De Kromme Watergang Restaurant met Suites

Slijkplaat 6 4513 KK Hoofdplaat Nederland Kaart

Over het restaurant De Kromme Watergang Restaurant met Suites

Heerlijk dineren op het Zeeuws-Vlaamse landschap

Gastvrijheid, daar streeft het restaurant De Kromme Watergang naar. De keuken is gebaseerd op de zilte en aardse smaken die ze vinden op het mooie Zeeuws Vlaamse landschap. Met smaak en passie doet de keuken zijn best om lichte, gemakkelijk verteerbare en creatieve gerechten te bereiden!

Meer informatie over restaurant De Kromme Watergang Restaurant met Suites

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

Uitmuntend
9,4
Erg rustig
Martijn T.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
We hebben het Oosterscheldekreeft menu genomen. 4 gangen, waarvan 3 bereidingen met de kreeft als hoofdgerecht: in een salade met eendenlever, kruiden en een dressing met de kreeft erin verwerkt, in een fantastische bisque met asperges en gegrild. Ik heb nog nooit zo perfect gegaarde kreeft gegeten. Wat me nog het meest beviel is dat de puurheid en kwaliteit van de smaken van de ingrediënten de aandacht vroegen en niet de kooktechnieken.

We hebben geslapen in één van de B&B's waar het restaurant mee samenwerkt. We zijn gebracht door de B&B eigenaar en teruggebracht door één van de koks die onze salade gemaakt had. Niet alleen is dat een ontzettend leuke ervaring, maar de simpele menselijke benadering, het gebrek aan poespas en het terechte enthousiasme van de kok maakt het alleen nog maar tot een leukere beleving.

Gastvrij, perfect eten met de ingrediënten van wat Zeeland te bieden heeft. Mooier kan het niet worden. We hebben in Spanje, Frankrijk en Italië culinaire hoogtepunten meegemaakt met lokaal georiënteerde keukens die met creativiteit het maximale uit de ingrediënten weten te halen. De Kromme Watergang doet er niet voor onder.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Waanzinnige ervaring in dit restaurant in Zeeuws-Vlaanderen. Erg genoten van de verrassende gerechten die je hier voorgeschoteld krijgt. Lokale producten die op onnavolgbare wijze wordt gepresenteerd, elke gerecht is een klein kunstwerk. De service is van zeer hoog niveau, zelfs als je met een grote groep bent zoals dat bij ons het geval was.
chey ..
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Lang naar uitgekeken. Een 6 gangen diner met overnachting geboekt. En het voldeed inderdaad aan de verwachtingen. Het eten werd mooi opgediend, de service was erg vriendelijk. De creativiteit spat er vanaf. Hier wordt zeker met passie gekookt. We gaan zeker nog een keer terug.
eetbeter2 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een geweldig culinair feest gehad in Hoofdplaat.
We kwamen voor de lunch en voelden ons in eerste instantie wat opgelaten want we waren de enigen.
Het begon al goed met een aantal heerlijke amuses en het ging vervolgens alleen maar beter. Hoogtepunt was een visgerecht met schaafijs van ras-el-hanout. Origineel en een mooi contrast van texturen, smaken en temperaturen.
De friandises bij de koffie waren overweldigend.
Het is jammer dat Hoofdplaat een heel eind van onze woonplaats ligt.
René B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vol verwachting afgereisd naar het verre Zeeuws Vlaanderen en daar hebben we geen spijt van gekregen. Mooi gelegen in het Zeeuwse landschap en stijlvol ingericht aardige en kundige bediening. De chef kwam de bestelling opnemen en maakte een leuk praatje. We hebben echt genoten van de verrassende combinaties en bijpassende wijnen. Alle smaken kwamen voorbij. Vooral de combinaties van zeevruchten en vlees waren heerlijk. Na al die verwennerij hebben we ook overnacht bij de Kromme Watergang. Prachtig appartement in bij de jachthaven van Breskens met geweldig uitzicht op de Westerschelde. Kortom een topervaring die ik een ieder van harte kan aanbevelen.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het blijtt toch jammer dat zoveel goede restaurants helemaal in Zeeland liggen! Vanuit Utrecht toch weer 2u rijden voor ons. We overnachten altijd als we in Zeeland eten dus het is te doen. De KW is echt een toprestaurant. Wat ook opvalt is dat we met 4 personen de 1000 euro niet aantikten. Terwijl er toch 5 flessen wijn (netjes geprijsde wijnkaart!!) open zijn gegaan. De keuze uit 2 menus, wij kozen voor de creatieve variant. Maar 1 gerecht sloeg de plank mis, dit was gelukkig een predessert dus niet eens heel erg. De keuken kenmerkt zich door een spicy note. Bijna elk gerecht had wel iets pittigs, wij houden ervan! Overall gezien toch wellicht het beste 2* restaurant van ons land!
René D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Een sensatie voor het oog en de smaak pupillen. We hebben genoten van een 12 gangen menu van schaal- schelpdieren en vis met een bijpassende wijn alles geserveerd door vriendelijk personeel. De gerechten waren allemaal verschillend van smaak en ingrediënten. Iedere gang was een toppertje. We zijn er ook blijven overnachten in een buitengewoon mooi luxe ingericht oud arbeidershuisje met een uitgebreid ontbijt. Het was zeker de moeite waard.

gib V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
in juli prima diner genoten voor 150 euro pp , drank in
Vinke is mi zeker de evenknie van gebeur Sergio , waar ge veel dieper in de buidel moet tasten voor veel tralala maar zeker niet lekkerder
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een heel mooi restaurant met een uiteraard een uitstekende keuken. We waren benieuwd naar de visgerechten die de chef ons zou presenteren. En bijzonder mooi en lekker waren ze... De pieterman vis was langzaam gegaard en echt lekker. Hoogtepunt voor ons ware de deserts, want die waren echt super lekker. We konden ze bijna niet helemaal op, maar wilden niet opgeven.
Een mooie ervaring rijker weer.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gegeten en geslapen...........wat een feest. Goede ontvangst bij het ophalen van de sleutel in het restaurant en begeleiding naar het appartement 10 minuten verder, wat er mooi uitziet. Goed bed, strakke kamer met een schuifpui en mooi uitzicht richting het water. De taxi service met het ophalen om te gaan eten en het terug brengen om te gaan slapen werkt prima. De maaltijd, wij hebben 7 gangen gedaan: mooie amuses, en perfecte smaken. Zeer aardig personeel en vooral de water jongeman heeft ons hart gestolen. Geen probleem met het wijnarrangement aangzien wij alleen rood drinken, goede opbouw, goede hoeveelheden, maar wel minder uitleg en enthousiasme om het te vertellen. Wat heel leuk is dat de Chef zelf aan tafel komt en vraagt wat de keuze is geworden en of er nog bijzonderheden zijn. In de ochtend een ontbijt met vers brood en volop keuze om te beleggen Zeker een aanrader en zullen het zeker nog een keer gaan doen (nu eerst even sparen)
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Geweldig genoten bij de Kromme Watergang, gekozen voor het zee/zilt/land menu met bijpassende wijnen.
Elke gerecht is met zorg en liefde klaar gemaakt, je proeft Zeeland in ieder gerecht terug, de zee en land je proeft het.
Ook de wijnen paste goed bij de gerechten kundig uitgelegd door de sommelier.
Perfecte bediening met oog voor alles.
Ook de chef kwam aan tafel voor het menu .
Het decor is ook erg mooi
Kortom een mooi avondje genieten in het mooie Zeeland
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Fantastisch gegeten bij De Kromme Watergang. Alles klopt hier. De ambiance, de bediening, de keuken, de wijnen, het tassentafeltje en noem maar op. Werkelijk fantastische gerechten zo uit de zee en alles is even lekker. Een omweg waard.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Fantastische ervaring gehad bij de Kromme Watergang.
Wij kwamen de verjaardag van mijn man hier vieren, en een feestje was het!
We hadden een 7-gangen diner met kaas tussendoor.
Borden waren stuk voor stuk prachtig opgemaakt en heel goed toegelicht aan tafel. De wijnen waren, ondanks dat ze erg koud waren, perfect uitgekozen bij de gerechten.
Het voorgerecht met krab en het gerecht waarbij er verschillende delen van de kabeljauw waren gebruikt sprong er echt uit.
Ook het hoofdgerecht, lam met asperge, was heerlijk.
Daarna de kaaswagen, zoals daar over verteld werd door de gepassioneerde jongeman uit de keuken, maakt onze trek daarin alleen maar groter! Grote complimenten aan hem!

Tel hierbij de persoonlijke service en aandacht bij op en je hebt gegarandeerd een heerlijke avond uit, waar we nog lang van na gaan genieten.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Voor speciale gelegenheid het 7-gangen diner + overnachting + ontbijt uitgekozen! Stipt om 19:00 uur rijdt een mooie Audi voor bij onze suite en zijn we naar het restaurant gebracht. Het aanbod aan bier helaas beperkt en geen triple. Een kleine misser maar wel de enige misser. Het diner was fantastisch lekker, niets op aan te merken behalve dat mijn vrouw bij de zesde gang eigenlijk uitgeteld was door de hoeveelheid terwijl ik het zesde glas wijn van het wijnarrangement wel voelde landen. Het diner was klassiek opgebouwd met verrassende amuses en via (rauwe) vis naar lam om na het dessert af te sluiten met friandises. Om na het diner naar de suite gebracht te worden en 's ochtends verrast te worden met een mooi ontbijt was helemaal luxe. Ondanks de prijs meer dan de moeite waard!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het is altijd lastig om over een gerenommeerd restaurant met twee sterren een review te schrijven. Voor de zaak in kwestie ligt de lat heel hoog, maar hoe hoog moet je zelf de lat leggen? Zeker is, dat we in gezelschap van goede vrienden, even culifanatiek als wij, wederom verwachtingsvol richting Slijkplaat reden. Het restaurant is onveranderd smaakvol ingericht met bijzondere portretten van vader en zoon Vinke en mooie ‘’water’’kunst aan de muur. De chef himself kwam aan tafel naar speciale wensen vragen en het zevengangen menu nader toelichten. Na de origineel gepresenteerde amuses was het eerste gerecht, coquille en eendenlever met waterkers en tuinkruiden meteen een topper. Coquille behoort toch al tot mijn favorieten, maar in deze samenstelling is het helemaal top. In het gerechtje daarna, wulken met zeebaars, vergezeld van avocado, kropsla en lente-ui, waren het zilte en het intense van de producten goed te proeven. Heel smakelijk was de derde gang, kabeljauw en kokkels met wortel, verveine en citroengras. Apart waren daarbij de diverse bereidingen van wortel, waarbij de gefermenteerde wortel, zag eruit als vlees, er bovenuit stak. Het al weer vierde gang, varken en zeekat zag er net als de voorgaande gerechten uit als een schilderijtje. Ondanks dat de garnituur uit knolselder, linzen en bonen bestond, was het geheel heel lekker. Alle smaken haalde je eruit. Het vijfde en enige vleesgerecht vonden we alle vier vergeleken met de andere gangen het minst van allemaal. Het betrof toch Zeeuws lam met kool, zonnewortel en kweepeer, niet slecht, maar qua beleving wat tegenvallend. De twee desserts waren weer een explosie van mooie smaken.. De bloedsinaasappel met laurier, merinque en yoghurt smaakte naar heel veel meer en de ouderwetse dame blanche in een modern jasje kan wat ons betreft nog eeuwen mee. Het wijnarrangement liet goed passende, doch bescheiden wijnen zien, met hier en daar een uitschieter, zoals de saké bij het derde gerecht. Jammer dat degene van ons, die geen wijnen dronk, te vaak over het hoofd werd gezien. Dat mag eigenlijk in een zaak van dit kaliber niet voorkomen. Toch was de hele avond een feestje. De Kromme Watergang blijft in onze toptien staan.
Genieter43 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wat een beleving gisteren, alles klopt in deze prachtige zaak in Slijkplaat. Van de ontvangst tot aan het laatste gang. Ervaren wat chef-kok Edwin bedoeld met de nieuwe smaakbeleving, alles wat je voorgeschoteld krijgt is een feestje. En dan niet te vergeten de voortreffelijke wijnen die je elke gang nog meer laten genieten, proeven en laten beleven. Conclusie, dit moet je beleven en ervaren!
Meagan S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
30 januari was onze reservering geplaatst in het afgelegen restaurant de kromme watergang. Samen met mijn twee maatjes, mijn vriend en vader, hoopten we op een onvergetelijke, bijzondere, avond met speciale niet-klassieke gerechten in combinatie met mooie wijnen. Niets was minder waar; onze verwachtingen waren duidelijk overtroffen.

Toen we uit de taxi stapte in het dorpje bestaande uit twee straten bevonden we ons 'in the middle of nowhere'. Hetgeen wat de entree van het prachtige restaurant misschien nog wel specialer maakte. Het ontvangst was nuchter en vriendelijk; we voelde ons gelijk op ons gemak. De aankleding en sfeer van het restaurant is rustig en chique zonder al te veel sprekende kleuren. Het is een open ruimte met spots die elke tafel voorzien van perfect licht voor de gast en de gerechten.

We bestudeerde de beknopte kaart in combinatie met een top champagne. Er was echter maar keuze tussen twee menu’s: het menu met de Kromme Watergang klassiekers en het experimentele menu. Mijn vader en ik kozen voor het experimentele aangezien wij nieuwe combinaties wilde proeven. Van te voren heeft met geen idee hoe veel gangen het menu nou precies bevatte, maar wat maakt ons dat nou uit? We zijn een avond uit, we zijn in een voor ons onbekend restaurant en willen genieten. De Zeeuwse chef nam onze bestelling op en samen met de heerlijke amuses, de verschillende krokantjes van onder andere misomais, varkensvel en tarbotgraat en na het frisse soepje wat de tong schoonmaakte kon de culinaire reis van start gaan.

Van start gingen we met een verzameling fruits de mer. Niet te veel poespas alleen wat toevoegingen van bijvoorbeeld margarita bij de oester en anijs bij de mossel. Het tweede bordje was mooi opgemaakt met noordzeekrab, avocado en veldkers. Hierbij kregen wij mini eclair geserveerd samen met een soepje van het hoofdvlees. Ik ben van mening dat deze eclairs de ultieme samenhang hadden en de smaakpupillen overweldigen. Je wilt alleen maar meer en meer... Geef mijn maar zon doosje met eclairs en mij hoor je niet meer. Totdat het volgende spektakel weer op tafel stond: de krokante garnalen met zeebaars en spelt. Opnieuw die harmonie en smaakbommen die ons toch wel heel nieuwsgierig maakte naar wat ons precies nog te wachten stond. Na de zojuist benoemde tussens ging De reeks van visgerechten en vleesgerechten van start. Kokkels, waar wij absoluut geen fan van zijn maar er toch zonder moeite in gingen, een rokerige wortel die je doet denken aan rookworst, een verbluffende langoustinebisque geserveerd in een kommetje waar de neus perfect in paste, zeekat in combinatie met varkenskop, een mooie stoverij met de meest perfecte friet die je ooit zal proeven en de eendenlever lolly met choco en gedroogd fruit; een zoet met hartige topper om nooit meer te vergeten.

Mooi was dat men niet alleen werkte met smaken van het eten, maar ook speciaal service die alle intense smaken van ingrediënten laat spreken. Daarnaast waren de wijnen perfect uitgekozen. Druiven die dicht bij de kust groeiden waren een must voor veel gerechten met de reden dat het zilte van het gerecht dan terug kwam in de wijn en zo de smaakbeleving verhoogde.

De laatste twee gerechten waren spannend en speels. Eerst werd een fris zuur gerecht geserveerd met Granny Smith en griesmeel en last but not least aardpeer met karamel en duindoornbes. Eigenlijk zit je bomvol maar ik zal zulke gerechten nooit kunnen laten staan. De kaastrolley en friandisekar zagen er verleidelijk uit, maar dit konden wij helaas niet meer aan.

Voor mij is service erg belangrijk en mij ontgaat niet veel gezien het feit dat ik zelf een lange tijd geserveerd heb in een restaurant. Mensen die zelf horeca ervaring hebben in de bediening snappen wat ik bedoel als ik zeg dat ik vaak niet rustig kan zitten in een restaurant zonder van alles op te merken aan de service. Op deze zaterdagavond was dit wel het geval en heb ik rustig genoten van het hele plaatje. De bediening was er alleen wanneer nodig, men weet wat er geserveerd wordt en ziet continu wat er gaande is. Mijn complimenten.

Al met al een zilt top avondje vol verassingen, puur eten, aanvullende wijntjes en een perfecte service. Een echte aanrader dus. Bedankt en hopelijk tot snel team de Kromme Watergang!
Romi_loja .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijke avond gehad in dit bijzonder fijne restaurant.
Na een warm en hartelijk welkom lekker genoten van een heerlijke gin tonic als apretief, de amuses waren super en zag er prachtig uit. Wij hadden 6 gangen, en hebben bij iedere gang genoten van een prachtige wijn die er perfect bij paste. Hier ontbreekt t aan niets, (h)eerlijk eten, fijne bediening en een fantastische entourage. Wij hebben ontzettend genoten en komen zeker terug! Nogmaals bedankt!
Igor P.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Wat een deceptie. We verwachtten toch wel wat meer van een restaurant met 2 michelin-sterren, qua eten, maar ook qua ontvangst en het gevoel welkom te zijn. Het eten was ok, maar niet bijzonder. Het dessert was fantastisch, maar veel en veel te weinig om het voorgaande goed te maken. We aten weliswaar met een BONGO-bon en vragen ons af of dit ten grondslag ligt aan het karige diner en dito bediening... maar aan de andere kant kost zo'n bon €140,- dus @70,- p.p. zonder drank is voor een karig 3-gangenmenu niet weinig. Voor €95,- p.p heb je een 5 gangenmenu waar nog iets te kiezen valt, dus met zo'n bon voel je je sowieso bekocht.

De gerechten zagen er best mooi opgemaakt uit, maar dat kon het gebrek aan smaak en hoeveelheid niet verbloemen. We zijn net aangekomen in ons appartement - boterhammen worden gesmeerd. De bediening was correct, maar we voelden ons niet echt welkome gasten - er werd ons ook niet één keer gevraagd of alles naar wens was of heeft gesmaakt. Die rare snoepkast met goedkoop snoepgoed bij de uitgang vind ik passend bij een pannenkoekenrestaurant, niet bij een restaurant met deze pretenties. Bij aankomst in het appartement beschreef mijn schoonmoeder die deze avond op de kinderen paste een gelijksoortige ervaring bij dit restaurant - zij had er onlangs ook gegeten. We eten relatief vaak bij goede (sterren)restaurants - we zien het als hobby. Hier gaan we niet naartoe terug. We vinden deze ervaring zelfs de geloofwaardigheid aantasten van Guide Michelin. Jammer.
Caitlin D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gisteren heerlijk geluncht! Er was een hele fijne en ontspannen sfeer. Vriendelijke bediening. Nog nooit zo'n lekkere champagne gedronken. Een hele bijzondere ervaring, wij hebben genoten.