De Koffiepot

Oosterburen 26 8891 GC Midsland (Terschelling) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Koffiepot

Carolien H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Mooi ingericht restaurant met goede gerechten. Heerlijke tomaat paprika soep vooraf met Turks brood. Tafelgenoot had steak tartare van goede kwaliteit. Het hoofdgerecht was vis van het seizoen (kabeljauw) en lams stoofpotje. De hoeveelheid rijst bij het stoofpotje mocht wel iets meer zijn. Overheerlijke cranberry cheesecake als desssert. En fantastische Illy koffie erbij. Vriendelijke bediening met persoonlijke aandacht. Wij komen hier zeker weer terug!
Sischaap .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vorige week, mede door de goede recensies, bij de Koffiepot gegeten. Gezellige sfeer. Onze gerechten en de witte en rode huiswijn waren heerlijk. De patatjes bij het hoofdgerecht waren alleen erg vet en stonden ons gelijk tegen! Toen ik dit aan de bediening/eigenaar zei was zijn enige korte reaktie dat hij daar niets aan kon doen omdat de patatjes altijd op dezelfde juiste temperatuur worden gebakken. Nou ja zeg, het kan natuurlijk ook komen door te lang gebruikt frituurvet! Jammer, want verder was alles goed! (De score voor "kwaliteit gerechten" en "service" zouden ander hoger zijn geweest.)
Carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Gisteravond met ons gezin hier gegeten. Leuke plek op het terras. Voorgerechten: pata negra: erg lekker, brood met blauwkaas dip: erg lekker. De jongeren onder ons hadden gekozen voor de carpaccio. En die was ook goed. Als hoofdgerecht de ribeyesteak die prima was gebakken. Leuke groentenkeuze: gebakken groene asperges, dat zie je niet zo vaak. Leuk en lekker. Een van ons had de lamsbiefstuk met lamsoor, dat was een beetje weinig maar wel erg lekker. De bediening was super; wat een aardig en hardwerkend meisje, ze deed het hele terras in haar eentje en had oog voor iedereen. Zo'n werknemer moet je koesteren, die zorgt dat mensen zich op hun gemak voelen. Desserts: cranberry cheesecake ook erg lekker. Een lekkere koffie met likeur toe, we hadden een heerlijke avond bij de koffiepot.
Montse .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Heerlijk eten voor een prima prijs! Zowel vlees, vis als vegetarische gerechten worden met veel zorg bereid en dat is duidelijk te proeven. Op de lunchkaart staan ook heerlijke broodjes en het katerontbijt is ook echt een favorietje. Bediening is altijd vriendelijk en attent en de recente opknapbeurt van het decor is ook ontzettend geslaagd, mooie nieuwe bankjes en een heerlijke open haard. Echt een aanrader
RowRow84 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Tijd voor lunch. Bij deze gezellig ingerichte eetgelegenheid bestelden wij wat te drinken en eten. De bediening was prima, maar niet bepaald vriendelijk.
De Terschellinger kroketten smaakten goed en ook het broodje kalfsvlees was een goede keus voor tijdens de lunch.

Na de lunch nog een lekkere kop koffie (hoe kan het ook anders bij de Koffiepot!?) met een taartje gegeten.
Een leuke locatie om onderweg iets te eten.
Louky B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Twee keer bij de Koffiepot gegeten 1 x lam en 1 keer zeebaars. Eindelijk iemand die kan koken. Aardige bediening en een gezellige sfeer.
Remco029 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Heerlijk gegeten. 2x verschillend vegetarisch hoofdgerecht. Ondanks weinig personeel vanavond (dag na Oerol) toch prima service.
Oerolgoesvega .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wel lekker, maar vega hoofdgerecht te karig en te simpel. Alleen weglaten van vlees is wel erg gemakkelijk. Klein beetje rijst met een kom saus voor 20,00 is peperduur.
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Erg leuk eetcafé met goede service. De lunchkaart is klein, maar fijn. Ik had zelf de pittige kippensoep, die erg lekker was. Mijn disgenoten hadden salades of een broodje en waren allen ook erg tevreden. Een aanrader. We komen nog eens langs.
Henk L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Vanavond gegeten met 4 personen bij de koffiepot voor de 3e keer in 3 jaar. Wat mij gelijk opviel was dat er nieuwe verlichting hangt. Sfeervol en zeker een upgrade terwijl het er al niet ongezellig was. Als voorgerecht hadden we terrine van heilbot en vismousse en gerookte eendenborst met een gekonfijt eendenboutje. Dit alles zeer smaakvol! Hoofdgerechten waren zeker van dezelfde kwaliteit. O.a. hertenbiefstuk (zeer mals) en de dorade was ook echt vers en smaakvol. Wij zullen hier volgend jaar onze traditie zeker weer voortzetten!
Vroem .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Al zeer veel jaren komen we elke kerstvakantie op Terschelling. Een van de tradities is lunchen en dineren in De Koffiepot. Eerst met de kinderen, nu gaan ook de kleinkinderen mee. Altijd worden we zeer hartelijk ontvangen. Er heerst een zeer gezellige, gemoedelijke sfeer. Er is oog voor de wensen van alle leeftijden. De kaart loopt van enkele pannenkoeken tot en met smaakvol samengestelde gerechten voor fijnproevers. Voor lunches is het voor sommigen onder ons moeilijk om te kiezen, vaak wordt het toch weer een cranberry-cheese cake. Deze wordt geroemd als de lekkerste die je kunt krijgen.
Deze avond, tweede kerstdag, was het restaurant goed gevuld met zichtbaar tevreden gasten.
Channa E.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Geweldig restaurant. Vriendelijk geholpen door de eigenaren. Top plek om net als ons samen je trouwdag te vieren! We hebben enorm genoten. Dank jullie wel!!!!
PostmusP .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
De koffiepot is een lunchcafé restaurant. Verwacht geen amuses. Het voorgerecht: warmgerookte vis is prima. Het hoofdgerecht; de lamsstoof met rijst valt helaas tegen. Het heeft een vlakke smaak, door een overheersend kruid, ik meen komijn. Mijn partner is gelukkiger met een heerlijke zwijnsbiefstuk. Het nagerecht is weer prima, hoe simpel ook: Vanilleijs, slagroom en stukjes Oreo-koekjes.
Opzoeknaarbeleving .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Vandaag heerlijk gegeten in De Koffiepot. Het eten overstijgt het niveau van een eetcafe (en daarmee de meeste andere eetgelegenheden in de buurt waar we gegeten hebben). Prijs-kwaliteitsverhouding is prima. De ambiance is goed, (uiteraard) veel koffiepotten op planken aan de muur. Misschien hebben we het slecht getroffen maar de aandacht van de bediening was vandaag stevig onder de maat. Naast een groep eilanders (?vermoedelijk vrienden) waren wij twee de enige gasten. Het uitserveren van het eerste drinken duurde lang ( was ons vergeten, bood hiervoor excuses aan, kan gebeuren) maar met een latere gang was het hetzelfde verhaal. Dan kost toch echt punten op de service. Verder was de bediening netjes en behulpzaam. Als we terugkomen op Terschelling wil ik De Koffiepot zeker de kans geven dit goed te maken, want het eten is prima!
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Al jaren komen we minstens twee keer per jaar op het eiland. En vaste prik is dat we dat tijdens dat verblijf minstens één keer bij de Koffiepot eten.
En steeds bewijzen Olaf en Maamke dat ze het helemaal te pakken hebben! De keuken is uitstekend: hier wordt gekookt met passie en inspiratie. De borden zijn verzorgd, goed uitgebalanceerd en vooral heel smakelijk.
Eigenlijk maakt het niet uit wat je bestelt: vlees, vis of vegetarisch, ze zijn van alle markten thuis en zorgen er voor dat je een heel prettige avond hebt.
De wijnen zijn schappelijk geprijsd en overigens ook in alle prijsklassen aanwezig en goed in balans met de kaart.
Een fijne zaak, ook voor het spreekwoordelijk heerlijke kopje koffie in de ochtend, een fijne lunch en een uitgebreid diner.
Voor kinderen is er ook echt plek en veel om te kiezen, waarbij er gezocht is naar een balans tussen lekker en gezond.
Kortom, als je op Terschelling bent, even naar Midsland en daar groots genieten bij De Koffiepot.
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Gekozen voor kabeljauwfilet omhuld met serranoham en rijst ipv frietjes. Op het bordje verder nog iets te kort gestoomde haricotsverts en een krokant aardappelpannenkoekje. Alles goed in balans. Het dessert van vanilleijs met cranberry was prima. Mijn biertje sloeg neer, bij een verzoek om een vers biertje kon de ober het niet laten om te vertellen dat hij de glazen toch echt goed had gespoeld en afgedroogd. Ook het tweede biertje schuimde niet: was het te koud misschien? Een 6 voor de service daarom en ook reikte hij steeds langs mij voor van links naar rechts om mijn tafelgenoot van eetwaar te voorzien. Even omlopen was teveel moeite?
Letty R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Op een voetbalavond toch nog even het dorp in voor een etentje bij de Koffiepot. Het was rustig. De bediening attent. De wijn oké. Vooraf hadden we een sushi van heilbot, die geen sushi was en eigenlijk geen enkele Aziatische associatie opriep. Het was gewoon een rolletje van heilbot met krab. Lekker, maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht van lamsvlees met yoghurt-rozemarijnsaus was in orde, maar laat geen langdurige indruk achter. De friet was matig. Uitstekende koffie na (moet ook wel met zo'n naam) en op verzoek een heerlijke bonbon erbij besteld die niet op de kaart stond. Een wat rommelige afsluiting, omdat de zaak vroeg dicht ging in verband met voetbal. Later in de week wilden we om 9 uur 's avonds nog een keer een kop koffie drinken, maar ook toen was de eigenaar al met sluiting bezig. Jammer. Hoogseizoen op Terschelling!
Tom L.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Wij komen regelmatig in Terschelling, maar bij toeval bij de Koffiepot gaan eten. De kwaliteit van het eten was perfect ,geen minpuntje aan te merken. Mijn partner at zeeduivel en ik
lamsbiefstuk van het eiland. Als slager weet ik wel wat van lamsvlees, maar dit lamsvlees was perfect bereid, klein beetje tijm en zeezout, rose gebakken, mooi getrancheerd en zeker een portie van 175 gram en dat in een heerlijke rode wijnsaus. Ook leuk was, dat de zaak 10 jaar bestond en dat we bij de koffie een gratis dessert kregen aangeboden. De bediening was warm en hartelijk. Wanneer we weer naar Terschelling gaan, rijden we graag even om voor de Koffiepot!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Heerlijk gegeten! Er worden alleen verse producten gebruikt, de eigenaren zijn heel gastvrij en vriendelijk en het restaurant ziet er heel gezellig uit. De website is wat verouderd, als deze nog helemaal up to date wordt gehouden, is het top! Komen hier zeker terug als we weer op Terschelling zijn!
Woudlooper .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Afgelopen zaterdag super lekker en veel gegeten bij de Koffiepot. We waren met vier volwassenen en hebben een hele avond heel gezellig getafeld. De voorgerechten waren prachtig verzorgd en van zeer goede kwaliteit. De kaart heeft veel gerechten met producten van het eiland. De combinatie van sugarsnaps met zeekraal was verrassend lekker.
De hoofdgerechten waren ruim en precies naar ieders wens klaargemaakt. Hulde. Wij komen hier zeker terug. De wijnkaart is adequaat. De inrichting is verzorgd en de stoelen waarop wij zaten waren prima.