De Koperen Kop

5,8
7,1
Melanie B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Na alle onterechte negatieve recenties, wil ik kwijt dat wij er vaak met ons gezin eten. Wat van goede kwaliteit Is. Heerlijke gerechten! Veelal biologisch! Gezellig in veluwse sfeer met open haard! Prijs/kwaliteit verhouding prima.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Zelfbediening restaurant, waar je lang moet wachten op de uitlevering van je bestelling.
Dat zou op zich niet erg zijn als de kwaliteit dan goed zou zijn . Helaas is dat in de verste verte niet zo.
De frites zag er goed uit, maar dat is het zicht. De smaak was allerbelabberst. Het vet, waarin de frites gebakken was, was van een inferieure kwaliteit, zodat de frites, maar ook de rest van het gefrituurde eten ranzig smaakte. Ook de salade zag er goed uit, maar smaakte niet goed.
Alleen het gebak bij de koffie kon een ruime voldoende halen.
De ligging van het cafeteria/restaurant is prachtig met voor de kinderen een speeltuin en een bosrijke omgeving. Het personeel is vriendelijk. Voor de toiletten wordt een bijdrage gevraagd, maar de hygiene laat te wensen over.
Samengevat: geen aanrader, maar er is geen alternatief buiten wellicht het café bij het Kroller Muller museum;
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Selfservice restaurant op De Hoge Veluwe. Eten zeer matig.
Pasta en lasagne overkookt.
Erg druk, lange wachttijd, met de drukte in het park zou hierop geanticipeerd kunnen worden.
Niet voor herhaling vatbaar.
Lotte B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Heel lang moet wachten op iets dat op een kroket moest lijken met vies broodje en vieze sla. Service ook niet om over naar huis te schrijven. Duidelijk dat er geen concurrentie is. Vieze wc's waar je voor.moet betalen. Pluspunt deze vele boeken over de natuur.
Mpjongejan .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
We namen na een middag fietsen de tapas en bitterballen. Duurde erg lang voor e.e.a. klaar was, en helaas werd het wachten niet beloond. De bitterballen waren warm maar een aantal niet eetbaar vanwege een soort vleeshomp die niet weg te krijgen was. Ook was de prijs erg hoog in verhouding tot de kwaliteit (met 2 frisdranken erbij 20 euro). Kortom, niet tevreden...
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Ruimschoots keuze uit warme en koude gerechten. Wij kozen de salade van de zeer gevarieerde saladebar, patat met salade, en kippastei met patat. Alles smaakte goed. De patat was lekker dik gesneden en de salade was vers. Het personeel was ook heel vriendelijk en accuraat. De inrichting binnen was passend bij een eenvoudig zelfbedieningsrestaurant, heel basaal dus. Buiten was het mooier, een groot zonneterras met een gezellige speeltuin voor de kinderen, uiteraard mooi gelegen in het park Hoge Veluwe.
Martha O.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Gelegen in het hart van de Hoge Veluwe kun je er lekker eten. Heb een oosterse salade gegeten met heerlijke malse stukjes biefstuk, die prima smaakte. De porties zijn precies goed.
Het was erg druk, maar het personeel was erg aardig.
Het gebouw is een beetje oubollig ,maar wel gezellig en de indeling niet erg duidelijk ,verder zijn er maar 2 kassa's, dus er stond een rij, maar je werd snel en efficiënt geholpen.
Al met al kun je er goed eten voor een redelijke prijs.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Na een heerlijke wandeling in Park de Hoge Veluwe even een lekkere hap bij De Koperen Kop.
Mijn vrouw bestelde zuurkool met heerlijke worst en gebakken spekjes, onze zoon koos voor de prima erwtensoep en ik probeerde de boerenkool met gehaktbal en worst. Het personeel was bijzonder vriendelijk en correct. Natuurlijk maken we deze gerechten thuis nog lekkerder, maar volgens onze zoon was 't 'prima binnen te houwen', zoals ze in Twente zeggen. Volgende keer weer.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Een broodje gyros en een spekpannekoek hier gegeten, hongerig geworden na een middag Kroller Muller en fietsen. De spek pannekoek scoort een voldoende ondanks de licht aangebrande bodem en een minder gare bovenkant. Het broodje gyros kon niet bekoren. Het vlees was taai en weinig vrolijk, de saus en salade dressing glazig, de redelijke frites vettig en de broodjes een hap meel. Positief vind ik dat het vlees niet zout en vet was. Maar zelfs voor een op zich schappelijke 12,50 niet de moeite waard. Daarbovenop werden we door de drukdrukdrukke dame aan de kassa bijna genegeerd. We hebben hier eerder een keer vriendelijk en redelijk gegeten. De locatie in het mooie Hoge Veluwe park kent weinig concurrentie. Een volgende keer eten we elders of bestellen we niet te 'hooggegrepen' gerechten. Dit kan met weinig moeite veel aangenamer!
Proever Jan .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Gisteren in de Koperen Kop gegeten. Die ligt midden in het Park Hoge Veluwe. Het is een self sevice restaurant. Menu's zijn afgestemd op de doorsnee bezoeker. Erg lekker is de orientaalse salade (met veel biefstuk). Uiteraard met stokjes. En een kop erwtensoep na een winterwandeling smaakt ook heerlijk. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Groepen kunnen gebruik maken van een serre of de Hoedzaal. Met aangepaste menu's. Wij komen hier vaak.
MGOosterwoud .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Gisteren een heerlijke dag in Park de Hoge Veluwe afgesloten in De Koperen Kop. Het ligt daar prachtig met zijn rieten kap, mooie uitstraling. We waren aangenaam verrast door het uitgebreide menu en vriendelijke bediening. Wij hadden een maaltijd salade, Oriëntaal, heerlijk vers en niet duur.
Mooie ambiance, veel keus, lekker eten voor heel schappelijke prijzen, aanrader!
Keisxb .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
toen mijn dochter haar pannenkoek 3/4 op had wilde ze niet meer. Ik begon aan de rest, maar de pannenkoek bleek niet gaar. erg jammer. de koffie was wel erg goed.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Enige optie in het Nationaal Park om te eten. Buiten het park in Harskamp en Otterlo zijn meer mogelijkheden. Ik zou daar zeker ook voor gaan als je tijd hebt. De Koperen Kop is een self-service restaurant met veel soorten eten (broodjes, salade, warme maaltijd), maar bij binnenkomst heb je geen idee waar je moet beginnen. Het is onoverzichtelijk en nogal krap.

Service is zoals je van een self-service restaurant kan verwachten: vriendelijk, gehaast en basic. Er zijn geen mogelijkheden iets aan je warme maaltijd te veranderen. Zo vroeg ik om vega bitterballen ipv kroketten bij de friet en kreeg ik als antwoord dat ik als vega maar de lasagne moest nemen. Ben vervolgens voor een bord salade gegaan. Dat was prima te eten.

Het restaurant is druk bezocht. De logica van hoge prijzen, een druk restaurant en matig eten ontgaat me altijd. Zo ook nu weer.

Samengevat: prima optie als je geen zin of tijd hebt om buiten het park wat te eten en als je wil gaan voor een matige prijs/kwaliteit-verhouding.
Besi .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Self-service restaurant op een mooie locatie. Wij hebben hier alleen een kop koffie en gebak genomen. Deze smaakten prima.