De Kokeers

Hertogsingel 104 6214 AG Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant De Kokeers

Je wordt er warm van

Kokeers: Maastrichts dialect voor kokkin,”de kokkin die beij de luij toes ging koke”.
Restaurant de Kokeers ligt aan de rand van het stadscentrum van Maastricht in een statig herenhuis. In vogelvlucht slechts enkele honderden meters verwijderd van het Vrijthof. De open haard verwarmt kille avonden, de open keuken brengt uw smaakpapillen in stemming, de open gasvrijheid zorgt voor de juiste sfeer. De menukaart wisselt regelmatig, Franse regionale specialiteiten zoals Confit de canard, Zuid Franse vissoep en gevulde pijlinktvis zijn er het hele jaar door. De Kokeers is een harmonie van twee smaakmakers, Chantal en Laurent staan in de open keuken en ontvangen jou spontaan zonder chique en stijfheid. Ook de seizoenen worden niet vergeten, asperges in de lente, wild in de herfst, choucroutte in de winter. De wijnkaart is klein maar fijn, amicaal geprijsd en voor ieder wat wils. Buiten Limburgs Alfa Pilsener op tap zijn er voor de bierliefhebber nog 5 andere buitenlandse bieren.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Kokeers

Maandag & Dinsdag Gesloten.
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Kokeers

Hannie B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Heerlijk genoten van het lekkere eten, ondanks de hoge temperatuur.
Jeannet62 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten leuke gerechten. Ook een leuke aanbieding. Lieve mensen en een leuke sfeer als we weer in Maastricht zijn gaan we er zeker terug een dikke tien
Uwe S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heel netjes ontvangen, advies over wijn erg vriendelijk. Alle gerechten heel erg lekker.
Willy V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Wij hebben voortreffelijk gegeten .!! Was voor ons de eerste keer.! Waren er met de bon van social deal . Wij vertellen het zeker door aan fam ,vrienden en bekenden .!! Fam .W.Viegen .????????
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Gewoon een top restaurant op een onverwachte plek. Was wat mis gegaan met de reservering maar er wordt onmiddellijk wat geregeld. Eten is van top kwaliteit net als de bediening. Je bent er nog echt een gast en het is net een warm thuiskomen. De prijs is eigenlijk te laag voor de kwaliteit die je er krijgt en elke gast wordt zeer vriendelijk te woord gestaan bij vertrek. Echt een topper in Maastricht
Harald M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Leuke tent, houdt het midden tussen buurtrestaurant en avondje uit.

Leuke gerechten op de kaart, voor ieder wat wils.verwacht geen wonderen.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Een echte aanrader
Daniel H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijke en originele gerechten. Goede en persoonlijke service en een leuke betrokkenheid van de kokeers! We hebben een heerlijke avond gehad.
Lilian F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De bediening kwam erg snel vragen of wij al een keuze hadden gemaakt terwijl wij het menu nog niet hadden bekeken.
Jammer dat er niet met creditcard betaald kon worden.
Voor de rest was het eten heerlijk!
jim M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gezellig sfeer, goede interactie met de eigenaren, lekkere wijnen. De portie van het hoofdgerecht erg klein.
Geert en olga V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
We hebben lekker gegeten, maar we hadden geen tijd om rustig een fles wijn te bestellen. Alles wordt heel snel achter elkaar geserveerd.
Niek N.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een (h)eerlijk gerecht, vriendelijke bediening en heel gastvrij. Was een gezellige avond!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk gegeten (en gedronken) voor een zeer schappelijke prijs. Was voor ons de derde keer en we zullen dit restaurantje zeer weer bezoeken
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Kokeers is ons favoriete restaurant in Maastricht. Als we in het zuiden zijn, proberen we altijd een bezoekje aan Kokeers in te plannen. Prijs/kwaliteitverhouding is ook prima!
Ina P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Geweldige avond gehad in relaxte vriendelijke sfeer! Toppie. Komen graag nog eens terug. We gaan het onze vrienden aanbevelen.
Annette K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Prima
wolfs .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
prijs kwaliteit goed.Eten was wie altijd heerlijk.Eigenaren heel betrokken en vriendelijk. Zijn al vaker geweest.Een van onze favoriete restaurant.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
4 gangen voor € 22,75. Wat mag je hier voor eigenlijk verwachten? Voor die prijs is het redelijk, maar ook niet meer dan dat. Vooraf een carpaccio die was lekker. Tussengerecht calamares. 3 stuks kant en klaar zo vanuit de vriezer in de frituur. Hoofdgerecht kalfslever lekker, maar in veel te veel en te zoete saus met uien. Nagerecht 2 soorten kaas. Gerechten kwamen in een hoog tempo, we stonden in anderhalf uur weer buiten, erg snel voor 4 gangen en kofiie. Wel heel vriendelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Als ik in Maastricht uit eten ga, dan ga ik naar dit restaurant. Hier kan ik lekker eten. De drankjes zijn erg lekker en ik word nooit teleurgesteld.
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Leuk restaurant aan de rand van het centrum. Leuke vlotte bediening. Zeer schappelijke prijzen.