De Kokeers

Hertogsingel 104 6214 AG Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant De Kokeers

Je wordt er warm van

Kokeers: Maastrichts dialect voor kokkin,”de kokkin die beij de luij toes ging koke”.
Restaurant de Kokeers ligt aan de rand van het stadscentrum van Maastricht in een statig herenhuis. In vogelvlucht slechts enkele honderden meters verwijderd van het Vrijthof. De open haard verwarmt kille avonden, de open keuken brengt uw smaakpapillen in stemming, de open gasvrijheid zorgt voor de juiste sfeer. De menukaart wisselt regelmatig, Franse regionale specialiteiten zoals Confit de canard, Zuid Franse vissoep en gevulde pijlinktvis zijn er het hele jaar door. De Kokeers is een harmonie van twee smaakmakers, Chantal en Laurent staan in de open keuken en ontvangen jou spontaan zonder chique en stijfheid. Ook de seizoenen worden niet vergeten, asperges in de lente, wild in de herfst, choucroutte in de winter. De wijnkaart is klein maar fijn, amicaal geprijsd en voor ieder wat wils. Buiten Limburgs Alfa Pilsener op tap zijn er voor de bierliefhebber nog 5 andere buitenlandse bieren.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Kokeers

Maandag & Dinsdag Gesloten.
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Kokeers

Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Kokeers is ons favoriete restaurant in Maastricht. Als we in het zuiden zijn, proberen we altijd een bezoekje aan Kokeers in te plannen. Prijs/kwaliteitverhouding is ook prima!
Ina P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Geweldige avond gehad in relaxte vriendelijke sfeer! Toppie. Komen graag nog eens terug. We gaan het onze vrienden aanbevelen.
Annette K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Prima
wolfs .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
prijs kwaliteit goed.Eten was wie altijd heerlijk.Eigenaren heel betrokken en vriendelijk. Zijn al vaker geweest.Een van onze favoriete restaurant.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
4 gangen voor € 22,75. Wat mag je hier voor eigenlijk verwachten? Voor die prijs is het redelijk, maar ook niet meer dan dat. Vooraf een carpaccio die was lekker. Tussengerecht calamares. 3 stuks kant en klaar zo vanuit de vriezer in de frituur. Hoofdgerecht kalfslever lekker, maar in veel te veel en te zoete saus met uien. Nagerecht 2 soorten kaas. Gerechten kwamen in een hoog tempo, we stonden in anderhalf uur weer buiten, erg snel voor 4 gangen en kofiie. Wel heel vriendelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Als ik in Maastricht uit eten ga, dan ga ik naar dit restaurant. Hier kan ik lekker eten. De drankjes zijn erg lekker en ik word nooit teleurgesteld.
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Leuk restaurant aan de rand van het centrum. Leuke vlotte bediening. Zeer schappelijke prijzen.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Leuk restaurant, buiten centrum. Prima prijs/kwaliteitsverhouding, en een gezellige sfeer. Bediening was attent en de eigenaren hebben veel aandacht voor hun gasten. Met een gezelschap gegeten, ieder een andere keuze van voor- en hoofdgerecht. De salade van forel en de tonijncarpaccio waren uitstekend. Ook de hoofdgerechten vielen goed in de smaak. Zowel de vis als de vleesgerechten waren goed op smaak en goed verzorgd. Niet pretentieus maar gewoon goed en lekker eten. Enige minpuntje: de confit de canard was nogal droog. Wat te lang in de oven gelegen kennelijk. Verder: zeker een aanrader.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De Rundercarpaccio en de Pastei van eend waren beide erg lekkere en goed klaargemaakte voorgerechten. Ook de Stoverij van Edelhert was werkelijk om te smullen. Helaas vonden we de Stroganoff enigzins teleurstellend. Dit zou persoonlijk kunnen zijn, maar in vergelijking met het edelhert was de smaak en structuur van de stroganoff wel wat vlak.
Leendert D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Leuke intieme sfeer met smakelijke gerechten. Prima prijs/kwaliteit
jojongen .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst door de eigenaar, gezellige zit en prima eten. Open keuken. Vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader.
marc K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
wat een heerlijke zaak, en wat een heerlijke mensen die het restaurant drijven. Super. Komen zeker terug.
Ine B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Heerlijk gegeten goed menu .Leuke ontvangst gezellig omgeving. Is prima bevallen.
bediening erg vriendelijk leuke avond voor herhaling vatbaar
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Toevallig terecht gekomen in dit gezellige restaurant. Fantastisch gegeten! Nu een zomerdeal van 4 gangen voor maar € 22,50. Dan mag je nog kiezen uit een keuzemenu ook! Alle gerechten werden mooi en knappervers opgediend en smaakten verrukkelijk! Grote pluim voor de 2 koks. Ook de 2 dames van de bediening supervriendelijk en professioneel. Het wijnarrangement was ook zeer betaalbaar en werd ruim (bij) geschonken. De prijs /kwaliteit was top!
We waren enorm blij verrast en kunnen dit restaurant iedereen aanraden!
Dank voor de heerlijke avond!!
Ingeborg S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Meer dan heerlijk gegeten in dit knusse restaurant net buiten het centrum van Maastricht. Deze zomer een 4 gangen menu voor nog geen 22,50. Wijnarrangement van ruim bijgeschonken en een verrassend lekker wijnarrangement voor slechts 13, 75. Kortom geweldige prijs kwaliteit verhouding en beslist een bezoek waard!
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Leuk restaurantje aan de rand van het centrum gelegen in een kelder. De bediening was vriendelijk. Jammer dat het allemaal erg snel ging. Het voorgerecht kwam al toen we nog aan het aperitief zaten.
Ook het hoofdgerecht kwam weer erg snel na het voorgerecht.
Het eten zelf was goed verzorgd zowel de voorgerechten, carpaccio als de steak tartaar van osseworst en de hoofdgerechten als kalfslever (waar vind je nog lever tegenwoordig?) en de surf en turf(kip en scampies). Op het einde konden we nog genieten van een Italian coffee en een Irish coffee. De prijs kwaliteitverhouding was in orde.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Afgelopen weekend in ons favoriete Maastrichts restaurant de Kokeers wezen eten. Het ontvangst is waar de avond mee begint, deze is zoals gewoonlijk erg hartelijk. Opvallend is dat Chantal en Laurent altijd precies weten wie welke gast is en dus ook hoe ze heten. Dit geeft een oprecht geïnteresseerd en persoonlijk warm gevoel.
Zoals altijd is er veel keus uit verscheidene gerechten. Eenmaal een keus kunnen maken zijn we gegaan voor de salade met lauwwarm gerookte forel en als hoofdgerecht de Bloody Mary Beef & Shrimps. Het eten was zoals gewoonlijk heerlijk. Beide koks hebben veel verstand van wijnen en hebben altijd wel weer iets nieuws in huis voor een mooie prijs. Ook het dessert beviel ons wederom goed; een zelfgemaakte parfait van Irish coffee. Uiteraard geserveerd met bijpassende dessertwijn;) Goede verzorging mag niet vergeten worden in dit restaurant, de dames van de bediening zijn leuke gastvrouwen en iedere keer weer staan ze voor je klaar, en alles met veel plezier! Een gezelliger en welkom-hetend restaurant is moeilijk te vinden, zowel Chantal en Laurent als het personeel zorgen hier als een team voor. Ook de inrichting geeft een warm gevoel, ook letterlijk aangezien de open haard met de kou altijd aan staat. Een echte aanrader dus!
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Gezellig klein souterain restaurant aan de rand van het Maastrichtse centrum. Leuke menu's die kwalitatief erg goed en niet duur zijn. Leuke gemoedelijke sfeer. Hier kom ik vaker.
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Gisteravond met een groep van 13 familieleden gegeten in dit verrassend lekkere restaurantje van een bjjzonder aardige kok en zijn echtgenote.
Allereerst chapeau voor de bediening. Proffesioneel, vriendelijk, en met zorg en aandacht. Dat is tegenwoordig bijna een unicum. Een grote groep met zoveel zorg en aandacht bedienen.
En dan het eten: in de zomermaanden biedt deze kok een 4 gangen menu voor, schrik niet: 19,95. (Normaal 39,95)
Slim als je geen terras hebt met dit mooie weer en je niet echt ' in de loop zit' . Het zat op één tafel na vol op deze zomerse avond.
En dan ook nog vrije keus uit veel mooie gerechten. En Heerlijk bereidt. Deze kok en zijn vrouw koken mooi Klassiek
Een echt aanrader dus Kokeers!
Okay, het decor mag wel een beetje aandacht. Hoeft geen gelikte tent te worden, liever niet zelfs maar het poster tijdperk is nu echt voorbij.
JWB1973 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Kennelijk van eigenaar veranderd. Wat hebben we hier lekker gegeten! En dan net dat beetje meer aandacht bij het nagerecht over de port of juist oude sherry. Heerlijk. De aankleding mag nog wat aandacht maar dat maakt het eten helemaal goed.