Meer informatie over restaurant De Koning van Denemarken

- High Tea 12:00 - 17:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Vanavond binnengevallen op aanraden van bekenden. Voor wie gewoon goed wil eten zonder poespas, maar wel lekker en goed bereid ondanks drukte kan hier prima terecht. gezellig restaurant met goede bediening, atent maar niet overdreven.
MBergacker .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Onlangs zin in eens wat anders, en zo bij De Koning van Denemarken uitgekomen. Bij binnenkomst enorm vriendelijk en professioneel personeel, en de jas werd netjes aangenomen en opgehangen. De uitstraling van het restaurant is warm en het voelt laagdrempelig. Beetje ouderwetse aankleding, maar wij houden ervan! Allereerst een lekker versgebakken broodje met een kruidenmayo en olijfolie, top! Wij namen beiden de carpaccio, de een met pesto en de ander met truffelmayo. Werkelijk, in één woord fantastisch! Wat een heerlijke carpaccio, daar kan menig restaurant een puntje aan zuigen! Door naar het hoofdgerecht, eenmaal een steak en eenmaal een steak tartaar. Ik verwachtte van de steak tartaar dat het ook een gebakken stukje vlees zou zijn, maar het bleek een rauw gerecht. Mijn fout, ik kende het niet en wilde eens wat nieuws proberen. Na de eerste hap wist ik het direct, dit lust ik niet. De smaak viel absoluut niet tegen, maar die rauwe textuur was echt niets voor mij! Ik heb mijn bord aan de kant gezet en ben aangevallen op de friet van mijn man, dat was absoluut erg smakelijk. De bediening zag dat ik mijn bord aan de kant gezet had en kwam vragen of er iets mis was. Ik heb eerlijk gezegd dat ik, gênant genoeg, het gerecht echt niet lekker vond en dat het helemaal mijn fout was. De beste man wilde vervolgens dat ik iets anders van de kaart uitkoos, en nam geen genoegen met mijn gegeneerde tegenstribbelen. Hij zei dat hij het vreselijk zou vinden als ik zonder gevulde maag het restaurant zou verlaten, ik mocht echt zonder problemen iets anders kiezen! Ik heb me laten overhalen en koos voor een sateetje. Simpel en snel klaar zo dacht ik. De saté bleek overheerlijk, en ik was blij dat de ober mij overgehaald had. Wat een topservice! Toen door naar het toetje, ook dat smaakte verrukkelijk. Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat De Koning en zijn personeel een dikke 10 verdienen, super!!!
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Enorm goede service bij dit restaurant! Wij hadden zin in carpaccio en belden op om te vragen of we dit konden afhalen. Geen probleem! Het werd heerlijk vers voor ons bereid en er liep zelfs nog even iemand met ons mee naar de auto. Thuis gekomen hebben we het opgegeten, en we zeiden nog tegen elkaar: er is toch nergens zulke lekkere carpaccio te krijgen als hier. Top!
GerdavdB .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gezellige zaak zowel binnen als buiten op het terras. Bediening is altijd even aardig en vlot. De gerechten zijn prima, basic en niet te ver gezocht. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Heerlijk zaakje!
Dajo R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Eten in de "Koning" doen we eigenlijk nooit, maar laatst kwam het er eens van.
Het eten is wat je gewend bent van een "tentje langs de weg". Erg eenvoudige kaart met een paar hapjes. Niets bijzonders. Zo smaakt eea ook. De bediening was niet bepaald attent en drukker bezig met bekenden aan de bar. Wat helemaal vervelend was dat er aan onze hoektafel andere mensen werden neergezet/bijgezet. Awkward tot en met. Prijzen zijn stevig te noemen, waardoor de prijs/kwaliteit verhouding helemaal in het water valt. Jammer.
Aabee .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Steak tartar.. Zag er grijs en bleek uit dus niet herkenbaar en smaakte er ook niet naar. Zag er eerder uit als tonijnsalade. Niet aantrekkelijk en niet smakelijk. Gekookt kwarteleitje..?
De bediening heeft navraag gedaan maar kwam met het antwoord dat het zo hoorde...
Jammer
anneke .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Bij binnenkomst mochten wij zelf een tafel uitkiezen. De jas werd keurig aangenomen. Een prachtig restaurant met mooie sfeervolle kroonluchters en achterkamer waar je ook kan zitten.
De vriendelijke bediening geeft uitleg over de kaart, die overigens erg duidelijk is. 3 gangen menu of 'losse' gerechten. We zijn gegaan voor het 3 gangen menu. Mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. De varkenshaas was mals en sappig. Kunnen er veel wat van leren! De soes na was een beetje heftig maar erg lekker. De bediening is erg vriendelijk en weet veel over de gerechten en de wijnen.
de proever ..
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Personeel erg aardig abinance gezellig , eten niet bijzonder maar wel goed.
Gewoon voor een hapje eten een prima aanrader.
maanman .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Vrijdag aan het eind van de middag, op een warme dag, even het terrasje opgedoken van de Koning, voor een drankje en een hapje. Vorig jaar aan het eind van onze vakantie kwamen we hier toevallig terecht met goede ervaringen. We namen het luxe borrelplateau: toastje zalm, brie, carpaccio, bitterballen, kaas en olijven. Werkelijk heerlijk. Lekker knapperig toastig brood, afgewerkt met honing, of een lekkere pesto. Hapjes zien er mooi uit. De passie voor het maken van iets lekkers spat er van af. Jammer dat dit jaar de carpaccio iets te dik gesneden was, waardoor het te taai was om te eten. € 9,95 is een mooie prijs. De bediening is vriendelijk, attent en snel. Uitzicht op de doorgaande weg door Rhenen. Voetgangers, fietsers, auto's, er valt steeds wat te zien. De kok kwam me nog even uitleggen waar de parkeergarage van AH was. volgend jaar komen we weer!
AnnickSkowronek .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Vanavond voor de eerste keer bij de Koning van Denenmarken gegeten en ik ga hier zeker vaker terugkomen! de service was top, er is een ruime keuze aan gerechten en het restaurant ziet er erg gezellig uit. Enige jammere was dat de risotto op was en we deze niet konden bestellen.. Gelukkig staan er nog heel veel andere heerlijke gerechten op de kaart. De Koninklijke Proeverij, een combinatie van verschillende voorgerechten, is een aanrader! Ook de ossenhaas is heerlijk mals en vergeet vooral de nagerechten niet. Een tip voor het restaurant: serveer ook standaard groenten bij het hoofdgerecht, ipv los bestellen.
B-Wiedenhof .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk gegeten in een ontspannen ambiance. De soes is een echte aanrader. Vriendelijk personeel die weten hoe ze de klant het naar de zin moeten maken op een ongedwongen manier. Het cafegedeelte was verhuurd waardoor het ietwat rumoerig was maar waar wijzelf absoluut geen moeite mee hadden. Er werd ons aangeboden om aan een andere tafel plaats te nemen en als genoegdoening werd ons ook nog een heerlijke cappucino aangeboden? Wij komen hier zeker terug.
Smits67 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Onverwacht kwamen we hier terecht na een dagje dierentuin. Wat een gezellige zaak en wat een prima bediening! Ik ben niet snel onder de indruk maar hier wordt echt aandacht gegeven aan kwaliteit. Het eten was goed maar voor mij was de sfeer en de bediening van echte klasse.
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Met de babyshower van een vriendin wezen high teaen met 15 meiden. We hadden een leuke afgesloten ruimte die we zelf mochten versieren (er werd wel stellig gemeld dat we alles weer zelf op moesten ruimen). Erg lekkere hapjes, hartige sandwiches en zoete cupcakes. Wat ons wel opviel is dat we in verhouding veel minder kregen dan een vorige keer toen we maar met 4 personen waren. In de theekannen kon niet erg veel thee, deze was na 2.5 glas leeg, waardoor we constant moesten vragen om bijvullen.
Al met al wel erg lekker, maar niet heel veel gegeten.
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Met een groep collega's uit eten geweest. Lekker gegeten, gerechten stonden ook snel op tafel, de carpaccio was heerlijk. Het personeel is erg vriendelijk. Nagerecht was ook erg lekker (deense soes) De locatie is ook erg mooi.
BigKahuna .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Afgelopen jaren zeker 15 keer gelunched/gedineerd. Eten is prima (biefstuk, pasta) en broodjes zijn dik in orde. Probleemloos eten!
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Lunch: noodle soep smaakte goed,alleen was de kok de kip vergeten. De klacht hierover werd voor kennisgeving aangenomen. Verder werd er niets mee gedaan....
De steak tartare was klef, met een kwarteleitje dat uit een pot leek te komen. Waarom niet een vers gekookt of gepocheert eitje?
Prijs/kwaliteitsverhouding niet in orde.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Goed adres om op een zomerse avond op het terras plaats te nemen. Hartelijke bediening. Goed eten, smaakvol en verzorgd. 3 gangen menu voor € 29,50 maar ook smakelijke hamburgers. Dessert van verse aardbeien, mascarpone, koekkruimels is een aanrader. Naast eten ook geschikte plaats om te borrelen, de borrelplateaus die ik voorbij zag komen zagen er erg lekker uit... de volgende keer als de zon schijnt!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Gezellig modern aangekleed restaurant. Bediening was vriendelijk en enthousiast. Prima gegeten! Heerlijke tomatensoep vooraf gevolgd door een zeel malse haas saté. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Echt een aanrader
mathijs B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Altijd lekker in de zon op het terras! Binnen een knus en prettige inrichting.
Fijne bediening en een leuke kaart.

Zag op Facebook dat ze binnen alles hebben vernieuwd, snel dus weer een keer langs gaan.

Gr.

Mathijs Bouman
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Na een drukke ochtend even tot rust komen bij De Koning ... Een mooie zaak met donkerrode, statige gordijnen. Met een prettige sfeer. En meer dan genoeg te kiezen op de lunchkaart. Onder het genot van een kop koffie de keuze gemaakt: 1x de Deense Bol (Birke) gerookte zalm en 1x de Deense Bol pikante kip. Je kunt kiezen tussen wit of bruin, we kozen voor de bruine bol (lekker vers gebakken). De zalm was heel vers en zacht, met heerlijke dressing erbij. De kip was lekker mals, met champignons, pittige saus en groente: smaken die elkaar goed aanvullen. Allebei voltreffers, dat smaakte bijzonder goed!