De Kok & de Walvis

Hoofdstraat 31 9003 LC Warten Nederland Kaart

Over restaurant De Kok & de Walvis

De gezelligste huiskamer van Warten

Dit is de gezelligste huiskamer van het idyllische dorpje Warten. De Kok en de Walvis staan hier al jaren bekend om en weten dit in stand te houden! Het eetcafe is erg betaalbaar, sfeervol en authentiek! Tevens ook een heerlijke locatie op een zonnige dag met het grote terras aan het water.

Meer informatie over restaurant De Kok & de Walvis

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 23:00
Vrijdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Duanbear62 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Ariehitzert .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Jitty R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Samen met mijn man weer bij de KokendeWalvis gegeten. De vorige keer had ik een bevroren carpaccio, maar je moet iedereen een herkansing gunnen. Helaas nu kregen we het Friese rund rood op tafel terwijl we medium hadden gevraagd. Daarop gingen de borden zonder morren terug naar de keuken. Nadat we het vlees opnieuw kregen werden ook de groenten en de frites vers aangevuld, helemaal netjes. Helaas bleek het vlees nog steeds erg rood. Ik heb mijn vlees niet opgegeten omdat het me te rauw was. De kok vond, volgens de nette bediening, dat het nu doorbakken was. Jammer dat we niet serieus werden genomen. We wilden geen dessert meer, maar naar huis. We hebben het volle pond moeten betalen. Een gemiste kans!
Sjaakdevries .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
heerlijk familie restaurant goed verzorgd leuk personeel met voldoende kennis over de gerechten.
Komen hier zeker nog eens terug hier krijg je waar voor je geld.
Anton K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een bezoek aan De Kok en de Walvis meer dan de moeite waard. Het eten was voortreffelijk en ruim voldoende. Bediening vriendelijk en goed getimed. Lekkere warmte van de houtkachel. Gezellige sfeer bij de ruim bezette tafels. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gieneke D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten . De kabeljauw was precies goed gegaard. Gastvrij onthaal. Heerlijk bij de warme kachel. Interieur heeft iets minder klasse dan de maaltijd.
Margreet F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Het was erg jammer dat we erg lang moesten wachten omdat het vreselijk druk was. Onze tafel werd ook als laatste bediend terwijl we toch eerder binnen waren dan andere gasten. Op een gegeven moment kwam er een extra ober bij waardoor het allemaal iets sneller verliep. Allen jammer dat deze man heel erg naar zweet rook. de walm trok gewoon aan je tafeltje voorbij. Het eten maakte echter heel veel goed.
het was er gezellig en lekker warm doordat de houtkachel gestookt werd. toen deze uitgebrand was kregen we het erg koud en zat je met verkleumde voeten aan tafel.
Wgfokkema .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuk restaurant aan het water met gezellige inrichting en prima eten. Je maakt keus uit een 2 of 3 gangenmenu voor een heel redelijke prijs en voldoende keus. Veel keus in buitenlandse biertjes en zeer vriendelijke gastheer. Aten nu via AH actie waarbij je geen beperking hebt in je keus Maar ook zonder die actie is er een prima prijs-kwaliteitsverhouding.
IJtje V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Omdat de toegangsdeur telkens open ging, zaten we steeds in de kou. Zicht op toiletdeur, omdat de gangdeur ontbrak. Eten was niet warm.
J A.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het heeft onze verwachting overtroffen!!! Echt een aanrader!! Eten was uitmuntend en de bediening was ook uitstekend.....vriendelijk en gastvrij personeel!!!
Jan-en-an .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Net als de vorige keer hebben wij ook nu weer heerlijk gegeten en gedronken. Heel fijn in een rustige en gemoedelijke sfeer. Bij restaurant De Kok & De Walvis komen wij binnenkort zeker terug.
Sabina W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Ruime porties. Ook met de AHrestaurantactie voldoende keuze. Voor elk wat wils! Vriendelijke bediening.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Met 4 personen gegeten. Vooraf 2x carpaccio voor de dames, omdat we dat al heel lang niet meer hadden gegeten en 2x Wartenster mosterdsoep met kaantjes voor de mannen. Een heel goed begin.
Voor 2 personen werd het vis van de dag : tarbot op de graat gebakken,verder 1x schnitzel naturel en 1x Schnitzel Kok en Walvis. De tarbot was heel goed gebakken en over de schnitzels was niets dan lof, dit alles begeleid door gebakken aardappelen, frites, salade en gemengde groente.
De mannen smulden daarna van de sorbet, terwijl de dames het bij koffie hielden.
De bedienende heer had gemeld dat voor 2,50 extra het een menu compleet werd , dus inclusief onbeperkt wijn.
Prijs/kwaliteit verhouding prima in orde, waar eet je nog met 4 personen voor even meer dan 120,- inclusief wijn.
Marcellalieffering .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Prijs kwaliteit is hier zeker op z'n plaats. Ruime hoeveelheden en heerlijke salades. De bediening is goed en vriendelijk.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Erg gezellig restaurant, vriendelijke bediening en goed eten! Het restaurant heeft een leuke sfeer en als je aan de waterkant zit heb je ook nog eens mooi uitzicht! Wij zijn erg tevreden. Het zou helemaal perfect zijn als er een veganistische optie op het menu stond (misschien de groenteburger ook 100% plantaardig aanbieden?), die optie mist nog. Mocht die optie ooit komen dan kom ik nog veel vaker hier eten! Al met al: echt een aanrader!
Alydehaan .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk eten op een mooi terras aan het water met goede bediening. Jammer was dat ik de verrassing van de kok zonder chocolade had besteld en toen het werkdessert kreeg. Was wel erg lekker.
Verder prima
Hooffstevens .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Vooral de bediening was erg prettig.
Verder is de locatie natuurlijk prachtig.
Het was erg druk, vandaar dat de bediening soms moeite had om alles bij te houden.
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wat een goede avond hebben wij gehad bij de Kok en de Walvis! Eerst op het terras een biertje gedronken en toen binnen een driegangendiner gegeten met vier personen. Gastvrije en lekker enthousiaste bediening. Met een grote glimlach deden zij hun werk. Wij hebben ons lang verbaasd over de mogelijkheid tot het afkopen van de drank gedurende het diner (slechts €2,50!). Het eten was bijzonder lekker, de uiensoep is een aanrader en hoewel het hoofdgerecht een rare combi was (steak en gamba's), was het wel zeer smakelijk. Samengevat: prima eten, met uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en zeer vriendelijk personeel.
J.tuinstra2 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Eerste en laatste keer dat ik daar geweest ben !
Acculaders van andere gasten op tafel om op te laden?
Blad met drankjes in de schoot van kleinkind en mijn vrouw, was een ongelukje maar de manier waarop hier gereageerd werd leek nergens op!
We waren met drie volwassenen en twee kinderen, een van 3 en eentje van 7 jaar deze hadden kindermenu, eentje bitterballen de andere frikandelletjes. Bestond uit drie bitterballen en vier stukjes frikandel (nog geen hele frikandel: een jongetje van 7 jaar lust best wel meer) verder een schaaltje friet en een schaaltje met gebakken aardappelen welke we met z'n vijven moesten delen. Erg karig, toen iedereen het al lang en breed in de holle kies gestopt had, kwam men langs of alles naar wens was en of er nog wat bij moest. We hebben toen nog om wat frietjes gevraagd, kwam men met een nog kleiner schaaltje met frietjes ??.
Na het bestellen van het dessert veel te lang moeten wachten, daar zit je dan in je klets natte en kleverige broek te wachten op een schatkistje welke zo uit de vriezer gepakt kan worden?
Nou ja genoeg ergernis dus betalen en vlug naar huis, we hadden nog voor 80 euro dinerbonnen waar van de datum bijna verlopen en dus van te voren gecheckt (via internet) of deze inwisselbaar waren. Bij het afrekenen bleken de twee dinercadeau bonnen niet meer door de" Kok en de Walvis" ondersteund te worden. Nou super hoor !
Sheide62 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Leuke ambiance, goede service. Heerlijk gegeten vooral het dessert de "nootzaak" was uitstekend! Personeel was erg vriendelijk.