De Koperen Pot

Meer informatie over restaurant De Koperen Pot

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Edwinalkmaar .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Voor de hoge prijs had ik van het eten meer verwacht. De eend was overladen met jam. Het nagerecht oude kaas was meer een bordje kaas dat je in de kroeg verwacht. De bediening is verder prima, en gezellig is het ook.
Haa J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Bij binnenkomst kozen wij voor een sauvignon, die wel lekker was. De voorgerechten waren veel te simpel. Paling op toast. Kan je zelf ook, evenals de vis trio. Gewoon wat gerookte zalm, garnalen en wat paling.
De hoofd gerechten hazenlip in wildsaus wel erg lekker mals. De reeenrug met cranberrysaus. Ook lekker. Al met al. Geen prijs kwaliteit verhouding. Niet voor herhaling vatbaar.
Kuifje1 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Huiselijke sfeer en gezellige buurtbistro. Eten is prima. Paling op toast was lekker, even de kou eraf en het smaakt gelijk veel lekkerder. Mijn tafeldame ging voor de traditionele uiensoep. Daar was niks mis mee, ze hoefde niet naar de uien te zoeken iig. Als hoofdgerecht nam zij de zeetong heerrrllliiijkkk en ik heb de tournedos stroganoff uitgeprobeerd. Prima gegrilld (rare)en de gebakken aardappeltjes, groenten en stoofpeertjes maakte het gerecht compleet. Prima avond. Het was wel wat aan de prijs, maar er moet wat te zeuren overblijven.
Etienne M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
We hadden veel positieve geluiden gehoord over dit restaurant. Vooral de parelhoen, mijn favoriet, zou erg goed zijn. Het restaurant is klein en heeft een ouderwetse inrichting in een mooi grachtenpand net buiten het centrum van Alkmaar. De kaart is ook klassiek dus alles past mooi bij elkaar. De ontvangst en bediening is informeel en vriendelijk. Lekker stokbrood met (kruiden)boter als binnenkomer. De vissoep en wildbouillon voor waren goed, maar niet bijzonder. Het vistrio was van goede kwaliteit maar erg karig voor 14 Euro. De grote deceptie was het parelhoen. Het leek een ouwe kip die sufgesudderd was in een vaag champignonsausje. Taai, veel karkas en er was weinig over van de verfijnde parelhoen smaak. De tong was klassiek gebakken in roomboter en verder prima. Op de rekening stond dit visje echter voor maar liefst 55 Euro. Erg duur en z'n geld niet waard. De hertenbiefstuk was mooi gepresenteerd op een bord met garnituren en een goede saus. Dank zij de bijgerechten (lekkere stoofpeertjes en rauwkost maar vette sompige aardappelen) waren we aardig vol en namen als dessert koffie met wat lekkers. De koffie was een prima filterbakkie maar het lekkers viel erg tegen. Voorverpakte smaakloze bonbons en droge nougat. Gemiste kans aangezien Alkmaar een paar erg goede chocolaterieën heeft die voor een redelijk bedrag heerlijke bonbons kunnen leveren. Aan het eind van de avond 200 Euro kwijt. We hebben heel vaak voor veel minder geld veel lekkerder gegeten. Dit is geen aanrader wat ons betreft.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
heerlijk gegeten (hazenbout), zelfs als je een kleinere portie wil is dit geen probleem. dit restaurant blijft nog steeds op nummer 1 staan
Wilmavalk .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Leuk ambachtelijk restaurant. Een hele beleving op een drukke dag. Echte aanrader als je van de Hollands/Franse keuken houdt.
Wel flinke prijzen maar daarvoor kregen we dan ook een heerlijke kalfslever.
Eelco T.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Dat het nog mogelijk is om zo goed te eten in een huiskamer met een klein keukentje! Wij aten hier konijn. Perfect gesudderd alsof ik bij mijn grootmoeder op de boerderij zat te eten. De tijd heeft hier stil gestaan. Smaken van vroeger waar toch niemand voor weg zal lopen. Fantastisch dat dit soort restaurants nog bestaan. Perfecte ambiance!