De Kolonist

Middenweg 200B 1701 GG Heerhugowaard Nederland Kaart

Over het restaurant De Kolonist

Gezellig en knus eten

In het oude centrum van Heerhugowaard vind je dit eetcafé De Kolonist. Een gezellig en knus eetcafé met een eigentijdse uitstraling. In deze gemoedelijke sfeer kom je meteen tot rust. En dan serveren ze ook nog eens heerlijk eten. Geniet van gerechten die je in een eetcafé verwacht: eenvoudig, maar echt goed!

Meer informatie over restaurant De Kolonist

annagroot .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Vriendelijke bediening , drankjes kwamen snel en gerechten waren lekker . Keus voor de AH actie was ruim voldoende
Het was wel wat rumoerig
Aad E.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gisteravond bij de Kolonist in Heerhugowaard zeer lekker en reuze gezellig gegeten met de familie en zeker voor herhaling vatbaar.
pommie73 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ah- menu gehad. Super lekker en meer dan genoeg. Wij hebben genoten. Bediening was erg vriendelijk ondanks het feit dat het vol zat.
Corrie S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten met de ah kaart .ruimte genoeg en t werd gezellig doordat er langzaam meer mensen kwamen .bediening gingengen eerst samen eten .we waren wat vroeg dus eerst wat gedronken.en de kaart bekeken.besteld ..een wrap met zalm .een vlees duet en spekkoek met ijs en slagroom en mn man dame blanche.flesje wijn erbij heerlijk gegeten voldaan naar huis.
Jessica R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ons hoofdgerecht bestond uit 2 soorten vlees (Vleesduet - runderbiefstuk en varkensmedaillons). De varkensmediallons waren bij zowel mij man als bij mij niet volledig gaar. Bij mijn schoonmoeder wel. Bij de biefstuk was niet vooraf gevraagd hoe we deze wilden. Toen deze dus 'medium' voor mijn neus stond, wilde ik deze eerst wel proberen. De biefstuk was meer 'medium-rare' tot 'rare' dan 'medium' en smaakte me op deze manier helemaal niet. Ik vond het zeer telerstellend. De serveerster stelde voor om het vlees nog even in de oven te zetten, maar dit voorstel kwam pas toen we eigenlijk allemaal zo'n beetje uitgegeten waren.
Jammer, want het voor- en nagerecht waren prima.
Evelien J.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Laatst wezen eten bij de kolonist met de Albert Heijn actie. En moet zeggen wij zijn aangenaam verrast! Heerlijk gegeten en super bediening! Wij komen zeker terug
pietennel .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Via de AH aktie op het nippertje kunnen reserveren.
Leuk ontvangen door de eigenaar en uitgelegd wat de bedoeling was. Heerlijk gegeten van het speciale AH menu.
Prima en vriendelijke bediening. Aanrader.
Paula K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
heerlijk gegeten in een heel gezellig restaurant.we hadden het vis stoofpotje en die was erg lekker. de bediening was erg vriendelijk en snel.
rstbbe .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Via de AH actie hier terrecht gekomen, Vaak probeer ik het restaurant via deze actie uit voordat we met een grotere groep gaan. Het. actie menu vond ik wel wat standaard. Ontvangst in het restaurant was minimaal. Voorgerecht was prima, hoofdgerecht kon beter...parelhoen was wat droog, en de salade had erg weinig dressing.
Helaas was niet alles op het menu bestelbaar, maar dat kan gebeuren. Personeel kwam regelmatig langs of het naar wens was. Dessert was heerlijk! spekkoek is echt een aanrader. Afhandeling ging...zuur..De rekening werd omhoog geschroefd door het dessert extra aan te slaan. Waarschijnlijk dacht Mevrouw dat zij geen fooi kreeg van ons? Dit in integendeel. Omdat ik de prijs wat hoog vond..heb ik toch de bon gevraagd. Deze werd wat zenuwachtig prachtig opgevouwen...(zodat ik het niet direct kon zien). Ik heb het zo gelaten, maar door deze mevrouw kom ik hier niet meer. Social Media gaf al aan dat dit soort praktijken hier vaker gebeuren. Ik moest dit helaas bevestigd zien worden. Jammer!
Budding .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Kwamen er misschien met de verkeerde verwachtingen. Eten was op zich goed eetbaar, maar meer op niveau thuiskok dan restaurant. Patat en spinazie waren overduidelijk diepvries en ook de rest van het eten was erg simpel en had een hoog kant en klaar gehalte. Zoals gezegd niet vies, maar meer iets wat we zelf in elkaar flansen als we geen zin hebben uitgebreid te koken. De spekkoek was overigens erg goed gemaakt! Verder zag het restaurant er gezellig en netjes uit. Bediening was in orde en we hebben niet lang hoeven wachten op het eten, ondanks dat het redelijk druk was.
Corrie S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
We hebben geboekt omdat we 42 jaar getrouwd waren dus reden voor n etentje.we werden hartelijk ontvangen .plaatsje uitzoeken .we wilden graag rond 17.00 eten maar de bespreeksite gaf pad 19.30 aan erg jammer erg laat .tot onze verbazing was er ruimte zat.we hebben heerlijk gegeten perfecte bediening.fijn terug kijken .
Minpuntje voor t restaurant er ging een stel er onbetaald vandoor.dat vonden we erg .zeker voor t personeel.wie doet zoiets.wij hebben genoten gaan zeker nog s terug
Liza D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gisteren uiteten geweest, heerlijke avond gehad!
Kwalitatief goede gerechten voor een zachte prijs. Ze hebben een goede kaart met ruime keuze uit gangbare gerechten. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening.
Helemaal top!
Mary V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten, leuk menu voor de AH actie, genoeg keuze, zowel vis en vlees, aardige bediening. Sfeervol restaurant, zeker voor herhaling vatbaar
benkooij .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Goede vlotte service van de dames in de bediening. Gezellig ingericht, gezellig druk. Het eten was niet speciaal, wel goed en grote porties. Zeker een aanrader met de AH spaarkaart!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
voorgerechten goed, 1 hoofgerecht ook de andere was biefstuk taai en varkensvlees niet gaar. Het dessert werd in een hoog glas geserveerd (Dame Blanche) met alles er in, terwijl gasten die niet via AH zegels kwamen dineren wel de Dame Blanche geserveerd kregen zoals het hoort, warme chocola apart!
jimkr8 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Helaas is deze keer ons bezoek aan de Kolonist een tegenvaller geworden.
Ons voorgerecht bestond uit een buidel van deeg met daarin gekruide kip. Bij het opensnijden van het deeg bleek er iets in te zitten waar ik met mijn mes niet doorheen kwam. Het bleek een stuk plastic te zijn, waarschijnlijk een gedeelte van een plastic zakje. Na hierover geklaagd te hebben kreeg ik na een minuut of tien een nieuw voorgerecht. Er werd door iemand die de eigenaar of bedrijfsleider van de zaak zou kunnen zijn verbaasd op het voorval gereageerd, terwijl ik een excuus op dit moment wel op zijn plaats had gevonden. Toen wij na het eten nog een Irish coffee wilden bestellen deelde dezelfde persoon ons mede dat één glas wijn ter compensatie niet in rekening zou worden gebracht, mij daarbij een amicaal klopje op de schouder gevend.
Een welgemeend excuus en een kopje koffie voor ons tweeën van de zaak was naar mijn smaak een beter passend gebaar geweest. Mijn vertrouwen in de keuken van dit restaurant is in ieder geval niet meer wat het was.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Gisteren uiteten geweest met de ah spaarkaart. Wat een heerlijke verrassing. We kregen een ah menukaart met daarop verschillende keuzes in gerechten. We hebben heerlijk gegeten en de porties waren ruim voldoende. De bediening was zeer vriendelijk en gastvrij! Zeker voor herhaling vatbaar!
A.H. S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Afgelopen donderdag weten eten bij De Kolonist in Heerhugowaard met de AH actie. Ondanks dat er 2 groepen in het restaurant zaten werden we uitstekend bediend. de bediening nam hier in ook rustig de tijd voor ons. We hebben hierbij ook niet lang moeten wachten op het eten en daarbij moet ik uiteraard melden dat het zeer goed gesmaakt heeft! daarbij vond ik het ook een leuk in mekaar gezet menu waarbij we, naar mijn mening, voldoende keuze hadden. dit was zeker voor herhaling vatbaar en we komen snel weer! nogmaals bedankt voor de goede service
mbloksma .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij hebben hier ook eerder gegeten met de alle eerste keer van de ah aktie en dat was geweldig, vrije keuze van het gehele menu,,,met deze aktie een aparte ah menu en was in vergelijking met de primaire aktie totaal niet te vergelijken. Dus qua recensie eerste jaar ah aktie een dikke 10 en deze editie was gewoon heel erg mager.
Hele kleine porties, je krijgt precies de prijs verhouding. Wij waren bijna 50 euro kwijt en meer was het ook echt niet waard (inclusief een fles wijn). Voor dit bedrag was het een prima avond maar met hetzelfde menu niet voor herhaling vatbaar.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
AH actie bij de kolonist, menu was reeds te vinden op de AH site, handig. Kip pasteitje vooraf, medallions van rund en varken als hoofdgerecht en als toetje dame blanche. Op zich prima, maar niet bijzonder. Varkenshaas was wel erg rare naar mijn idee. Frites en sla bij hoofdgerecht lekker en flinke porties.