De Kolk

Oostkolk 19 2063 JV Spaarndam Nederland Kaart

Over het restaurant De Kolk

Ontspannen uit eten? Reserveer dan een tafeltje in restaurant de Kolk. Beleef het geweldige uitzicht op de jachthaven van Spaarndam waar voorbij varende bootjes door de kolksluis je panorama compleet maken. Elke week een verrassend drie gangen menu met keuze uit verschillende hoofd – voor – en nagerechten. En superlekker: bij het hoofdgerecht krijg je huisgemaakte frieten geserveerd! Druk, druk, druk? Geniet van een royaal belegd boeren maïsbrood, bruin oerbrood of een Italiaanse bol met beenham of paling. Of drink een heerlijk glas wijn aan het water bij het sluisje.

Glas champagne

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Kolk

Gerdien V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wat een heerlijk restaurant , geweldig gegeten , mooie locatie , helemaal in kerstsfeer , gewoon een TOP restaurant .
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Mijn vriend had hier gereserveerd als verrassing. We kwamen aan en Spaarndam had voor mij al iets sprookjesachtig. Het was al donker, windstil en kraakhelder. Wat een mooi dorpje! Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en het was vol met kleine gezelschappen en een grote groep. Vooraf hadden we hertenham met stoofpeer en een carpaccio. Als hoofd een overheerlijke zeetong en mijn vriend had ossehaas. Super mooi gebakken. De friet, waar ik nooit zo’n fan van ben, was huisgemaakt en smaakte goed! De eigenaresse vroeg ik om wijnadvies en kwam met allemaal lekkere wijnen aanzetten zodat ik het kon proeven. Alles was perfect! Eten, wijn, ambiance, bediening, Een restaurant voor een lekkere avond tafelen! We komen hier zeker terug.
peter C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Ik was al een paar x in dit restaurantje op een paar 100 m van m’n huis geweest maar at er nog niet zo goed als vanavond. Een share menu was verrassend smaakvol en kwalitatief van hoog niveau. Mijn disgenoot en ik waren aangenaam verrast door de uitstekende voor en nagerechten die we over ons heen lieten komen en de uitmuntende roodbaars en wildzwijn hoofdgerechten. Een absolute aanrader en bijna helemaal vol op een natte dinsdagavond.
Hein P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Gevarieerde kaart, ook lekkere dagmenu's, heel lekker gegeten, subliem dessert, lekkere en betaalbare wijn.
Daar zullen we vaker heen gaan!.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Eind jaren '80 zijn we hier voor het eerst gegeten en waren zeer positief over toen "het stille water". Inmiddels iser regelmatig van eigenaar gewisseld en voert kwaliteit weer de boventoon. Gezellig en vriendelijk personeel en uitstekende smaakvolle gerechten. We hebben er twee maal gegeten en één keer met een grote groep 'n klein gerechtje gegeten (happen en trappen, en verschillende locaties aandoen).
Dit restaurant is een aanwinst voor Spaarndam en ook voor de regio.
Hans
Leuke ambiance.
Kaart is divers genoeg
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Ongecompliceerd maar goed restaurant.
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Lekkere bijpassende wijnen gekregen. Als dessert 'shared dining' genomen. Een aanrader als je niet kunt kiezen uit de desserts die op de kaart staan. Je krijgt dan namelijk kleine porties van vijf van die desserts. Als voorgerecht carpaccio genomen. Klassiek gerecht, zeer goed klaargemaakt. Heerlijke kaas erover. De lamshaasjes waren botermals en de bijbehorende ratatouille was precies goed gaar waardoor sommige groenten nog een lekkere bite hadden. Mijn partner had als voor- en hoofdgerecht vis. Beide ook uitstekend van smaak en textuur. Prachtige ligging van het restaurant. Jammer dat het zo regende, anders hadden we buiten kunnen zitten. Wij gaan zeker nog eens terug. Vanuit Haarlem-noord ben je er zo. Een aanrader!
Ted K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk gegeten, vooral het voorgerecht met Gamba's en meloen was erg lekker! Verder een leuke locatie met een lekker sfeertje, ook om met zomers weer buiten te zitten. Vriendelijke bediening, een aanrader dus!
Ted K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Lekker gegeten, leuke sfeer en locatie, ook om met zomers weer buiten te zitten!
Kirsten D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Erg lekker en gezellig gegeten. Persoonlijke bediening. De kok kwam zelfs nog even het staartstuk laten zien. Aanrader! (zowel het staartstuk als dit restaurant).
Anita W.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Zijn nu een aantal keren geweest en zijn tot op heden nog steeds zeer tevreden over de lekkere gerechten die op een verrassende manier worden gecombineerd. Complimenten voor het jonge stel.
Trudy R.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Het was weer heerlijk dit is niet de eerste keer maar het is iedere keer een feest zowel de keuken met de fantastische zeetong als de bediening met de liefde voor hun vak en dat is bijzonder miet iedere bediening en entourage heeft dat wat ons betreft een dikke 10
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Hoewel het druk was in het restaurant (ook het terras was bezet) werden we vlot en vriendelijk geholpen. We waren met 4 personen en kozen alle 4 voor het menu. 3 bijzonder smakelijke gerechten, als we gradaties willen aanbrengen sprongen voorgerecht en dessert eruit, maar ook het hoofdgerecht was prima. Het jonge eigenaarskoppel (en hun personeel) werkt hard en we gunnen ze van harte goede zaken en tevreden klanten.
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Leuk en gezellig restaurant met heerlijk eten en goede en vriendelijke bediening
hansbrinker .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Prachtige terras aan de idyllische Kolk in Spaarndam. Prachtig weer vandaag, dus wat is een mooiere plek om te lunchen dan hier. Vriendelijke en zeer attente bediening, prima en verse gerechten en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Wij komen zeker weer terug!
Schipper1 S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
De bediening was zeer attent en flexibel over menukeuze. De gerechten waren verrassend, lekker en goed gepresenteerd.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Tip zorg voor disposable handdoekjes in het toilet
Berendina B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, erg luidruchtig
Cisca V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Wat een plezier om hier binnen komen... mooie locatie, persoonlijk, met passie en aandacht ... eten is een ware smaaksensaties, kwaliteit en prijsverhouding is zeer goed... laat je gerechten begeleiden door de keuze van wijnen door de eigenaresse.... wij komen zeker zo snel mogelijk terug... een waar culinaire feestje bij De Kolk in Spaarndam.