De Kolonist

Middenweg 200B 1701 GG Heerhugowaard Nederland Kaart

Over restaurant De Kolonist

Gezellig en knus eten

In het oude centrum van Heerhugowaard vind je dit eetcafé De Kolonist. Een gezellig en knus eetcafé met een eigentijdse uitstraling. In deze gemoedelijke sfeer kom je meteen tot rust. En dan serveren ze ook nog eens heerlijk eten. Geniet van gerechten die je in een eetcafé verwacht: eenvoudig, maar echt goed!

Meer informatie over restaurant De Kolonist

Benkooij .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Goede vlotte service van de dames in de bediening. Gezellig ingericht, gezellig druk. Het eten was niet speciaal, wel goed en grote porties. Zeker een aanrader met de AH spaarkaart!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
voorgerechten goed, 1 hoofgerecht ook de andere was biefstuk taai en varkensvlees niet gaar. Het dessert werd in een hoog glas geserveerd (Dame Blanche) met alles er in, terwijl gasten die niet via AH zegels kwamen dineren wel de Dame Blanche geserveerd kregen zoals het hoort, warme chocola apart!
jimkr8 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Helaas is deze keer ons bezoek aan de Kolonist een tegenvaller geworden.
Ons voorgerecht bestond uit een buidel van deeg met daarin gekruide kip. Bij het opensnijden van het deeg bleek er iets in te zitten waar ik met mijn mes niet doorheen kwam. Het bleek een stuk plastic te zijn, waarschijnlijk een gedeelte van een plastic zakje. Na hierover geklaagd te hebben kreeg ik na een minuut of tien een nieuw voorgerecht. Er werd door iemand die de eigenaar of bedrijfsleider van de zaak zou kunnen zijn verbaasd op het voorval gereageerd, terwijl ik een excuus op dit moment wel op zijn plaats had gevonden. Toen wij na het eten nog een Irish coffee wilden bestellen deelde dezelfde persoon ons mede dat één glas wijn ter compensatie niet in rekening zou worden gebracht, mij daarbij een amicaal klopje op de schouder gevend.
Een welgemeend excuus en een kopje koffie voor ons tweeën van de zaak was naar mijn smaak een beter passend gebaar geweest. Mijn vertrouwen in de keuken van dit restaurant is in ieder geval niet meer wat het was.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Gisteren uiteten geweest met de ah spaarkaart. Wat een heerlijke verrassing. We kregen een ah menukaart met daarop verschillende keuzes in gerechten. We hebben heerlijk gegeten en de porties waren ruim voldoende. De bediening was zeer vriendelijk en gastvrij! Zeker voor herhaling vatbaar!
A.H. S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Afgelopen donderdag weten eten bij De Kolonist in Heerhugowaard met de AH actie. Ondanks dat er 2 groepen in het restaurant zaten werden we uitstekend bediend. de bediening nam hier in ook rustig de tijd voor ons. We hebben hierbij ook niet lang moeten wachten op het eten en daarbij moet ik uiteraard melden dat het zeer goed gesmaakt heeft! daarbij vond ik het ook een leuk in mekaar gezet menu waarbij we, naar mijn mening, voldoende keuze hadden. dit was zeker voor herhaling vatbaar en we komen snel weer! nogmaals bedankt voor de goede service
Mbloksma .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij hebben hier ook eerder gegeten met de alle eerste keer van de ah aktie en dat was geweldig, vrije keuze van het gehele menu,,,met deze aktie een aparte ah menu en was in vergelijking met de primaire aktie totaal niet te vergelijken. Dus qua recensie eerste jaar ah aktie een dikke 10 en deze editie was gewoon heel erg mager.
Hele kleine porties, je krijgt precies de prijs verhouding. Wij waren bijna 50 euro kwijt en meer was het ook echt niet waard (inclusief een fles wijn). Voor dit bedrag was het een prima avond maar met hetzelfde menu niet voor herhaling vatbaar.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
AH actie bij de kolonist, menu was reeds te vinden op de AH site, handig. Kip pasteitje vooraf, medallions van rund en varken als hoofdgerecht en als toetje dame blanche. Op zich prima, maar niet bijzonder. Varkenshaas was wel erg rare naar mijn idee. Frites en sla bij hoofdgerecht lekker en flinke porties.
Bosman.h .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een goede ontvangst in een eetcafé waar het deze avond erg rustig was,zodat de bediening alle tijd aan je kon besteden. Na opname van de drank kwam ook de AH menukaart op tafel, het voorgerecht licht pittige kip in een jasje van bladerdeeg met kaas viel tegen ( de kip was niet te zien en het bladerdeeg was niet gerezen) Het hoofd gerecht was een vispotje van gamba,s en zalm met pangasiusfilet wat smaakte, zo ook de runderbiefstuk met varkens medaillons met een championsaus was smakelijk . Het desert van spekkoek met kokosijs met slagroom was een verrassing .
Simona S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het vlees was ver onder de maat. Wij hadden biefstuk en varkenshaas. Taai . Bijbehorende Saus uit grootverpakking. Patat was wel lekker en Bediening vriendelijk en snel.
Elsi .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We hebben hier het AH-diner gegeten. De krokant gebakken mosseltjes waren simpel, maar lekker. Vooral het hoofdgerecht, de pangafilet gevuld met zalm, vonden wij erg smakelijk. De tiramisu miste naar onze mening de smaak van amaretto.
Al met al aangenaam en lekker gegeten.
Baetkarin .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk AH-menu met voldoende keus, lekker gegeten. Vriendelijk personeel en leuk ingericht restaurant: prima avondje uit!
Esma B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Niets gegeten wat ik thuis niet beter had kunnen maken, en dat terwijl ik geen liefhebber van koken ben. Kipsaté was heel zout en de patat smaakte naar oud vet. Bediening van O.K., maar niet meer dan dat. Lang gewacht op hoofdgerechten. Ik kom denk ik niet meer terug
Ierrus .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was niet bijzonder, dat had ik zelf ook kunnen maken. Bijv. Beenham met huzarensalade. De pangarolletjes waren wel erg lekker. Sommige porties waren wel erg klein en nadat we er iers over zeiden kregen we een bijzondere opmerking terug. Daarmee was De service was okay, maar lichtelijk chagrijnig. Het decor was prima. Ik kom niet per sé nog eens terug.
Jan.yvonne.brederveld .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, de bediening is heel erg vriendelijk, we waren er lang niet geweest, maar komen zeker terug.
Ingrid.merkx .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Bij de soep zit geen stokbroodje. Toen we dat als tip doorgaven, werden we niet bepaald serieus genomen.
Wij zaten in een frituurlucht.
Luidruchtige muziek die niet bij een restaurant hoort.
Vlak naast ons werden de mayonaisepotjes met een grote pot met pomp gevuld. Doe dat in de keuken, niet in het restaurant!
De wijn werd neergezet en niet ingeschonken in de glazen.
Stefania_bartolomeo .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijk gegeten, echt alles was goed. De bediening was super vriendelijk, gastvrij en behulpzaam.
Zeker een aanrader!!!
M.evendik .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We zijn al vaker bij de Kolonist wezen eten
Het smaakt altijd erg goed
Alleen had de baas me beloofd om hand vaten in de wc te plaatsen voor oudere mensen helaas was het nog niet gedaan ,ik hou het in de gaten
Soraja63 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
prijs kwaliteit verhouding niet voldoende.de smaak was prima maar veel te weinig voor deze prijs.opdringerige vraag konstant voor drank vragen.sfeer kon beter.
RonaldSchouten .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
het eten was prima maar door te weinig personeel in de bediening werd het nogal rommelig bediend. Tijdens het hoofdgerecht (sliptong) hadden we erg veel last van vliegen, daar werd niets tegen gedaan, wij zijn gaan verzitten. Toetje was heerlijk en de ambiance overall een dikke voldoende.
Dank voor uw recensie. Dat is buiten eten. Soms kan je er niets aan doen. Goede oplossing om een andere plaats te nemen.
Jakob-Brink .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Aparte kaart voor de AH actie, Keuze uit de gerechten is voldoende. Gerechten zijn eenvoudig maar voldoende. Bediening is prima.