De Kosterij Nicolaas

Meer informatie over restaurant De Kosterij Nicolaas

Maandag t/m Donderdag Gesloten
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Nadat wij, aangemoedigd door de fraaie recensies op IENS, toen wij in 2015 in Appingedam waren en tevergeefs hadden getracht hier te reserveren, waren wij verheugd dat het nu lukte.
De ontvangst door enthousiaste dames was uitstekend. Het interieur in dit kleine genoeglijke restaurantje apart. De mooie vloer van brede planken in ossenbloed geschilderd was niet schoon en had een opknapbeurtje nodig. De uitleg over het beperkte menu was helder en duidelijk. De witte wijn die wij vooraf dronken was meer dan voortreffelijk, zodat wij besloten deze “Demoiselle de Gascogne Les Fossiles 2015” door te drinken bij de amuse, een carpaccio van rund met balsamico en afgewerkt met een Tête de Moine. Origineel en lekker.
Ook het voorgerecht van asperges, ham en kwarteleitjes was kunstig opgemaakt en smakelijk. Evenals het voorgerecht van mijn tafelgenote, die van een niet te versmaden terrine van witvis met zalm in een soepje van avocado genoot. Nog steeds onder het genot van de “Fossiles”.
De grote teleurstelling was het hoofdgerecht. Nadat ons was uitgelegd hoe mooi het stukje vlees wel zou zijn, dat als diamanthaas op de kaart stond, waren wij zeer benieuwd. Opgediend op een risotto, die overigens wel lekker was, maar vreemd bij het stukje varkensvlees en de gebakken aardappeltjes. Is dit een poging van Massimo om er geleidelijk een Italiaans restaurant van te maken? De aardappeltjes in de vorm van frietjes hadden te harde randen, maar het ergste was toch dat die prachtige diamanthaas gewoon niet mals was. Toen de gastvrouw, nadat wij klaar waren onze borden ophaalde meende zij op te merken dat het kennelijk te veel was. Nee, gewoon niet lekker. De rode wijn van het arrangement bij dit vlees was overigens wel goed, maar had niet de klasse van de eerder genoemde “Fossile”.
De desserts waren kleine kunstwerkjes en smaakten prima.
Over de prijs/kwaliteit verhouding: Zou prima zijn als het vlees van het hoofdgerecht mals was geweest. De witte wijn was zijn prijs zeker waard, de rode wat minder.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten in Kosterij Nicolaas. De bediening was supervriendelijk en het decor prachtig. Het is een klein, intiem restaurant. Als amuse rerookte ganzenborst en gecaramelliseerde geitenkaas (vegetarisch). De voorgerechten waren mooie zeegolf en een tarte tartin van groente met noten en kastanjepuree. Daarna mosterdsoep, helaas zonder spekjes, en een heerlijke kreeftensoep met gamba's. De zalm als hoofdgerecht was precies goed, de groentecurry in een papadoumbakje mocht iets pittiger. Het nagerecht met appelmousse, cake-kruimels en boerenjongens was mooi luchtig. Het kaasplanken was heel lekker. Zeer de moeite waard.
Theolies .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Je moet wel reserveren. We waren met ons tweeën en op tijd en konden een tafel uitkiezen, daarna waren alle tafels bezet. We werden heel vriendelijk ontvangen bestelden wijn en kregen er een karaf water bij. Eerst kregen we een amuse met 2 kroketjes. We kozen voor de proeverij een 3 gangen menu voor 33,95 euro. Mijn man gaf aan dat ik ook de kaasjes als nagerecht erg lekker vind.
We kregen 3 voorgerechten 3 hoofd gerechten en 3 nagerechten en daarna extra ieder een bordje met verschillende kaasjes. Heel attent en bij dit alles een lekkere rode huiswijn en koffie van het huis na. Een hele gezellige avond we komen zeker een keer terug.
Rik0007 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
40 jarig huwelijksfeest gevierd met 9 personen. Super gastvrij ontvangen, bediening zeer correct en met veel
passie. Erg veel verstand van zaken. Prijs kwaliteit is denk ik optimaal. Zeer de moeite waard om er een stukje voor te rijden.
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Vanavond heerlijk gegeten in hartje Appingedam. Ik was wat vroeg maar werd perfect ontvangen, de kussens werden buiten neergelegd en het kopje koffie met een overheerlijk koekje werd heel vriendelijk geserveerd! De hele avond was een feest, het gastheerschap was meer dan voortreffelijk. Er werd veel verteld over de gerechten, de wijnen, het bier wat uit Veenhuizen komt en de prachtige pastorie waarin het restaurant gevestigd is. Na de amuse werden we getrakteerd op een heerlijk voorgerecht van geitenkaasmousse. Perfect! Niet te zwaar en geweldig in combinatie met de aubergine. Het hoofdgerecht de wrap met groente (toen ik die bestelde werd er meteen gevraagd of ik vegetarisch eet, niet het geval, maar zeer attent) was precies goed van formaat en de smaak icm crème fraiche weer net zo perfect. Afgesloten met heerlijke chocolademuffins. Wat een feest om hier te eten, je voelt je ontzettend welkom, de gastheer en gastvrouw zijn ontzettend vriendelijk en hebben verstand van zaken, maar vinden het bovendien vooral heel erg leuk en het eten is een beleving voor de smaakpapillen!!! Wij komen zeker weer..
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
De Kosterij heeft een heel gezellige sfeer, en is gevestigd in een oude pastorie. De bediening was persoonlijk, zeer vriendelijk en correct! We kozen het driegangenmenu en elke gang was even voortreffelijk. Als voorgerecht heb ik genoten van spiesjes van lamsgehakt, gegarneerd met salsasaus. Het hoofdgerecht, de gebakken zalmfilet was verrukkelijk bereid. Het nagerecht, voor mij de Omelette Siberienne, streelde de smaakpapillen. Heerlijk gegeten op een pittoreske locatie met een authentieke, warme sfeer!
Yang Soo K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Heerlijk gegeten in de oude Kosterij. Eten, service en decor zijn een ware beleving. Enthousiaste, maatschappelijk verantwoorde ondernemer met oog voor detail. Aanrader!
PWMZ .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Een zeer gezellig etentje gehad met vrienden. De ambiance is geweldig, de bediening erg vriendelijk en meedenkend en het eten meer dan goed! We gingen voor het viergangen menu. Na een goed voorgerecht, alsnog besloten om ook nog een mosterdsoepje te nemen alvorens over te gaan tot het hoofdgerecht (de mannen kozen voor vlees, de vrouwen voor vis). Omdat de keuze voor het nagerecht moeilijk was vroegen we of het mogelijk was om een proeverijtje te krijgen van de nagerechten; ja dus & jeetje wat lekker! Afgesloten met een kopje koffie. Absoluut voor herhaling vatbaar!
WimVos .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Persoonlijke ontvangst, goede toelichting van de bediening op de kaart; gerechten mooi en verrassend van smaak. Sfeervolle ruimte.
Drie of vier gangen, naar keuze, uit een mooi samengestelde kaart.
De door ons gekozen rode huiswijn was excellent.
Xijz .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
We hebben hier op een zondagmiddag gebruik gemaakt van een high
tea. We konden genieten van verschillende heerlijke sandwiches, allerlei verrukkelijke, verse zoetigheden zoals die gebruikelijk zijn bij een high tea. Ook kunnen er verschillende drankjes worden genuttigd .
De entourage is sfeervol. De bediening is hartelijke en correct.
Dit was ons eerste bezoek aan De Kosterij Nicolaas maar we komen binnenkort zeker terug en gaan dan dineren in dit prachtig restaurant.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten in een sfeervolle, huiskamerachtige setting. We hadden een voorgerecht met wilde zalm uitgekozen. Op grond hiervan kregen we als verrassing van het huis een amuse in de vorm van een tonijnkroketje aangeboden. Heerlijk! Ook het vervolg was niet te overtreffen. De wilde zalm was uitstekend en de knolselderijsoep was zacht en romig van smaak en niet bedorven door een te grote dosis zout. Als hoofdgerecht hadden we Portobello met Quinoa en zwarte bonen, een zeer smakelijk geheel. Leuk was dat bij elk gerecht door de eigenaar met zorg een wijn was uitgekozen. Door de wijze waarop hij zijn keuze verantwoordde, kreeg zelfs ik zin om die uit te proberen, terwijl ik slechts zelden wijn drink. De wijn was erg lekker. Het toetje met appel, ijs en koek was bijzonder. In alles proefde je dat het met zorg was bereid.
P. H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Als aperatief een zelfgemaakte gluhwein, amuse, heerlijke mosterdsoep en vegetarisch hoofdgerecht, voorzien van frisse biologische witte wijn. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en de koffie was heet. De gastheer houdt van een persoonlijke benadering.
Roelof H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
De entourage van de Kosterij is een attractie op zich. De middeleeuwse historie van het pand is binnen nog goed zichtbaar, de eetzaal is intiem en passend bij het gebouw aangekleed. Er worden zoveel mogelijk biologische producten en wijnen geserveerd die door de adequate en zeer gastvrije bediening uitgebreid worden toegelicht. Er wordt uitstekend gekookt met een Italiaanse toets. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Annemein V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Heerlijk gegeten bij de Kosterij. Wij komen hier vaker en kunnen nu wel zeggen dat er altijd sprake is van een warm welkom, een heerlijke maaltijd en een topwijntje. De kok verstaat zijn vak bijzonder goed en de bijpassende wijnen zijn een traktatie.

Dit is zeker een restaurant waar je een keer gegeten moet hebben! Absolute must voor de wijnliefhebbers!