De Kornuiten

Paterswoldseweg 36 9726 BE Groningen Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant De Kornuiten

Een Café en eterij waar het lijkt alsof je altijd welkom bent! Het is een beetje studentikozie, maar het eten is er erg lekker en het wordt mooi gepresenteerd. De prijzen zijn ook een beetje afgestemd op de soms krappe beurs van een student maar de kwaliteit van het eten en de gezelligheid zijn sowieso onbetaalbaar! En als je alleen een lekker biertje aan de bar wilt drinken, is dit een prima plek om andere te ontmoeten en te borrelen mét een paar lekkere hapjes.

Meer informatie over restaurant De Kornuiten

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant De Kornuiten

Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Volgens verwachting; vooraf aangegeven dat wij op tijd stonden en de bediening heeft hier zoals toegezegd rekening mee gehouden. Al eens eerder hier gegeten en het eten was zoals verwacht.
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Gewoontjes, op geen enkel vlak uitzonderlijk. De dame in de bediening is vriendelijk en tegelijkertijd oppervlakkig, ze doet gewoon haar werk. Het was erg rustig (en dat voor een vrijdagavond). De menukaart had wat Syrische invloeden, dus we besloten daarvoor te gaan - in de waan dat dit beter zou zijn dan de rest van de kaart. Dat viel een beetje tegen. We namen de Syrische tapas. Dit zou je beter een 'mixed grill' kunnen noemen, aangezien je alleen maar vlees krijgt (kipspiesjes, rundspiesjes, gehaktstaafjes). Het vlees is allemaal redelijk lang doorgebakken en is daardoor soms wat droog. Ook niet bijzonder smaakvol verder. Er was niks heel slecht aan deze avond, maar het is absoluut niet een plek waar wij nog eens terugkomen. En daarmee dus al helemaal geen aanrader. We betaalden uiteindelijk € 27.50 pp (1 hoofdgerecht, 3 drankjes).
G. M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Service is goed: vriendelijk, snel en denkt met je mee. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Echt een eetcafé.
Je mag voor deze prijzen geen culinaire hoogstandjes verwachten.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Gezellig, lekker eten en prima bediening
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Gezellige zaak met lekker eten en heel vriendelijke eigenaren.
Thea K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Prima dus.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
gewoon lekker en zeer betaalbaar eten in een sfeervolle zaak
Jarno V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Leuke tent, lekker eten maar helaas een ongemakkelijke bediening.
Sjakkie01 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Restaurant zat heel vol. Veel tafels boven op elkaar in het centrale deel. Wij zaten in de serre waar het heel relaxed zat. Omdat het heel vol was hadden we verwacht om wat langer te moeten wachten op eten en drinken, maar dat was helemaal niet zo. Heel attent en alert personeel, vriendelijk. We hadden een broodplank vooraf. Een aardige hoeveelheid! Lekker hoor. Saté als hoofdgerecht. Prima eten. Goed gegeten en lekker gezeten. Hondje kreeg spontaan een bak water en een brokje. Ook vriendelijk gedag gezegd door een aantal mensen.
WILFRED D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
In alle opzichten een fijne eetgelegenheid
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Lekker eten, goede service, gezellige avond!
Jannet V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Gezellig eetcafe. Kwaliteit van eten heel goed. En goede prijs kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Lekker eten, vlotte bediening. Leuke tent, niet mega groot, gezellig. Wij komen vast en zeker terug. Geen negatieve dingen.
T K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk gegeten zowel voor-, hoofd- en nagerecht. Lekker de tijd gehad tussen gangen door. Vriendelijke bediening. Als we in de buurt zijn gaan we nog eens langs.
nico B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Gezellig eetcafe met goede sfeer en prima kok ,en warme bediening. Aanrader dus!
Pier Bolt
Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Smakelijk gegeten met 6 personen. Vriendelijke bediening in eetcafe- sfeer.
Voorgerecht 6 keer het gecombineerde voorgerecht met soepje( heerlijke linzensoep) , stukje gerookte zalm, fetasalade en wel iets te veel, maar wel lekker, brood met tapenade en heerlijke gekruide boter. Een stukje worst oid zou een mooie aanvulling zijn op het bord met minder brood. Dat zou de 8.50 euro pp meer tot zijn recht laten komen.
Het hoofdgerecht, de toren van verschillende vlees, vissoorten de zalm, het vispotje, de gestoofde lam en het spetterpannetje met rundvlees waren allemaal goed op smaak. De porties zijn aan de grote kant zodat de Frieten overbleven.
We hebben een gezellige avond gehad met lekker eten.
Sinie W.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Het eten was heerlijk ! Personeel was super aardig. Echt een aanrader. De sfeer van het restaurant is ook goed.
Al met al,we komen zeker hier weer terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Geweldige, warme gastvrouw en gastheer. Heerlijk eten. Ontspannen sfeer. Aanrader!
Godelief V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Hartelijke ontvangst, prettig om gewoon een lekkere avondmaaltijd te eten. Prijs-kwaliteit prima
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Vanavond gegeten bij de Kornuiten, een op het eerste oog typische Gronings eetcafe. Als je echter iets verder kijkt vind je de invloeden van de van oorsprong Syrische eigenaren op de menukaart, maar ook in de warmte van hun ontvangst. Je voelt je er direct welkom, en haast thuis. At de 'spetterpan', naast o.a. de "toren" een van hun zeer royale specialiteiten. Als extra ontving ik een typisch Syrisch gerechtje; een soort tarweproduct met kip. Bijzonder en smaakvol. De tiramisu op het einde was ook zeer aan te raden. Ga dit restaurant zeker eens proberen, alleen al om de vriendelijkheid van de eigenaren.