Over het restaurant De Koperen Bel

Uitmuntende ontmoetingsplek

De Koperen Bel in Zaandam heeft het certificaat van uitmuntendheid gehaald! Al sinds 1976 is “De Koperen Bel” een klinkende naam in de Zaanstreek. De gelegenheid in Zaandam waar ieder elkaar treft om lekker te eten of iets te drinken.

Zo kunt u terecht voor een borrel met een lekker hapje in het café, een eenvoudige maar heerlijke maaltijd in de serre of voor een uitgebreid diner in het restaurant op de eerste etage. Met een ruim terras op het zuiden bent u op mooie dagen verzekerd van zon.

De gerechten zijn herkenbaar en eerlijk. Huisgemaakte frites, soepen en sauzen. Een goed stukje vlees en een lekker stukje vis. De Koperen Bel werkt samen met de beste leveranciers uit de omgeving.

Gaat u naar het Zaantheater of het Pathé, dan zorgen zij dat u op tijd kunt genieten van de voorstelling. Kortom een heerlijk dagje en avondje uit vindt plaats, of begint bij “De Koperen Bel”.

Gewoon lekker gezellig.

Meer informatie over restaurant De Koperen Bel

Op loopafstand van station Zaandam en met de bus lijn 394 halte gedempte gracht
  • : Betaald parkeren in de buurt, Rozenhof, Zaantheater, De Burcht.

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 21:00
Donderdag en Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 11:00 - 22:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Koperen Bel

Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Wij hadden boven gegeten waar het best wel koud was ondanks dat ze zei dat de kachels aan stonden , de kachels bleven koud.
Verder heerlijk gegeten de bediening was vriendelijk en snel .
Geke J.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het was één gezellig avond bedankt
Haarlear .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Lekker eten in een prettige informele omgeving. Vooral de Franse uiensoep was heel bijzonder en heel erg lekker. Zeker een aanrader.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Het was gezellig en goede kwaliteit
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Vond de bediening niet geweldig. Je moest veel moeite doen om de aandacht te trekken als je wat wilde bestellen. Zonde!!
Jean V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
prima gezellig klein restaurant vlakbij het zaantheater.
goede bediening heerlijke kleine gerechten voor de theatershow
aan te raden
Eefke H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We komen regelmatig eten in het restaurantgedeelte boven bij de Koperen Bel. Voor ons een echt avondje uit waarbij je wordt verwend. Er heerst een prettige en rustige sfeer, het eten is altijd heerlijk maakt niet uit wat je kiest. Mooi opgemaakt en met aandacht. Kortom: genieten!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Helemaal TOP
!!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Goede sfeer, gemoedelijk, verse producten en personeel die je het naar de zin willen maken en laten voelen dat je welkom bent.
m.malcorps .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Heerlijk ontspannen sfeer, zeer goed eten en een zeer attente vrolijke ober, al met al een topavond! Zeker een aanrader voor een ieder.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Lang moeten wachten op ons drankje Na 45 minuten zelf maar eens om de kaart gevraagd en toen er na 15 minuten nog niemand geweest was om de bestelling op te nemen (er was wel tijd om een sigaret te roken door het personeel) de rekening gevraagd, betaald en ergens anders heerlijk gegeten.
En geen enkel excuus, superslecht.
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heerlijk gegeten. . Het was super lekker
Floortje V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Het is jammer dat ik er geweest ben.
De soep was lauw & waterig
Hoofdgerecht vond ik erg grof opgemaakt en erg bitter
Dessert was goed om positief te eindigen.
Wat ook beter kan is de tv die keihard stond
rilana P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk. Qua inrichting een beetje voor 50+
Ruud R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Erg gezellige sfeer. Fijne bediening en zeer lekker eten. We hebben boven gezeten war je een mooi uitzicht heb op de Dam.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Wij hadden via internet geboekt,een tafel beneden.
Deze was er niet terwijl je hem boekt maar ach kan gebeuren,dan zet je de gasten met een drankje als goed maker aan een een tafel boven maar niets van dit alles.
Het voorgerecht was tonijn op z'n Japans dit was niet vers en niet te eten dus deze terug gestuurd,de bediening vroeg wel of we iets anders wilden maar de rest was al klaar met het voorgerecht dus hebben we niet genomen.
De bediening kwam later nog wel even terug om te zeggen dat de tonijn wel vers was en deze in de ochtend was binnen gekomen(dat zegt niets over de versheid )met andere woorden dat we niet gelijk hadden.
Het hoofdgerecht was matig tot goed maar niet spectaculair,op de rekening stond gewoon de tonijn berekend dit moesten we gewoon betalen.
Het is jammer maar voor ons nooit meer bij de koperen bel.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Prima restaurant, goede en vlotte bediening, mooie gerechten op de kaart en voor ieder wat wils.
Rinus B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten met een prima bediening hoefde niet lang te wachten op ons eten, bij de bar was het af en toe wat lawaaierig, hard praten en zo, maar voor de rest prima, doen we nog een keer.
Floortje V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Wat een geinige zaak is dit !
Vlak bij de zaan en de burcht
De salade was helaas niet goed op smaak en proefde lafjes
Ook het vlees was door en door gaar ( echt waar )
Dessert vonden we wel oké
Extra tip is dat lampen T L licht geven en geen sfeer verlichting
Al met al heeft de automatic om de hoek ons gered
Volgende keer naar een andere etablissement
wim S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Met 9 personen heerlijk gedineerd. Iedereen was na afloop uitermate tevreden over de keuzes en de smaakvolle gerechten. Mijn keuze was gevallen op de paté van fazant als voorgerecht, bijzonder lekker, als hoofdgerecht een malse kogelbiefstuk ruim, op verzoek ruim voorzien van een heerlijke rode wijnsaus, maar het dessert overtrof mijn stoutste verwachtingen een heerlijke bol van witte chocolade gevuld met nougat, overgoten met een warme caramel saus, die de chocolade deed smelten. In een woord zalig..... Hulde aan de keukenbrigade.