De Kolk

Oostkolk 19 2063 JV Spaarndam Nederland Kaart

Over het restaurant De Kolk

Ontspannen uit eten? Reserveer dan een tafeltje in restaurant de Kolk. Beleef het geweldige uitzicht op de jachthaven van Spaarndam waar voorbij varende bootjes door de kolksluis je panorama compleet maken. Elke week een verrassend drie gangen menu met keuze uit verschillende hoofd – voor – en nagerechten. En superlekker: bij het hoofdgerecht krijg je huisgemaakte frieten geserveerd! Druk, druk, druk? Geniet van een royaal belegd boeren maïsbrood, bruin oerbrood of een Italiaanse bol met beenham of paling.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Kolk

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,2
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We zijn hier al vaker geweest en alle keren was het meer dan prima. Deze chef weet zijn mooie producten op een eerlijke en heerlijke manier op tafel te zetten. Dit is een restaurant waar je je welkom voelt, service is super. Zeker de moeite waard om even naar Spaarndam te gaan dus!
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gisteren met vrienden wezen eten in dit mooie restaurant,
De bediening is perfect, mooi tempo van bijschenken goede uitleg over de kaart en het tempo van opdienen is goed.
De rode Spaanse huiswijn vonden we allemaal prima, vooraf een shared dining genomen deze was erg lekker en mooi van portie.
Hoofdgerecht was parelhoen / en hertenbiefstuk beide Supermals als bijgerecht erg goede frieten met voor de smaak nog een klein beetje schil aan de buitenzijde.
Het dessert was bijzonder mooi van opmaak en perfect van smaak .
Het interieur is geüpgrade qua acoustiek door dempende panelen en maakt converseren aangenaam omdat er geen zwembad galm is.
Wij waren allemaal weer erg onder de indruk van de fijne bediening en het hoge niveau van de kookkunst van de eigenaar, wellicht klinkt dit allemaal haast te positief maar op deze zaak konden wij geen aanmerking hebben omdat het gewoon perfect is.

Wij komen hier zeker terug
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gisteren met vrienden wezen eten in dit mooie restaurant,
Het dessert was bijzonder mooi van opmaak en perfect van smaak .

Wij komen hier zeker terug
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Enkele maanden open en een genot om er te eten. Voorgerecht op het terras aan het water, daarna toch maar naar binnen, waar het een beetje rumoerig is.
Leuke formule is de mogelijkheid bij het voor- en nagerecht tot shared dining: de kok maakt een keuze uit 4 gerechten van de kaart. Zo maakten we kennis met carpaccio met Old Amsterdam, tonijn, Spaarndammer paling en een wortel-gembersoepje met kokosschuim.
Mijn hoofdgerecht was een prima bereide kalfsoester, ook de tafelgenoten hadden uitstekend bereide Ierse ossenhaas, resp. gamba's. Het shared dining dessert bestond uit een rabarber crumble, een brownie, crème brulee en een witte en bruine chocolademousse met spekkoek.
Heerlijke smaken en mooi opgediend. De bediening is vriendelijk en attent. Een aanwinst voor de regio!
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Dit restaurant heette vroeger het Stille Water maar is overgenomen. Het heeft een nieuwe verfrissende inrichting gekregen en ziet er sfeervol uit. Enthousiaste eigenaren. De hele avond heerlijk buiten gezeten en gegeten aan het kolkje. Uitgebreide menukaart met heerlijke gerechten. Eten was heerlijk en reden te meer om vaker terug te gaan.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Enkele weken geleden dit nieuwe restaurant uitgeprobeerd met mijn familie en vriend.
Héérlijk gegeten, eten was prima, leuk opgemaakt, carpaccio wordt in een andere setting gebracht dan normaal, gedurfd, TOP. Zelf de Ierse biefstuk genomen, en, zoals besteld, rood, kaasplank toe.
We hebben rustig kunnen eten, niet binnen 10 minuten voor- en hoofdgerecht, we hadden een fijne plek, waar we lekker met elkaar konden praten, zonder eventueel andere gasten te storen.
HertogJan van de tap, zeker een pluspunt!
Enige ' kritiek', opbouwend dan, in het toilet een handdoekje, persoonlijk wat hygiënischer om een stapeltje neer te leggen. En, maar ben dan ook horeca-geschoold, altijd eerst de oudste vrouw uitserveren.

Top-tent, gaan we vaker eten, ontzettende aanwinst voor Spaarndam, zeker gezien de hoeveelheid horeca-aangelegenheden in dit dorp.
Aardbeienmetslagroom .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Gezellig op het terras begonnen met een drankje. Door het frisse groen van de kastanjebomen raakten we direct in voorjaarsstemming. De menukaart sloot daar prima op aan. Bijna het hele gezelschap koos voor de asperges op klassieke wijze en de rabarbercrumble als dessert. Daarna binnen gaan zitten om te eten. Het pandje is natuurlijk al een knusse plek, met de moderne stijlvolle inrichting wordt dat nog meer benadrukt. Het eten was lekker en elegant gepresenteerd, de bediening vriendelijk en vlot en de avond dus zeer geslaagd!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Wat een onwijs leuk restaurant op een top locatie aan de Kolk in Spaarndam. Fantastische kaart. Goddelijke tonijn vooraf en top ossenhaas als hoofd gerecht. Patrick en Daisy zijn super gastvrij en de ambiance is modern gezellig!!! Een aanrader!!