De Kokeers

Hertogsingel 104 6214 AG Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant De Kokeers

Je wordt er warm van

Kokeers: Maastrichts dialect voor kokkin,”de kokkin die beij de luij toes ging koke”.
Restaurant de Kokeers ligt aan de rand van het stadscentrum van Maastricht in een statig herenhuis. In vogelvlucht slechts enkele honderden meters verwijderd van het Vrijthof. De open haard verwarmt kille avonden, de open keuken brengt uw smaakpapillen in stemming, de open gasvrijheid zorgt voor de juiste sfeer. De menukaart wisselt regelmatig, Franse regionale specialiteiten zoals Confit de canard, Zuid Franse vissoep en gevulde pijlinktvis zijn er het hele jaar door. De Kokeers is een harmonie van twee smaakmakers, Chantal en Laurent staan in de open keuken en ontvangen jou spontaan zonder chique en stijfheid. Ook de seizoenen worden niet vergeten, asperges in de lente, wild in de herfst, choucroutte in de winter. De wijnkaart is klein maar fijn, amicaal geprijsd en voor ieder wat wils. Buiten Limburgs Alfa Pilsener op tap zijn er voor de bierliefhebber nog 5 andere buitenlandse bieren.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Kokeers

Maandag & Dinsdag Gesloten.
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Kokeers

Lilian F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De bediening kwam erg snel vragen of wij al een keuze hadden gemaakt terwijl wij het menu nog niet hadden bekeken.
Jammer dat er niet met creditcard betaald kon worden.
Voor de rest was het eten heerlijk!
jim M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gezellig sfeer, goede interactie met de eigenaren, lekkere wijnen. De portie van het hoofdgerecht erg klein.
Geert en olga V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
We hebben lekker gegeten, maar we hadden geen tijd om rustig een fles wijn te bestellen. Alles wordt heel snel achter elkaar geserveerd.
Niek N.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een (h)eerlijk gerecht, vriendelijke bediening en heel gastvrij. Was een gezellige avond!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk gegeten (en gedronken) voor een zeer schappelijke prijs. Was voor ons de derde keer en we zullen dit restaurantje zeer weer bezoeken
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Kokeers is ons favoriete restaurant in Maastricht. Als we in het zuiden zijn, proberen we altijd een bezoekje aan Kokeers in te plannen. Prijs/kwaliteitverhouding is ook prima!
Ina P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Geweldige avond gehad in relaxte vriendelijke sfeer! Toppie. Komen graag nog eens terug. We gaan het onze vrienden aanbevelen.
Annette K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Prima
wolfs .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
prijs kwaliteit goed.Eten was wie altijd heerlijk.Eigenaren heel betrokken en vriendelijk. Zijn al vaker geweest.Een van onze favoriete restaurant.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
4 gangen voor € 22,75. Wat mag je hier voor eigenlijk verwachten? Voor die prijs is het redelijk, maar ook niet meer dan dat. Vooraf een carpaccio die was lekker. Tussengerecht calamares. 3 stuks kant en klaar zo vanuit de vriezer in de frituur. Hoofdgerecht kalfslever lekker, maar in veel te veel en te zoete saus met uien. Nagerecht 2 soorten kaas. Gerechten kwamen in een hoog tempo, we stonden in anderhalf uur weer buiten, erg snel voor 4 gangen en kofiie. Wel heel vriendelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Als ik in Maastricht uit eten ga, dan ga ik naar dit restaurant. Hier kan ik lekker eten. De drankjes zijn erg lekker en ik word nooit teleurgesteld.
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Leuk restaurant aan de rand van het centrum. Leuke vlotte bediening. Zeer schappelijke prijzen.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Leuk restaurant, buiten centrum. Prima prijs/kwaliteitsverhouding, en een gezellige sfeer. Bediening was attent en de eigenaren hebben veel aandacht voor hun gasten. Met een gezelschap gegeten, ieder een andere keuze van voor- en hoofdgerecht. De salade van forel en de tonijncarpaccio waren uitstekend. Ook de hoofdgerechten vielen goed in de smaak. Zowel de vis als de vleesgerechten waren goed op smaak en goed verzorgd. Niet pretentieus maar gewoon goed en lekker eten. Enige minpuntje: de confit de canard was nogal droog. Wat te lang in de oven gelegen kennelijk. Verder: zeker een aanrader.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De Rundercarpaccio en de Pastei van eend waren beide erg lekkere en goed klaargemaakte voorgerechten. Ook de Stoverij van Edelhert was werkelijk om te smullen. Helaas vonden we de Stroganoff enigzins teleurstellend. Dit zou persoonlijk kunnen zijn, maar in vergelijking met het edelhert was de smaak en structuur van de stroganoff wel wat vlak.
Leendert D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Leuke intieme sfeer met smakelijke gerechten. Prima prijs/kwaliteit
jojongen .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst door de eigenaar, gezellige zit en prima eten. Open keuken. Vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader.
marc K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
wat een heerlijke zaak, en wat een heerlijke mensen die het restaurant drijven. Super. Komen zeker terug.
Ine B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Heerlijk gegeten goed menu .Leuke ontvangst gezellig omgeving. Is prima bevallen.
bediening erg vriendelijk leuke avond voor herhaling vatbaar
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Toevallig terecht gekomen in dit gezellige restaurant. Fantastisch gegeten! Nu een zomerdeal van 4 gangen voor maar € 22,50. Dan mag je nog kiezen uit een keuzemenu ook! Alle gerechten werden mooi en knappervers opgediend en smaakten verrukkelijk! Grote pluim voor de 2 koks. Ook de 2 dames van de bediening supervriendelijk en professioneel. Het wijnarrangement was ook zeer betaalbaar en werd ruim (bij) geschonken. De prijs /kwaliteit was top!
We waren enorm blij verrast en kunnen dit restaurant iedereen aanraden!
Dank voor de heerlijke avond!!
Ingeborg S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Meer dan heerlijk gegeten in dit knusse restaurant net buiten het centrum van Maastricht. Deze zomer een 4 gangen menu voor nog geen 22,50. Wijnarrangement van ruim bijgeschonken en een verrassend lekker wijnarrangement voor slechts 13, 75. Kortom geweldige prijs kwaliteit verhouding en beslist een bezoek waard!