De Kroon

Markt 1-2 6271 BD Gulpen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Kroon

Margreet M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Als lunch hadden wij de Limburgse champignons en de Limburgse grillworst. Samen met echt verse jus d'orange, heerlijk. De champignons waren lekker, maar het brood dat erbij zat was wat gewoontjes. De salade miste wat dressing. De grillworst was prima, alleen snapten we de donkerbruine pistolet niet. Hoe eet je dat dan? Dan maar snijden, maar dan eet je of brood, of worst. De inrichting kan wel een update gebruiken, zeker de toiletgroep die erg achteraf ligt en koud is. De bediening is zeer vriendelijk.
J R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De Kroon noemt zichzelf “Het Kroonjuweel van het Zuiden” en daar kunnen wij ons helemaal in vinden.
Midden in het drukke Gulpen ligt de Kroon en door het kabbelen van de nabije Gulp zit je hier heerlijk rustig. De kaart is een boekwerk van zo’n acht pagina’s dus dat is nog best lastig kiezen. Ik koos een maaltijdsalade met gerookte vis en mijn partner een broodje Limburgse grilworst. Deze laatste bleek een enorme worst op een broodje, onverwacht veel dus. De salade bevatte zalm, forel en makreel en was samen met het bruine brood zeer smakelijk. Al met al een fijne lunch, mede ook door de uitstekende bediening
HendrikusMartinus .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
De locatie is prima waar waarom wordt er geen aandacht aan de gast gegeven. Het te lang voordat je bestelde krijgt, ben op een gegeven moment zelfs naar de tap gelopen. Kreeg als antwoord: het biertje staat daar op hoek v.d. Bar en het duurde nog een tijdje voordat deze kwam. De aspergesoep, met groene asperge? was bremzout, de omelet was daarentegen goed echter geserveerd met twee kleffe witte boterhammen, deze heb ik ook laten staan. De keuken en bediening moet en kan beter!leerpunt voor de gerant. Daarnaast pak de rommelspeelkamer en de toiletgroep aan, dit is gedateerd en niet fris. Daarnaast was het binnenklimaat niet goed, veel te warm/muf.
Beste hendrikus Martinus wij streven er altijd na om onze gasten zoveel mogelijk aandacht te geven , bij drukte kan het soms wat langer duren excuses hiervoor. De aspergesoep die u te zout vond met garnituur van mooie groen asperges was naar u smaak te zout , wij serveren deze altijd zo met veel succes en veel complimenten , maar over smaak kunnen niet twisten als u van weinig zout houd. Wat betreft de speelhoek vind ik altijd fijn als het een rommel is hebben de kinderen ook leuk gespeeld . Ik hoop u zeker terug zien om toch weer bij ons te kunnen genieten van onze heerlijke gerechten . mvgrt Roel Wevers

Reactie van proever:

Als je niets met een advies/leerpunt doet wordt het helaas nooit wat. Alleen lerende organisaties behoren tot boven gemiddeld en hebben hierdoor continuiteit. Het gaat nog steeds om constante kwaliteit en servicegerichtheid. Ik heb niet aangegeven dat een speelruimte niet oke is maar het is naast de toiletgroep op dit moment oude meuk. Kijk eens met de bril van je klant.
Lorence W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
super leuk restaurant met een top bediening. heerlijk teras aan het water. en vooral heerlijk ijs!! compimente voor het bedrijf!
Joep S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Ik kom hier regel matig eten, ik vind dit een gezellig,sfeervol restaurand. Ze hebben zeer goed eten, het is van kwaliteit, het is altijd warm, de smaak contraste zijn altijd goed uitgekozen. De heerlijke speciaal bieren ook helemaal niks over te klagen. Als je daar ben raad ik je aan om eens een lekker speciaal biertje te pakken.
Sigurd F.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik was hier een keer eerder geweest. De plek is heerlijk midden in Gulpen. Er zjjn allerlei bijzondere bieren van het vat. Nu waren we met zijn vieren en bestelden bitterballen. We kregen er 7. Tweede ronde gevraagd om 8. Moeilijk moeilijk, maar 8 gekregen. 3de ronde wilden ze er weer maar 7 geven. Expliciet om 8 gevraagd, toch zeven gekregen. Na al die porties en biertjes zo'n behandeling. Ik schrijf niet gauw een recensie maar dit is te kansloos.
Beste gast ik ben blij dat u genoten heeft van onze speciaalbieren en de heerlijke bitterballen , bij de derde ronde bitterballen heb ik daar met u een grapje overgemaakt ,maar dat is bij u schijnbaar niet zo overgekomen mijn excuses hiervoor , bij ons zijn diverse hapjes altijd 7 stuks. Ik nodig u uit om om nogmaals bij ons van een heerlijk biertje te komen genieten en u krijgt dan van mij een heerlijke portie bitterballen mvgrt Roel Wevers

Beste Roel,

Dank je voor je reactie. Ik zal er zelf niet veel aan hebben, ik kom niet geregeld in Zuid-Limburg.

Ik hoop dat een volgende bezoeker er wat aan heeft.

Met vriendelijke groet,

Sigurd Felix
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Een aantal keren hier geweest voor iets kleins te eten of iets te drinken. Afgelopen week hier geweest voor avondeten, en we werden in eerste instantie bediend door een zeer vriendelijke jongeman.Op mijn vraag of ze speciaalbieren van het fust hadden, kon hij gedetailleerd aangeven hoe de smaak van hun eigen huisbier was. Het menu van de dag was echter niet bekend, de ober is gaan vragen en deelde ook dit weer gedetailleerd aan ons mee. Het eten zelf was lekker, echter lijken de prijzen wel iets hoger dan gemiddeld hier.
Rolph .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
De Kroon is een gezellig restaurant, dat op een zeer goede plek in Gulpen is gelegen. Wij hadden een verrassingsmenu, dat erg goed en lekker was. De bediening was attent. Nadeeltje vond ik dat er een emmer met vies water vlak bij ons tafeltje stond.
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Afgelopen zomer een paar keer op het terras van De Kroon gegeten , wat toen wat tegenviel, maar deze keer was het eten heerlijk. Ik was verrast. Vooraf een carpaccio (zeer mooi vlees) met een heerlijke dressing. Daarna een T-bone steak, die ook daadwerkelijk bijna 500 gram woog en een ijsje na (mijn geliefde kaasplankje als dessert zou ik niet meer weg krijgen, na dit stuk vlees). Mijn partner had konijnenbout (2 mooie bouten) die ook heerlijk smaakte. De zaak is gedateerd, maar we zaten dicht bij het open haartje (wat toch sfeer gaf) en de bediening was prima.
Sandirk .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Een van onze favoriete plekken in Zuid Limburg. We zitten hier dan ook vaak. Mooie locatie, vriendelijk personeel, lekker eten en een mooie drankenkaart. We worden ook herkend als we er weer zijn. Ook al is dit maar 1 keer in het jaar. Wij blijven terugkomen
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Voor een snelle maar toch smakelijke hap zaten we goed bij de Kroon. Een goed gegrilde kip brochette en een pannetje mosselen (mss niet de juiste plek) waren uitstekend van smaak. Hele vriendelijke bediening. Ligging is ook erg leuk, aan de geul.
MaxSan .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
De aankleding van het café/restaurant is erg sfeervol en warm en dat is wat ons dan ook naar binnen lokte. Onze intentie was nog even wat te zitten voordat wij ons naar een restaurant begaven. Het café was vrij leeg, in mijn herinnering twee tafeltjes buiten op het terras en drie tafeltjes binnen waaronder ook dat van ons. Het leek ons dan ook geen probleem om hier nog eventjes wat te drinken.

Uiteindelijk duurde het vijftien minuten voordat er zich een jongedame van de bediening zich bij ons tafeltje meldde. Normaal gesproken, op een vol terras, is dat wat mij betreft geen punt maar dit café was overbemand met maar liefst vier personen in de bediening. Dat het dan zo lang duurt voordat aan twee duidelijk wachtende mensen aan een tafeltje midden in het café wordt gevraagd of zij misschien iets willen bestellen ... tsja, dat is niet echt professioneel.

De bediening was erg jong en vooral met elkaar bezig, een jongeman van de bediening stond zelfs het merendeel van dit kwartier in de deuropening naar buiten, dan weer naar binnen te staren. Het leek te gaan regenen, dit was schijnbaar meer zijn aandacht waard dan de gasten. Het is ongetwijfeld leuk en gezellig werk, maar voor gasten is het erg vervelend om de bediening moppen te horen tappen in plaats van een bestelling op te komen nemen.

Uiteindelijk werden dan toch twee mokken met warme chocolademelk voor ons geplaatst, maar helaas ... de machine zal kuren hebben gehad of moeilijk te bedienen zijn, want dit was water boven en chocodrab onder.

Het is hopelijk slechts een momentopname, maar wij komen hier niet meer terug.
J R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
De Kroon ligt in het centrum van Gulpen op een mooi rustig plekje. Het is een prima rustplaats na een pittige wandeling of fietstocht. Zelfs als het druk is, is het niet erg om hier even wat langer op de bestelling te wachten, gewoon omdat het hier goed toeven is. Een vorige keer aten we heerlijk zuurvlees, nu slechts een Brusselse wafel met fruit maar deze was zo lekker dat hij echt de moeite waard is om genoemd te worden. Dank ook aan de bediening!
Pleunie .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
's Morgens in de serre , 1 cappuccino, 1 latte macchiato, een wafel met vers fruit en een stuk vlaai met aardbeien. De latte macchiato was waterig en zeer smaakloos, de cappuccino was muf en waterig. Op de vlaai, die prima van smaak was, ontbraken stukken aardbeien. De wafel, die in eerste instantie met slagroom werd gebracht terwijl er zonder besteld was, was droog en taai.
De kaarten op de tafel waren kleverig. Bij het afrekenen binnen, het duurde wat lang voor er weer iemand buiten kwam, viel het mooie interieur ons op. Wij komen hier niet terug. Nooit in een horeca gelegenheid zulke slechte koffie gekregen.
Beste Pleunie ik had al op je klacht gereageerd , nogmaals mijn excuses ,maar waarom 2 maal ongeveer het zelfde verhaal?

Reactie van proever:

De recensie was verwijderd, zoals op de site is te zien, vandaar.Dat de koffie niet te drinken was had ik al bij het afrekenen meegedeeld.Gezien de rest van onze ervaring vond ik het een hopeloze missie om verder aan te geven wat er niet in orde was.Had zelfs medelijden met de serveerster.

anf 2e reactie van restaurant:

Door een recensie nogmaals te plaatsen wordt een klacht niet opgelost ik zou liever zien dat u met mij een koffie of latte macchiato komt drinken en dan u kunnen overtuigen dat wij perfecte koffie hebben , ik hoor graag van u.
Pieterdoornbos .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Rond de pinksterdagen zijn wij een weekje in Gulpen geweest ,wij hebben tot drie keer toe bij de kroon gegeten waarvan twee maal het asperge menu 5 gangen voor maar 32,50.
allemaal heerlijke gerechten en bij het hoofdgerecht een mooie grote portie asperges, perfect gekookt.
we hadden een keer het menu met vis en een keer met vlees (lamsrack als hoofdgerecht)
we werden goed bediend op het mooie terras , zeer aardige serveersters die iedereen snel en netjes hielpen.
Brasserie de kroon top ga zo door wij komen terug!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Misschien wel de meest prominente locatie in dit toeristische dorpje en qua uitstraling ook best leuk. Gezellig terras, aardige inrichting. Bediening is vriendelijk genoeg, maar was bij ons bezoek niet bijzonder oplettend of snel. We moesten dan ook zelf om de rekening vragen. We waren vroeg, een van de eersten voor de lunch, dus er was nog bijna niemand. We zaten in de serre, wat een fijne plek is als het weer niet meezit. De zaak rook alleen wel behoorlijk sterk naar chloor. Op zichzelf geen slecht teken, er wordt kennelijk goed schoongemaakt, maar niet erg smakelijk. De koffie was niet lekker, de koffie verkeerd ook niet erg warm (koude melk gebruikt misschien?) Met de uitsmijter die we bestelden was niet echt iets mis, maar die werd geadverteerd op de kaart als "Uitsmijter de Kroon", een verrassing waarvan de ingrediënten niet vooraf worden verteld (en dat deed de serveerster ook echt niet toen gasten naast ons ernaar vroegen). Die "speciale" uitsmijter bleek alleen wat stukjes tomaat als extraatje te hebben. De prijzen zijn redelijk hoor, maar dan valt het allemaal toch tegen. Kortom; met zoveel andere zaken in de directe omgeving komen wij hier waarschijnlijk niet meer terug.
Susanne1962 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Na dat we vorig jaar voor het eerst in onze kerstvakantie in limburg waren .
Hebben wij besloten dit jaar weer een bezoekje te brengen aan limburg

vorig jaar hadden wij een voortreffelijk diner gehad bij brasserie de kroon in Gulpen ,
En dat was toen super bevallen ,,,
ik en mijn vrouw hebben het er nog vaker over gehad ,mmmm we hadden toen een heerlijk wild menu ,,

dus dit jaar hebben wij weer een bezoekje gebracht aan de gezellig versierde Brasserie ,

het was lekker weertje dus eerst ff stukje wandelen ,,na twee uurtjes flink gestapt te hebben ,kwamen we (toevallig ) haha langs de Brasserie

de kinderen lazen buiten op het bord PANNEKOEKEN ,,,dus !!!!
nou en ik had wel zin in een speciaal biertje ,,en die hebben ze daar ,pff zoveel gelukkig dat ik niet in limburg woon !!!!

de kinderen kozen voor een pannekoek met gebakken appel ,,
mijn vrouw en ik namen een Croute ,was schijnbaar nieuw
was een lekker dunne knapperige deeg ,belegd met ,,, ik had met zalm ,mijn favoriet ,mijn vrouw nam met valdieu kaas ,,,
toen ze de Croute brachten keken we onze ogen uit , Heerlijk waren ze

we waren drie dagen in Gulpen ,
we hebben toen maar gelijk gereserveerd voor de dag erna ,met ons viertjes .

toen we een dag later weer kwamen was de zelfde serveerster erweer ,en vriendelijke meid die ons gelijk herkende en ons naar onze tafel bracht ,,

we kregen een tafel waar we zo de keuken in konden kijken ,
leuk om te zien hoe de kok met ons eten bezig was ,
de kids namen beide de kinder schnitzel ,
ik nam de tournedo met pepersaus ,,en mijn vrouw ja natuurlijk het wild trio waar we het nog zo vaak over hadden gehad

gelukkig hadden we gereseveerd want het was er zo als altijd behoorlijk druk
in de keuken waren ze druk bezig ,,
knap hoe men in zo,n korte tijd zoveel mensen te eten kan geven ,,
ik zag dat mijn tournedo vers werd af gesneden ,voor dat hij werd gegrild

omdat het nog al druk was kwam de seveerster ons vragen of de kinderen soms al hun snitzel wilden samen met ons voorgerecht ,zodat ze niet zolang hoefden te wachten ,dat is pas aandacht voor je gasten ,,

ohja vergeten ons voor gerecht ,,ik salade scampies ,,jammie
en mijn vrouw de Herten carpaccio met een lekkere dressing van bosvruchten en veel geraspte parmazaanse kaas

het hoofd gerecht ik had gevraagd om mijn tournedo tussen rood en medium te bakken ah saignant ( hoop dat ik het goed schrijf ) zij de juffrouw .
en ja hoor precies goed gebakken ,
mijn vrouw trio van wild , met een rode wijn saus ,, voortreffelijk ,

stop maar met schrijven want ik heb het water weer in de mond staan ,,,,

kan alleen maar zeggen ,Mensen van Brasserie de Kroon ,BEDANKT .

En tot volgend jaar ,,,
maar denk dat we in juni al een weekendje komen ,,,

grt Robert en Paula ,Kim en Britt

Rick V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Afgelopen vrijdag gedineerd op het terras van De Kroon. Als voorgerecht bestelden we vitello tonato en carpaccio (bereid met lokaal rundervlees) gekozen dat beide prima smaakte, hoewel er iets teveel saus over de carpaccio zat. De saus zelf was goed maar toch wat zonde van het heerlijke vlees. Als hoofdgerecht namen we de tournedos. Het vlees zelf was erg goed bereid en van goede kwaliteit. Het miste wat kruiden en de saus was wat flauw. Na wat zout en peper erg lekker van het stuk vlees gegeten. Groot minpunt was toch wel de garnering en overige bijgerechten. Zonde dat iemand die toch weet hoe een goed stuk vlees te bereiden de rest van het eten niet op datzelfde niveau tilt. Bij tafelgenoten zagen we een gigantische ongeorganiseerde berg eten op een bord en elders een vis trio in aluminiumfolie. Met ietwat meer aandacht voor smaken en vooral voor opmaak zou het een zeer geslaagde brasserie zijn. De ligging is namelijk erg leuk en de bediening ook.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Hier op een vrijdag een lunch genuttigd. Het pand zier er leuk uit met een terras aan het water. De bediening bestond uit 2 jonge dames die erg hun best deden. Het broodje kaas was prima maar de dienster wist niet welke kaas gebruikt werd. De kroketten op brood waren redelijk maar het merk blijft mij een raadsel. Ook hier veel garnering. De koffie en warme chocomel (uit automaat) waren prima. De wafel met slagroom werd vers gemaakt maar toen hij op tafel kwam was deze al niet meer erg warm.
Arlo P.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Ik weet niet wat het is qua terras zeker het mooiste van Gulpen langs het riviertje de Gulp gelegen . Maar het lijkt wel of hier iemand kookt wat de eerste keer in de keuken staat . Eten komt koud en half gaar op je tafel . De bediening zijn vooral jongeren die nul gevoel hebben wat horeca betekend . Na het eten moest ik naar het toilet wat ik toen zag deed mijn maag draaien de afwas stond op gestapeld als of het al de hele dag er stond .