De Koningshoeve

Botweg 1A 3286 LB Klaaswaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Koningshoeve

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gertie B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Bij de Koningshoeve in Klaaswaal voel je je meteen thuis.Door de attente bediening,het eigentijdse interieur en het heerlijke eten voel je je daar een gewaardeerde gast.Een ideale gelegenheid om met familie en vrienden te genieten van een gezellig en verzorgd samenzijn.Voor alle kinderen zijn er diverse buitenaktiviteiten in een beschermde tuin.Bij de Koningshoeve in Klaaswaal is het echt genieten met elkaar.
Sterre D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Wij hebben bij de koningshoeve een high tea genuttigd. De eerste ronde kwam prima op tijd. Helaas waren ze ons bij de tweede ronde vergeten. Al met al hebben wij drie kwartier zitten wachten op de tweede ronde.
Zelf ben ik vegetarisch en kreeg bij de derde ronde alleen sla, een tomaat en een open gesneden vijg. Ik gaf aan bij de bediening dat ik het erg karig vond als ik het gerecht van de andere personen zag. Er zou wat bij worden gemaakt, toen het gerecht op tafel verscheen was het brood met sla. Dit brood smaakte ook naar vlees.
Met het afrekenen wederom alle klachten aangegeven en het zou worden doorgegeven. Toen wij op het punt van vertrek stonden, werd gevraagd of wij nog een wijntje van het huis wilden hebben omdat ons bezoek niet naar wens is geweest.
anneke1973 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Zondagmiddag met vrienden naar De Koningshoeve. Heerlijke lunch, zeer uitgebreid en alles keurig verzorgd. Gerechten zijn echt met zorg bereid, dat straalt er aan alle kanten af. Bediening ontzettend vriendelijk, leuke mensen die echt aandacht voor je hebben. Mooie locatie, als het mooi weer wordt gaan we hier voor het terras!
Michielhollander .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Afgelopen zaterdag avond heerlijk wezen eten, alle tafels waren bezet en de sfeer was heerlijk gemoedelijk. we hadden een leuke ronde tafel in het midden van het restaurant.
Leuke bediening die zodra ze tijd hadden ook een praatje aan tafel kwamen maken.
Voor de kinderen is er een leuke kinderhoek ingericht en ook zij werden als echte gasten behandeld.
we komen hier zeker nog eens terug wat ons betreft echt een dikke 10
Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Wezen lunchen. De lunchkaart is uitgebreid en de bediening is vriendelijk. Er werd vooraf niet ingedekt en bij het brengen van de lunch werd het bestek vergeten, jammer! Nog even bij de open haard met een heerlijke witte huiswijn gezeten, sfeervol & gezellig!
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hier gedineerd met een groep. Mooie ambiance. Jammer dat er soms penetrante geuren, bijv. van vis voorbij drijven. Dit terwijl wij toch vrij ver van de keuken af zaten. De bediening was aardig, grappig zelfs, maar liet wel steken vallen. Dat kan echt beter. Verkeerde gerechten gebracht, drankjes vergeten, niet goed afruimen, hete thee over de hoofden heen aangeven ipv omlopen en zelf neerzetten, geen tussentijdse vraag of alles naar wens is en of mensen nog wat willen drinken. Als je de chique uitstraling ziet van het restaurant, dan verwacht je eigenlijk wat anders, meer zorgvuldigheid. De kaart is vrij beperkt, het eten mooi opgemaakt. Later op de avond toen het restaurant wat leger raakte, werd het kouder en voelden we ook een vervelende tocht in onze nek. Al met al hebben we best een leuke avond gehad, maar ik zou er zelf niet zo snel meer naar toe gaan. Daarvoor klopt de prijs/kwaliteit verhouding niet.
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Hier wezen lunchen. Het was erg rustig, maar 3 andere tafels waren bezet. De luchkaart is vrij uitgebreid, voor elk wat wils. De bediening was vlot en vriendelijk. De koningshoeve heeft zowel van binnen als van buiten een chique uitstraling.
SjaakSchipper .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Dankzij Jumbo avondje uit een reservering gemaakt bij de Koningshoeve in Klaaswaal. Op het afgesproken tijdstip (19.00) kregen we te horen dat door de regen??? er op dat moment geen tafel beschikbaar was of we even op het terras wilde wachten tot het zover was. Tegen 19.30 werden we verzocht aan tafel te gaan, een tafel die bij binnenkomst al vrij was!
Als voorgerecht besloten we een broodplank groot te nemen. De plank was inderdaad groot voor de twee kleine broodjes die er op lagen. Deze werd gebracht zonder verder enig uitleg m.b.t. de smeersels. Voor 2 kleine bolletjes en 2 kuipjes kruiden- en peperboter is 6,75 behoorlijk aan de prijs. Als hoofdgerecht kozen we voor 2x varkenshaas met champignon roomsaus en 2 x het mosselmenu. De opmaak van de varkenshaas was net als de smaak prima. De pan met mosselen en de drie sausjes werd zo op tafel gezet, hoe de mosselen uit de pan gehaald moesten worden moest je zelf maar verzinnen, Tip een kleine schuimspaan zou zeer welkom zijn. Mosselen met alleen een sausje is overigens wel heel karig, of een schaaltje frietjes of een stukje stokbrood zou het gerecht zoveel meer cachet geven. De sorbets er na en de koffie compleet was uitstekend. De coupe koningshoeve daartegen was door de ver-ijzing van de aardbeien bol een stuk minder. Tussen de gerechten door werd het geduld op de proef gesteld vwb de bestelde drankjes. Wel besteld, meerdere keren gevraagd of er nog wat gedronken moest worden, bij de 3e keer uiteindelijk succes dat het ook daadwerkelijk geleverd werd.
Na afloop moesten we de bediening zelf wijze op de actie korting. Achteraf bleek het tarief voor de mosselen te duur zijn aangeslagen.
Kortom, ook als je vast moet stellen dat de bediening niet allemaal horeca waardig is bv. bestellingen over tafel aangeven, voor de koningshoeve valt nog wel iets te verbeteren zouden wij zeggen.
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Na een lange periode van “we gaan niet meer” nu toch maar weer eens een bezoek gebracht aan De Koningshoeve. Helaas vinden wij dat het nog steeds niet voldoet aan de verwachtingen die je krijgt als je dit restaurant een beetje volgt in de media. De bediening is best wel vriendelijk maar laat tegelijk ook behoorlijk wat steekjes vallen. Het ene moment wordt een bord over de tafel aangegeven en even later wordt er netjes omgelopen en wordt het gewoon op tafel gezet. Als twee gasten hetzelfde voorgerecht bestellen maar daarbij vragen om bij één van de twee de honing weg te laten serveren ze gewoon twee keer hetzelfde voorgerecht. Zo ook bij een van de hoofdgerechten, er is duidelijk aangegeven dat de saus niet gewenst is en dus verschijnt er een grote kom met saus of tafel.
Ook voor de gerechten geldt eigenlijk hetzelfde, het is het net niet! Dat het slecht gaat met de paling moge alom bekend zijn maar om dan een voorgerecht te serveren met twee mini stukjes paling bovenop de “modebiet” met toebehoren voor een bedrag ad € 11,75 gaat wel erg ver. Bij de rundercarpaccio rijst zoals vaak de vraag; waarom zoveel rucola?
Van de hoofdgerechten waren de entrecote en de couscous gewoon goed maar de slibtongetjes waren ietwat beschadigd uit de pan gekomen. Als de kaart aangeeft dat ze fish & chips serveren voor € 17,75 dan verwacht je toch een mooi stukje vis, desnoods geserveerd op de lokale krant Het Kompas, maar toch niet twee stukken zwaar gepaneerde vis die mij erg deden denken aan Iglo Crispino.
Samengevat was voor ons de prijs kwaliteit verhouding helemaal scheefgetrokken.
VictorLuiken .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Gisteravond samen met mijn vriendin wezen eten. Onze mocht mee, maar dan alleen op het terras. Geen enkel probleem want t was prima weer.

Zeer vriendelijk ontvangst door Jeffrey, lekker broodje met smeersels en een biertje. Binnen no time op tafel. Daarna op ons gemak de menukaart bekeken, genoeg gerechten om te kiezen. We hadden de geitenkaassalade en de gebakken geitenkaas in spek, HEERLIJK!! Daarna de tong en mixed grill, FANTASTISCH. Heerlijk frietjes erbij. Als toetje deelden we een aarbeien tiramisu, die ook werkelijk waar super lekker was.
Al met al, een top avond gehad. Zeker een aanrader voor nog een keer :)

DaniellaM .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wanneer je alleen komt eten wordt er verwonderd gevraagd of ik daadwerkelijk alleen kom eten, beetje vernederend.

Gelukkig is het personeel vrij vlot! Het nadeel hiervan is dat ze zo vlot zijn dat ze je vergeten te infomeren over het gerecht buiten de kaart. De asperges met zalm hadden mij heerlijk geleken ipv het droge sukadelapje met de smaakloze salade..

Vervolgens mag je met je hele vlotte neergezette hoofdgerecht toekijken hoe de andere gasten genieten van hun amuse die ik niet gezien heb.
De huisgemaakte frites waren heerlijk!

Als "cherry on top of the pie" laten ze je rustig zitten zonder te vragen of ik nog een wijntje zou lusten, terwijl de tafel naast mij met net zoveel in hun glas heeft en vriendelijk gevraagd wordt of ze er nog 1 willen...

Fijn dat ze wel even hun excuses aanbieden, maar hier heb ik uiteraard geen boodschap aan, een korting of alsnog die ene amuse was op zijn plaats geweest. Nu zijn ze in ieder geval verzekerd dat ik nooit meer terugkom en dat ik iedereen die ik spreek zeker zal informeren over deze nalatigheid.

Beste mensen, wanneer je in je eentje lekker eten wilt dan is de Koningshoeve een afrader

Heren bedankt
Tkazumba .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Genoten van een mooie avond bij de Koningshoeve. We hadden het geluk op het terras te kunnen zitten.
Eten was prima van smaak - ik had de runder ribeye vooraf en de sukade als hoofdgerecht. Beide zeer goed en voldoende. Een opmerking is wel dat ik het uit de vleesgerechten lastig vond een wat zomerser gerecht te kiezen. Uiteraard staan er mooie vissen op de kaart, maar varkenshaas met een roomsaus, mixed grill met gerookte speksaus en runderbiefstuk met rijke stroganoffsaus zijn allemaal (naast de sukade) gelijk wat zwaardere vleesgerechten. Decor is buiten mooi met uitzicht over een boerderij en platteland - ik geef toe dat de warme avond natuurlijk ook hielp. Service was goed - zeer goed was de vriendelijke ontvangst, goede bediening - aandacht zou nog gegeven kunnen worden aan iets vaker op de glazen letten (die waren soms leeg) en na het verzoek sneller de rekening brengen (uiteindelijk zijn we zelf maar naar binnen gelopen). Combinatie van dit leidt tot een 8 voor service. Tot de volgende keer zullen we maar zeggen!
leonardus61 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Mooie zaak en een heerlijke salade gegeten . De sukade is subliem, leuk met een kaas koekje met popcorn.
De bediening was vriendelijk.
SjaakSchipper .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We bezochten deze brasserie voor het eerst, dankzij het mooie weer konden we voor de lunch gebruik maken van het buiten terras. De Koningshoeve staat bekend om het gebruik van eigen, verse, producten direct van het land. Vanaf het terras kregen we een kijkje op de activiteiten in de boeren schuur. Het eten was prima, in een goed tempo. Tussendoor konden we waarnemen dat de brasserie druk werkt aan toekomstige klandizie. Een prachtige buitenspeeltuin was in de afrondende fase. De Koningshoeve doet de naam Koning eer aan!
Hooven .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Met 22 personen een high tea gehad op de hooizolder, wat een heerlijke gerechtjes allemaal, uitmuntend. Ook de bediening perfect in orde. We kregen alle ruimte om er helemaal onze eigen middag van te maken!
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Gezellig geluncht, heerlijke carpacciosalade , en partner een uitsmijter ham kaas.echt kraakvers brood erbij ,gerechten echt om je vingers bij op te eten.gezellige bediening en zeer leuke lokatie! Komen zeker nog eens terug????
Beste Monique, hartelijk dank voor uw beoordeling en inderdaad graag tot de volgende keer !!!
G. V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Prima gegeten met gezin. Kinderen aten gratis mee, leuke actie.
Echter toch een paar minpuntjes die de avond toch wat minder glans gaven:
1. Hoewel gereserveerd stonden we niet op de lijst, geen excuus door de medewerker
2. De verkeerde drankjes werden bij ons tafeltje gebracht, geen excuus door de medewerker
3. Jus d'orange van mijn vrouw werd niet bezorgd, uiteindelijk nageleverd, geen excuus door de medewerker
4. Bij de hertenbiefstuk zouden gepofte kastanjes geserveerd worden, zaten er niet bij
5. Rekening klopte niet 2 jus d'oranges ipv 1....geen excuses door de bedrijfsleider...

De kinderen kregen een klein cadeautje, dat dan weer wel.
Beste familie Baaierland, met enige verbazing zojuist uw recencie gelezen, uiteraard respecteren wij uw mening, Excuses dat u direct een tafel toegewezen heeft gekregen, dat ik de kastanjes bij u heb nagebracht en u ze toen ook op uw bord zag liggen, en dat wij uw rekening meteen hebben aangepast, Ik vind het erg jammer dat wij dit via deze weg via een anonieme reactie van u moeten horen en niet op de avond zelf want u leek mij erg tevreden toen ik met u afrekende.
met vriendelijke groet, Michiel den Hollander bedrijfsleider restaurant "de Koningshoeve"
Richard B. V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Voor de derde keer bij de Koningshoeve gegeten. Deze keer kwamen we op een drukke zaterdagavond en hadden niet gereserveerd. We waren al voorbereid op een "helaas", maar we mochten aan de bar gaan zitten en daar genieten van ons diner, met als extra voordeel dat we goed konden zien wat er in de keuken en met de bediening gebeurde... Voor ons was dat een bonus!
Wat is de service bij de Koningshoeve tot goed, vriendelijk en vrolijk. Die houding merk je ook in het onderlinge contact tussen de medewerkers en dat straalt door in de kwaliteit. De keuken werkt met een uitstekende mis-en-place en een goed uitgekiende kaart, waardoor je nooit lang hoeft te wachten op een zeer smaakvolle maaltijd.
Beste Richardb. Hartelijk dank voor uw vriendelijke recencie. Ondanks alle drukte staat kwaliteit en service voorop. We doen ons uiterste best iedereen een gezellige en goede avond te bezorgen.
Uiteraard heten wij u graag weer welkom bij "de Koningshoeve"
met vriendelijke groet, Michiel den Hollander
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Fantastisch kerstmenu (6 gangen) gegeten! Heerlijke kabeljauw en een verrukelijke hazerugfilet. Dit alles vergezeld met een bijpassend wijnarrangement. Leuke entourage en zeer vriendelijk personeel. Volgend jaar weer.
compromis .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Van de zomer op terras gegeten, dat was gewoon goed!
Gisteren voor mijn verjaardag met 6 personen gegeten, het was niet druk totaal 3 tafels. Dan denk je, dat juist dan alles goed moet gaan!
Het broodje vooraf was taai, voorgerechten spekjes van de carpaccio waren te ver door en de scampi's prijzig voor wat je krijgt, verder prima op smaak.
hoofdgerechten waaronder 3 biefstukken, waarvan er 2 niet doorheen te komen was, patat was echt te ver door!
Nagerecht grand dessert karig voor €9,95 p.p.
Het ergste vonden wij dat er na het hoofdgerecht heel snel de nagerecht kaart gegeven werd en na 1 minuut al op kwamen nemen en na het uitserveren van het gerecht dit ook weer supersnel van tafel afgehaald werd!!
Wij kregen hierdoor de indruk dat we beter maar snel konden gaan de zaak was inmiddels al leeg! Dus niet echt gastvrij!
Jammer dat wij dit zo hebben moeten ervaren!