De Krom restaurant en brasserie

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
In de brasserie gegeten.
Prijs/kwaliteit verhouding is niet juist. Het eten is daarvoor van te lage kwaliteit. Presentatie en garnering kan een stuk aantrekkelijker.
Personeel is vriendelijk maar niet erg georganiseerd.
Enkele jsren geleden eenzelfde ervaring gehad dus niet verbeterd. Jammer.
Mooie locatie voor een drankje maar niet echt aan te raden voor een diner.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
een groep van 18 personen voor een High Wine geweest. Gezien de negatieve recensies was ik vrij sceptisch.

Eenmaal binnen werden wij neergezet aan een lange tafel op het overdekte terras. Binnen zat er niemand maar op het terras buiten zaten diverse mensen van een drankje te genieten. De high Wine begon ietwat stroef aangezien er geen uitleg werd gegeven maar desgevraagd werd dit later ruim goed gemaakt.

Wij hadden een arrangement geboekt voor 3 wijnen naar verrassend werden dit er 4. Weet kregen als volgt:

1 Cava met een stokbrood
1 rosé uit Spanje met Spaanse ham
Witte chardonay met geitenkaas
Spaanse rode wijn met tournado

Bijgerechten waren heerlijk en bijzonder smaakvol. Ik ben geen wijnkenner maar de Ze smaakten in ieder geval lekker. Bediening was vlot en erg vriendelijk.

Prijs kwaliteit verhouding was erg goed en de High Wine is dan ook zeker aan te bevelen. Ga zo door! !!!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren van een high tea genoten in de serre. We werden allervriendelijkste ontvangen en er was al voor ons gedekt. Ondanks het vreemde tijdstip konden we daar om 12.00 uur aanschuiven voor een heerlijke high tea. Er waren per persoon:
Twee warme quiches
Vier mini broodjes met zal, ham, brie en paté
Yoghurt hapje
Mini bosbessen muffin
Drie bavarois hapjes
Drie langwerpige soesjes (puur, melk, wit)

We konden kiezen tussen thee, koffie en zelfs fris omdat het vrij warm was.
We kregen vier keer een kopje thee aangeboden, misschien was het leuker geweest als ze een theepot op tafel hadden gezet zodat we ons zelf konden bedienen. Alle hapjes waren echt voldoende, maar we misten wel een beetje een bonbon (misschien iets minder bavaroishapjes en toch een bonbonnetje).

Verder heerlijk vertoeven daar.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant hadden een 4 gangen jubileummenu
Heerlijke paling prachtige sukade en verrassend nagerecht .hebben ook een prachtige wijnkaart.
Jantina K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Bij ons gezelschap was een kleintje van nog geen jaar. We werden naar een tafeltje met meer ruimte verplaatst in een rustig hoekje. Heel attent! Heerlijk jubileum menu. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Wij komen terug!
Dordtenaren .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het was jaren geleden dat we een chateaubriand op kaart zagen staan.
Het was een geweldige ervaring dat de Stragonoff saus aan tafel werd bereid. Geweldig.
Komen zeker terug
Goudhaantje .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Zondagavond 20 december gegeten bij de Krom [was niet de eerste keer], het was werkelijk perfect! Waarom, in de eerste plaats hadden wij private dinning, geen andere gasten. Om dan toch zo gemotiveerd, het menu zo tot in de puntjes verzorgd klaar te maken verdient de allerhoogste vermelding. De bediening was super, wat een gastheer, gezellig, pro-aktief en fantastisch de sfeer aanvoelend. Heerlijk zo'n warm bad. Over het menu kan ik kort zijn, alles was TOP [enige min puntje was de kogel in de haas [haha]. Voor het menu kijk op de kaart. Wij komen zeer binnenkort weer. Directie, vast houden dit nivo..
Moulin1 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Op een prachtige dag in november hier geluncht. Ik zat in de serre waar het erg koud was. Serre zag er sjovel en armoedig uit. Zeker niet schoon. Daarna duurde het 20 minuten voordat er iemand aan mijn tafel kwam. Bestelling opgenomen en daarna duurde het weer erg lang. Bediening matig vriendelijk behulpzaam. Toen de omelet kwam was er geen bestek. Omelet vrij smakeloos. Ik had positieve verhalen gehoord maar het viel mij erg tegen!
Mascha B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
we zijn met een groep van tien dames naar Nel aan de krom gegaan voor de High wine .De wijn was lekker .....Helaas kregen we geen kraanwater,ondanks de temperatuur van 30 graden .Het eten ..het portie ham was wel lekker ,maar verder vond ik het niks bijzonders ,de meiden van de bediening doen heel erg hun best .Maar ik zou hier niet nog een keer gaan eten .Zeker geen High wine .
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Heb hier onlangs met 20 collega's gegeten. We hadden van te voren een menuutje afgesproken voor gemiddeld 16 euro p/p. Je kon kiezen tussen varkenshaasje, sateetje of zalm. Voor elk wat wils dus. De borden kwamen allemaal tegelijk door, zodat we ook met z'n allen gezellig konden eten. Uiteraard kan je geen Haute Cuisine verwachten voor zo'n prijsje. Maar de borden waren netjes opgemaakt. Er waren veel schaaltjes met bijgerechten, groenten, gebakken aardappeltjes en frites. Was een leuk begin voor de rest van de avond. Het was die dag wel extreem warm.... maar omdat we langs het water zaten, kregen we af-en-toe gelukkig een verkoelend briesje.
SurfandTurf .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Met een groep van 6 man hier wezen eten en wel in het café gedeelte. Eten is ok maar niet speciaal. De saté was wel ok maar het portie patat was wel erg klein. Sowieso wel kleine borden die ze serveren. De salade hebben ze weinig aandacht aan besteed. Prijs versus kwaliteit en kwantiteit voor de saté (€13,50) kan nog net maar ik kom er niet voor terug.
Bediening is jong maar ze doen hun best. De serre waar we zaten is best leuk als de zon schijnt en het dak open kan, maar als het nog wat kouder is, zoals bij ons, lijkt het toch lastig te verwarmen met de heaters.
Om iets te gaan drinken op het terras zou ik nog wel terug gaan want de locatie is leuk, voor een hapje eten zoek ik wel wat anders.
Deppeflep .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Voor het eerst gedineerd in De Krom, ik heb me niet tegen laten houden door de mindere recensies. De menu's op de website spraken me meer aan. Toch kan ik me opmerkingen over dit restaurant wel voorstellen. De bediening is jong maar wordt prima aangestuurd door de eigenares. Mevrouw zelf lijkt niet bepaald een lachebekje maar is volgens mij zo serieus met haar vak bezig dat ze zich daar de tijd niet voor gunt. Het zou inderdaad heel prettig overkomen als ze eens langs de gasten loopt om te informeren hoe het smaakt. " Ons" meisje was zeer vriendelijk en vlot en ging goed met onze wensen om. We zaten heerlijk op het terras, uitzicht over een riviertje waar sloepjes af en aan voeren. Ruime tafelschikking ook.

Het restaurant was op een woensdagavond voor driekwart bezet, dat moet toch een goede graadmeter zijn voor kwaliteit. Zo te zien en te horen veel lokale klanten. En ja, je zit nu eenmaal in Oud-Alblas, een dorp met harde werkers die niet van poespas houden, zij zijn tevreden met een goede maaltijd en ik denk dat de uitbaters zich daar geheel en al op concentreren. En van mij mogen ze, in de keuken staat iemand die helemaal snapt wat lekker eten is!

Wij genoten van een 5-gangen surprisemenu: aangebraden malse plakjes vlees met een zalige basilicum-truffel mayo, bouillon die aan tafel uit een theepot over perfect gesneden garnituur werd geschonken, een stukje scholfilet met safraansaus, een sappige entrecote met een dikke saus van sucade en rode wijn en meloensorbet na. Huisgemaakte friet en dito mayo waren eigenlijk overbodig, de porties waren fors. De gerechten waren mooi opgemaakt, het tafellinnen en servies waren keurig. Al met al een goede prijs/kwaliteit verhouding en reden om nog eens terug te komen.
Hennie H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Je zou verwachten als je hebt gereserveerd voor 23 personen, met de mededeling dat er een aantal rolstoelers onder waren dat er op zijn minst ruimte voldoende was maar helaas moesten we een aantal keren opstaan om andere gasten doorgang te verlenen.
Tevens zou je verwachten dat er meer dan 1 personeelslid was voor de bediening zeker daar er nog een groep van 20 personen hadden gereserveerd.
Wat betreft het eten kunnen we kort zijn. Het was een grote teleurstelling.
De sla bij de carpaccio leek oud omdat er al slechte plekken in zaten, de carpaccio zelf zat aan het bord vast geplakt (waarschijnlijk al ver van te voren klaar gemaakt).
De sliptong was droog en smakeloos. De schnitzels waren droog en de varkenshaas was gortdroog van binnen en aan de buitenkant aangebrand.
Kortom het was zeer slecht.
Alex M.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Onlangs hier met een groep gegeten. Ondanks de reservering stonden de tafels niet klaar, naar gelang de gasten binnen kwamen schoven we zelf de tafels maar aan, ofwel geen hulp van het personeel. Ik had de mixed grill besteld en dit was niet slecht, maar van een dergelijk gerecht verwacht je wel wat meer. De bijgeserveerde salade was weinig verrassend. Het vlees was 'best' en daar is ook alles mee gezegd.
Het enige waar ik echt negatief over ben is dat er in het cafegedeelte werd gerookt. In de serre waren we de enige gasten, maar toen enkele rokers onder ons opstonden om buiten te gaan roken zei de bediening doodleuk dat er binnen, in de serre, ook mag worden gerookt. Gelukkig zagen onze rokers wel in dat dit niet als echt smakelijk wordt ervaren onder niet-rokers. Dus zij gingen netjes naar het cafedeel waar prompt zo'n ouderwetse afzuiging in het raam wordt aangezet deze was gericht op, jawel, de serre.
Nou een hele ervaring rijker, maar hier zien ze mij niet meer terug. En dan heb ik het nog niet over de veel te hoge prijzen gehad!
Dirkvanderveer .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Wij hebben er met zijn tweetjes het verrassing 3 gangen menu a 30 euro genomen, en echt eerlijk gegeten. Mijn vrouw ging voor de vis , en ik voor het vlees. Ook de huiswijn was heerlijk en de bediening was perfect. Er was als voorafje een paar stukjes stokbrood, met heerlijke olijfolie om te dippen. De opmaak van de borden was van een hoog niveau, en ruim voldoende voor alle 3 de gangen, welke zeer goed smaakten... (heerlijk dus !)
De mooie inrichting van het restaurant en de keurige gedekte tafeltjes dagen bij aan het plezier, en dus een echte aanrader om terug te komen.
de locatie in de polder met weidse uitzichten
Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Als je de enige gasten bent in een Restaurant is het oppassen... Eerst maar de flaters... Buiten een bord hangen met 'Verse Mosselen' en vervolgens binnen zeggen dat het seizoen over is, dus er geen mosselen zijn (het is oktober als ik dit schrijf). Vervolgens vragen we om een fles 'plat' water, maar we krijgen bubbel water... We bestellen Zeetong, maar we krijgen Sliptong... Kortom dan scoor je geen punten en/of neem je je gasten niet serieus. Wat is er wel goed? Interieur is beste sfeervol, maar uit de tijd. De serveerster is uiterst vriendelijk en behulpzaam en het eten is niet slecht, maar ook zeker niet top.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
De Krom oogst alleraardigst als we op een dinsdagavond aan komen rijden. Aan de voorzijde een klein café met biljarttafel en een megagroot tv-scherm. Vrijwel niemand aanwezig. Door de dubbele deuren gaan we een ruimte in wat in de zomer ongetwijfeld als terras zal dienen maar op een koude herfstavond geheel dicht is. Het geeft een merkwaardig en onpraktisch effect. Er is nauwelijks licht, en wat er is komt voornamelijk van de gloeiende spiralen (terraslampen). De wat onhandige bediening vraagt of we de kleine kaart willen gebruiken of de andere. We vragen ze allebei. De kleine kaart is een uitgebreide lunchkaart (althans in onze visie) met pannenkoeken, broodjes, uitsmijters etc. De grote menukaart biedt een weinig spannend overzicht. Daarnaast schrikken we ons rot van de a la carte prijzen. Bij drie gangen komen we op 45-50 euro; iets wat eerder past bij de ambiance in de Haagse binnenstad dan op een veredeld terras met vergane glorie inrichting. Uiteindelijk wordt het een 3-gangen surprisemenu a 30 euro. Tonijncarpaccio met ingelegde gember, een biefstuk met pepersaus en een dessert. Het is allemaal acceptabel en daar is alles mee gezegd. De huiswijnen zijn overigens wel acceptabel; de koffie komt uit een liefdeloze volautomaat. Tot onze niet geringe verbazing werd er zowel in het café als in het restaurant gerookt aan tafel. Al met al een niet al te verheffende ervaring; wellicht een prima adres voor een salade op het terras tijdens een fietstocht maar verder overstijgen de pretenties het aanbod. Het bedrijf geeft een uitgebluste indruk; wederom zijn we -helaas- teleurgesteld in de Alblasserwaardse horeca.
Bettyhessels .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Wat een mooi plekje en overheerlijk gegeten . mijn vrienden een garnalen cocktail en ik heb mij laten verrassen door de chef en voor vis gekozen het was verrukkelijk zeer goede tong en botervis en een goede steek dit is een zeer goed restaurant wat de moeite waard is om er een stukje voor te rijden we konden heerlijk buiten zitten.
Loes B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Zojuist na een heerlijke fietstocht een hapje gegeten in het cafe De Krom. We waren helemaal uit Arkel gefietst, dus we hadden er zin in! Wat een aanfluiting! Er werd gerookt! Eerst door 1 persoon en toen dacht ik nog; laat nou maar, maar toen er een hele groep ging roken, ook met sigaren toen wij aan het eten waren, toen was ik erg wel klaar mee. Ondanks dat het eten goed was. Heb het gemeld, maar de vaste klanten waren belangrijker. Duidelijk, maar wel enorm teleurgesteld en m'n kleding hangt nu buiten te luchten. Getver!!
Pietje-puk .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Wij stoorden ons aan de zeer onprofessionele reactie van de vrouw van de eigenaar. Onze kritiek op het eten werd weggewuifd, was onzin. Haar woorden "ik heb zelf in de keuken meegekeken en er was niets mis mee" vielen natuurlijk niet in goede aarde bij mijn schoonouders die ons trakteerden op een etentje op het terras.

De redenen dat wij het eten terugstuurden; de aardappel partjes waren erg vet en donkerbruin en de biefstukken hadden stuk voor stuk niet de juiste garing.

Dit voorval is al even geleden, en ik had besloten deze tent niet meer te bezoeken.
Helaas kwam mijn vriendin op het leuke idee om hier toch nog maar een keer een hapje te eten.

Deze keer heb ik een broodje hamburger genomen omdat daar niet veel mis mee kan gaan. Toch wist de kok ook dit nog te verpesten door de bacon veel te lang in de pan te laten liggen. Daardoor leek het na een paar krakende kauw bewegingen of een hap zout zand in mijn mond zat.

Mijn kritiek heb ik deze keer met een slok bier ingeslikt en besloten een pittige recensie te schrijven...