De Koningsherberg

Brinkstraat 2 9467 PE Anloo Nederland Kaart

Over restaurant De Koningsherberg

Voel je meteen thuis in de natuur van Anloo

Een leuk dorp, gezellig hotel en een van de fijnste restaurants in de omgeving. In de Koningsherberg voel je je direct bij entree thuis. Middenin de natuur van Anloo kun je hier genieten van heerlijke verse koffie, een uitgebreid diner of een pannenkoek van het huis. Na een stevige Koningsherberg wandeling is dit een goede plek om de honger te stillen!

Meer informatie over restaurant De Koningsherberg

Donderdag t/m Zondag 12:00 - 21:00
- Ontbijt 08:30 - 10:30

J K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Bediening was correct , Het eten was daar in tegen niet van een hoog gehalte zoals men in menig restaurant krijgt.
Voorgerecht was goed wel veel salade had minder gekund. Hoofdgerecht , het vlees was goed, precies zoals we het gevraagd hadden. De groenten die erbij werden geserveerd waren een "salademix" en een "groentemix" die niet thuis te brengen waren wat het precies was. Geen aanprijzing. Bijkomstigheid bij elk menu van andere gasten was dit standaard. Het nagerecht ijs was zeer eenvoudig van opmaak de Dame Blanche was opgemaakt onder in coupe chocoladesaus, 2 bolletjes ijs met slagroom en hier bovenop "Hagelslag".
Voor dit restaurant is er nog veel werk aan de winkel om een goed niveau te bereiken t.o.v. opmaak. Wel was alles wat geserveerd werd zeer vers.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
afgelopen vrijdag geluncht. Het was weer tijd voor Snert. Goed op smaak en goed gevuld. Net als de mosterdsoep en de tomatensoep. De kinderen hebben een lekkere pannenkoek gegeten. Correcte bediening en gezellige inrichting.
Heikavedder .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We werden vriendelijk ontvangen in een wat gedateerde maar gezellig restaurant. De bediening was vlot en zeer attent. Potje nootjes bij het drankje! De tomaten- en mosterdsoep was prima. Voor het hoofdgerecht hadden we biefstuk gekozen, ook dat was lekker mals en goed gebakken. Als toetje hadden we een heerlijke coup ijs met cashewnoten. De kersensaus over de andere coup ijs was erg karig. Al met al waren we zeer te vreden. Met AHbon moest je het duurste gerecht uit voor, hoofd en nagerecht betalen
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten met AH actie. Geen menu maar keuze van de kaart. Heel attente en vriendelijke bediening. Door het mooie weer konden we gezellig buiten zitten. Aanrader.
Nandaschols .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
De Koningsherberg stelde teleur. De in het menu vermelde 'malse' biefstuk was verre van mals. De bijbestelde frietjes werden pas na reclameren gebracht. Het nagerecht, notenijs, was weliswaar smakelijk maar met teveel noten.
Beste mevrouw Schols,
Dank u wel voor uw recensie maar deze is niet helemaal compleet. Wij vinden het heel spijtig dat wij u hebben teleurgesteld met onze biefstuk. Wij hebben dit proberen op te lossen door u een nieuwe biefstuk aan te bieden maar die heeft u geweigerd. Wij staan voor onze kwaliteit en als er iets niet goed is proberen wij dat altijd op te lossen. Met vriendelijke groet, Gezina

Reactie van proever:

Dat klopt. Wij wilden niet nog langer moeten wachten. Bovendien verandert dat niets aan de geboden kwaliteit.
Katkreeberg .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Bij de tafeldekking was rekening gehouden met mijn dochter van 7, bij een speeltafel en er lag een kleurplaat. De bediening was erg vriendelijk. Het eten was lekker en veel! Echt genoten.
Ria-hans.willemsen .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Fantastisch, vriendelijk personeel, snelle bediening. En heerlijk, met smaak bereiden eten. Zeker aantebevelen. Wij komen zeer zeker terug voor een happie
Lisette_nieuwenhuizen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
De bediening was goed zelfs een beetje te overdreven vriendelijk
Eten was goed en lekker en voldoende wel erg snel achter elkaar
De fotos op de site zien er mooier uit dan in werkelijkheid maar netjes
Tastebuddies .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We hebben gegeten via de AH-actie en voor de eerste keer vonden we dat we waar voor ons geld kregen. Geen vaststaand menu voor teveel geld, maar gewoon 3 gangen kiezen van de menukaart waarbij steeds slechts voor één persoon betaald hoefde te worden. Uiteindelijk betaalden we, met drankje vooraf, wijn en koffie na, €84.00 met ons drieën. Het eten was uitstekend, ook mooi opgediend, de wijn zeer redelijk geprijsd en goed en de bediening vriendelijk. We komen zeker terug!
DeFijnProever66 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Hier hebben we een paar keer gegeten. Dit keer zaten we buiten. Prettige bediening en goede prijs en kwaliteitsverhouding. Ik had dit keer een vegetarisch gerecht met champignons. Het was erg lekker. Het ijs was helaas schepijs. Ik had liever softijs, maar dat is een kwestie van smaak. Verder prettige sfeer en goed uitzicht over de weg.
J.W. V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vriendelijk personeel.
Gezellige, kleinschalige en ruime eetzaal , mooi uitzicht , gemakkelijk parkeren
Het eten was , met vrije keuze (! !) , zeer smakelijk en mooi aangekleed.
Bediening correct en het tempo voor ons - 4 personen- precies goed.
Aan te bevelen !
Ruud-verdiesen .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Van ons driegangen menu waren de biefstuk en het notenijs super. De gevulde tomatensoep was iets teveel gevuld en daardoor minder lekker. De mosterdsoep daarentegen was wel heerlijk. De ambiance was gemoedelijk, een huiskamergevoel. En de bediening was vlot en attent.
Natascha H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten hier. Vooraf de carpaccio, simpel maar lekker. Daarna de Angus steak, top! Lekkere frietjes, salade en groente erbij. Fijn dat je ook alles extra kan bij bestellen. Groente mis je bij de meeste restaurants. Net nog ruimte voor een toetje was perfect voor ons aangezien wij geen echte toetjes mensen zijn.

Vooral ook de bediening verdient een pluim! Je kan zien dat ze er met plezier werken.
Harma.zigterman .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Ik had mosterdsoep en mijn vriend championsoep, waren goed gevuld. Al met al een aanrader lekker gegeten en de bediening
Steven_mulder .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
In het knusse dorpje Anloo werden wij vriendelijk ontvangen in de gezellige Koningsherberg.
Wij starten ons diner met "de Aangeschoten Champignons" een voortreffelijk en verrassend voorgerecht.
Daarna deden wij ons tegoed aan een malse "Magnus Steak" met friet, broccoli en salade.
Vervolgens besloten wij met de "good old""Dame Blanche". Dit gerecht verdient meer aandacht: er zaten stukjes ijs in het vanille ijs en de chocoladesaus was zuinig opgebracht en had weinig smaak.
De bediening was attent en vriendelijk, het restaurant was ruim maar knus ingericht en heel schoon.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Via de Albert heijn actie, zijn we hier beland. Voor ongeveer 27 euro hebben we hier samen heerlijk gegeten. De bediening was erg vriendelijk en het was gezellig druk. Zeker een aanrader, en wij komen zeker nog eens terug.
Fluut .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Beetje late reactie wegens gebrek aan internet de afgelopen weken.

Wij maakten tijdens onze vakantie op de Hondsrug gebruik van de AH Aktie (29 juli).
De Koningsherberg bleek een gezellig restaurant in het mooie Anloo.
We werden hartelijk ontvangen door het personeel, dat was echt leuk!

Als voorgerecht koos ik de aangeschoten champignons.
Wat een verrassing!
Een verrukkelijk voorgerecht wat knapperig smolt op de tong, daarna de bites van champignons, gecombineerd met een heerlijk sausje, waarvan ik niet weet wat er in zat. Hiervoor wil ik graag nog een keer terug komen!

Mijn partner koos de dikke tomatensoep, waar hij ook meer tevreden over was.

Als hoofdgerecht de Hondsrugschnitzel.
Een verrukkelijke krokant gebakken schnitzel, met zeer ruime garnering met champignons, paprika en ui.

Mijn partner nam de vegetarische Champignon gratin, ook hij zat te smullen en was zeer tevreden.

Ook de bijgerechten Vlaamse frieten, sla en groenten, waren heerlijk!
Ons werd duidelijk verteld dat we deze gratis aangevuld kregen, indien we meer wilden.
Wij hadden hier echter ruim voldoende aan, maar grote eters hoeven zich in dit restaurant dus ook geen enkele zorgen te maken.

Mijn enige minpuntje was het Nog net ruimte voor ijsje dessert.
De vanille ijs met verse slagroom prima, alleen de beloofde kersensaus vond ik wel een beetje weinig. Achteraf had ik misschien toch beter kunnen kiezen voor de warme kersen met ijs. Maar dat is meer verwijt aan mezelf. Ik bedoel, als je dol bent op kersen, dan moet je daar ook dus volledig voor gaan, haha!

Wij hebben genoten en komen zeker weer terug als we in de buurt zijn.
MartinPeter .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Een vlotte en plezierige bediening in een restaurant met een ongedwongen sfeer op een mooie landelijke locatie. We hebben gebruik gemaakt van de AH-bon waarmee we een vrije keuze uit het menu hadden. De soep is echt lekker. De schnitzel en biefstuk waren prima. De keken maakt werk van het smaakvol bereiden van de groeten.
Tmvanderkloet .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Super lekker gegeten en fantastische bediening. Ik wilde, als zwangere, persé een biefstuk proberen en doorbakken was deze nog erg mals. Super goed gedaan dus.
Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk gegeten, wat mij aangenaam verraste was de carpaccio, perfect op temperatuur,dat heb ik elders vaak anders meegemaakt.Ik kreeg een perfecte biefstuk, mmmmm heerlijk.
Bijgerechten waren voldoende.Nagerecht ook heerlijk.Wijn goed op temperatuur.
Dit adres is een aanrader.Wij zullen er beslist nog eens gaan eten.Chapeau.