de Kok & de Walvis

Hoofdstraat 31 9003 LC Warten Nederland Kaart

Over het restaurant de Kok & de Walvis

De gezelligste huiskamer van Warten

Dit is de gezelligste huiskamer van het idyllische dorpje Warten. De Kok en de Walvis staan hier al jaren bekend om en weten dit in stand te houden! Het eetcafe is erg betaalbaar, sfeervol en authentiek! Tevens ook een heerlijke locatie op een zonnige dag met het grote terras aan het water.

Meer informatie over restaurant de Kok & de Walvis

1 november - 28 februari
Donderdag - Zondag
- diner 17:00 - 20:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Johannes-Aïda T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hoek8506 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het voorgerecht, Cesar salade was een mooie binnenkomer met een zalig spekje. Als hoofdgerecht had ik een Rode Poon filet, lekkere vis met een kreeftensaus. De zuurkoolstamppot vond ik er minder bij passen. Frietjes, aardappels en warme groenten waren prima op smaak. Het nagerecht was een sorbet in een weckpotje. Grappig opgediend en met de 7-up er door een bubbelend smaakje. De koffie met royale zoetigheden waren prima.
Ankje P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk met mijn gezin gegeten.
Bediening was vlot en leuk, en we hoefden niet lang op ons eten te wachten echt een. Aanrader!!!
wgfokkema .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Al vaker hier gegeten, komen hier graag terug want het bevalt ons hier heel goed. Prima keus op de kaart en een heel uitgebreid bierassortiment wat het voor ons extra leuk maakt. Gegeten met AH actie maar je kunt gewoon alles van de kaart kiezen. Ook zonder deze actie een leuke eetgelegenheid met heel nette prijzen. Bijzonder vriendelijke eigenaar die ook graag tijd maakt voor praatje. Zal niet de laatste keer zijn dat we hier komen.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het was een leuk restaurant om eens een keer wat anders te proberen dan het oude vertrouwde waar je normaal gesproken uit eten gaat. Het eten was erg lekker.
Duanbear62 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wij hebben erg lang op ons eten moeten wachten. Er kwamen mensen na ons binnen en die waren al klaar met eten en gingen weer weg toen ons hoofdgerecht nog steeds moest komen.
ariehitzert .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Lekker gegeten, door de kleinschaligheid gezellig, zeker door de niet aanwezige luidde muziek! Bediening was vlot en netjes. Min puntje was dat de snitsel van de dames wat weinig smaak hadden en wat zout konden gebruiken. Verder geel gezellig en lekker
Jitty R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Samen met mijn man weer bij de KokendeWalvis gegeten. De vorige keer had ik een bevroren carpaccio, maar je moet iedereen een herkansing gunnen. Helaas nu kregen we het Friese rund rood op tafel terwijl we medium hadden gevraagd. Daarop gingen de borden zonder morren terug naar de keuken. Nadat we het vlees opnieuw kregen werden ook de groenten en de frites vers aangevuld, helemaal netjes. Helaas bleek het vlees nog steeds erg rood. Ik heb mijn vlees niet opgegeten omdat het me te rauw was. De kok vond, volgens de nette bediening, dat het nu doorbakken was. Jammer dat we niet serieus werden genomen. We wilden geen dessert meer, maar naar huis. We hebben het volle pond moeten betalen. Een gemiste kans!
sjaakdevries .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
heerlijk familie restaurant goed verzorgd leuk personeel met voldoende kennis over de gerechten.
Komen hier zeker nog eens terug hier krijg je waar voor je geld.
Anton K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een bezoek aan De Kok en de Walvis meer dan de moeite waard. Het eten was voortreffelijk en ruim voldoende. Bediening vriendelijk en goed getimed. Lekkere warmte van de houtkachel. Gezellige sfeer bij de ruim bezette tafels. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gieneke D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten . De kabeljauw was precies goed gegaard. Gastvrij onthaal. Heerlijk bij de warme kachel. Interieur heeft iets minder klasse dan de maaltijd.
Margreet F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Het was erg jammer dat we erg lang moesten wachten omdat het vreselijk druk was. Onze tafel werd ook als laatste bediend terwijl we toch eerder binnen waren dan andere gasten. Op een gegeven moment kwam er een extra ober bij waardoor het allemaal iets sneller verliep. Allen jammer dat deze man heel erg naar zweet rook. de walm trok gewoon aan je tafeltje voorbij. Het eten maakte echter heel veel goed.
het was er gezellig en lekker warm doordat de houtkachel gestookt werd. toen deze uitgebrand was kregen we het erg koud en zat je met verkleumde voeten aan tafel.
wgfokkema .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuk restaurant aan het water met gezellige inrichting en prima eten. Je maakt keus uit een 2 of 3 gangenmenu voor een heel redelijke prijs en voldoende keus. Veel keus in buitenlandse biertjes en zeer vriendelijke gastheer. Aten nu via AH actie waarbij je geen beperking hebt in je keus Maar ook zonder die actie is er een prima prijs-kwaliteitsverhouding.
IJtje V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Omdat de toegangsdeur telkens open ging, zaten we steeds in de kou. Zicht op toiletdeur, omdat de gangdeur ontbrak. Eten was niet warm.
j A.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het heeft onze verwachting overtroffen!!! Echt een aanrader!! Eten was uitmuntend en de bediening was ook uitstekend.....vriendelijk en gastvrij personeel!!!
jan-en-an .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Net als de vorige keer hebben wij ook nu weer heerlijk gegeten en gedronken. Heel fijn in een rustige en gemoedelijke sfeer. Bij restaurant De Kok & De Walvis komen wij binnenkort zeker terug.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Met 4 personen gegeten. Vooraf 2x carpaccio voor de dames, omdat we dat al heel lang niet meer hadden gegeten en 2x Wartenster mosterdsoep met kaantjes voor de mannen. Een heel goed begin.
Voor 2 personen werd het vis van de dag : tarbot op de graat gebakken,verder 1x schnitzel naturel en 1x Schnitzel Kok en Walvis. De tarbot was heel goed gebakken en over de schnitzels was niets dan lof, dit alles begeleid door gebakken aardappelen, frites, salade en gemengde groente.
De mannen smulden daarna van de sorbet, terwijl de dames het bij koffie hielden.
De bedienende heer had gemeld dat voor 2,50 extra het een menu compleet werd , dus inclusief onbeperkt wijn.
Prijs/kwaliteit verhouding prima in orde, waar eet je nog met 4 personen voor even meer dan 120,- inclusief wijn.
Sabina W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Ruime porties. Ook met de AHrestaurantactie voldoende keuze. Voor elk wat wils! Vriendelijke bediening.
marcellalieffering .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Prijs kwaliteit is hier zeker op z'n plaats. Ruime hoeveelheden en heerlijke salades. De bediening is goed en vriendelijk.