De Kornuiten

Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant De Kornuiten

Een Café en eterij waar het lijkt alsof je altijd welkom bent! Het is een beetje studentikozie, maar het eten is er erg lekker en het wordt mooi gepresenteerd. De prijzen zijn ook een beetje afgestemd op de soms krappe beurs van een student maar de kwaliteit van het eten en de gezelligheid zijn sowieso onbetaalbaar! En als je alleen een lekker biertje aan de bar wilt drinken, is dit een prima plek om andere te ontmoeten en te borrelen mét een paar lekkere hapjes.

Meer informatie over restaurant De Kornuiten

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant De Kornuiten

Jan S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
T K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk gegeten zowel voor-, hoofd- en nagerecht. Lekker de tijd gehad tussen gangen door. Vriendelijke bediening. Als we in de buurt zijn gaan we nog eens langs.
nico B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Gezellig eetcafe met goede sfeer en prima kok ,en warme bediening. Aanrader dus!
Pier Bolt
Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Smakelijk gegeten met 6 personen. Vriendelijke bediening in eetcafe- sfeer.
Voorgerecht 6 keer het gecombineerde voorgerecht met soepje( heerlijke linzensoep) , stukje gerookte zalm, fetasalade en wel iets te veel, maar wel lekker, brood met tapenade en heerlijke gekruide boter. Een stukje worst oid zou een mooie aanvulling zijn op het bord met minder brood. Dat zou de 8.50 euro pp meer tot zijn recht laten komen.
Het hoofdgerecht, de toren van verschillende vlees, vissoorten de zalm, het vispotje, de gestoofde lam en het spetterpannetje met rundvlees waren allemaal goed op smaak. De porties zijn aan de grote kant zodat de Frieten overbleven.
We hebben een gezellige avond gehad met lekker eten.
Sinie W.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Het eten was heerlijk ! Personeel was super aardig. Echt een aanrader. De sfeer van het restaurant is ook goed.
Al met al,we komen zeker hier weer terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Geweldige, warme gastvrouw en gastheer. Heerlijk eten. Ontspannen sfeer. Aanrader!
Godelief V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Hartelijke ontvangst, prettig om gewoon een lekkere avondmaaltijd te eten. Prijs-kwaliteit prima
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Vanavond gegeten bij de Kornuiten, een op het eerste oog typische Gronings eetcafe. Als je echter iets verder kijkt vind je de invloeden van de van oorsprong Syrische eigenaren op de menukaart, maar ook in de warmte van hun ontvangst. Je voelt je er direct welkom, en haast thuis. At de 'spetterpan', naast o.a. de "toren" een van hun zeer royale specialiteiten. Als extra ontving ik een typisch Syrisch gerechtje; een soort tarweproduct met kip. Bijzonder en smaakvol. De tiramisu op het einde was ook zeer aan te raden. Ga dit restaurant zeker eens proberen, alleen al om de vriendelijkheid van de eigenaren.
smeerdeken V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
gereserveerd via Dagpas. eten was ok. sfeer was een beetje bedompt. achtergrondmuziek paste niet echt bij het restaurant.. serveerster moest alles alleen doen en daardoor verviel de klantvriendelijkheid..
Simon G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Afgelopen zondag bij de kornuiten wezen eten met ons gezin (volwassen kinderen waarvan 1 vegetariër ) en oma. Als voorgerecht hadden we de tomaten en mosterd soep, libanese pizza en een proeverij. Het uitstekende eten werd snel door de vriendelijke bediening geserveerd. Als hoofdgerecht de boter zachte spareribs, biefstuk, osso bucco en spaghetti. Alle gerechten waren heerlijk en bereid met verse ingrediënten en konden zonder problemen naar wens worden aangepast. Nagerecht tirmisu, verse vruchten en brownie. De Kornuiten is iets buiten het centrum gelegen, maar meer dan de moeite waard om te bezoeken.
janfam .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Met een goede vriend gegeten in De Kornuiten. De ontvangst en bediening was vriendelijk en correct, maar in de communicatie en attentheid was men wat onhandig. De ambiance is sfeervol en lijkt een eetcafé, maar dan veel rustiger. Het was gezellig druk voor een doordeweekse avond. Het tempo van uitserveren was te hoog, dat hebben we vertraagd. De menukaart is compact, maar er is voldoende keuzevariatie. Het voorgerecht was samen met mijn tafelgenoot de Hezza, een proeverij van voorgerechten. Dit was erg smaakvol, inclusief heerlijk brood. Mijn hoofdgerecht was de zalmfilet in bladerdeeg. Het was een prima gerecht, aangevuld met heerlijke frites en te simpele rauwkost. Ik miste hierbij wel warme groente. De avond werd afgesloten met een kop koffie; deze was duidelijk onder het gemiddelde horecaniveau van tegenwoordig. Samengevat, het eten was prima, maar er zijn diverse kleine tekortkomingen.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Weer eens iets anders: gezellig eetcafe met huiskamergevoel. Menukaart standaard, eten prima en bediening gewoon lekker ongedwongen. Richt zich op studenten. Wij hebben met ons groter wordende gezin het hier superfijn gehad en terwijl het buiten ijskoud is, ons heel warm gevoeld!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Nooit van gehoord, maar we hebben hier echt goed en lekker gegeten. De bediening was buitengewoon vriendelijk, de ambiance gebruikelijk voor een eetcafé. Geen slechte ingeving om hier binnen te lopen!
Wytz .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We komen/kwamen hier graag. Leuke plek, vlakbij huis en een vriendelijke bediening.
Helaas is die positiviteit niet over de keuken te melden. Wat hier onder een salade wordt verstaan? Kant-en-klaar-zakje gemengde salade, doorgeroerd met een vage saus uit een pakje, daaraan toegevoegd vier halve tomaatjes en vier stukjes Gorgonzola et voila, een Spaanse salade. Van de bediening geen enkel commentaar op de negatieve beantwoording op de vraag of het had gesmaakt. Voorlopig maar even geen Kornuiten meer. Jammer, de plek verdient beter.
Mysterieshopper .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij kwamen eten met een kortingscoupon. We mochten alles van de kaart kiezen, behalve de specialiteiten, dus dat was zeker fijn. Het voorgerecht, de carpaccio was erg zout en er zat een haar in (volgens de bediening een haar van onszelf). Dat vonden wij erg ongastvrij. De rest van het eten was lekker. Maar de service en de bediening was echt een tegenvaller.
C J.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Je kunt hier prima eten voor een goede prijs. Wij waren wat later, maar om 22 uur ( we waren net klaar met eten) waren wij ook de laatste mensen. Toch apart op een zaterdagavond vonden wij. De bediening was goed.

Tip: zorg er wel voor dat je de dingen die je op de kaart hebt staan ook in huis hebt!
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Ik weet het, ik heb eerder over de Kornuiten geschreven, maar deze keer waren we met een gezelschap van 9 personen (toch een iets andere setting), en uitermate tevreden.
We hebben met z'n allen eerst heerlijk gesnoept van erg lekker (warm 'gebakken') brood met 3 verschillende 'smeersels', dit was van het huis, erg gezellig en lekker.
Daarna hadden we (wel al besproken) een algemene 'proeverij', per 3 personen een heel tableau, echt heel erg lekker en leuk om met een gezelschap zo te eten. Het vlees en de vis waren prima klaargemaakt en er was ruim keus. De bijgerechten (frites, salade en een warme groente) waren prima.
Alles qua prijs-kwaliteit gewoon heel goed, maar de spareribs.....oh, zo lekker...
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Een opmerking voor de komende bezoekers: de Kornuiten heeft een nieuwe menukaart. De tapas-schotel voor 1 persoon of 2 personen is verdwenen (jammer!) en alles lijkt wat te zijn aangescherpt qua prijs. Er is nog wel een proeverij te bestellen vanaf twee personen voor 18 euro per persoon. Gisteren hebben wij er weer gegeten. Het was lekker, maar nu de mixed grill 18 euro kost verwacht je wat meer kwaliteit, maar dat krijg je niet. Het vlees was niet erg mals. Het blijft een goeie stek, maar ik ben toch iets milder in mijn mening nu.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Ik heb gisteren met een aantal vrienden gegeten bij "de kornuiten" Paterswoldseweg in groningen.
We hebben een zeer gezellige avond gehad en mede door het lekkere eten en persoonlijke bediening.
Zeker voor herhaling vatbaar!!!!!
fietseneneten .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Het eten was top, spetterpannetje en mixed grill zijn aanraders, goede friet en salade. De bediening attent en zorgvuldig, bij vragen over het drinken of het menu misschien handiger om even na te vragen bij kok of bar als je het niet zeker weet.
Maar niets te klagen hoor, het was goed