De Koningshof

Prinsenweg 1 8443 DN Heerenveen Nederland Kaart

Over het restaurant De Koningshof

Restaurant “De Koningshof” in Heerenveen is een zeer veelzijdige locatie waar je terecht kunt voor een kop koffie, lunch of diner. Maar ook catering en zaalhuur zijn mogelijk. Gezellig je verjaardag vieren met familie onder het genot van een “koningsmaal”? Lekker gefietst in de bosrijke omgeving van Oranjewoud en toe aan een smakelijke middagsnack? Of een goede kop koffie bij een zakelijke bespreking? Alles kan hier, ook voor grote groepen. Het restaurant is eenvoudig te bereiken vanaf de A32 en heeft zeer ruime parkeergelegenheid. Ook is voor gasten gratis Wifi aanwezig. Gasten die hun e-bike willen opladen vinden hier een oplaadpunt. Sowieso een aanrader om vanuit “De Koningshof” de omgeving te verkennen. Oranjewoud, dat letterlijk naast de deur ligt, is een heerlijk fiets- en wandelgebied met veel historische landhuizen. Ook het museum Belvédère is een nabijgelegen aanrader. Kortom, ga de weg eens af voor De Koningshof.

Meer informatie over restaurant De Koningshof

Jouw recensie over het restaurant De Koningshof

jopie D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Laat je niet misleiden door de gedateerde, oubollige inrichting. Hier kun je zeer goed eten. We eten hier vaker en het is altijd goed. Mooie presentatie van het opgediende eten en de smaak en hoeveelheid is uitstekend. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer gunstig... Het personeel is vriendelijk en professioneel. Aanrader!!
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij realiseren ons terdege dat sommige recensies niet leuk zijn en dat zo'n recensie vervelend kan zijn voor de uitbater. Als we minder vrolijke berichten schrijven dan wil dat ook een aanmoediging zijn: kom jongens, gooi er een schepje bovenop. De Koningshof heeft, op het eerste gezicht, alles om een goed restaurant te zijn voor meer dan alleen de zakelijke markt.

Als we om 19:00 aankomen rijden en parkeren op het enorme parkeerterrein, is er nog een groepje mensen op het terras en verder is het grote restaurant stil. Wij worden vriendelijk welkom geheten en we mogen een plekje zoeken aan de met linnen ingedekte tafels maar voelen ons een beetje verloren in de ruimte.
Er is geen wijnkaart, wel een juffrouw die, hoe vriendelijk ook, niet precies de namen weet van de wijnen die in huis zijn, maar gelukkig er staat een kaartje op tafel van de importeur. Mijn vrouw bestelt een glas rode wijn en het laatste restje van de fles wordt uitgeschonken. En die wijn is om. Maar er is gelukkig een volgende fles. En die is duidelijk op temperatuur, over de top en stevig aan de prijs (€ 28,75). Mijn tomatensap is twee maanden over de datum.
De ossenstaartbouillon is goed van smaak, geen verse dingetjes er in. De Carpaccio netjes klaargemaakt met rund uit de diepvries.
Het vegetarische gerechtje, drie huisgemaakte loempia's, zijn uit balans, te veel kaas, te weinig groente die je proeft. De varkenshaas gort droog gebakken.
De huisgemaakte cassata is goed en krijgt een 8. Maar waarom die enorme dot slagroom uit een spuitbus?

Terugkomen? Nee, daarvoor is er in hetzelfde segment genoeg te vinden in Heerenveen en omgeving.
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Gisteravond gegeten bij de Koningshof.
Lekker eten, mooi opgediende borden, smaakvolle gerechten.
Bruscetta met roomkaas en zalm met allerlei kruiden vooraf, erg lekker.
Varkenshaas met champignon-roomsaus, geserveerd met wortelen (echt heet en niet lauw-warm) , een mooie salade, gebakken aardappelen en kringelfriet.
Diner afgesloten met Dame Blanche met warme chocoladesaus en warme appel schijfjes en slagroom.
Leuke, vlotte bediening die het je echt naar de zin wil maken en regelmatig 'even om het hoekje kijkt'. Zonder te vragen kwamen ze het tweede schaaltje gebakken aardappelen brengen (we waren met 4 personen).
Wij hebben wederom heerlijk gegeten, het enige wat jammer is, is dat er vrij weinig drukte is qua klanten. Koningshof doet veel met catering, ook zaalverhuur en aansluitend diner.
Het pand is ietwat gedateerd maar komt wel netjes over.
Gratis parkeren voor de deur.
We komen hier zeker weer!
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Lekker gegeten met twee personen, een bord goed gevulde snert met stokbrood en kruidenboter en roggebrood met spek erbij.

Erg vriendelijke bediening, begroeting bij binnenkomst en snel bij de tafel om de bestelling te noteren, ook tussentijds even vragen of alles naar wens is. Dat komt tegenwoordig niet meer in alle restaurants voor helaas.

De inrichting is wel toe aan een make-over, alles is erg gedateerd. Ook viel ons op dat er lekkage is, lelijk verkleurde plafondplaten bij de ingang.

Maar ondanks de, in onze ogen, lelijke inrichting hebben we genoten van het eten. Hier stappen we wel eens vaker binnen in de toekomst.