De Koperen Vis

Meer informatie over restaurant De Koperen Vis

Erg voordelig
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Afgelopen zaterdag geluncht in dit gezellige eetcafé. Vriendelijk personeel. Goede koffie en heerlijke broodjes voor een zeer betaalbare prijs. Uithangbord aan de gevel is heel bescheiden en daar is geen enkele reden voor, maar dat maakt dit eetcafé wel een fijne, intieme plek voor een koude novemberdag.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Prachtig trapgevelpandje; heel mooi ingericht, met leuke zitjes. Ze hebben ook een fijn terras direct aan het water. Op dit terras hebben we genoten van een heerlijke lunch. Voldoende variatie op de lunchkaart en we hebben gekozen voor een broodlunch. De broodjes hier zijn eenvoudig maar lekker, bediening vlot en vriendelijk. Prima ervaring en een aanrader voor iedereen.
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vrijdag 29 juli geluncht bij " De Kopere Vis " in Monnickendam. We waren met 6 mensen, iedereen vond zijn gerecht uitstekend. De vissoep en de (zelfgemaakte?) ossenworst werden erg geprezen. De bediening was goed. We zaten op het terras toen een hoosbui losbarstte. Iedereen naar binnen in het knusse zaakje. Dat gaf even wat verwarring.
We kunnen een bezoekje aan " De Kopere Vis" iedereen aanraden
Nelly O.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Mijn man en ik wilden gezellig op het terras blijven eten BIJ de Koperen Vis in Monnickendam. Sliptongetjes besteld à € 18.50 . Tè kleine sliptongetjes voor de prijs (ik heb ze voorheen
nog nooit zo klein gehad) maar ....nou ja. Ik vroeg daarop om wat bijlage.
Toen werd er gezegd dat doen wij niet, daar wij altijd de helft moeten weggooien. Wat een zeer vreemde reden om geen bijlage te serveren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens gekeken heb, want het zit er eigenlijk altijd wel bij. Dus (zei de serveerster) hebben we wat aardappel gerechten apart op de kaart gezet. Geen groenten of sla dus. Het witte wijntje à € 4.10 was ook zeer "afgeknepen". Al met al teleurstellend genoeg om dit aan u te melden. Wij vonden het erg slecht voor een restaurant dat zich profileert als "zeer goed" en de prijs kwaliteit verhouding was nihil.
Gepkevisser1 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gister gegeten bij de Koperen Vis. Bij binnenkomst niet een echt vrolijke ontvangst. Kan. Eenmaal aan tafel trok een flesje Chaudfontaine 500 ml de aandacht; om de hals een kartonnen papiertje met de prijs: €3,90. Een liter zou dus op € 7,90 neerkomen. SCHANDE. Na de kritische noot ( " ja maar dit is echte Spa Rood) werd gratis kraanwater per glas aangeboden. De fles Sauvignon Blanc huiswijn bleek voortreffelij, droog met een frisse afdronk. Voor € 16,50 dan weer scherp geprijsd. Vooraf Knofloobrood, aanrader. Daarna saté van Ossenhaas, medium op advies. Zeer goede suggestie. Voor € 18,75 alleen de saté. Een puntdak frites en een bakje sla respectievelijk € 3,50 en €3,75 dienden apart te worden besteld. Rondkijkend is de ambiance sfeervol al waren hier en daar in de kroonluchters kapotte lampen te spotten. Jammer dat de plint iets boven tafelhoogte werd gesierd door een stoflaag. Vies en absoluut niet nodig. Tijdens het eten was er aardige belangstelling van de bediening. " Opnieuw geopend op 19 februari", zegt de site. Heroverweeg het een en ander, zou ik zeggen. En wat betreft de prijzen van de Spa Rood of wat dan ook voor prikkelwater: horeca Nederland, hou op met deze idiote woekerprijzen.

Robert B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
De Koperen Vis is een gezellig eetcafé waar het fijn vertoeven is. Heel leuke inrichting en sfeer. De bediening is zeer attent en vriendelijk. Geopend met (vegetarische) tomatensoep. Huisgemaakt en mooi op smaak. Daarna een zeer zachte maiskip gegeten met gewokte groeten. Heerlijk. Werd geserveerd met een jus en een pepersaus. Hierdoor werd de combinatie met een glas rode wijn heel aantrekkelijk. Daarbij werd een grote puntzak frites met huisgemaakte mayonaise geserveerd. Alles mooi eenvoudig en goed bereid. Afgesloten met vanilleijs, advocaat en slagroom. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Erg leuk om met dit restaurant kennis te maken.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Met 4 personen hier gisteren gegeten en bij binnenkomst werd ik echt verrast. Wat een gezellige tent! Zo sfeervol, met de juiste krukken en accessoires, echt heel goed geslaagd, warm & knus. Alleen is het met zoveel sfeerlicht lastig om de kaart te lezen ;-)

Bij navraag bij de bar voor onze tafel (ik was te vroeg) werd er gewezen naar een tafel, zo van : 'die daar', na nogmaals vragen werd er meegelopen naar de desbetreffende tafel, aangezien deze vanaf de ene kant van de bar niet zichtbaar was. Ze had het wellicht druk, maar dit kan uiteraard anders.

Wachtend op de rest van het gezelschap een heerlijk glas Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland besteld, echt zaaaaaalig! Zo lekker! Alleen best aan de prijzige kant voor een eetcafé met nogal kleine wijnglazen, maar dat terzijde.

De rest van het gezelschap arriveerde en we bestelde brood met boter en aioli vooraf en daarna konden we een keuze maken uit de kaart.

Vooraf had ik de gamba's in knoflookolie en als hoofdgerecht de surf & turf. De gamba's waren eigenlijk gewoon steurgarnalen (ook bij de surf & turf) en hadden naar mijn mening, en die van mijn tafelgenoten, wat pittiger gemogen. Iets meer knoflook en voeg en rood pepertje toe. Doet heel veel voor de smaak.

Het hoofdgerecht was wel goed, maar de tournados was ietwat droog en tja, dezelfde steurgarnalen die voor gamba's moesten doorgaan. Mijn tafelgenoten hadden alle de saté van ossenhaas en deze was bijzonder pittig. Eigenlijk ietsje té. De satésaus hield de boel in balans, maar naar mijn bescheiden mening hoort saté niet zo heet te zijn.

Overigens had 1 van mijn tafelgenoten vooraf carpaccio en daarin zat een haar....jakkes! En die was dus niet van de kok, want die had niet zoveel (en zo lang) haar. Vonden we niet fris. Ze wilde er zelf niets van zeggen om niet lastig te zijn, dus heb ik ook maar niets gezegd, maar netjes is het niet.

Het dessert was prima! En daarin hebben ze ook best veel keuze voor een eetcafé.

Ik wil er nog weleens komen, maar dan voor de High Wine of gewoon een lekker glas wit aan de bar of in de zomer op het terras. Maar qua eten....tja, dan ga ik toch liever ergens anders heen.
Wimduyvesteyn .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Dagje Monnickendam gedaan, s'middags lunch op het terras ,en s'avonds diner binnen ,buiten tussen antieke scheepjes,binnen nostalgisch ,bediening zeer vriendelijke dames,eten goed en lekker,wijn ook,en de lekkerste maiskip met jus en pepersaus in 67 jaar,, [mijn leeftijd]mijn vrouw ook zeer content,voor herhaling vatbaar!!!p.s. wij zijn zeer ervaren restauranteters,en deze week in Edam en Monnickendam enkele malen positief verrast,en dat zonder michelin sterren.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Na een dagje varen op de wateren rondom Monnickendam wilden wij graag een hapje eten. Nu ben ik nogal van het plannen dus van te voren een tafeltje gereserveerd bij de Koperen Vis. Het ontvangst was hartelijk en vanwege het fantastische weer wilden we toch eigenlijk graag wel buiten zitten. Er kwam net een tafeltje vrij en dus geen probleem.

De bediening was vlot en netjes. Een klein foutje bij het opnemen van het eten, maar dat werd goed opgelost. De Koperen Vis is geen sterren restaurant en die pretenties heeft het ook niet. Lekker ongedwongen een lekker hapje eten, niveau spareribs, goede biefstuk of lekkere schol. De aan ons geserveerde schol was erg goed, net als de surf en turf (biefstuk met gamba's). Het enige dat wel tegenviel was dat voor porties patat een portie mayonaise werd meegegeven ter grote van anderhalve eetlepel. Dat mag wel iets meer zijn. Verder vonden wij de nagerechten erg summier en weinig bijzonder.

Het terras ligt aan de binnen haven van Monnickendam (wat wil je nog meer na een dagje varen) dus aan uitzicht geen klagen. Nette stoelen en tafel en alles ziet er verzorgt uit. Binnen doet het restaurant een beetje "bruin" aan. Lekker gezellig en knus, maar wel verzorgt.
Baltus .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Gezellig terras. Daar op zaterdag een heerlijke wijn gedronken.
vanwege de locatie, de wijn en de zeer prettige bediening zondag terug gekomen.
eerst weer een heerlijk glas rode wijn op het terras. Voor het eten binnen gaan zitten. Erg leuk ingericht, sfeervol, beetje retro, leuke (niet te harde) muziek.
De bediening is erg prettig, vriendelijk en attent, zonder opdringerig te zijn.
Heerlijk gegeten, vlees en vis waren prima, lekker groente ne frites er bij. En het ijs met advocaat was een toetje zoals een toetje moet zijn.
Als we ooit weer in de buurt komen, gaan we er zeker weer heen.
Een absolute aanrader
Yulunga .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Afgelopen zaterdag hebben we hier met 6 personen gelunched. De aankleding van het restaurant is mooi, de menukaart is mooi samengesteld (niet al te uitgebreid dus het is makkelijk een keuze te maken) en de broodjes die we bestelden werden mooi geserveerd. Vaak krijg je in een restaurant een broodje met beleg, hier kregen we bijna het omgekeerde: beleg met enkele sneden brood.
Pjhartog .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Tijdens een verblijf in Marinapark Volendam hebben wij gewandeld en de Palingroute gelopen waarbij wij Monnickendam als 'rustplaats' hadden uitgekozen. Uiteindelijk kwamen wij terecht bij de Koperen Vis om daar een kopje cappuccino te nuttigen. Wij werden hartelijk ontvangen en 'voelden' meteen de gezelligheid van dit etablissement. De cappuccino smaakte prima en de lunch gerechten die wij geserveerd zagen worden, zagen er prima uit! Een rustieke en gezellige inrichting en een adresje om te onthouden, als we hier in de buurt nog eens uit willen eten. Een aanrader!
Jaimy101 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Wat een heerlijke plek om op het terras te zitten, Mooi uitzicht over de oude binnenhaven van Monnickendam. Wij waren van plan om alleen even wat te gaan drinken maar zagen zoveel lekkers voorbij komen dat we besloten hadden om ook lekker te gaan dineren. leuke kaart met voldoende vis, vlees en vegetarische gerechten.

Als wij weer in de buurt zijn komen wij hier zeker terug!
Claudia_1976 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Wij hebben hier heerlijk gegeten, wij hadden als voorgerecht de proeverij genomen, dit zag er al erg leuk uit qua opmaak en de smaak was goed. Als hoofdgerecht hadden wij de spare ribs en de gewokte ossenhaas. Allebei ook erg lekker en meer dan zat. Wij hebben geen nagerecht genomen maar een Irish Coffee. Het eetcafé is ook erg sfeervol en er hangt een ongedwongen sfeer met leuk personeel. Wij komen hier zeker terug.
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Helaas, van alles ging mis toen wij er waren. De Medium-Rare steak was volledig doorbakken (geen roze meer te zien), de kip-pesto-pasta was lekker van smaak maar na een paar happen bleek dat er minstens een centimeter olie in het bord stond (!?), er werden wat dingen vergeten, en de 'warme appeltaart' was opgewarmd in de magnetron! Het was een totale spons geworden. Toen we hier wat van zeiden was de reactie "ja maar anders moet het heel lang in de oven". Wat een onzin, en nog brutaal ook. Die hebben we dus teruggestuurd. Misschien stond er een invalkok en is het op andere dagen beter? Ik hoop het maar, want dit was in elk geval drie keer niks. Wij fooien ALTIJD, maar dit keer niet.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2012
Mooie locatie aan de haven van Monnickendam. Het eten (vissoep en sate ossenhaas) was prima, jammer dat er geen vanilleijs meer was. IJs met aardbeien was een mooie afronding van de maaltijd geweest. De prijs (inclusief twee drankjes en koffie toe) was redelijk € 30.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Mooi terras aan het water, 's middags eerst een witte wijn gedronken met een 'proeverij' van borrelhappen, lekker van alles wat, zag er leuk uit en smaakte prima. Sliptongetjes gegeten, goed gebakken, in boter. Eenvoudig garnituur, friet en salade, maar ja, dat is precies wat je in een eetcafé verwacht. Vriendelijke, vlotte bediening.