De Koperen Tuin

Prinsentuin 1 8911 DE Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant De Koperen Tuin

Midden in het groen van Leeuwarden

Welkom in het groene hart van Leeuwarden. Oftewel, welkom in stadspark De Prinsentuin! Bij restaurant De Koperen tuin dineer je tussen eeuwenoude platanen en kom je volledig tot rust. Maak eerst een wandelingetje door het weelderige groen om vervolgens neer te strijken op het zonnige terras. Wedden dat je verkocht bent nadat je één blik op de kaart hebt geworpen? Tel daar de gastvrije bediening bij op en jouw avond is compleet!

Meer informatie over restaurant De Koperen Tuin

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,4
7,2
Duur
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vandaag had mijn zusje voor haar verjaardag hier een gezellige middag gereserveerd kosten €22,50 pp
Ik ben als vegetarier al heel wat gewend op het gebied van uit eten gaan maar was vandaag absoluut niet gecharmeerd van wat ik kreeg voorgeschoteld.
Een gezellige middag houd in dat je eerst thee geserveerd krijgt met zoete hapjes en ik moet zeggen dat was allemaal goed voor elkaar daarna mocht je 2 drankjes uitkiezen met daarbij de "hartige hapjes" voor de niet vegetarische gasten was dit ook prima geregeld maar ik stond versteld van wat ik op mijn bordje kreeg geserveerd... namelijk 1 spies met opgerolde komkommer 1 spies met cherrytomaten en 1 spies met 3 stukjes ananas en 3 stukjes meloen! (ook nog een klein kopje soep) Je kunt je misschien voorstellen dat ik ook wel zin had in wat hartigs na al dat zoet wat we eerder hadden gekregen..Dit heb ik keurig aangegeven bij 1 van de obers maar na 10 min kreeg ik een bordje met daarop wat ijs en 2 kleine toetjes terwijl ik toch echt had gevraagd om iets hartigs! Er werd mij medegedeeld dat de koks niks hadden met aparte dieten zoals vegetarisch en dat dit het dus was... Als kok zijnde moet je toch iets meer fantasie hebben dan wat ik voorgeschoteld kreeg? ( gevulde eieren, quiche, wraps etc). Bij dit arrangement mocht je ook 2 drankjes nuttigen maar helaas ze zijn na het eerste drankje niet meer bij ons tafeltje geweest om te vragen. Mijn zusje kreeg uiteindelijk de rekening en moest vervolgens de appelsap die mijn zoontje had gekregen apart betalen terwijl wij eigenlijk nog 7 drankjes tegoed hadden!! Ik vind voor het bedrag wat mijn zusje moest betalen er nog heel wat verbeteringspunten zijn maar misschien kunnen jullie ook van dit geld de kok op cursus sturen want ik denk dat er nog veel meer mensen zijn zoals ik die een speciaal dieet hebben/volgen en het moet voor deze mensen toch ook een uitje zijn om uit eten te gaan.. ik kom in ieder geval niet weer want ik kon merken aan de gastheren dat ze niet van kritiek gediend waren..
ErwinOtto .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Voor het 50-jarig huwelijksfeest van onze ouders zochten mijn zus en ik een lokatie in Leeuwarden en de keus viel op De Koperen Tuin. De planning van het feest werd goed ondersteund door Coen die snel op onze vragen reageerde, suggesties aanbood en alles perfect samenvatte in een programma. Het feestje, voor 25 personen, vond plaats in De Serre, een intieme ruimte met uitkijk op de vijver in de Prinsentuin. Tafels waren mooi gedekt, het eten (een Italiaans buffet) was overheerlijk en Alie en haar team zorgden ervoor dat onze gasten niets te kort kwamen, service was fantastisch. De reacties van de familie waren erg positief, iedereen had genoten van een fijne avond - we zullen hier nog lang met genoegen op terug kijken.
Dieuwkevandenbosch .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Onze ervaring bij de Koperen tuin was niet fantastisch. na door 4 medewerkers te zijn begroet, zij we zelf op zoek gegaan naar de gararobe. Vervolgens zijn we teruggelopen naar de bar waar een aantal medewerkers stonden. De een gaf vervolgens de ander de opdracht om 'even naar die mevrouw te gaan'. Dit voelt niet welkom. We konden een andere tafel krijgen zodat we met de kinderen dichter bij het speelgoed konden zitten, dat was erg fijn.
Het eten was niet fantastisch. Het was erg minimaal en vooral het hoofdgericht viel tegen (kip, een worstje en een stuk quiche, waren de proeverij uit het verassingsmenu). Het zag er uit als iets wat wij zelf ook op zondagmiddag met een kookboek erbij hadden kunnen maken. Ik zou dit restaurant niet bij iemand anders aanraden.
RienU .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Bediening was goed en vriendelijk. Maakten gebruik van AH-actie en dat was helaas merkbaar aan ongezellig gedekte tafel en kwaliteit van aangeboden eten. Gemiste kans voor De koperen ruim om "wervend" bezig te kunnen zijn. Soep vooraf en Tiramisu als nagerecht smaakten lekker.
Annekehoekstra1 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten smaakte verrukkelijk en was zeer verrassend. Aan de bediening ontbrak niks. Ze waren bijzonder aardig. Complimenten
Gersteen .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben toch liever een warme maaltijd ipv lauw omdat dan de smaak zogenaamd beter uitkomt.
En kouwe sperziebonen zijn niet echt lekker.
Het kipje van het AH menu was lekker maar héél jong.
Youandi79 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Bij aankomst werden we vriendelijk 'weggestopt' in een zaaltje waar duidelijk alleen mensen zaten met een AH actiebon. Dat was raar, het zaaltje op zich was wel sfeervol. Daarna werd ons verteld dat er een verrassingsmenu was opgesteld. Iedereen in het zaaltje kreeg hetzelfde te eten. Het voorgerecht was prima, lekker tomaten soepje. Het hoofdgerecht was minder lekker. Droge kip, koude aardappeltjes en de 'ingemaakte' boontjes waren alleen overgoten met azijn. Toetje tiramisu was lekker maar simpel, geen mascarpone gebruikt maar gewoon slagroom. De bediening was wat kortaf. Na onze eerlijke mening over het eten wel een koffie van het huis gekregen. Al met al een ervaring die niet voor herhaling vatbaar is. Jammer...
Karam R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het gerecht was niet de prijs waard! Het hoofdgerecht bestond uit 3 kleine stukje kip het botjes er nog in. De smaak ging wel. Je kreeg er een stukje quiche bij en wat kruimelige gebakken aardappelen en koude sperziebonen. Geen feestje! Ook niet om te zien. Mijn vriendin at vegetarisch en dat was echt beneden peil. Ze kreeg hetzelfde stukje quiche en een heel klein beetje gebakken groenten op een hoopje. Dat was het. We hebben de eigenaar hierover aangesproken maar hij had geen open mind. Het duurde bovendien ongelooflijk lang voordat we het eten kregen ook daar hebben we t personeel over aangesproken. De serveersters waren goed, vriendelijk en eigenlijk het enige wat goed was aan dit etentje! Geen aanrader hoewel de locatie erg fraai is!
Waeveen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met de AH bon hadden wij wel keuze. Keuze uit 3 soepen en keuze uit 4 hoofdgerechten, waarvan 1 vegetarisch. Voor het nagerecht had je geen keuze, maar deze was overheerlijk! Deze zou ik een 9 willen geven. Het was deze keer een plakje chocolade met nootjes en koekjes erdoorheen. Maar de omschrijving doet aan het gerecht af. Zij noemen het zelf chocoladesalami ;)
De andere gerechten waren wel lekker, maar niet zo geweldig dat ik het vaker wil hebben en er daarom vaker naar toe zou gaan. Dit zou ik een 6 geven.
De service was heel erg goed. Bij alles kwam een uitleg en regelmatig werd gevraagd of alles naar wens was.
S.fortuin .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Prima restaurant, de bediening was vriendelijk en ze adviseerde ons goed voor bijpassende wijnen. Wat ik jammer vond is dat we geen azijn bij de salade kregen. De azijn was er rijkelijk op gedaan en daardoor te zuur.
Wat ik ook jammer vond dat er niet meer gasten waren, we waren op de zondag de enigen in het restaurant en dat geeft een apart sfeertje. Verder prima
Bram.sjoukje .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Hadden een AH diner bon.
ER bestond geen keuze menu.
Gelukkig voor ons was het iets wat we zelf ook hadden gekozen.
Hebben het goed naar onze zin gehad, de bediening was (zeer) goed op de hoogte met de geserveerde gerechten.
H.b.klamer .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Het eten was prima. De bediening was goed, alleen was het ons onbekend dat er een 'standaard' gangenmenu was voor de AH-actie vanuit waar wij daar hadden gereserveerd. Een prachtige aankleding van de eetzaal, op een mooie locatie. We konden het eerst niet goed vinden, dat zou kunnen worden opgelost met betere bewegwijzering. We waren hierdoor 10 minuten later dan dat we hadden gereserveerd, en ik meen dat daardoor een ietwat chagrijnige blik onze kant op kwam. Die trok snel bij naar vriendelijkheid en servicegerichtheid. We zijn goed geholpen en het eten was heerlijk. Een aanrader, maar neem dus wel 10 minuten extra de tijd om bij de locatie aan te komen. Aanvulling van eten was ook geen probleem, we hebben meer dan genoeg gehad.
Tenm2016 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We hadden een AH spaarkaart.
De Koperen Tuin maakte gebruik van een vast 3 gangen gerecht.

Het voorgerecht was heerlijke, verse tomatensoep met een knoflooktoast.

Het hoofdgerecht was een kipschotel met aardappeltjes, paddenstoelen en een heerlijke bonensalade met balsamicodressing.
Dit gerecht was prima in orde alleen wat gewoontjes. Niet iets heel speciaals om voor naar een restaurant te gaan.

Het nagerecht tiramisu vind ik altijd heerlijk. Echter hiervoor geldt een beetje hetzelfde als hierboven.

Het grote pluspunt was de service. Betrokken serveersters en het eten was er erg snel. Er werd regelmatig gevraagd of alles in orde was. Erg netjes en beleefd personeel.

Al met al een geslaagde avond! Tikkie gewoontjes maar de ambiance en vriendelijkheid zorgen voor een aangename sfeer.
Anja-maart1966 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
In een internationale keuken verwachten wij van een aantal verschillende keukens gerechten anders hoort er Italiaanse keuken te staan .
Omdat er Italiaanse gerechten geserveerd worden vanwege de nieuwe koks uit Italië besloten hebben te immigreren.
En het duurde lang en soms te lang voor de gerechten geserveerd werden .
Verder was het personeel heel vriendelijk en legde goed uit wat je te eten kreeg .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We vonden het menu niet geweldig
De soep was sober het hoofdgerecht erg vet en er was ook geen verse groente
Nagerecht was goed
Zo vonden wij de prijs niet in overeenstemming met wat we kregen
Jammer
Loesbergkamp .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Geen van de drie gerechten was lekker, integendeel we hebben de helft laten staan.
Tot nu toe hebben we altijd lekker gegeten met een a.h.kaart, maar dit was waardeloos.

De bediening was zeer correct en aardig.
Gerritdejager .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We hebben genoten van de gerechten, die bestond uit een vast menu, bestaande uit soep, kippengerecht en een nagerecht.
Jammer dat we geen kaart hebben gezien en een eigen keuze konden maken.
Het was toch smaakvol.
MVS79 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
AH restaurantactie-menu. De tomatensoep met bruchetta was lekker, maar had iets te weinig smaak. De kip met champignons en aardapeltjes als hoofdgerecht smaakte goed, maar het was wel een erg simpel gerecht, en een behoorlijk kleine portie. De Tiramisu als dessert smaakte goed. Samenvattend: het drie gangen menu was ok, maar niets bijzonders.

De bediening was goed en vlot, de locatie was mooi.
Marsmanhof .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Voor zo'n klein menu ( vegetarisch ) betaal je gewoon teveel.
Dan heeft de AH-restaurantkaart weinig waarde.
De bediening is erg vriendelijk. Het eten viel tegen.
Harry1949 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Fawlty towers in Leeuwarden. Bij het aperitief heb ik de serveerster moeten uitleggen dat malt whisky geen alcoholvrije whisky is.
Het aangeboden driegangenmenu was dermate onaantrekkelijk (tomatensoep, kippenpoot, tiramisu) dat we a la carte hebben gegeten. Men was, dat ten goede, ongevraagd wel bereid in het kader van de AH-actie iets aan de prijs te doen.
Bij de bestelling bleek dat van de zes pastagerechten twee en van de ca. zes hoofdgerechten eveneens twee niet meer leverbaar waren. Tijdens het diner moesten we echter ook het bestelde hoofdgerecht opnieuw herzien: wat we besteld hadden was ook ineens op. Mij vriendin bestelde vervolgens lasagna als vervanging van haar hoofdgerecht, maar kreeg iets compleet anders geserveerd (een mix van gebraden varkens- en rundvlees). Mijn (tweede keuze) hoofdgerecht was zeer matig: te gaar gebakken kabeljauw in een te dominante tomatensaus.
Gelet op deze ervaring hebben we maar afgezien van een nagerecht.
Achteraf hebben we wel smakelijk kunnen lachen over deze avond waarin ongeveer alles wat fout kon gaan ook fout ging.