De Koperen Kees

Parkstraat 1 8601 GS Sneek Nederland Kaart

Over het restaurant De Koperen Kees

Waar de tijd stil heeft gestaan

Koperen Kees is in eigen woorden het gezelligste huiskamertje van Sneek! Maar als je je naar buiten loopt doet het terras aan prachtige oude stadsgracht niet onder. Je krijgt 10% korting op je maaltijd op vertoon van je ticket voor een voorstelling in theater Sneek. Toepasselijk noemen ze hun hoofdgerechten 'it's show time' en de desserts 'het applaus' - van draadjesvlees, C-baars tot limoncello, aardbei en dat als tiramisu.

Meer informatie over restaurant De Koperen Kees

5 minuten loopafstand van het centraal station
  • : Parkeren op loopafstand

Dinsdag, Woensdag & Zondag 17:00 - 20:00
Donderdag, Vrijdag & Zaterdag 17:00 - 20:30

• Airconditioning , Bar , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Froukje D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Knus, warm en gezellig. Alle eten, ook groente-en aardappelgerechten van uitstekende kwaliteit.
Bijkomend: mogelijkheid parkeren om de hoek.
Ik ben kritisch; hier ga ik zeker terugkomen.
Wilma R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Beetje donker in t restaurant.
Maar super lekker gegeten echt een aanrader
Berend K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Uitstekende sfeer,met heerlijk eten.
willem R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Prima lokatie voor een gezellige avond, goede service.
Kwintijn S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Superaardige mensen, blijven gezellig een praatje maken. Eten was heerlijk! Hoofdgerecht werd met verschillende bijgerechten (waaronder een lekkere hoeveelheid groenten!) geserveerd.
Porties zijn perfect; zeker genoeg om lekker vol van te zitten, maar je zult je niet over-eten. (Al ben ik wel een grote eter ;)

Ik zal zeker terug komen!
Paulus B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Het is er heel gezellig en prettig eten. De service was goed en we hebben heerlijk vermaakt!
ilona2911 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een verrassing! Helemaal niet bekend in Sneek en zomaar in dit restaurant terecht gekomen. Het was echt top! Alles van goede kwaliteit en het smaakte allemaal heerlijk.
Wij kozen voor de proeverij van voorgerechten wat echt een feestje was. De knoflookgamba's als hoofdgerecht waren héérlijk en het waren en veel; wel een stuk of 10 grote gamba's!
En dat tijdens de Sneekweek wat me een ontzettend drukke periode lijkt.
Het bedienend personeel was zeer vriendelijk, attent en toegankelijk. Totaal niet opdringerig.

Wat mij betreft een echte aanrader!
Oewa .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Heerelijk stoodvlees gegeten, wat een topper ook in de zomer! Zeer vriendelijk en gezellig personeel en don't miss out desserts: bedenk goed wat je met je laatste rolo doet! Heerlijk
carel48 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
leuke tent, goed eten, alleen vreemd, dat er vooraf niet wordt verteld of op de menukaart wordt gemeld, dat betalen met een creditkaart niet mogelijk is. In deze tijd een misser van formaat, klant wordt gedwongen vreemde capriolen te maken om toch te kunnen afrekenen. Dit past toch niet meer in de tijd van 2016! Snel verbeteren, Kees!
Albert S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat een prettige ervaring dit restaurant. Complimenten voor de bediening die echt klantgericht en flexibel is. Het was mooi weer en het leek ons aantrekkelijk om buiten te eten. Dat was, uiteraard, geen probleem. Toen het echter toch iets te koud bleek was het ook geen probleem voor de bediening om de hele boel naar binnen te verplaatsen (toch een tafel van 8). Het eten was echt lekker en goed. De keuze was niet voor iedereen even makkelijk vanwege de soms erg bijzondere benamingen (eigenlijk wel jammer, vind ik) van de gerechten. Echter, eenmaal gekozen werden we niet teleurgesteld. De voorgerechten zagen er stuk voor stuk mooi uit en smaakten bovendien prima. Eén van de uitschieters, qua smaak en opmaak, was de zalm: heerlijk en kleurrijk. Ook de hoofdgerechten waren prima. Mijn eendenborst was echt heel lekker en goed gegaard. Ook de anderen waren zeer content met hun gerechten. Kortom het was een zeer geslaagde avond en....... de prijs/kwaliteitverhouding is hier echt goed in orde! Voor herhaling vatbaar.
Esther-tjes .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Verwacht geen culinair hoogstandje, te duur voor de kwaliteit en creativiteit

Leuke ambiance en prettige bediening.

Er wordt geen kraanwater geserveerd…. ook niet bij een glas wijn en ook geen betaald kraanwater. Niet echt gastvrij.

Alle hoofdgerechten 20 euro en duurder, ook voor de spareribs en een stukje varkensvlees. De varkenshaas stukjes kost bijvoorbeeld 24 euro. Echt veel te duur in vergelijking met de kwaliteit, presentatie en creativiteit. Want een bijgerecht met wat gesneden witlof (waar de harde stukken nog in zitten, dus bitter) en gewone wortels met peultjes is gewoon en voor dit geld verwacht ik meer.
Ik had een vis met wel heel veel kruidensmurrie er op. Prima, maar niet voor 21 euro.

Idem dito voor de nagerechten, te duur en allemaal dezelfde opmaak. De soes met slagroom smaakte oud en taai.

En, slechte akoestiek, heel lawaaiig, niet relaxt dineren met vrienden als je veel bij te praten hebt.
Rixt V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met 6 personen gegeten. In t geheel was iedereen tevreden. Vraag uitleg over de summiere kaart. Dat voorkomt vergissingen. Bijzondere smaken. Erg smakelijk. Niet altijd de verwachte smaak. Suiker op de zalm?? Maar wel prima wijn. Leuk live muziek. Mooi aangeklede ambiance. Misschien nog eens eten als het minder druk is.
Janco G.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gezellig restaurant wat zorgt voor een ontspannen sfeer. De service is prima, we kregen een duidelijke uitleg van de verschillende gerechten. Uiteindelijk kozen we voor de tapas (eenvoudig aanbod, voornamelijk koude gerechten) welke erg goed van smaak waren. Daarna gekozen voor de spareribs welke goed gemarineerd waren en makkelijk van het bot kwamen. Dit alles samen met een lekker witte (huis)wijn. Een aanrader als je gaat voor een gezellige / informele avond.
Nicolas M.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Met grote vriend Hilderig(kok) wezen eten,ons oog viel al op de uiterlijke gezelligheid vanaf buiten,net nog een tafeltje vrij!!Vooraf uiterst zorgvuldig mooie presentatie en lekker!proeverij van diverse hapjes,soepje,vis,vlees,warm en koud,vervolgens wild zwijn, en tournedos en gamba's,helemaal top,met diverse bijlagen,wederom keurig verzorgd!Heerlijke huiswijn,Rioja,prettige kundige bediening.Nagerecht paste niet meer in,koffie met likeur 43.is ook niet mis.Sfeer en ambiance,heel gezellig,het decor bistrostijl warm,net iets waar de gasten tegenwoordig naar verlangen in deze barre tijd!!Kortom een aanrader voor een avondje gezellig dineren!!
leo D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Voor de vierde maal aangeschoven bij Kees. Eten goed verzorgd, lamsvlees had de garing zoals ik hem het liefst eet. Aanbevolen wijn bij het gerecht paste ook prima evenals de bijgerechten. We werden geholpen door een jonge meid die ons voldoende aandacht gaf en op tijd zag dat de glazen leeg waren.
johan K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Je kan erg leuk buiten zitten aan het water. De service was aanvankelijk snel en vriendelijk. De kaart is een beetje onduidelijk, weinig tot geen beschrijving van sommige gerechten, maar de serveerster kon hierbij helpen. Later werden de hoofdgerechten geserveerd. Ik vond de lamsrack te doorbakken. Ik heb dit kort daarna aangegeven en het gerecht werd weer meegenomen. Er werd mij verteld dat de lamsrack wel degelijk medium was, maar dat ik nu rood kreeg. Ik was het niet eens dat de lam medium gebakken was, maar binnen 10 minuten stond er medium-rare lamsrack op tafel. Deze was erg smakelijk en niet droog en taai als het eerdere geserveerde. Daarna werden we niet meer geholpen, tot het moment dat we de borden leeg hadden. Bij het uithalen hebben we maar om de rekening gevraagd. Stel dat de eerdere lamsrack wel medium was geweest, dan had dit probleem wel een stuk beter en vriendelijker afgehandeld kunnen worden. Als je toch opnieuw een lamsrack gaat maken, kun je net zo goed doen alsof je het niet erg vindt, want de lol was er zo wel snel van af.
HenkBeens .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Wij (stel 25-30) zijn hier afgelopen vrijdagavond geweest, zij het met enige aarzeling na het lezen van de reviews. Maar wat zijn wij positief verrast!!! Het eten (ossehaaspuntjes / rode Baars ) was fantastisch! Ook alles erom heen qua groenten aardappelen en friet was super! Even de hand opsteken en de bediening stond direct aan tafel. Kortom, hier gaan wij zeker vaker een hapje eten wanneer we in de buurt zijn!
Da L.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Op een vrijdagavond gegeten bij de Koperen Kees. Een gezellige, sfeervolle en huiselijke inrichting. Het zat behoorlijk vol en dat gaf een gezellige en levendige drukte. Het team - onder bezielende leiding van gastheer Richard - doet er alles aan om het je naar de zin te maken. Niet te, geen overdreven pretenties, maar gewoon goed, zichtbaar en geregeld aanwezig om een bestelling door te kunnen geven. De beschrijving van de gerechten op de menukaart doet niet geheel recht aan de kwaliteit van het eten. Want dat was echt van een aanzienlijk hoger niveau dan de menukaart doet vermoeden! Vooraf carpaccio - bijzonder smakelijk en origineel opgemaakt - en voor mijn tafelgenoot paddo's uit de oven. Vervolgens ossenhaaspuntjes in een fijne saus en aan de overzijde een lekkere dikke in roomboter gebakken zeetong. De bijgerechten waren vers bereid (ja, zelfs de friet!) en de gebakken aardappelen waren gebakken zoals het hoort (met heerlijke spekjes). Verse daggroenten completeerden het geheel. Het dessert - wentelteefjes van suikerbrood met ijs - hebben we uiteindelijke maar gedeeld. Kortom: een bruisende tent, met een leuk en enthousiast team, waar voor een redelijke prijs een heerlijke hap kan worden gegeten! Wij komen dan ook zeker terug!
weerwolf .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We zijn op 24 april j,l. bij de koperen Kees wezen eten met een groep van 18 pers. Deze avond
hebben wij als rommelig en lawaaierig ervaren. We lieten ons verrassen, het opdienen ging
slordig, geen bestek bij de opdienschalen zodat ieder met zijn eigen mes/vork zat op te scheppen.
Voor het hoofdgerecht kwamen ze met heteborden,10 min. later met het eten, slechte timing .Het
nagerecht waar we naar uitkeken was ookal niet veel bijzonders, een plateau met eenbolletje ijs
opgevuld met stukjes suikerbrood en o.a. stukjes browneys enz.,moest met 4 pers.gedeeld worden.Bij de afrekening van het eten, bleek deze niet in verhouding,veel te duur!! ga zo door!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
De bediening is er weinig behulpzaam, waar we om uitleg betr. de kaart vroegen kregen we weinig tekst en uitleg. Eten was onder de maat, lauw, flauw, taaie friet. Nee, niet voor herhaling vatbaar.