de Kok & de Walvis

Hoofdstraat 31 9003 LC Warten Nederland Kaart

Over het restaurant de Kok & de Walvis

De gezelligste huiskamer van Warten

Dit is de gezelligste huiskamer van het idyllische dorpje Warten. De Kok en de Walvis staan hier al jaren bekend om en weten dit in stand te houden! Het eetcafe is erg betaalbaar, sfeervol en authentiek! Tevens ook een heerlijke locatie op een zonnige dag met het grote terras aan het water.

Meer informatie over restaurant de Kok & de Walvis

1 november - 28 februari - Donderdag/Vrijdag/Zaterdag/Zondag: 17:00 - 22:00
1 maart - 30 april - Woensdag/Donderdag/Vrijdag: 17:00 - 22:00 - Zaterdag/Zondag: 12:00 - 22:00
1 mei - 30 september - alle dagen: 11:00 - 22:00
1 oktober - 30 oktober - Woensd

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
wiersmasmink2010 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Op 28/1 bij restaurant geweest. Heerlijk gegeten; het eten was prima.
De bediening was vrij zakelijk, had iets vriendelijker gekund.
Maar a la, wij hebben lekker gegeten en de ambiance was prettig.
Bedankt voor uw recensie en fijn te lezen dat u lekker heeft gegeten en een fijne avond heeft gehad. Ik was zelf gisteren niet aanwezig maar ik zal uw opmerking over de zakelijke benadering zeker ter harte nemen en met de medewerkers die er gisteravond waren bespreken. Nogmaals dank en graag tot ziens.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellig met heerlijk eten
Bedankt voor uw recensie en graag tot ziens!
Anita Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Op een zaterdagavond heen, we hadden voor 4 personen om 19:15 uur gereserveerd. Het restaurant was helemaal vol ook na 20 uur nog steeds aanloop. Kort gesproken met de ober, hij gaf aan dat het inderdaad voor 95% vol zat. In de zomermaanden gebeurde dat wel vaker, dit was wel uitzonderlijk. Ondanks dat het druk was, vlot bedient en heel vriendelijk personeel.
Je hebt keuze uit het hele menu en voor het 2-gangenmenu (voor en hoofdgerecht € 24,50) of 3-gangenmenu (voor, hoofd en nagerecht € 29,50). Wij hebben gekozen voor het 3-gangenmenu. Mooi opgemaakte borden met verse producten, hete gerechten en bijzonder nagerecht. Het voorgerecht was grootst en zeker niet petit. Het hoofdgerecht geserveerd met aardappels, patat, warme groente, salade. En het nagerecht voor ieder wat wils.
Het eten was super smakelijk en goed vullend. Kortom ook zonder de AH-actie een aanrader !
Bedankt voor uw recensie. Leuk om te lezen dat u ondanks de drukte een leuke avond heeft gehad en lekker heeft gegeten. Graag tot ziens!
jan-en-an .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was voor ons inmiddels de derde keer dat wij gezellig en goed hebben gegeten en gedronken bij De Kok & De Walvis. Omdat we ook deze derde keer dit - kleine en knusse - restaurant met een voldaan gevoel verlieten zal het zeker niet de laatste keer geweest zijn.
Leuk te lezen dat het bezoek aan ons wederom bevallen is en bedankt voor uw recensie. Graag tot ziens!
klaasje D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Konden een menu van de kaart bestellen. Sommige gerechten met bijbetaling. Eten was prima, met name de eendenborst en de suikerbrood parfait sprongen er uit. Varkenshaas iets te gaar en daardoor wat droog. Smaak was wel goed.
Johannes-Aïda T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
prima gegeten,leuke bediening, gevarieerd menu en een goed concept, want wij zijn nu met de AH restaurantactie hier geweest, maar ze hebben ook diverse aanbiedingen (met twee of drie gangen) en eventueel inclusief drinken.
Bedankt voor de complimenten en ik hoop dat we u in de toekomst op nieuw mogen ontvangen in de Kok & de Walvis.
Hoek8506 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was behoorlijk druk op zaterdagavond. We waren om half 8 aanwezig en hadden ongeveer om 20.10 uur ons eerste gerecht, de overige gangen kwamen met een normale tussentijd op tafel. Het eten was lekker en het personeel is vriendelijk. Door de drukte was het toetje vd week niet meer voorradig maar er was een goed alternatief. Wij hebben er heerlijk gegeten.
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het voorgerecht, Cesar salade was een mooie binnenkomer met een zalig spekje. Als hoofdgerecht had ik een Rode Poon filet, lekkere vis met een kreeftensaus. De zuurkoolstamppot vond ik er minder bij passen. Frietjes, aardappels en warme groenten waren prima op smaak. Het nagerecht was een sorbet in een weckpotje. Grappig opgediend en met de 7-up er door een bubbelend smaakje. De koffie met royale zoetigheden waren prima.
Ankje P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk met mijn gezin gegeten.
Bediening was vlot en leuk, en we hoefden niet lang op ons eten te wachten echt een. Aanrader!!!
wgfokkema .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Al vaker hier gegeten, komen hier graag terug want het bevalt ons hier heel goed. Prima keus op de kaart en een heel uitgebreid bierassortiment wat het voor ons extra leuk maakt. Gegeten met AH actie maar je kunt gewoon alles van de kaart kiezen. Ook zonder deze actie een leuke eetgelegenheid met heel nette prijzen. Bijzonder vriendelijke eigenaar die ook graag tijd maakt voor praatje. Zal niet de laatste keer zijn dat we hier komen.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het was een leuk restaurant om eens een keer wat anders te proberen dan het oude vertrouwde waar je normaal gesproken uit eten gaat. Het eten was erg lekker.
Duanbear62 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wij hebben erg lang op ons eten moeten wachten. Er kwamen mensen na ons binnen en die waren al klaar met eten en gingen weer weg toen ons hoofdgerecht nog steeds moest komen.
ariehitzert .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Lekker gegeten, door de kleinschaligheid gezellig, zeker door de niet aanwezige luidde muziek! Bediening was vlot en netjes. Min puntje was dat de snitsel van de dames wat weinig smaak hadden en wat zout konden gebruiken. Verder geel gezellig en lekker
Jitty R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Samen met mijn man weer bij de KokendeWalvis gegeten. De vorige keer had ik een bevroren carpaccio, maar je moet iedereen een herkansing gunnen. Helaas nu kregen we het Friese rund rood op tafel terwijl we medium hadden gevraagd. Daarop gingen de borden zonder morren terug naar de keuken. Nadat we het vlees opnieuw kregen werden ook de groenten en de frites vers aangevuld, helemaal netjes. Helaas bleek het vlees nog steeds erg rood. Ik heb mijn vlees niet opgegeten omdat het me te rauw was. De kok vond, volgens de nette bediening, dat het nu doorbakken was. Jammer dat we niet serieus werden genomen. We wilden geen dessert meer, maar naar huis. We hebben het volle pond moeten betalen. Een gemiste kans!
sjaakdevries .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
heerlijk familie restaurant goed verzorgd leuk personeel met voldoende kennis over de gerechten.
Komen hier zeker nog eens terug hier krijg je waar voor je geld.
Anton K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een bezoek aan De Kok en de Walvis meer dan de moeite waard. Het eten was voortreffelijk en ruim voldoende. Bediening vriendelijk en goed getimed. Lekkere warmte van de houtkachel. Gezellige sfeer bij de ruim bezette tafels. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gieneke D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten . De kabeljauw was precies goed gegaard. Gastvrij onthaal. Heerlijk bij de warme kachel. Interieur heeft iets minder klasse dan de maaltijd.
Margreet F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Het was erg jammer dat we erg lang moesten wachten omdat het vreselijk druk was. Onze tafel werd ook als laatste bediend terwijl we toch eerder binnen waren dan andere gasten. Op een gegeven moment kwam er een extra ober bij waardoor het allemaal iets sneller verliep. Allen jammer dat deze man heel erg naar zweet rook. de walm trok gewoon aan je tafeltje voorbij. Het eten maakte echter heel veel goed.
het was er gezellig en lekker warm doordat de houtkachel gestookt werd. toen deze uitgebrand was kregen we het erg koud en zat je met verkleumde voeten aan tafel.
wgfokkema .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuk restaurant aan het water met gezellige inrichting en prima eten. Je maakt keus uit een 2 of 3 gangenmenu voor een heel redelijke prijs en voldoende keus. Veel keus in buitenlandse biertjes en zeer vriendelijke gastheer. Aten nu via AH actie waarbij je geen beperking hebt in je keus Maar ook zonder die actie is er een prima prijs-kwaliteitsverhouding.
IJtje V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Omdat de toegangsdeur telkens open ging, zaten we steeds in de kou. Zicht op toiletdeur, omdat de gangdeur ontbrak. Eten was niet warm.