De Kornuiten

Meer informatie over restaurant De Kornuiten

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Weer eens iets anders: gezellig eetcafe met huiskamergevoel. Menukaart standaard, eten prima en bediening gewoon lekker ongedwongen. Richt zich op studenten. Wij hebben met ons groter wordende gezin het hier superfijn gehad en terwijl het buiten ijskoud is, ons heel warm gevoeld!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Nooit van gehoord, maar we hebben hier echt goed en lekker gegeten. De bediening was buitengewoon vriendelijk, de ambiance gebruikelijk voor een eetcafé. Geen slechte ingeving om hier binnen te lopen!
Wytz .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We komen/kwamen hier graag. Leuke plek, vlakbij huis en een vriendelijke bediening.
Helaas is die positiviteit niet over de keuken te melden. Wat hier onder een salade wordt verstaan? Kant-en-klaar-zakje gemengde salade, doorgeroerd met een vage saus uit een pakje, daaraan toegevoegd vier halve tomaatjes en vier stukjes Gorgonzola et voila, een Spaanse salade. Van de bediening geen enkel commentaar op de negatieve beantwoording op de vraag of het had gesmaakt. Voorlopig maar even geen Kornuiten meer. Jammer, de plek verdient beter.
Mysterieshopper .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij kwamen eten met een kortingscoupon. We mochten alles van de kaart kiezen, behalve de specialiteiten, dus dat was zeker fijn. Het voorgerecht, de carpaccio was erg zout en er zat een haar in (volgens de bediening een haar van onszelf). Dat vonden wij erg ongastvrij. De rest van het eten was lekker. Maar de service en de bediening was echt een tegenvaller.
Cyl .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Je kunt hier prima eten voor een goede prijs. Wij waren wat later, maar om 22 uur ( we waren net klaar met eten) waren wij ook de laatste mensen. Toch apart op een zaterdagavond vonden wij. De bediening was goed.

Tip: zorg er wel voor dat je de dingen die je op de kaart hebt staan ook in huis hebt!
Johanna64 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Gezellig, ongedwongen en lekker. De huis gemaakte saté was prima , maar ook de daghap (stamppot spinazie met gehaktbal) smaakte goed. Vriendelijke bediening, kortom, zeker voor herhaling vatbaar!
Ineke2 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Ik weet het, ik heb eerder over de Kornuiten geschreven, maar deze keer waren we met een gezelschap van 9 personen (toch een iets andere setting), en uitermate tevreden.
We hebben met z'n allen eerst heerlijk gesnoept van erg lekker (warm 'gebakken') brood met 3 verschillende 'smeersels', dit was van het huis, erg gezellig en lekker.
Daarna hadden we (wel al besproken) een algemene 'proeverij', per 3 personen een heel tableau, echt heel erg lekker en leuk om met een gezelschap zo te eten. Het vlees en de vis waren prima klaargemaakt en er was ruim keus. De bijgerechten (frites, salade en een warme groente) waren prima.
Alles qua prijs-kwaliteit gewoon heel goed, maar de spareribs.....oh, zo lekker...
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Een opmerking voor de komende bezoekers: de Kornuiten heeft een nieuwe menukaart. De tapas-schotel voor 1 persoon of 2 personen is verdwenen (jammer!) en alles lijkt wat te zijn aangescherpt qua prijs. Er is nog wel een proeverij te bestellen vanaf twee personen voor 18 euro per persoon. Gisteren hebben wij er weer gegeten. Het was lekker, maar nu de mixed grill 18 euro kost verwacht je wat meer kwaliteit, maar dat krijg je niet. Het vlees was niet erg mals. Het blijft een goeie stek, maar ik ben toch iets milder in mijn mening nu.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Ik heb gisteren met een aantal vrienden gegeten bij "de kornuiten" Paterswoldseweg in groningen.
We hebben een zeer gezellige avond gehad en mede door het lekkere eten en persoonlijke bediening.
Zeker voor herhaling vatbaar!!!!!
Fietseneneten .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Het eten was top, spetterpannetje en mixed grill zijn aanraders, goede friet en salade. De bediening attent en zorgvuldig, bij vragen over het drinken of het menu misschien handiger om even na te vragen bij kok of bar als je het niet zeker weet.
Maar niets te klagen hoor, het was goed
Ineke2 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Vanavond hebben we gegeten bij de kornuiten, een erg gezellige avond gehad! Het personeel is erg vriendelijk, behulpzaam en ook op een behoorlijk niveau bekend met wat ze presenteren. De kaart is erg leuk samengesteld, goed om een keuze uit maken, leuke variatie.
Het is een 'soort van bruin' eetcafé, maar wel met een iets verfijndere uitstraling, het geeft een knus en welkom gevoel wat mij betreft, waar het personeel ook nog eens aan meewerkt.

Wij hebben samen twee gerechten gedeeld: de tapas (voor 1 persoon in ons geval) en het 'spetterende' pannetje. De tapas een etagère van bovenop koude gerechtjes (kaas, heerlijke worst, olijven, goede feta en grijze garnalen), daaronder een bordje met heel lekkere (warme) visgerechtjes zoals zalm, garnaal, gamba in deegje etc.
Het onderste bord bevatte een proeverij aan vlees/gevogelte gerechtjes, allemaal echt heerlijk. Volgens mij biefstuk, varkenshaas, kippendij, stukje kwartel (?) en spareribs. Kleine proeverijtjes, maar echt heel lekker. Deze is echt een aanrader!
Daarnaast hebben we dus een spetterend pannetje besteld, kwam sissend op tafel en dat was deze avond stukken diamanthaas in een erg lekker groente/ui ensemble. Dit geserveerd met prima frites (met mayo) en een lekkere salade.
Er is niet veel keus wat betreft wijn (bier des te meer) maar de rode merlot die we erbij hebben gedronken was prima en paste goed bij onze gerechten.
In totaal hebben we met z'n tweeën voor zo'n 56 euro gegeten (en gedronken), we hebben daarbij 1 fles en 1 karaf genuttigd en uitgebreid de tijd genomen om van alles te genieten.

Al met al super tevreden, een prima prijs-kwaliteit verhouding, en heel blij dat we om de hoek weer een erg goed, gezellig en betaalbaar restaurant te hebben ontdekt.
Josien G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag met mijn vriend gegeten bij De Kornuiten. Wat ons direct opviel was de leuke bediening. Op onze vragen kwamen spontane, eerlijke antwoorden.
De gerechten op de kaart worden kort beschreven, dit mag best wat uitgebreider want ze hebben meer te bieden dan wat er staat! We bestelden de mixed grill en de tapas royale, omdat we niet konden kiezen. Het vlees was heel mals, de tapas royale was inderdaad royaal! Een etagère vol met een proeverij van vis, vlees en vegetarisch waar makkelijk met twee personen van gegeten kan worden. Er werd een grote salade en ruime hoeveelheid patat bij geserveerd. Je gaat hier niet met honger naar huis. Als dessert een simpele, maar smakelijke aardbeienschelp en een kopje koffie.
De inrichting van het restaurant heeft een mooie basis met warme, donkere kleuren. Jammer van de goedkope accessoires (sommige schilderijen en de kamerschermen). Hier is nog wat winst te behalen!
Bram J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
De Kornuiten is een heerlijk en gezellig restaurant, voor een eerlijke prijs.. Het personeel is vriendelijk professioneel en persoonlijk, daarom gaf ik een dikke acht voor de service.. Het eten was goed verzorgd en lekker, Wij vonden het zo gezellig dat wij daarna nog even zijn blijven hangen voor een drankje.. ook dan is de sfeer geweldig, een bijzondere combinatie van ''Cafe'' en restaurant, echt een aanrader dus!
H. S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
We zagen dit restaurant onderweg naar huis en we dachten "laten we dit eens proberen". We hebben thuis de kaart bekeken en we vonden het niet duur.

Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en we werden naar onze plaats begeleid, dat in een hoekje bij het raam was. We kregen de kaart en de drankjes werden opgenomen. Helaas duurde het lang voordat er weer iemand langs kwam om de bestellingen op te nemen. Eerst dachten wij dat het aan onze tafel lag omdat we in een hoekje zaten. Maar uiteindelijk bleek het dat de bediening gewoon niet erg snel was aangezien er meer gasten lang zaten te wachten.

Als voorgerecht bestelde ik de kipsalade en mijn vriendin de kokos-kippensoep. Allebei erg lekker klaargemaakt. Als hoofdgerecht nam ik de steak en mijn partner de Moussaka. Ook deze waren goed klaargemaakt alleen ik had graag wat meer groenten bij mijn steak willen zien. Verder kregen we een bakje met salade en een mandje met patat. Verder was ik erg positief over de aanbod aan bier.

Al met al een prima restaurant maar qua bediening mag het allemaal wel wat vlotter. Ook een vraag van mijn vriendin werd niet op de correcte manier beantwoord. Ze stelde een vraag over de type bouillon van de soep en als deze er in was verwerkt wilde ze een salade. Uiteindelijk kwam de serveerster terug en legde ze alleen een lepel op tafel en liep meteen weer weg. Ja haar vraag is hiermee beantwoord maar niet correct qua communicatie naar je klant.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Fatsoenlijk eten voor een goeie prijs met uitstekend bier, degelijke service en direct om de hoek van waar ik woon. De kaart is best wel simpel en daar zijn de prijzen ook naar. Maar dat betekent niet dat het eten simpel is. Met keuze uit een aantal salades van ongeveer 6 euro en een soep van €3,75 als voorgerechten, kun je je daar geen buil aan vallen. De daghap is altijd 9 euro en verdere hoofdgerechten kosten tussen de 10 en 12,5. Daarbij een fatsoenlijke salade, dikke frieten in een leuk mandje en op verzoek lekkere groenten. Mijn hoofdgerecht van deze avond was de eendebout... viel zo van het bot, nog sappig genoeg en heerlijk in combinatie met de rijst. Hier krijg je een goed bord eten voor weinig geld en daarmee is dit een geliefde plek in de buurt (net buiten het centrum van de stad). Natuurlijk is er heus kritiek want de mosterdsoep is wel oké maar behoorlijk aan de dunne kant. Bij een eerder bezoek had ik een visje en die was (veel) te ver doorgebakken en dat is een doodzonde als je vis maakt. Ook was een steak bij een eerder bezoek niet rare maar medium well gebakken (eveneens teleurstellend). En over het algemeen mag minder zout (en in de dressing minder zuur) gebruikt worden. Maar overall is de kwaliteit voor deze prijs gewoon goed. Bonuspunt is de hoeveelheid heerlijke biertjes. En niet alleen de standaard flesjes... een Maredsous Blond zie je niet overal, net als Triple d'Anvers van De Koninck. Bediening en decor tot slot sluiten naadloos aan bij het eten... niet super top maar voor deze prijs zeker goed. Met een extra puntje voor de bediening trouwens, gewoon vanwege de sfeer en het totaalplaatje.