De Kolenbrander

Hoog tempo

Jouw recensie over het restaurant De Kolenbrander

Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Op vrijdagavond geweest. Het was er rustig, waardoor de gangen een beetje te snel werden geserveerd. Het eten was erg goed, en de toetjes fantastisch. De tournedos was wel aan de prijs. ook de bediening was erg prettig,meerdere soorten wijn werden aangeboden om te proeven, kortom men deed er alles aan om er een geslaagde avond van te maken. Wij komen zeker een keer terug.
Nicole E.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen zaterdagavond heerlijk gegeten bij de Kolenbrander. We hebben gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Alle gangen waren echt top. Met als uitschieter de vers gesneden steak tartaar. Een echte aanrader voor iedereen.
lianneRalph .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Al vaak langsgereden maar nog nooit gegeten; tot gisteravond. In een opwelling gebeld: we konden meteen terecht! Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de gastvrouw, die onze jassen aannam en ons naar onze tafel bracht, zoals het hoort. De inrichting van deze bistro is gezellig en sfeervol. Niks hips, maar met de oudeiken vloer, donkere meubels en kaarslicht meer als een sjiek bruin café: ik houd daarvan! De kaart sprak ons aan: vlees, vis, verse dagvangst of menu's van de chef: voor ieder wat wils. Broodjes met boter en sausje werd gebracht: zelfgemaakt, dat smaakte naar meer! Ik bestelde vooraf een vitello tonato: erg goed! Mooi kalfsvlees met garnituur waar ook de nodige aandacht aan was besteed: heerlijk aangemaakte sla, 'crunchy' kappertjes.. Manlief bestelde de champignons in bierbeslag. Deze waren in zeer schoon vet gefrituurd, wat paddestoelen met een knapperig, luchtig jasje opleverde. De lekkere dipsausjes erbij waren wederom van de hand van de chef. Hierna volgde een bourgondisch bord zelfgemaakte pittige mosterdsoep met malse, zachte zalmsnippers: erg smakelijk. Echtgenoot nam als tussengerecht de kalfswangen: supermals gegaard vlees met een jus waarin alle aandacht en liefde van de kok te proeven viel. Als hoofdgerecht koos ega de mixed grill en ikzelf de varkenshaas met brie en dadels. Beide vleesgerechten waren prima op smaak, met de juiste cuison, op mooie bordjes geserveerd met lekkere garnituur. Afgesloten met een heerlijk kopje koffie (met cakejes) kunnen we concluderen dat bistro De Kolenbrander een plek is met een prima prijs/kwaliteitverhouding, waar een chef kookt die goed weet waar hij mee bezig is. Geschikt voor een gezellige avond uit eten, wij komen graag terug!