De Kroeg

Nieuwstraat 27 6811 HV Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant De Kroeg

(Dag)specialiteiten en muziek

Met zo'n naam is ben je een echt een no-nonsense eetcafé. Echter is het à la carte menu overwegend Frans en beperkt zich duidelijk niet tot een hamburger en een kipsaté. Ze doen veel met muziek zoals jazz-avonden, het Tapschrift en Muzikale Zomergasten- daarop baseren ze ook hun 'happen' zoals de op het krijtbord geschreven dagelijkse specials. Heerlijke ontspannen sfeer!

Meer informatie over restaurant De Kroeg

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30
- Bar vanaf 16:00

7,2
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hoewel op hun website staat dat ze om 16:00 uur open zijn, mochten wij rond 16:40 nog niet in het restaurantgedeelte plaatsnemen. Dat mocht echt pas vanaf 17:00 uur, zei de vriendelijke medewerkster. Wel konden we binnendoor De Kroeg in, het naastgelegen cafégedeelte. Daar deden we een drankje. Helaas stonk het er verschrikkelijk naar rook, omdat de deur van de rookruimte open stond. We gingen braaf om 17:00 uur weer het restaurantgedeelte in. Helaas zaten er toen ineens al mensen en waren de leukste / lichtste tafels al bezet of gereserveerd voor vaste gasten :-( Er was in het hoge gedeelte nog maar één tafel met lamp erboven (de tafels in het lage gedeelte hebben veel minder licht), vlakbij de verwarming die volop aan stond. Dan maar dit tafeltje... Gelukkig kon het diner redelijk snel (in ongeveer vijf kwartier) geserveerd worden. Vooral van de voorgerechten hebben we gesmuld: wildzwijnfilet. Echt fantastisch! Het smakelijke hoofdgerecht, het wildstoofje, was iets anders van samenstelling dan we hadden verwacht; er zat helaas niet zoveel vlees in het stoofje en de stukjes wortel erdoorheen, waren erg hard. Het halve stoofpeertje had wel een hele mogen zijn :-) De puree erbij was heerlijk, maar eigenlijk ook net iets te weinig. De nagerechten waren heel apart. De crumble was heerlijk en fris. De crème brûlée van speculaas was even wennen... Fantastisch brûléelaagje, maar eronder zat een dunne, warme mousse van speculaas. Lekker van smaak, maar de structuur was toch iets anders dan je bij crème brûlée zou verwachten. Dit leek meer op in thee gesopte, verdunde speculaas :-) Al met al kijken we wel terug op een goed diner en hopen we hier nog eens te gaan eten.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Hier gegeten met een groupon voucher: 2 driegangen menu's voor de prijs van 1.
A la carte uitzoeken, dus echte 50% korting. De kaart en het eten is natuurlijk van een eetcafe, anders kies je deze naam niet. Voor sommige gerechten moet je een klein bedrag bijbetalen. Als je wijn besteld krijg je er automatisch een karaf kraanwater bij.

De kwaliteit van het diner was prima. Als voorgerecht carpaccio genomen. Niets bijzonders. Als hoofdgerecht een mosselpannetje op Thaise wijze. Smaakte super, heerlijk gekruid.

Het decor is goed. Een echt eetcafe. Door het mooie weer konden we buiten op het terras eten.

De bediening was zeer attent.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij zijn via Groupon gaan eten bij de Kroeg en hadden gereserveerd via Couverts. Helaas bij binnenkomst was er geen reservering bekend. We kregen toch snel een tafeltje. Er werd ons verteld dat we niet van het bord konden bestellen (speciale gerechten) omdat we via Groupon een menu hadden. Later hoorden we dat het koppel langs ons wél van het bord mocht bestellen (ook via Groupon) maar met een toeslag. Het personeel was aardig, maar het duurde enorm lang voordat ze kwamen vragen of we wat (anders) te drinken wilden, we moesten er telkens zelf om vragen. Ook duurde het erg lang voordat de lege borden weg gehaald werden.
Het eten daarintegen was GE-WEL-DIG. Wáuw, het was echt heerlijk. De spinazie soep, de vega curry en de crumble, ik droom er nu nog steeds over.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
We zijn hier zonder verwachting via een Groupon terecht gekomen en we hebben simpelweg zitten smullen! Heerlijke gerechten vol smaak. Lekker veel groente in/bij ieder gerecht. Inrichting is leuk, maar zodra de zon weer schijnt zijn de openslaande deuren helemaal een aanwinst (denk ik). Bediening zeer toegankelijk en vriendelijk. Wij hebben genoten!
Nicole1988 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij zijn met een Social Deal bij Café de Kroeg gaan eten. Het menu sprak ons uit, dat net iets aparter is dan een gemiddeld eetcafé. We hadden via het systeem van Social Deal netjes gereserveerd, maar kregen direct te horen dat er allerlei problemen waren. En dat terwijl er volgens ons geen problemen waren. Al met al geen fijne binnenkomer. Na onze bestelling lang gewacht op twee voorgerechten, allebei soepjes. De vega curry als hoofdgerecht was veel pittiger dan beloofd. Meerdere malen geprobeerd een serveerster aan te spreken om nog een glas water te bestellen en uiteindelijk maar naar de kraan in toilet gelopen om mijn glas bij te vullen. De bediening is weliswaar vriendelijk, maar erg incompetent. Onze soep was eerst naar een verkeerde tafel gebracht. Met lege glazen en lege borden worden we genegeerd, het duurt lang voor we steeds ons eten krijgen en drinken bijbestellen is onmogelijk. Mensen naast ons hebben zelfs een uur voor niks moeten wachten, omdat de bestelling niet in de computer was gezet. Hoewel de inrichting leuk leek, zijn de houten stoeltjes niet erg comfortabel als je 2,5 uur doet over drie gangen. Kussentjes waren fijn geweest. Het eten was oké, maar samen met de bediening geen reden voor ons om nog eens terug te komen. Gemiste kans!
Agnes N.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wij hebben eerst een heerlijk Belgisch biertje van de tap gedronken op het terras. Fijne ongedwongen sfeer en aardige bediening. We zaten zo lekker dat we ook maar een hapje zijn blijven eten. Ik had een pannetje mosselen en mijn partner spaghetti met garnalen. En beide waren heerlijk!! Een absolute aanrader om hier te gaan eten. Als we nog eens in Arnhem zijn komen we hier zeker terug.
Proeversutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Naar aanleiding van de beoordelingen zijn we naar De Kroeg geweest. Het ligt een beetje buiten het centrum en het decor is wat minimaal. Het eten maakt dit echter helemaal goed. De gerechten waren boven verwachting, verrassend en smaakvol. De gerechten zijn gebaseerd op het seizoen. Daarom hadden we mazzel met eendenborst en pompoen. De bediening was alert en vulde onze lege glazen snel aan. Achteraf hebben we nog een glaasje gedronken in de naastgelegen bar.
Jeal .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Zeer gezellig informele sfeer, goed eten tegen heel redelijk tarief. Veel natuurlijke producten. Prettige bediening en zeer gezellige beetje industriële entourage Een echte aanrader.
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
We komen heel graag in de Kroeg, qua ambiance echt een no nonsense eetcafe, verwacht geen romantisch restaurant! Bediening altijd vriendelijk en kundig. Gerechten verrassend en altijd goed! En pluspunt ; ook veel vegetarische gerechten. Prijs heel gunstig. Aanrader!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Voor het eerst. Met bon van gift4two en dus zonder verwachtingen er naar toe. Nou, ontzettend leuk en lekker. Is heel goed bevallen. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Rita53 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Wij hadden een bon voor high wine/beer met een borrelplateau. De wine/beer waren uitstekend, meer dan genoeg keus voor beiden (ik wijn en mijn man lekkere biertjes). Volgens de bon zouden we olijven, brood met tapenade en een kaasplankje krijgen. We kregen in eerste instantie wel de olijven, brood en 2 kleine brokjes kaas en dit alles aangevuld met een berg sla. Toen het meisje kwam vragen of alles naar wens was, zei ik dat op de bon iets anders stond en toen kregen we nog een mandje brood met 3 tapenades, dus achteraf goed opgelost en hebben wij een heerlijke middag aangezeten. Bediening is prima.
Robertbergen81 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Ik heb een geweldige avond met mijn vrienden in Cafe De Kroeg gehad. Nooit eerder geweest, maar ik ben erg verrast. We hadden een erg lekker diner voor een redelijke prijs. Na het eten hebben we in een andere ruimte geluisterd naar een zeer goede live band. De sfeer was goed en gezellig en het personeel was erg vriendelijk.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
De kroeg zit in een pand dat wel een omgebouwde garage lijkt. Dat moge wellicht wat negatief klinken, maar het ziet er best gezellig uit. Het is lekker weer en dan is het prima vertoeven op het terras. Jammer van alle dikke Mercedessen en Hummers die voorbij rijden met bonkende muziek.
Voor een eetcafe heeft De kroeg een zeer afwissellende en creatieve kaart. De uitvoering is helaas minder geslaagd. Het voorgerecht wordt overheerst door de currysaus waardoor alle andere smaken wegvallen en ook bij het hoofdgerecht (varkenshaas met brie en spinazie) is de saus veel te dominant aanwezig. De brie bij het hoofdgerecht had overigens wel wat royaler gemogen. En waarom toch bloemen op elk gerecht? Het nagerecht, aardbeien gedoopt in chocolade is wel aardig.
De bediening is vriendelijk maar let niet heel erg op en vertoeft met name achter in de zaak bij de bar in plaats van op het terras waar de gasten zitten. En de keuken mag ook wel iets meer vaart erachter zetten: 3,5 uur voor een vrij simpel 3-gangengerecht is wat royaal.