Meer informatie over restaurant De Koning van Denemarken

Irene B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
GerdavdB .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gezellige zaak zowel binnen als buiten op het terras. Bediening is altijd even aardig en vlot. De gerechten zijn prima, basic en niet te ver gezocht. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Heerlijk zaakje!
Dajo R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Eten in de "Koning" doen we eigenlijk nooit, maar laatst kwam het er eens van.
Het eten is wat je gewend bent van een "tentje langs de weg". Erg eenvoudige kaart met een paar hapjes. Niets bijzonders. Zo smaakt eea ook. De bediening was niet bepaald attent en drukker bezig met bekenden aan de bar. Wat helemaal vervelend was dat er aan onze hoektafel andere mensen werden neergezet/bijgezet. Awkward tot en met. Prijzen zijn stevig te noemen, waardoor de prijs/kwaliteit verhouding helemaal in het water valt. Jammer.
Aabee .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Steak tartar.. Zag er grijs en bleek uit dus niet herkenbaar en smaakte er ook niet naar. Zag er eerder uit als tonijnsalade. Niet aantrekkelijk en niet smakelijk. Gekookt kwarteleitje..?
De bediening heeft navraag gedaan maar kwam met het antwoord dat het zo hoorde...
Jammer
Anneke .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Bij binnenkomst mochten wij zelf een tafel uitkiezen. De jas werd keurig aangenomen. Een prachtig restaurant met mooie sfeervolle kroonluchters en achterkamer waar je ook kan zitten.
De vriendelijke bediening geeft uitleg over de kaart, die overigens erg duidelijk is. 3 gangen menu of 'losse' gerechten. We zijn gegaan voor het 3 gangen menu. Mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. De varkenshaas was mals en sappig. Kunnen er veel wat van leren! De soes na was een beetje heftig maar erg lekker. De bediening is erg vriendelijk en weet veel over de gerechten en de wijnen.
Proefer Xl .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Personeel erg aardig abinance gezellig , eten niet bijzonder maar wel goed.
Gewoon voor een hapje eten een prima aanrader.
Maanman .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Vrijdag aan het eind van de middag, op een warme dag, even het terrasje opgedoken van de Koning, voor een drankje en een hapje. Vorig jaar aan het eind van onze vakantie kwamen we hier toevallig terecht met goede ervaringen. We namen het luxe borrelplateau: toastje zalm, brie, carpaccio, bitterballen, kaas en olijven. Werkelijk heerlijk. Lekker knapperig toastig brood, afgewerkt met honing, of een lekkere pesto. Hapjes zien er mooi uit. De passie voor het maken van iets lekkers spat er van af. Jammer dat dit jaar de carpaccio iets te dik gesneden was, waardoor het te taai was om te eten. € 9,95 is een mooie prijs. De bediening is vriendelijk, attent en snel. Uitzicht op de doorgaande weg door Rhenen. Voetgangers, fietsers, auto's, er valt steeds wat te zien. De kok kwam me nog even uitleggen waar de parkeergarage van AH was. volgend jaar komen we weer!
AnnickSkowronek .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Vanavond voor de eerste keer bij de Koning van Denenmarken gegeten en ik ga hier zeker vaker terugkomen! de service was top, er is een ruime keuze aan gerechten en het restaurant ziet er erg gezellig uit. Enige jammere was dat de risotto op was en we deze niet konden bestellen.. Gelukkig staan er nog heel veel andere heerlijke gerechten op de kaart. De Koninklijke Proeverij, een combinatie van verschillende voorgerechten, is een aanrader! Ook de ossenhaas is heerlijk mals en vergeet vooral de nagerechten niet. Een tip voor het restaurant: serveer ook standaard groenten bij het hoofdgerecht, ipv los bestellen.
B-Wiedenhof .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk gegeten in een ontspannen ambiance. De soes is een echte aanrader. Vriendelijk personeel die weten hoe ze de klant het naar de zin moeten maken op een ongedwongen manier. Het cafegedeelte was verhuurd waardoor het ietwat rumoerig was maar waar wijzelf absoluut geen moeite mee hadden. Er werd ons aangeboden om aan een andere tafel plaats te nemen en als genoegdoening werd ons ook nog een heerlijke cappucino aangeboden? Wij komen hier zeker terug.
Smits67 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Onverwacht kwamen we hier terecht na een dagje dierentuin. Wat een gezellige zaak en wat een prima bediening! Ik ben niet snel onder de indruk maar hier wordt echt aandacht gegeven aan kwaliteit. Het eten was goed maar voor mij was de sfeer en de bediening van echte klasse.
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Met de babyshower van een vriendin wezen high teaen met 15 meiden. We hadden een leuke afgesloten ruimte die we zelf mochten versieren (er werd wel stellig gemeld dat we alles weer zelf op moesten ruimen). Erg lekkere hapjes, hartige sandwiches en zoete cupcakes. Wat ons wel opviel is dat we in verhouding veel minder kregen dan een vorige keer toen we maar met 4 personen waren. In de theekannen kon niet erg veel thee, deze was na 2.5 glas leeg, waardoor we constant moesten vragen om bijvullen.
Al met al wel erg lekker, maar niet heel veel gegeten.
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Met een groep collega's uit eten geweest. Lekker gegeten, gerechten stonden ook snel op tafel, de carpaccio was heerlijk. Het personeel is erg vriendelijk. Nagerecht was ook erg lekker (deense soes) De locatie is ook erg mooi.
BigKahuna .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Afgelopen jaren zeker 15 keer gelunched/gedineerd. Eten is prima (biefstuk, pasta) en broodjes zijn dik in orde. Probleemloos eten!
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Lunch: noodle soep smaakte goed,alleen was de kok de kip vergeten. De klacht hierover werd voor kennisgeving aangenomen. Verder werd er niets mee gedaan....
De steak tartare was klef, met een kwarteleitje dat uit een pot leek te komen. Waarom niet een vers gekookt of gepocheert eitje?
Prijs/kwaliteitsverhouding niet in orde.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Goed adres om op een zomerse avond op het terras plaats te nemen. Hartelijke bediening. Goed eten, smaakvol en verzorgd. 3 gangen menu voor € 29,50 maar ook smakelijke hamburgers. Dessert van verse aardbeien, mascarpone, koekkruimels is een aanrader. Naast eten ook geschikte plaats om te borrelen, de borrelplateaus die ik voorbij zag komen zagen er erg lekker uit... de volgende keer als de zon schijnt!
Oostende S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Gezellig modern aangekleed restaurant. Bediening was vriendelijk en enthousiast. Prima gegeten! Heerlijke tomatensoep vooraf gevolgd door een zeel malse haas saté. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Echt een aanrader
Mathijs B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Altijd lekker in de zon op het terras! Binnen een knus en prettige inrichting.
Fijne bediening en een leuke kaart.

Zag op Facebook dat ze binnen alles hebben vernieuwd, snel dus weer een keer langs gaan.

Gr.

Mathijs Bouman
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Na een drukke ochtend even tot rust komen bij De Koning ... Een mooie zaak met donkerrode, statige gordijnen. Met een prettige sfeer. En meer dan genoeg te kiezen op de lunchkaart. Onder het genot van een kop koffie de keuze gemaakt: 1x de Deense Bol (Birke) gerookte zalm en 1x de Deense Bol pikante kip. Je kunt kiezen tussen wit of bruin, we kozen voor de bruine bol (lekker vers gebakken). De zalm was heel vers en zacht, met heerlijke dressing erbij. De kip was lekker mals, met champignons, pittige saus en groente: smaken die elkaar goed aanvullen. Allebei voltreffers, dat smaakte bijzonder goed!
Jaap1955 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Deze mensen begrijpen van het runnen van een restaurant is. Na een mislukt diner in een andere zaak hebben wij hier het nagerecht gegeten. Echt alles wat gezegd werd is waar. Uitstekende bediening uitstekend eten en uitstekende sfeer. Prijs kwaliteit verhouding subliem. Ik begrijp waarom het hier altijd zeer druk is!
Dineke J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Lekker uitgebreid uit eten of ff een snel hapje bij " de koning van Denemarken" zit je goed. Het was druk vanavond maar er was gelukkig nog een tafeltje. Dat we snel een hapje wilden eten , werd door het personeel goed opgepikt. We bestelden onze wijn en kregen gelijk de kaart. De koning zelf kwam bij ons aan tafel om ons vol passie te attenderen op een nieuw gerecht op de kaart. Op zijn advies bestelden we de bavette. Heerlijk! Een eerlijk stukje vlees geserveerd met rucola en parmezaanse kaas. Precies zoals we bedoeld hadden stonden we na een uurtje met een voldaan gevoel weer buiten. Toptent!