De Kolentip

Meer informatie over restaurant De Kolentip

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:00 - 21:00
Zondag

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gerardjosevanerp .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Hapie .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een paar jaar geleden hier gegeten en wat teleurgesteld vertrokken. Toen, omdat ik de verwachting had dat de Kolentip een wat beter restaurant was, maar smaak, kwaliteit en prijs lagen niet in verhouding. Recentelijk daar met een grote groep wezen eten. Maar daar heb ik mijn mening erg moeten herzien! Eten daar was een feest! Nu is de lokatie zeker al mooi, met het uitzicht over de haven van Maasbracht. Maar het eten was een verrassing van mooie smaken en originaliteit. B.v. als voorgerecht een vis die wat vergeten is (Harder). Heel mooi klaar gemaakt, smaakte heerlijk. Ook origineel was de carpaccio is vers werd gesneden. Deze ook even geproefd bij mijn tafelgenoot. Vond ik persoonlijk wat 'te dik', maar wel lof over het idee. Hoofdgerechten werden opgediend met bijlages van verschillende 'vergeten groenten' die met veel creativiteit werden geserveerd. Eigenlijk nog lekkerder dan het 'hoofdgerecht' zelf, al was het vlees ook uitstekend. En als toetje een mix van verschillende ijssoorten en mousse. Heerlijk! Als groep vonden we dit een geslaagd diner om een mooie plek!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Afgelopen zondag met 4 personen een zondagse proeverij gehad. 4 gerechtjes met water en wijn op de tafel. Gerecht 1 en 2 prima. Gerecht 3 bestond uit 4 frietjes en 2 stukjes vlees. Geen groentjes. Jammer, al was het maar voor de kleur. Bij gerecht 4 had best een glaasje dessertwijn bij gemogen. 2x om water en wijn moeten vragen. Kennelijk moesten wij met de zondagse proeverij op de 1e etage het onderspit delven voor de eters op de begane grond.
Johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Inrichting: koud aandoend niet onze smaak maar dat is persoonlijk
Service: De serveersters heel voorkomend en attent met kennis van zaken
Eten : we kozen voor het sinterklaas verrassingsmenu inclusief bijpassende wijnen
Voorgerecht 1 : parelhoen met een rillette en gekonfijte ui; Rillette te klef
Pompoensoep: top van smaak met de garnaaltjes maar te zwaar om als tussengerecht te serveren
rib eye plakjes met ( te koude) pastinaak aardig maar een visgerecht had beter gepast in het menu
Wild zwijn met rode kool , mooi opgediend en het lekkerste van het menu
Nagerecht : ok
Aangepaste wijnen : Wijnen op zich lekker maar de verwachting lag hoger dan 1 soort witte , 1 rode en 1 dessertwijn bij 5 gerechten
Ed A.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Verrassend Restaurant op de eerste verdieping met een prachtig uitzicht, het eten was goed de porties waren voldoende, en als wij weer in de buurt zijn komen wij graag weer terug
Fransrees .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Langs de haven is Maasbracht rijk gezegend met goede restaurants. Wij kozen dit keer ‘De Kolentip’, ooit een oude overslagplaats van trein naar schip. We hadden voor 5 personen gereserveerd, maar dat moesten we toch zelf per plekke regelen. Buiten, boven het water bleek helaas door het slechte weer niet mogelijk. De zaak was op woensdagmiddag heel druk met voornamelijk 60+-dames. De jonge dame, Dyantha, deed de bediening in haar eentje en deed dat voortreffelijk. Snel, effectief en toch voor al haar gasten belangstelling en een vriendelijk woord.
We aten de verrassing van de kok. Het voorgerecht was een palet van kleur en petieterigheid. De doorgesneden en gegrilde asperges erop waren inderdaad een verrassing; de 2 scampi’s wat gewoontjes. Op het hoofdgerecht had de keukenbrigade zijn best gedaan, maar of een mooi gesneden stuk rundvlees nou écht zo’n gebeurtenis is, kwam niet zo over bij het gezelschap. Misschien waren we wel vijf verwende krengen.
De Kolentip is in orde zoals men nu functioneert en gaat met de jonge bezetting een goede horecatoekomst tegemoet die kan wedijveren met de overbuurman: Da Vinci.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Verstopt in een technisch havengebouw ligt een parel van een restaurant. Een creatieve en verfijnde kok die een Michelin-ster niet zou misstaan. De groenten en kruiden worden gekweekt in eigen tuinen. Als amuse kregen wij een creatie van venkel in diverse bereidingen. Bijzonder lekker en nog nooit zoiets geproefd. Ook de volgende gerechten, het menu van de chef, heeft erg veel aandacht gekregen waardoor bijzondere smaken tevoorschijn kwamen. Het dessert was opgebouwd uit aardbeien in diverse uitvoeringen met kleine bolletjes mint ijs.
We konden op het met glas beschutte terras beginnen met het diner en hadden zicht op de activiteiten van schutten schepen op de Maas. Toen het te koud werd en we met het hoofdgerecht naar binnen wilden bleek dat er al een tafeltje voor ons gereserveerd was bij het raam. Alles werd geserveerd met bijzonder goede huiswijnen. De prijs /kwaliteit verhouding is bijzonder goed. Zeer betaalbaar voor zulk goed eten en bovendien een fijne bediening met kennis van zaken.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Mooi tent, een schitterend uitzicht, we mochten niet helemaal boven zitten, toch een beetje vreemd. Prima lunch salade was ok. !2 uurtje wat karig.
Bernd B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Zakelijke late lunch gehad en angenaam verrast. Uiterst vriendelijke bediening. Wij hebben een vegetarisch hoofdgerecht besteld (stond niet op de kaart) en het was smullen. Geweldige locatie aan de haven. Een aanrader.
Anneke1971 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Hier heerlijk gegeten, 3 gangen verrassingsmenu.
Als voorgerecht kregen we Livar (Limburgs varken) met hierin salade, als hoofdgerecht ribeye en als nagerecht een toetje met aardbeien en rabarber, alle gerechten werden mooi opgediend en smaakten heerlijk.
Een mooi restaurant aan het water met een hele spontane, leuke vrouw in de bediening.
Hrcar .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Wellicht had de bediening gisteren geen goede dag, maar wij vonden de gastvrijheid ver te zoeken. Het duurde al lang voordat de bestelling opgenomen werd en toen we na lang wachten vroegen hoe lang het nog zou duren voordat de lunch geserveerd werd, werd er bepaald niet vriendelijk gereageerd. Echt jammer.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
Meteen na de hartelijke ontvangst voel je je hier al helemaal thuis. Het restaurant straalt stijl uit, oogt knus van binnen en tegelijkertijd geniet je van het uitzicht op de maashaven. We kozen voor het 5-' gangen geheim van de chef', beslist een aanrader. Zowel de wijn als de 5-gangen pasten qua smaak erg goed bij elkaar. De bediening die op een aangename manier aanwezig is, is deskundig en attent en weet de puntjes op de i te zetten.

Wij komen hier graag en zeker terug.
Ludger V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Wat een geweldige plek om met mooi weer te zitten. Hoe het er binnen uitziet weet ik zelfs niet, maar het uitzicht over de haven is geweldig. We hebben de menu suggestie van de week (4 gangen) genomen. Was goed op elkaar afgestemd met een fijne afwisseling van vis en vlees. Het vleesgerecht (hoofdgerecht) bestond ook weer uit meerdere vleessoorten. De erbij geserveerde wijnen pasten prima en al met al gingen we allen naar huis met een zeer tevreden en voldaan gevoel. Als je een keer iets bijzonders wil voor een niet al te overdreven prijs, dan kun je daar uitstekend terecht.