinds het een all you can eat restaurant is met sushi, wokgerechtjes enz. is geworden, zijn we helemaal verslaafd!
Elke keer smaakt het eten prima. Er is ontzettend veel keus, ook voor mensen die wat minder gek zijn op sushi. Onze favorieten zijn toch de 'spicy tuna' rolletjes, 'tempura groenten', sushi met lekker knapperige garnalen, 'lembu smoor'... Eigenlijk nog meer, maar te veel om op te noemen.
Het eten wordt meestal snel geserveerd, er wordt door de vriendelijke bediening vaak gevraagd of alles naar wens is en wat wij ook erg handig vinden is dat je er voor kunt kiezen om voor en paar euro meer ook de drankjes all inclusive er bij te nemen.
Wij gaan zeker nog vaak terug!
Wassapby .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Nou wij zijn gegaan voor lunch! we waren mooi op tijd daar en werd meteen gevraagd of we wat wouden drinken. Voor de rest geen uitleg of wat dan ook. Het begon al met de drankjes tot 2x toe het verkeerde gebracht. Toen we gingen bestellen duurde de eerste gang minstens half uur!! terwijl wij de enige waren. ook bij de rest van de gangen duurde het minstens 20min. hebben 2x gevraagd waar het eten blijft en een keer hebben we zelf er naartoe moesten lopen om het blaadje af te geven. Ze geven je totaal geen aandacht, doen nors en ongeïnteresseerd.

Voor de rest is de sushi wel lekker, maar de warme gerechten vielen ook tegen. En bij sommige andere gerechten leek het net uit de vriezer te komen, vandaar dat het zo lang duurde.

Het mooie was bij het afrekenen, zonder maar iets van te zeggen hebben ze van lunch, diner van gemaakt. Waarop ze antwoorden ja lunch is alleen tot 1600 uur. Dat vonden wij belachelijk vooral omdat ze extra zo lang tussen de gangen duurde. Ook werd ons niet vertelt dat je maar tot 16:00 kon lunchen en dat je erna extra moest betalen. Wat bij de andere sushi restaurants nooit het geval is!! Waarop er bot word gereageerd van: jullie zijn nooit naar restaurants geweest. Dat was de druppel, heb zelf bij bekende sushi restaurants gewerkt ga bijna heel nederland af om verschillende sushi restaurants uit te proberen!

Dus samengevat: Gaan je tijd rekken zodat je over de diner tijd komt en dat je diner moet betalen. Geen wonder dat met dinertijd er nog niemand komt zo slecht!
Dominique B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Gisteren met z'n tweeën bij De Kroon gegeten. We mochten kiezen of we in het voorste of achterste gedeelte van het restaurant gingen zitten en we hebben voor het achterste gedeelte gekozen, omdat het daar enorm gezellig en sfeervol zitten is. De bediening is ontzettend aardig en attent. De eigenaar van het restaurant kwam regelmatig even vragen hoe het eten smaakte en heeft na het eten nog een poos met ons gepraat.
Het eten is echt super. Verse producten en echt alles wordt zelfgemaakt. Ook werden we van goed advies voorzien bij de keuze van de gerechten.
Wij komen hier zeker nog vaker!
Spafrank .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wij waren op zoek naar een All you can eat Sushi en toen kwamen wij de Kroon tegen op het internet. We hadden gereserveerd voor afgelopen zaterdag.
We zagen online dat dit een nieuw concept was voor de Kroon, maar dit was niet te merken aan hun aanbod of service. De kaart was goed en uitgebreid, de sushi was lekker en de service was goed. Na de sushi nog wat andere lekkere vlees- en groentegerechten uitgeprobeerd.

Een leuke avond gehad en heerlijk gegeten. Zeker een aanrader!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Nog nooit zo slecht gegeten!!

Bediening had een mentaliteit van "kunnen we nog niet naar huis?"
Arrogant, brutaal en gewoonweg onbeschoft.
Eend: superdroog.
Ossenhaas: Taai. (volgens mij niet eens kogelbiefstuk)

Conclusie: compleet waardeloos!!
Edgarculinair .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Heb hier afgelopen zaterdag gegeten en heb een heerlijke avond gehad. Het eten was erg goed, met name de tonijn-sushi viel erg goed in de smaak aan tafel. Het was gezellig druk maar ondanks dat werd het bestelde eten constant snel bezorgd. Als ik kijk naar de prijs-kwaliteit verhouding is er echt niks van te zeggen. Het eten is goed en heb 2,5 uur lekker getafeld. Een aanrader als je in de buurt van Heerlen bent.
Shirley I.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Heerlijk gegeten, all you can eat sushi, hele uitgebreide menukaart. Veel uitgebreider dan andere all you can eat sushi restaurants waar ik geweest ben zoals in Heerlen en Sittard. Vooral de TepanYaki gerechten zijn overheerlijk. Het hele restaurant is verbouwd en het ziet er geweldig uit, goede service Al met al, wij komen hier zeker vaker terug!
Ve&Ro .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Wij wilden graag sushi eten en vonden via internet dat de Kroon een nieuwe formule heeft. All you can eat sushi, tepanyaki etc. Het eten viel niet tegen, uitgebreide menukaart, goed verzorgd. Het personeel was heel vriendelijk en snel. Zo hebben we een leuke avond gehad.
Grote tegenvaller kwam bij het afrekenen. Tot onze schrik moesten we €9,60 betalen voor een literfles spa blauw. En wij hadden ook nog andere drankjes besteld. We zijn natuurlijk verhaal gaan halen en er werd gezegd dat zij berekenen hoeveel glazen er uit eenfles gehaald kunnen worden en hier wordt de prijs op berekend. Beslist een domper op deze avond.
Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
De keren dat wij hier gegeten hebben zijn we altijd goed behandeld. De eigenaar zelf komt na afloop van het eten persoonlijk langs met warme vochtige doekjes. Het eten is lekker, maar niet buitengewoon. Gewoon een standaard chinees dus, zonder veel poespas.