de Kok & de Walvis

Hoofdstraat 31 9003 LC Warten Nederland Kaart

Over het restaurant de Kok & de Walvis

De gezelligste huiskamer van Warten

Dit is de gezelligste huiskamer van het idyllische dorpje Warten. De Kok en de Walvis staan hier al jaren bekend om en weten dit in stand te houden! Het eetcafe is erg betaalbaar, sfeervol en authentiek! Tevens ook een heerlijke locatie op een zonnige dag met het grote terras aan het water.

Meer informatie over restaurant de Kok & de Walvis

1 november - 28 februari - Donderdag/Vrijdag/Zaterdag/Zondag: 17:00 - 22:00
1 maart - 30 april - Woensdag/Donderdag/Vrijdag: 17:00 - 22:00 - Zaterdag/Zondag: 12:00 - 22:00
1 mei - 30 september - alle dagen: 11:00 - 22:00
1 oktober - 30 oktober - Woensd

Lang

Jouw recensie over het restaurant de Kok & de Walvis

Wim N.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Jammer dat we al ruim een uur aan tafel zaten totdat de eerste gang werd geserveerd. De wachttijden zijn echt veel te lang. Wel jammer want de prijs/kwaliteit verhouding is wel ok. Ook een originele menukaart.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Een lekker koud Liefmans biertje met veel ijs !! Lekker boerenpatat met eitje en spekjes ! Gezellige snelle bediening ! Top
Rein R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
We waren hier met een groep. Voor het eten kwamen de serveersters heel vaak nieuwe drankjes brengen. Tijdens het eten, toen de drankjes gratis waren, zag je nooit meer een ober. Dat is dus hun policy.
Eten: Ging wel... wel kreeg een aantal gasten hun hoofdgerecht wel een kwartier eerder dan de anderen.
Al met al heel matig
Beste Rein ,

Zou je me kunnen vertellen wanneer jullie met een groep geweest zijn? aan uw naam kan ik de reservering niet terug vinden. Dit mag ook via info@dekokendewalvis.nl.
Ik betreur het om te lezen dat uw diner zo verlopen is. Graag zou ik daarom het een en ander willen weten.

Alvast bedankt voor de moeite.
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Leuk restaurant aan het water bij Warten. De hele dag kun je hier boten onder de brug door zien gaan. We hebben Boerenfrites gegeten: friet met spekjes, ui, champignon, paprika en een gebakken ei bovenop. Nog nooit eerder op een kaart gezien. Was heerlijk! Goede, correcte bediening.
wiersmasmink2010 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Op 28/1 bij restaurant geweest. Heerlijk gegeten; het eten was prima.
De bediening was vrij zakelijk, had iets vriendelijker gekund.
Maar a la, wij hebben lekker gegeten en de ambiance was prettig.
Bedankt voor uw recensie en fijn te lezen dat u lekker heeft gegeten en een fijne avond heeft gehad. Ik was zelf gisteren niet aanwezig maar ik zal uw opmerking over de zakelijke benadering zeker ter harte nemen en met de medewerkers die er gisteravond waren bespreken. Nogmaals dank en graag tot ziens.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellig met heerlijk eten
Bedankt voor uw recensie en graag tot ziens!
Anita Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Op een zaterdagavond heen, we hadden voor 4 personen om 19:15 uur gereserveerd. Het restaurant was helemaal vol ook na 20 uur nog steeds aanloop. Kort gesproken met de ober, hij gaf aan dat het inderdaad voor 95% vol zat. In de zomermaanden gebeurde dat wel vaker, dit was wel uitzonderlijk. Ondanks dat het druk was, vlot bedient en heel vriendelijk personeel.
Je hebt keuze uit het hele menu en voor het 2-gangenmenu (voor en hoofdgerecht € 24,50) of 3-gangenmenu (voor, hoofd en nagerecht € 29,50). Wij hebben gekozen voor het 3-gangenmenu. Mooi opgemaakte borden met verse producten, hete gerechten en bijzonder nagerecht. Het voorgerecht was grootst en zeker niet petit. Het hoofdgerecht geserveerd met aardappels, patat, warme groente, salade. En het nagerecht voor ieder wat wils.
Het eten was super smakelijk en goed vullend. Kortom ook zonder de AH-actie een aanrader !
Bedankt voor uw recensie. Leuk om te lezen dat u ondanks de drukte een leuke avond heeft gehad en lekker heeft gegeten. Graag tot ziens!
jan-en-an .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was voor ons inmiddels de derde keer dat wij gezellig en goed hebben gegeten en gedronken bij De Kok & De Walvis. Omdat we ook deze derde keer dit - kleine en knusse - restaurant met een voldaan gevoel verlieten zal het zeker niet de laatste keer geweest zijn.
Leuk te lezen dat het bezoek aan ons wederom bevallen is en bedankt voor uw recensie. Graag tot ziens!
klaasje D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Konden een menu van de kaart bestellen. Sommige gerechten met bijbetaling. Eten was prima, met name de eendenborst en de suikerbrood parfait sprongen er uit. Varkenshaas iets te gaar en daardoor wat droog. Smaak was wel goed.
Johannes-Aïda T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
prima gegeten,leuke bediening, gevarieerd menu en een goed concept, want wij zijn nu met de AH restaurantactie hier geweest, maar ze hebben ook diverse aanbiedingen (met twee of drie gangen) en eventueel inclusief drinken.
Bedankt voor de complimenten en ik hoop dat we u in de toekomst op nieuw mogen ontvangen in de Kok & de Walvis.
Hoek8506 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was behoorlijk druk op zaterdagavond. We waren om half 8 aanwezig en hadden ongeveer om 20.10 uur ons eerste gerecht, de overige gangen kwamen met een normale tussentijd op tafel. Het eten was lekker en het personeel is vriendelijk. Door de drukte was het toetje vd week niet meer voorradig maar er was een goed alternatief. Wij hebben er heerlijk gegeten.
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het voorgerecht, Cesar salade was een mooie binnenkomer met een zalig spekje. Als hoofdgerecht had ik een Rode Poon filet, lekkere vis met een kreeftensaus. De zuurkoolstamppot vond ik er minder bij passen. Frietjes, aardappels en warme groenten waren prima op smaak. Het nagerecht was een sorbet in een weckpotje. Grappig opgediend en met de 7-up er door een bubbelend smaakje. De koffie met royale zoetigheden waren prima.
Ankje P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk met mijn gezin gegeten.
Bediening was vlot en leuk, en we hoefden niet lang op ons eten te wachten echt een. Aanrader!!!
wgfokkema .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Al vaker hier gegeten, komen hier graag terug want het bevalt ons hier heel goed. Prima keus op de kaart en een heel uitgebreid bierassortiment wat het voor ons extra leuk maakt. Gegeten met AH actie maar je kunt gewoon alles van de kaart kiezen. Ook zonder deze actie een leuke eetgelegenheid met heel nette prijzen. Bijzonder vriendelijke eigenaar die ook graag tijd maakt voor praatje. Zal niet de laatste keer zijn dat we hier komen.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het was een leuk restaurant om eens een keer wat anders te proberen dan het oude vertrouwde waar je normaal gesproken uit eten gaat. Het eten was erg lekker.
Duanbear62 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wij hebben erg lang op ons eten moeten wachten. Er kwamen mensen na ons binnen en die waren al klaar met eten en gingen weer weg toen ons hoofdgerecht nog steeds moest komen.
Ariehitzert .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Lekker gegeten, door de kleinschaligheid gezellig, zeker door de niet aanwezige luidde muziek! Bediening was vlot en netjes. Min puntje was dat de snitsel van de dames wat weinig smaak hadden en wat zout konden gebruiken. Verder geel gezellig en lekker
Jitty R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Samen met mijn man weer bij de KokendeWalvis gegeten. De vorige keer had ik een bevroren carpaccio, maar je moet iedereen een herkansing gunnen. Helaas nu kregen we het Friese rund rood op tafel terwijl we medium hadden gevraagd. Daarop gingen de borden zonder morren terug naar de keuken. Nadat we het vlees opnieuw kregen werden ook de groenten en de frites vers aangevuld, helemaal netjes. Helaas bleek het vlees nog steeds erg rood. Ik heb mijn vlees niet opgegeten omdat het me te rauw was. De kok vond, volgens de nette bediening, dat het nu doorbakken was. Jammer dat we niet serieus werden genomen. We wilden geen dessert meer, maar naar huis. We hebben het volle pond moeten betalen. Een gemiste kans!
Sjaakdevries D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
heerlijk familie restaurant goed verzorgd leuk personeel met voldoende kennis over de gerechten.
Komen hier zeker nog eens terug hier krijg je waar voor je geld.
Anton K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een bezoek aan De Kok en de Walvis meer dan de moeite waard. Het eten was voortreffelijk en ruim voldoende. Bediening vriendelijk en goed getimed. Lekkere warmte van de houtkachel. Gezellige sfeer bij de ruim bezette tafels. Zeker voor herhaling vatbaar!