De Koperen Tuin

Prinsentuin 1 8911 DE Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant De Koperen Tuin

Midden in het groen van Leeuwarden

Welkom in het groene hart van Leeuwarden. Oftewel, welkom in stadspark De Prinsentuin! Bij restaurant De Koperen tuin dineer je tussen eeuwenoude platanen en kom je volledig tot rust. Maak eerst een wandelingetje door het weelderige groen om vervolgens neer te strijken op het zonnige terras. Wedden dat je verkocht bent nadat je één blik op de kaart hebt geworpen? Tel daar de gastvrije bediening bij op en jouw avond is compleet!

Meer informatie over restaurant De Koperen Tuin

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

6,7
7,1

Jouw recensie over het restaurant De Koperen Tuin

Doede K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Wij waren hier met onze familie. Het is een prachtige plek in Leeuwarden en de bediening was goed. Dat gold ook voor het bier, maar daar kun je weinig aan verpesten. Mijn partner had echter een rode huiswijn besteld en de kwaliteit daarvan leek werkelijk nergens op. Zorg er toch voor dat ook of juist die huiswijn goed is. Dat kost misschien een euro (of 2) meer dan hetgeen jullie nu aan de klanten voorzetten.
Eenhuis .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Op 1 serveerster na kan de bediening wel iets vriendelijker. Bediening ook nogal traag. Binnen rommelig. Veel kinderspeelgoed ongebruikt over de vloer. Het rolstoeltoilet zit in een dienstruimte. Je zit letterlijk naast de wasmachines. 1 beugel was kapot. Maar vooral: het rolstoeltoilet was ronduit erg vies!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vandaag had mijn zusje voor haar verjaardag hier een gezellige middag gereserveerd kosten €22,50 pp
Ik ben als vegetarier al heel wat gewend op het gebied van uit eten gaan maar was vandaag absoluut niet gecharmeerd van wat ik kreeg voorgeschoteld.
Een gezellige middag houd in dat je eerst thee geserveerd krijgt met zoete hapjes en ik moet zeggen dat was allemaal goed voor elkaar daarna mocht je 2 drankjes uitkiezen met daarbij de "hartige hapjes" voor de niet vegetarische gasten was dit ook prima geregeld maar ik stond versteld van wat ik op mijn bordje kreeg geserveerd... namelijk 1 spies met opgerolde komkommer 1 spies met cherrytomaten en 1 spies met 3 stukjes ananas en 3 stukjes meloen! (ook nog een klein kopje soep) Je kunt je misschien voorstellen dat ik ook wel zin had in wat hartigs na al dat zoet wat we eerder hadden gekregen..Dit heb ik keurig aangegeven bij 1 van de obers maar na 10 min kreeg ik een bordje met daarop wat ijs en 2 kleine toetjes terwijl ik toch echt had gevraagd om iets hartigs! Er werd mij medegedeeld dat de koks niks hadden met aparte dieten zoals vegetarisch en dat dit het dus was... Als kok zijnde moet je toch iets meer fantasie hebben dan wat ik voorgeschoteld kreeg? ( gevulde eieren, quiche, wraps etc). Bij dit arrangement mocht je ook 2 drankjes nuttigen maar helaas ze zijn na het eerste drankje niet meer bij ons tafeltje geweest om te vragen. Mijn zusje kreeg uiteindelijk de rekening en moest vervolgens de appelsap die mijn zoontje had gekregen apart betalen terwijl wij eigenlijk nog 7 drankjes tegoed hadden!! Ik vind voor het bedrag wat mijn zusje moest betalen er nog heel wat verbeteringspunten zijn maar misschien kunnen jullie ook van dit geld de kok op cursus sturen want ik denk dat er nog veel meer mensen zijn zoals ik die een speciaal dieet hebben/volgen en het moet voor deze mensen toch ook een uitje zijn om uit eten te gaan.. ik kom in ieder geval niet weer want ik kon merken aan de gastheren dat ze niet van kritiek gediend waren..
ErwinOtto .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Voor het 50-jarig huwelijksfeest van onze ouders zochten mijn zus en ik een lokatie in Leeuwarden en de keus viel op De Koperen Tuin. De planning van het feest werd goed ondersteund door Coen die snel op onze vragen reageerde, suggesties aanbood en alles perfect samenvatte in een programma. Het feestje, voor 25 personen, vond plaats in De Serre, een intieme ruimte met uitkijk op de vijver in de Prinsentuin. Tafels waren mooi gedekt, het eten (een Italiaans buffet) was overheerlijk en Alie en haar team zorgden ervoor dat onze gasten niets te kort kwamen, service was fantastisch. De reacties van de familie waren erg positief, iedereen had genoten van een fijne avond - we zullen hier nog lang met genoegen op terug kijken.
dieuwkevandenbosch .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Onze ervaring bij de Koperen tuin was niet fantastisch. na door 4 medewerkers te zijn begroet, zij we zelf op zoek gegaan naar de gararobe. Vervolgens zijn we teruggelopen naar de bar waar een aantal medewerkers stonden. De een gaf vervolgens de ander de opdracht om 'even naar die mevrouw te gaan'. Dit voelt niet welkom. We konden een andere tafel krijgen zodat we met de kinderen dichter bij het speelgoed konden zitten, dat was erg fijn.
Het eten was niet fantastisch. Het was erg minimaal en vooral het hoofdgericht viel tegen (kip, een worstje en een stuk quiche, waren de proeverij uit het verassingsmenu). Het zag er uit als iets wat wij zelf ook op zondagmiddag met een kookboek erbij hadden kunnen maken. Ik zou dit restaurant niet bij iemand anders aanraden.
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten smaakte verrukkelijk en was zeer verrassend. Aan de bediening ontbrak niks. Ze waren bijzonder aardig. Complimenten
gersteen .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben toch liever een warme maaltijd ipv lauw omdat dan de smaak zogenaamd beter uitkomt.
En kouwe sperziebonen zijn niet echt lekker.
Het kipje van het AH menu was lekker maar héél jong.
Youandi79 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Bij aankomst werden we vriendelijk 'weggestopt' in een zaaltje waar duidelijk alleen mensen zaten met een AH actiebon. Dat was raar, het zaaltje op zich was wel sfeervol. Daarna werd ons verteld dat er een verrassingsmenu was opgesteld. Iedereen in het zaaltje kreeg hetzelfde te eten. Het voorgerecht was prima, lekker tomaten soepje. Het hoofdgerecht was minder lekker. Droge kip, koude aardappeltjes en de 'ingemaakte' boontjes waren alleen overgoten met azijn. Toetje tiramisu was lekker maar simpel, geen mascarpone gebruikt maar gewoon slagroom. De bediening was wat kortaf. Na onze eerlijke mening over het eten wel een koffie van het huis gekregen. Al met al een ervaring die niet voor herhaling vatbaar is. Jammer...
Karam R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het gerecht was niet de prijs waard! Het hoofdgerecht bestond uit 3 kleine stukje kip het botjes er nog in. De smaak ging wel. Je kreeg er een stukje quiche bij en wat kruimelige gebakken aardappelen en koude sperziebonen. Geen feestje! Ook niet om te zien. Mijn vriendin at vegetarisch en dat was echt beneden peil. Ze kreeg hetzelfde stukje quiche en een heel klein beetje gebakken groenten op een hoopje. Dat was het. We hebben de eigenaar hierover aangesproken maar hij had geen open mind. Het duurde bovendien ongelooflijk lang voordat we het eten kregen ook daar hebben we t personeel over aangesproken. De serveersters waren goed, vriendelijk en eigenlijk het enige wat goed was aan dit etentje! Geen aanrader hoewel de locatie erg fraai is!
tenm2016 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We hadden een AH spaarkaart.
De Koperen Tuin maakte gebruik van een vast 3 gangen gerecht.

Het voorgerecht was heerlijke, verse tomatensoep met een knoflooktoast.

Het hoofdgerecht was een kipschotel met aardappeltjes, paddenstoelen en een heerlijke bonensalade met balsamicodressing.
Dit gerecht was prima in orde alleen wat gewoontjes. Niet iets heel speciaals om voor naar een restaurant te gaan.

Het nagerecht tiramisu vind ik altijd heerlijk. Echter hiervoor geldt een beetje hetzelfde als hierboven.

Het grote pluspunt was de service. Betrokken serveersters en het eten was er erg snel. Er werd regelmatig gevraagd of alles in orde was. Erg netjes en beleefd personeel.

Al met al een geslaagde avond! Tikkie gewoontjes maar de ambiance en vriendelijkheid zorgen voor een aangename sfeer.
anja-maart1966 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
In een internationale keuken verwachten wij van een aantal verschillende keukens gerechten anders hoort er Italiaanse keuken te staan .
Omdat er Italiaanse gerechten geserveerd worden vanwege de nieuwe koks uit Italië besloten hebben te immigreren.
En het duurde lang en soms te lang voor de gerechten geserveerd werden .
Verder was het personeel heel vriendelijk en legde goed uit wat je te eten kreeg .
loesbergkamp .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Geen van de drie gerechten was lekker, integendeel we hebben de helft laten staan.
Tot nu toe hebben we altijd lekker gegeten met een a.h.kaart, maar dit was waardeloos.

De bediening was zeer correct en aardig.
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We hebben genoten van de gerechten, die bestond uit een vast menu, bestaande uit soep, kippengerecht en een nagerecht.
Jammer dat we geen kaart hebben gezien en een eigen keuze konden maken.
Het was toch smaakvol.
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Fawlty towers in Leeuwarden. Bij het aperitief heb ik de serveerster moeten uitleggen dat malt whisky geen alcoholvrije whisky is.
Het aangeboden driegangenmenu was dermate onaantrekkelijk (tomatensoep, kippenpoot, tiramisu) dat we a la carte hebben gegeten. Men was, dat ten goede, ongevraagd wel bereid in het kader van de AH-actie iets aan de prijs te doen.
Bij de bestelling bleek dat van de zes pastagerechten twee en van de ca. zes hoofdgerechten eveneens twee niet meer leverbaar waren. Tijdens het diner moesten we echter ook het bestelde hoofdgerecht opnieuw herzien: wat we besteld hadden was ook ineens op. Mij vriendin bestelde vervolgens lasagna als vervanging van haar hoofdgerecht, maar kreeg iets compleet anders geserveerd (een mix van gebraden varkens- en rundvlees). Mijn (tweede keuze) hoofdgerecht was zeer matig: te gaar gebakken kabeljauw in een te dominante tomatensaus.
Gelet op deze ervaring hebben we maar afgezien van een nagerecht.
Achteraf hebben we wel smakelijk kunnen lachen over deze avond waarin ongeveer alles wat fout kon gaan ook fout ging.
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
We kregen een vooraf vastgesteld menu voor de AH actie. Vooraf een tomatensoep. Hoofdgerecht een gerecht van kip met champignons en gebakken aardappelpartjes met ui en gebakken tomaat. En na een echte Italiaanse tiramisu.
Vriendelijke en snelle service. Tussen hoofd en nagerecht had iets meer tijd gemogen, maar dat is een zeer klein puntje op een verder goede kwaliteit. Mooie locatie met uitzicht op de prinsentuin.
missmarijke .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Wij waren erg tevreden met de mooie plek die we toegewezen kregen bij ons diner voor 6 personen, buiten op het terras met uitzicht op de vijver in de Prinsentuin, Bediening was prima, zat misschien wat veel tijd tussen de drie gangen, maar dat was nog niet storend. Juist lekker getafeld. Een aanrader!
Annet A.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Ah actie menu gegeten was geheel smakkeloos en veel te duur! Linzensoep met brood erin, stokbrood ernaast met vage smeersels Soep proefde alsof deze de hele dag al op stond! Runderstoof met aardappelen en peperkorrels. Als bijgerecht taaie pasta miste alle groente! Toetje kleffe tiramisu die waarschijnlijk al in de ochtend klaar gezet was alle textuur was weg! Hier komen we echt nooit weer eten!
henriette B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Het eten zag er erg onsmakelijk uit. De presentatie dus. De smaak was prima. We aten er met de AH zegeltjes maar werden afgeserveerd met totaal ander eten dan de rest van de gasten.
Margryt F.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heerlijk buiten zitten eten in een prachtige omgeving! Er was een vast menu maar er mocht van afgeweken worden als je het niet lekker vond! Super service en heerlijk eten!
Dianne W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Een zakelijk diner hier gehad in augustus. Gekozen voor een verrassingsmenu uit Umbrië voor 25 euro. Het menu was niet fancy, maar zoals uitgelegd, de keuken uit Umbrië is simpel en meer een 'boeren keuken'. Dat klopte, maar het was zeer smakelijk.
De huis wijnen waren uitstekend. Bediening was wel wat traag, we moesten lang wachten op met name ons voorgerecht, de antipasti.Het grand dessert was echt heerlijk.
De entourage is geweldig, helemaal op een prachtige zomeravond op het terras.