De Koperen Bel

Dam 5 1506 BC Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant De Koperen Bel

Uitmuntende ontmoetingsplek

De Koperen Bel in Zaandam heeft het certificaat van uitmuntendheid gehaald! Al sinds 1976 is “De Koperen Bel” een klinkende naam in de Zaanstreek. De gelegenheid in Zaandam waar ieder elkaar treft om lekker te eten of iets te drinken.

Zo kunt u terecht voor een borrel met een lekker hapje in het café, een eenvoudige maar heerlijke maaltijd in de serre of voor een uitgebreid diner in het restaurant op de eerste etage. Met een ruim terras op het zuiden bent u op mooie dagen verzekerd van zon.

De gerechten zijn herkenbaar en eerlijk. Huisgemaakte frites, soepen en sauzen. Een goed stukje vlees en een lekker stukje vis. De Koperen Bel werkt samen met de beste leveranciers uit de omgeving.

Gaat u naar het Zaantheater of het Pathé, dan zorgen zij dat u op tijd kunt genieten van de voorstelling. Kortom een heerlijk dagje en avondje uit vindt plaats, of begint bij “De Koperen Bel”.

Gewoon lekker gezellig.

Meer informatie over restaurant De Koperen Bel

Op loopafstand van station Zaandam en met de bus lijn 394 halte gedempte gracht
  • : Betaald parkeren in de buurt, Rozenhof, Zaantheater, De Burcht.

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 21:00
Donderdag en Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 11:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Koperen Bel

Tom U.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Gezellig ingericht restaurant, leuke plek, prima eten voor een redelijke prijs. Aanrader.
Inge R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Gezellig en heerlijk gegeten.
Ria L.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2018
We hadden een klacht over het vlees,werd niets mee gedaan.Jammer!!!!
Theo Z.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Leuke locatie, ontspannen sfeer, vriendelijke service, eten was prima.
Ruime parkeergelegenheid...........................
Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Via de trap naar boven. Daar ben ik niet zo van! Maar niet onoverkomelijk!
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Een fijn, rustig restaurant zoals je niet vaak meer tegenkomt.
Marijke O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Enige opmerking die ik heb is dat ik verse muntthee bestelde en die toen kreeg met maar 1 lullig takje munt er in. Toen ik nog een tweede bestelde gaf ik aan dat ik er wel wat meer munt in wilde omdat 1 takje toch wel erg summier is. Toen kreeg ik de 2e met 2 takjes munt... Ik vind dat gezien de prijs (duurder dan koffie) echt niet kunnen... Ik weet niet beter dan dat je verse muntthee toch op zijn minst met 3 takjes munt krijgt... Verder was alles prima!
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Zaterdag 13 oktober hier gegeten.
Tafel gereserveerd voor 6 personen, ter gelegenheid van de 100e geboortedag moeder.
Het restaurant is zeer gunstig gelegen op een plein, ziet er ook gezellig uit met groot terras.
We waren wat vroeger dan de gereserveerde tijd dus dronken we eerst nog een special biertje op het terras. Buiten het menu was er deze avond zeewolf , drie namen deze dan ook. Daarnaast 1x de saté, 1x de spareribs en een vleesgerecht. Bij de gerechten zit geen groente en/of salade en geen gebakken aardappeltjes en/of friet, deze moet je gelijk apart bestellen. Gelukkig hadden twee van ons dat gedaan, maar we hebben gelijk om een extra portie gevraagd, na een kwartier nogmaals.
Maar helaas geen friet meer, toen we daar een opmerking over maakte weet niet wat er fout is gegaan maar excuus. Het eten was goed, zeker de spareribs. Maar het is erg rumoerig en druk.
Aangezien een van ons in een rolstoel zit is het alternatief om op de eerste etage te eten niet van toepassing.
Orian D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Perfecte locatie om rustig & romantisch te dineren. De behaaglijke bovenruimte ademt een rijke geschiedenis. Het eten en de wijnen zijn hier altijd uitzonderlijk goed, bij de eerste hap van ieder gerecht lijkt de wereld even stil te staan. Doet niet onder voor sterrenrestaurants.
Patrick W.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Snelle service en de spare ribs waren heerlijk. Goed vol bordje en lekker klaar gemaakt
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Heerlijk gegeten,
Benno H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Prettig restaurant voor een lunch. openstaande serredeuren geven lucht op een warme dag, maar grand cafe uitstraling blijft. Proactieve bediening.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Héérlijk gegeten!! Prima bediening!
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Gezellige en informele plek waar je heerlijk kunt eten.
Bediening erg vriendelijk. Een gelegenheid om zeker nog eens terug te komen.
Sjon B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Ik had een tafel afgesproken in het restaurant, maar bij ankomst was het restaurant gesloten en moesten wij in het
cafe ons diner nuttigen
Als we dat van tevoren hadden geweten dan waren wij naar een ander restaurant gegaan.
We zijn duidelijk slecht geinformeerd en toch wel teleurgesteld,want de sfeer is daardoor toch anders.
Het eten was overigens zeer goed.
Maar de sfeer is hel belangrijk,zker als je 45jaar getrouwd bent.

Sjon Benjamins
Oostzijdse 233
1508EN Zaandam
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Een weinig persoonlijke bediening. Er liepen te weinig bedienend personeel rond om je het gevoel te geven lekker een avondje uit eten te zijn. Jammer. Zelf de kaart pakken , vragen om een drankje.

Te duur voor het gebodene..
Fred M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Prijs kwaliteit verhouding waren goed en de bediening prettig en vriendelijk
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Heerlijk gegeten .. gezellige bediening...smaakte heerlijk..
Gelegen aan de sfeervolle Dam in Zaandam. Wij gaan hier vaak naar toe.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Ik heb geen commentaar ergens op maar gewoon lekker gegeten en gedronken.
Korter dan dit kan ik het niet maken. WArom 120 leestekens?
Eefke H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Wederom heerlijk gegeten, boven in het restaurant. Het was rustig maar de bediening is altijd correct en de gerechten heerlijk. Deze keer uit de seizoenskaart gekozen en zelf de asperges genomen. Een van mijn favorieten maar lang niet altijd overal lekker klaargemaakt. Ik heb er nu van genoten. Mijn partner had een zeer malse biefstuk. Kortom, een gezellig avondje uit gehad!