Over het restaurant De Koperen Bel

Uitmuntende ontmoetingsplek

De Koperen Bel in Zaandam heeft het certificaat van uitmuntendheid gehaald! Al sinds 1976 is “De Koperen Bel” een klinkende naam in de Zaanstreek. De gelegenheid in Zaandam waar ieder elkaar treft om lekker te eten of iets te drinken.

Zo kunt u terecht voor een borrel met een lekker hapje in het café, een eenvoudige maar heerlijke maaltijd in de serre of voor een uitgebreid diner in het restaurant op de eerste etage. Met een ruim terras op het zuiden bent u op mooie dagen verzekerd van zon.

De gerechten zijn herkenbaar en eerlijk. Huisgemaakte frites, soepen en sauzen. Een goed stukje vlees en een lekker stukje vis. De Koperen Bel werkt samen met de beste leveranciers uit de omgeving.

Gaat u naar het Zaantheater of het Pathé, dan zorgen zij dat u op tijd kunt genieten van de voorstelling. Kortom een heerlijk dagje en avondje uit vindt plaats, of begint bij “De Koperen Bel”.

Gewoon lekker gezellig.

Meer informatie over restaurant De Koperen Bel

Op loopafstand van station Zaandam en met de bus lijn 394 halte gedempte gracht
  • : Betaald parkeren in de buurt, Rozenhof, Zaantheater, De Burcht.

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 21:00
Donderdag en Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,8
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Wij hadden via internet geboekt,een tafel beneden.
Deze was er niet terwijl je hem boekt maar ach kan gebeuren,dan zet je de gasten met een drankje als goed maker aan een een tafel boven maar niets van dit alles.
Het voorgerecht was tonijn op z'n Japans dit was niet vers en niet te eten dus deze terug gestuurd,de bediening vroeg wel of we iets anders wilden maar de rest was al klaar met het voorgerecht dus hebben we niet genomen.
De bediening kwam later nog wel even terug om te zeggen dat de tonijn wel vers was en deze in de ochtend was binnen gekomen(dat zegt niets over de versheid )met andere woorden dat we niet gelijk hadden.
Het hoofdgerecht was matig tot goed maar niet spectaculair,op de rekening stond gewoon de tonijn berekend dit moesten we gewoon betalen.
Het is jammer maar voor ons nooit meer bij de koperen bel.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Prima restaurant, goede en vlotte bediening, mooie gerechten op de kaart en voor ieder wat wils.
Rinus B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten met een prima bediening hoefde niet lang te wachten op ons eten, bij de bar was het af en toe wat lawaaierig, hard praten en zo, maar voor de rest prima, doen we nog een keer.
Floortje V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Wat een geinige zaak is dit !
Vlak bij de zaan en de burcht
De salade was helaas niet goed op smaak en proefde lafjes
Ook het vlees was door en door gaar ( echt waar )
Dessert vonden we wel oké
Extra tip is dat lampen T L licht geven en geen sfeer verlichting
Al met al heeft de automatic om de hoek ons gered
Volgende keer naar een andere etablissement
wim S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Met 9 personen heerlijk gedineerd. Iedereen was na afloop uitermate tevreden over de keuzes en de smaakvolle gerechten. Mijn keuze was gevallen op de paté van fazant als voorgerecht, bijzonder lekker, als hoofdgerecht een malse kogelbiefstuk ruim, op verzoek ruim voorzien van een heerlijke rode wijnsaus, maar het dessert overtrof mijn stoutste verwachtingen een heerlijke bol van witte chocolade gevuld met nougat, overgoten met een warme caramel saus, die de chocolade deed smelten. In een woord zalig..... Hulde aan de keukenbrigade.
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
met mijn ouders hier gegeten i.v.m. mijn verjaardag deze dag. we hebben heerlijk gegeten. heel aardig vriendelijk behulpzaam personeel. we gaan hier zeker terug komen. omdat het mijn verjaardag is werd er gezongen en kreeg ik sterretjes bij mijn overheerlijke tiramishu mmmmmmm.
Beste Petra,
Fijn om dit te lezen. Bedankt en graag tot ziens.

Mvg Team De Koperen Bel
a.mars75 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Ik vond het een hele gezellige restaurant. De ober, die er stond was erg leuk. Hij was heel vriendelijk en kwam vaak vragen idd we nog iets wilden, of alles naar wens was etc.
Erg leuk.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Natuurlijk is de Dam een drukke populaire plek en zeker bij mooi weer hier een heerlijk terras. Maar ook in de overdekte serre is het prima toeven. De bediening is attent en vriendelijk, ondanks dat het flink druk was. De voorgerechten (carpaccio, vistrio en de soepen) waren alle prima van smaak en zagen er goed uit. De hoofdgerechten waren ietsje minder, maar absoluut niet slecht. Is zeker een prima plek om te eten en te drinken. De drankjes zijn zeer redelijk geprijsd.
Beste Hans, bedankt voor uw fijne recensie. U omschrijft de zaken precies zoals zij zijn en geeft een ongezouten mening.
ikke56 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten ,snelle bediening, zeer goed eten, gezellig terras,niet duur.
Als we in de buurt zouden wonen ,komen uit Rotterdam, zouden we zeker vaker komen.
antboam .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
ik heb een spareribs gegeten ,hij was nog half rauw .
Ook was de bediening kattig en gehaast
Prijs - kwaliteit : slecht kom hier niet meer
Sfeer matig beetje dode hoek keek tegen blinde muur
Conclusie : erg zonde geld
Beste Antboam,
Het spijt ons dat uw tweede bezoek aan ons ook geen succes heeft opgeleverd. Helaas moeten wij dit hier lezen en heeft u ons niets laten blijken tijdens uw bezoek. Half rauwe Spareribs zouden wij namelijk enorm van opkijken na 50 minuten in de marinade op hoog vuur. De rest van de receptuur willen wij helaas niet verklappen van onze alom geroemde Spareribs. Op eet.nu kunnen wij lezen wat u van onze biefstuk vindt. Er vanuit gaande dat dit om een afzonderlijk bezoek aan ons gaat, zijn wij zeer vereerd met deze tweede kans. U zou toch denken dat, na zoveel teleurstellende bezoeken aan de regionale Horeca binnen 1 week, u er wel even klaar mee zou zijn. Wij wensen u veel plezier met uw carrière als Topproever bij Iens.

Reactie van proever:

Het komt eenmaal voor dat ik recensies in me agenda noteert in het restaurant .
Meteen na de maaltijd .heb ik er b.v. 5 gaan ze allemaal in 30 minuten op de site .
Zo lijkt het of ik 3 per dag uit eten ga dat is natuurlijk niet zo .
Het is jammer van het eten misschien de spareribs van het beenvlies ontdoen en 10 minuten in 80 graden warm water .ze waren namelijk toch wel taai
Auf wiederscnitzel mvg Antboam
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteravond voorafgaand aan een theatervoorstelling hier gegeten. Aaardig eetcafe, waarbij het cafe gedeelte niet te overheersend is. Lekkere carpaccio/tomatensoep vooraf. Als hoofdgerecht allebei een gietenkaas salade, de enen groot de ander klein. Lekker bakje brood met ZACHTE boter erbij. Prima gegeten voor een nette prijs.
Ellis L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Ik heb hier met mijn zuster gegeten,zij woont in Zaandam.Wij hadden allebei hetzelfde voorgerecht.Een mooi lang bord met verschillende voorgerechten +soepje,heerlijk.
Daarna hadden wij allebei een steak wel zo perfect bereid en lekkere frites en salade en gepofte aard.heerlijk.Wij hebben geen nagerecht genomen was geen plaats meer voor
Mani1 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
We werden keurig in een prettige en ongedwongen sfeer ontvangen. Bediening was leuk en attent maar niet opdringerig. Kwaliteit van het eten (3-gangen verwenmenu) was prima. Zeker voor herhaling vatbaar.
Kees-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Het restaurant van de de Koperen Bel zit op de eerste etage met de ingang op de Dam in Zaamdam. Iewat moeilijk te vinden tussen alle restaurants / cafe's op de Dam, maar zeer de moeite waard. De kaart is vrij klassiek qua gerechten (inclusief wild gerechten in het seizoen). De kwaliteit is jaar op jaar constant en de porties zijn zeer aan de ruime kant. Qua prijs vergelijkbaar met de omliggende restaurants maar de kwaliteit stijgt er boven uit.
jacomientje (ineke) J.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
De Franse uiensoep was heel erg lekker. Mijn man vond de varkenshaas lekker en mijn dochter genoot van het vistriootje. Mijn rundercarpaccio was heerlijk.
Tijdens ons bezoek wisselde de bediening. Dat was nogal storend, doordat het rommelig verliep. Wij werden hartelijk ontvangen en in eerste instantie bediend door een vriendelijke jongedame. De jongeman die het overnam, was net nog niet onbeschoft.
De Koperen Bel bestaat uit de oude kroeg, een aangebouwde serre en een terras. Wij zaten in de serre en met de openstaande deuren tochtte het wel een beetje. Tijdens ons bezoek moesten twee gastgezelschappen van tafel wisselen. Dat werkte, in ieder geval voor de overige klanten, nogal storend.
Maria72 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Wij hebben dit restaurant op zaterdag bezocht. Al met al waren wij niet heel enthousiast. De kruidenboter vooraf was heel erg koud. Voorgerechten (carpaccio en uiensoep) waren wel lekker! Helaas moesten we erg lang wachten op het voorgerecht en tussen de gerechten in. De ossenhaas was helaas niet warm en de friet was volgens mij een tweede keer gebakken.

Al met al niet voor herhaling vatbaar!
Lynny K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Goed eten, vers en smaakvol. Tip: grand dessert!
Bediening vond ik slecht door erg lange wachttijden en onvriendelijkheid.
Maartje W.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Overheerlijk gegeten, de steak en een varkenshaasje. Bediening was prima en zeer vriendelijk. We hebben genoten van de mensen en het eten, dank jullie wel.
RikT .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Een heerlijke saté gegeten met lekkere friet en salade. Het decor is echt van een café je houdt er van of niet, datzelfde geldt voor de service. Zeer vriendelijk, maar niet top.
SdJ .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Hoewel we hier vaker goed hebben gegeten was onze ervaring nu zeer slecht. Een lauwe steak geserveerd gekregen en de friet was ook overduidelijk dubbel gebakken (harde donkere frieten, je kent het wel). Deze hebben we dan ook terug gestuurd. We kregen wel nieuwe friet, maar geen nieuwe steak. Deze was alleen een beetje opgewarmd. Dat komt de steak niet ten goede.
Teruggestuurd eten proberen op te kalefateren vind ik getuigen van erg slechte service. Na afloop werd ook niet gevraagd of alles nu wel naar wens was. Men had daar blijkbaar weinig interesse in.

De locatie is wel leuk, maar het eten teleurstellend.