De Kokeers

Hertogsingel 104 6214 AG Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant De Kokeers

Je wordt er warm van

Kokeers: Maastrichts dialect voor kokkin,”de kokkin die beij de luij toes ging koke”.
Restaurant de Kokeers ligt aan de rand van het stadscentrum van Maastricht in een statig herenhuis. In vogelvlucht slechts enkele honderden meters verwijderd van het Vrijthof. De open haard verwarmt kille avonden, de open keuken brengt uw smaakpapillen in stemming, de open gasvrijheid zorgt voor de juiste sfeer. De menukaart wisselt regelmatig, Franse regionale specialiteiten zoals Confit de canard, Zuid Franse vissoep en gevulde pijlinktvis zijn er het hele jaar door. De Kokeers is een harmonie van twee smaakmakers, Chantal en Laurent staan in de open keuken en ontvangen jou spontaan zonder chique en stijfheid. Ook de seizoenen worden niet vergeten, asperges in de lente, wild in de herfst, choucroutte in de winter. De wijnkaart is klein maar fijn, amicaal geprijsd en voor ieder wat wils. Buiten Limburgs Alfa Pilsener op tap zijn er voor de bierliefhebber nog 5 andere buitenlandse bieren.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Kokeers

Maandag & Dinsdag Gesloten.
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Toevallig terecht gekomen in dit gezellige restaurant. Fantastisch gegeten! Nu een zomerdeal van 4 gangen voor maar € 22,50. Dan mag je nog kiezen uit een keuzemenu ook! Alle gerechten werden mooi en knappervers opgediend en smaakten verrukkelijk! Grote pluim voor de 2 koks. Ook de 2 dames van de bediening supervriendelijk en professioneel. Het wijnarrangement was ook zeer betaalbaar en werd ruim (bij) geschonken. De prijs /kwaliteit was top!
We waren enorm blij verrast en kunnen dit restaurant iedereen aanraden!
Dank voor de heerlijke avond!!
Ingeborg S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Meer dan heerlijk gegeten in dit knusse restaurant net buiten het centrum van Maastricht. Deze zomer een 4 gangen menu voor nog geen 22,50. Wijnarrangement van ruim bijgeschonken en een verrassend lekker wijnarrangement voor slechts 13, 75. Kortom geweldige prijs kwaliteit verhouding en beslist een bezoek waard!
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Leuk restaurantje aan de rand van het centrum gelegen in een kelder. De bediening was vriendelijk. Jammer dat het allemaal erg snel ging. Het voorgerecht kwam al toen we nog aan het aperitief zaten.
Ook het hoofdgerecht kwam weer erg snel na het voorgerecht.
Het eten zelf was goed verzorgd zowel de voorgerechten, carpaccio als de steak tartaar van osseworst en de hoofdgerechten als kalfslever (waar vind je nog lever tegenwoordig?) en de surf en turf(kip en scampies). Op het einde konden we nog genieten van een Italian coffee en een Irish coffee. De prijs kwaliteitverhouding was in orde.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Afgelopen weekend in ons favoriete Maastrichts restaurant de Kokeers wezen eten. Het ontvangst is waar de avond mee begint, deze is zoals gewoonlijk erg hartelijk. Opvallend is dat Chantal en Laurent altijd precies weten wie welke gast is en dus ook hoe ze heten. Dit geeft een oprecht geïnteresseerd en persoonlijk warm gevoel.
Zoals altijd is er veel keus uit verscheidene gerechten. Eenmaal een keus kunnen maken zijn we gegaan voor de salade met lauwwarm gerookte forel en als hoofdgerecht de Bloody Mary Beef & Shrimps. Het eten was zoals gewoonlijk heerlijk. Beide koks hebben veel verstand van wijnen en hebben altijd wel weer iets nieuws in huis voor een mooie prijs. Ook het dessert beviel ons wederom goed; een zelfgemaakte parfait van Irish coffee. Uiteraard geserveerd met bijpassende dessertwijn;) Goede verzorging mag niet vergeten worden in dit restaurant, de dames van de bediening zijn leuke gastvrouwen en iedere keer weer staan ze voor je klaar, en alles met veel plezier! Een gezelliger en welkom-hetend restaurant is moeilijk te vinden, zowel Chantal en Laurent als het personeel zorgen hier als een team voor. Ook de inrichting geeft een warm gevoel, ook letterlijk aangezien de open haard met de kou altijd aan staat. Een echte aanrader dus!
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Gezellig klein souterain restaurant aan de rand van het Maastrichtse centrum. Leuke menu's die kwalitatief erg goed en niet duur zijn. Leuke gemoedelijke sfeer. Hier kom ik vaker.
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Gisteravond met een groep van 13 familieleden gegeten in dit verrassend lekkere restaurantje van een bjjzonder aardige kok en zijn echtgenote.
Allereerst chapeau voor de bediening. Proffesioneel, vriendelijk, en met zorg en aandacht. Dat is tegenwoordig bijna een unicum. Een grote groep met zoveel zorg en aandacht bedienen.
En dan het eten: in de zomermaanden biedt deze kok een 4 gangen menu voor, schrik niet: 19,95. (Normaal 39,95)
Slim als je geen terras hebt met dit mooie weer en je niet echt ' in de loop zit' . Het zat op één tafel na vol op deze zomerse avond.
En dan ook nog vrije keus uit veel mooie gerechten. En Heerlijk bereidt. Deze kok en zijn vrouw koken mooi Klassiek
Een echt aanrader dus Kokeers!
Okay, het decor mag wel een beetje aandacht. Hoeft geen gelikte tent te worden, liever niet zelfs maar het poster tijdperk is nu echt voorbij.
JWB1973 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Kennelijk van eigenaar veranderd. Wat hebben we hier lekker gegeten! En dan net dat beetje meer aandacht bij het nagerecht over de port of juist oude sherry. Heerlijk. De aankleding mag nog wat aandacht maar dat maakt het eten helemaal goed.
Jutenjulenzo .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Héérlijk gegeten. Doordat de keuken een open verbinding heeft met het restaurant gedeelte is er een zeer direct contact met de koks. Wij hebben dat als zeer prettig ervaren. We vroegen welke wijn de kok ons kon aanbevelen bij het gerecht en hij liet ons 3 wijnen proeven. Wat een super service! We aten als voorgerecht de rundergarpaccio en de salade met lauwwarme forel en als hoofdgerecht de hertenstoverij. Helemaal top , net als de bediening.
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Gisterenmiddag bij Kokeers een wijnproeverij gehad met surprise menu. Ook deze keer was het weer geweldig. Warme ontvangst, perfecte bediening. Je ziet aan Laurent en Chantal dat ze dit met heel veel liefde doen. Zodra de wildkaart er is komen we weer terug en ook met de Kerstdagen hopen we te mogen aanschuiven.
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Restaurant gelegen op een plek waar je geen restaurant zou verwachten, tussen de 'normale' huizen.
Eten (grote groep van 40 personen) was erg lekker. Voorgerecht van carpaccio, steak als hoofdgerecht een een gemengd dessert was allemaal goed te eten.
Ellyvisbeen .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
na een dagje maastricht heerlijk gegeten in dit restaurant. Gezellige sfeer en erg knus. het eten was echt een aanrader en we kregen een goed wijn advies, een witte wijn grillo waar we wat van mochten proeven en we waren gelijk om!! ik zelf had de eendeborst met boerenjongenssaus, was echt heerlijk, jammer dat we zo ver weg wonen anders waren we hier zeker vaker naar toe gegaan!!
Dabber1808 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2012
Gaan hier regelmatig naar toe. Het eten is heerlijk. De kaart is iedere keer verrassend en de bediening is vriendelijk. Een echte aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt in een gezellige ambiance.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Afgelopen zaterdag hier gegeten en een geweldige avond gehad. Aan een reuze gezellig tafeltje voor 2 achter in de zaak gezeten, met een grote kandelaar op tafel. De menukaart is overzichtelijk, je kunt gaan voor á la carte of een 3 gangen menu(27,50). De voorgerechten waren voortreffelijk. De vissoep wordt geserveerd met een apart bordje met geraspte kaas, brood, sausje. Dat oogt gezellig. De roquefort salade is uitmuntend! Het vlees als hoofdgerecht was misschien iets te rare (ipv medium) maar dat kwam wellicht omdat het een dik stuk vlees was. Na zijn we voor koffie gegaan. De bediening was attent en vriendelijk en de eigenaar en eigenaresse (beiden kok in de keuken) kwamen langs om te vragen of alles smaakte. Zeer geslaagde avond! Aanrader, hier wordt met liefde voor het vak gewerkt!
Artsom .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Vanavond heerlijk gegeten bij de Kokeers. Een tafeltje bij het openhaardvuur. Wat wil je nog meer op zo'n kille dag als vandaag.

Het voorgerecht was een overheerlijke Franse vissoep die zo gevuld was met verschillende soorten lekkere ex zeebewoners dat je het bijna een maaltijdsoep mag noemen. De soep is geserveerd op de juiste temperatuur voorzien van geroosterd brood met een heel lekker sausje.

Het hoofdgerecht was een overheerlijk mals stukje varkensvlees overgoten met een tikje zoet smakende saus. Het geheel was voorzien van een gekruide aardappelpure en een gewokte groenten combinatie. Niet te rauw maar zeker ook niet te gaar. Voor mij de perfecte “bite”. Ondanks de ruime keuze aan lekkere betaalbare wijnen drink ik hierbij een lekkere Duvel.
Het nagerechtje was combinatie van 3 verschillende streekkaasjes met twee stukjes roggebrood. Het geheel heeft mijn buikje meer dan gevuld en kan daar met veel smaak aan terugdenken.

Zowel de kokkin als de kok zijn begaan met de klanten. Vanavond hebben beide hun interesse getoond in mij als klant en met oprechtheid gevraagd of het eten naar wens was. Als ik tekort kwam kon ik bijbestellen. Er wordt geduldig gewacht totdat ik zover was dat ik wilde bestellen en dat ik klaar was met eten voordat afgeruimd werd. Ook de jonge dame deed haar uiterste best om mij een heerlijke avond te bezorgen. Ik kom zeker terug want ik voelde mij zeer welkom.
Het restaurant is ietwat donker maar zeer gezellig aangekleed. Het restaurant is voorzien van nieuwe stoelen en de tafeltjes zijn door de eigenaars zelf ontworpen en met liefde geproduceerd. Aan de muur hangen decoratie panelen die je doen denken aan Frankrijk.
Al met al echt de moeite waard om, als je in Maastricht bent, de Kokeers te bezoeken en lekker wat te eten en te drinken.

Ik heb geen moment spijt gehad van mijn bezoek vanavond aan de Kokeers. Een goede keuze ook m.b.t. de prijs/kwaliteit verhouding.