De Koets

Meer informatie over restaurant De Koets

6,8
Eejt .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Op zich prima gegeten, hoewel de tonijn iets beter had gekund. We werden bediend door een vriendelijk meisje, maar het duurde allemaal net te lang. Het 2e bestelde drankje kwam zelfs nadat we al klaar waren, en we hadden bewust al wat gedraald. Het lijkt gezien de andere reacties dat er standaard onderbezetting is. Niet handig, want door maar 1 persoon extra in te zetten, loopt het vlotter en dat betaald zich altijd terug.
RvdMeer .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leek ons een leuk restaurant. Helaas. Bij binnenkomst leek eerst of we hadden moeten reserveren, maar dit bleek geheel niet waar te zijn, en het was ook niet druk. Duurde nogal even voordat we daarna werden opgemerkt om te bestellen. Jassen op de stoel gehangen, er werd niet op gewezen dat er een garderobe was. Bestelde een witte wijn en een La Trappa Triple, maar kreeg een Trappa Witte. Het kaarsje op tafel was op, en gevraagd of ze een nieuw kaarsje neer wilden zetten. Uiteindelijk van een andere tafel maar een brandend kaarsje gepakt, en op onze tafel neergezet. De sfeer was zo wel gezet .... Het eten: De risotto met groene asperges bleek risotto met een miniscuul beetje andere groente te worden. Na dit te hebben gemeld, een tweede bord risotto met wat meer (aangebakken) groente, maar geen groene asperges, en de hoeveelheid kaas erover was niet te proeven. De mixed grill was redelijk, ook deze bevatte ingredienten die niet klopten met de kaart. Bij de vraag of we lekker gegeten hadden, nee geantwoord, en onze opmerkingen gemaakt. Ze wilden nog wel wat extra's aanbieden, maar we hadden er genoeg van. We zullen het gezellig etentje nog wel een keer overdoen, maar niet meer hier.
FLITS99 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Na een lange wandeling op het strand zaterdag 23 januari 2016 leek het ons een goed idee om te gaan eten bij restaurant De Koets. Helaas liep het uit op een grote teleurstelling!
Bij binnenkomst werden we niet verwelkomd en ook niet doorverwezen naar een tafel. We werden ook niet gewezen op eventuele kapstokken en hingen onze jassen maar over onze stoelen. Het restaurant kwam heel ongezellig op ons over, veel licht en heel stil! Zelfs geen achtergrondmuziek!
Na enige minuten verscheen er een gastvrouw aan onze tafel. Volgens de gastvrouw zou het Koetsmenu een goede keuze zijn. Het menu bestaat uit een voorgerechtje, een hoofdgerecht ( daarover straks meer!) en een dessert.

Binnen enige minuten werden de door ons bestelde koppen soep gebracht. Daar was niets mis mee, goed gevuld en heet!
Edoch toen het hoofdgerecht werd gebracht was er een forse teleurstelling. Mijn vrouw had kabeljauw besteld, maar kreeg zo'n minuscuul stukje vis dat we in de veronderstelling waren dat het nog bij het voorgerecht hoorde en beter op een cracker geserveerd had kunnen worden....zo klein! Bovendien was de vis keihard.
Ik had een varkenshaasje besteld, die half rauw bleek te zijn. Toen ik de gastvrouw daarmee confronteerde vertelde ze ( en ik citeer nu) "wij serveren het altijd half rauw ondanks dat we weten dat het heel slecht is om de varkenshaas zo rauw te eten. Bovendien wordt de varkenshaas heel taai als wij het gaar braden"

Tijd voor een echte kok misschien? Als de varkenshaas op verschillende manieren gebraden zou kunnen worden had ze dat moeten vragen! Bovendien probeerde ze mij op een hele nare manier terecht te wijzen dat ze al jaren in het vak werkzaam was en het daarom wel beter zou weten dan haar gasten.
Ik kon mijn glimlach dan ook niet onderdrukken toen de gastvrouw tot 2 maal toe niet in staat bleek om verschillende flessen wijn te ontkurken! Jarenlange ervaring in het vak?!?!

Het dessert ( Creme Brulee) was niet meer dan een flinterdun laagje op een schoteltje.
Bij het afrekenen maakte ik mijn teleurstelling kenbaar, maar er werd totaal niet op gereageerd en in plaats daarvan kreeg ik een pinapparaat onder mijn neus!
Nog steeds hongerig verlieten we maar snel De Koets om bij een in dezelfde straat gelegen restaurant wel een heerlijk diner voorgeschoteld te krijgen, en waar men wel weet wat gastvrijheid is!
Bij een volgend bezoek aan Den Haag staat De Koets zeker niet op het lijstje!!!
Lambert Anita Amber Sven V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Het was bij binnenkomst blijkbaar erg druk. We werden meteen aangesproken dat er geen plek meer was. Echter hadden we gereserveerd. Toen ik dat meldde werd dit gecontroleerd en mochten we zitten. Beter was het als ze hadden gevraagd of we hadden gereserveerd. Nu voelde ik me niet welkom. Duurde ook een tijdje voor het eerste drankje kwam. Voorafje was goed. Carpattio was vers en lekker. De gebakken mosselen goed. Ook de opmaak was leuk. Hoofdgerecht zalm was goed. Risotto was niet erg warm. En te plakkerig. De was goed qua groente en patat. De dorade op bedje van groente was echt uitstekend. Goed gaar en zacht. Mooi zacht gekruid. Een aanrader. Ze laten wel kansen liggen. Leuk dat er te weinig personeel was. Ze leken gestrest en daardoor echt veel minder klantgericht. Zijn tussendoor niet komen vragen of alles naar wens was en of er nog een drankje gewenst was. Gemiste omzet. . Toetje dame blanche was goed. .
Twijfel of ik hier nog eens zou gaan eten. .
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Gisteren hier gegeten en ze verdienen een betere beoordeling dan het cijfer dat ze nu krijgen!
De kipsaté was op zich prima en de tournedos was uitstekend. En een tournedos is vaak een graadmeter voor de beoordeling van de kok! De bediening was erg vriendelijk en deed haar werk goed en aandachtig. Omdat ze alleen liep duurde het ietsje langer, maar ze had het prima onder controle. Jammer dat het rond 21.00 uur leegliep, want het is een prachtige ambiance met (niet onbelangrijk) heerlijke stoelen, die uitnodigen om lang te blijven hangen1
Inalesy .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wij hebben hier heerlijk gegeten. We kozen voor Surf & Turf. De tournedos was zo zacht dat het smolt in je mond. De bediening was prima. De keuken was open en transparant. Hier komen we zeker terug !
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
De kwaliteit van het eten is ok, zeker voor de prijs. Maar het personeel heeft geen gevoel voor service. Ondanks dat het rustig was op zondagmiddag duurde de bestellingen lang, was het moeilijk nog een extra drankje te krijgen en was het personeel meer met elkaar aan het praten dan op de klanten aan het letten. Jammer, want de gerechten op de menu kaart klinken goed.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Tonijnsalade gegeten . Lekker fris.
En een lekker bakje koffie. De bediening Was vriendelijk en We werden snel geholpen.
Joop H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Lekker gegeten. Prima bediening en alles stond snel en goed warm op tafel.
De coquilles waren zalig! Absolute aanrader.
De surf en turf was gewoon goed met voldoende vlees.
Fijne avond gehad en compliment aan de enige dame in de bediening!
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Op 3 januari 2015 hadden mijn vrouw en ik al een bezoek gebracht aan het toen nieuwe restaurant De Koets op het Noordeinde in Den Haag. Na onze teleurstellende ervaring hadden we toen al geschreven hier nooit meer terug te keren. Echter; we zijn van mening dat een restaurant recht heeft op een tweede kans. Vandaag moesten we op het Noordeinde zijn en vanwege een beslissing over een kunstaankoop wilden we even ergens zitten na te denken over deze aankoop. Aangezien de galerie vrijwel naast het restaurant gesitueerd is zijn we er toch weer binnengestapt, met hoop op een betere ervaring. Hoewel onze bestelling heel simpel was (koffie, fris en appelgebak) bleek het voor de bediening toch weer een hele uitdaging. Na 15 minuten wachten hebben we maar gevraagd waar het bestelde bleef, waarop de reactie van de jongedame was dat ze het ook wel lang vond duren! Een paar minuten later kwam de 1e bestelling en de door mijn vrouw bestelde Cola light, bleek een gewone Cola te zijn. Het flesje werd omgewisseld, maar geen woord van excuus of zo. Uiteindelijk waren we toe aan afrekenen, maar ook dat bleek een hele klus. Geen bediening te vinden die aan onze wens kon voldoen. Er ging gezocht worden naar "iemand" die met ons af kon rekenen. Na een kleine 5 minuten nog altijd geen resultaat, waarop we weer iemand van de bediening hebben aangesproken. Deze voelde zich blijkbaar aangevallen, want de reactie die we mochten krijgen was niet echt vriendelijk en netjes. Uiteindelijk kwam er iemand uit de coulissen die onze betaling kon afhandelen. Zal de bedrijfsleiding zijn geweest. Ook haar hebben we gemeld dat het met bediening en personeel redelijk knudde is, maar of deze klacht serieus genomen zal worden? Voor ons is het nu echt nooit meer!
Yanna T.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Vanuit buiten ziet het er mooi uit. Op vrijdagavond kwamen we met z'n tweeen en het zag er binnen leeg uit. Hooguit 4 tafels bezet. Dat moet eigenlijk al genoeg zeggen. Toch gingen we naar binnen omdat het er aantrekkelijk uitzag.
De bediening is niet onaardig, maar zeker geen echte horeca dame. Over heel de avond verspreid hebben we maar 1 drankje gedronken, omdat er maar 1 keer aan ons gevraagd is wat we wilde drinken. Haar wenken ging moeizaam en eigenlijk hadden we daar ook geen zin in. We wilden bediend worden... Na 10 minuten ging de muziek uit, waardoor er een ijzige stilte in de tent hing. We hebben gevraagd of de muziek aan kon, waarna deze zo zacht stond dat het eigenlijk weinig effect uithaalde.
Qua eten:
Mijn vriendin met wie ik was lust geen aardappel dus vroeg extra risotto bij haar gerecht. Dit kreeg ze er niet bij, waardoor zij het alsnog moest vragen. Toen we beiden ons hoofdgerecht allang ophadden kwam er nog een bordje risotto... We wilden heel graag nog een toetje eten een een liquertje drinken maar hebben besloten dit bij een gezelligere tent te doen. Want gezellig is het bij de koets niet. Je moet zelf gangmaker spelen...
Om positief te eindigen; De tonijn en de lamsrack waren heerlijk
A_Heeren .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Na de recensies gelezen te hebben waaronder ook slechte recensies hebben we toch besloten om er met 3 personen te gaan eten. De ontvangst was goed het eten snel en lekker. Ze kwamen verschillende keren vragen of het goed was en zelfs de gastvrouw kwam vragen of alles naar wens was. We waren dik tevreden met zijn allen. En komen graag nog een keertje terug als we in Den Haag zijn.
Cleopetra .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Een paar weken geleden van een heerlijke lunch genoten bij De Koets. Niets op aan te merken. Vanavond 5-4-2015 voortreffelijk gedineerd. Lieve/aardige bediening. Eten was zalig.
Binnenkort snel weer terug...
Yen-li B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
We waren net met een paar collega's bij de Koets om te lunchen.
De soep was koud, die hebben we teruggestuurd. Als argument waarom de soep koud was, werd gezegd: sommige mensen houden van lauwe soep....
Het broodje hete kip, dat overigens wel heel lekker was, werd geserveerd terwijl de soep nog niet op was. Toen wij vroegen waarom dat was, kregen we als antwoord: dat doen we altijd zo.

De dames en heer van de bediening stroomden ook niet over van gastvrijheid of zelfs maar vriendelijkheid.

Het moge duidelijk zijn, wij komen hier niet terug.
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
De plek is geweldig en het interieur ziet er mooi uit. Dat staat in schril contrast met de kwaliteit van het eten. De soep is ijskoud en ook de creme brulee is koud. De risotto is matig en er zit veel teveel (vieze) saus bij het hoofdgerecht. Ik krijg het vermoeden dat niets vers is. Persoonlijk vind ik het irritant als je voor mayonaise bij de frietjes extra moet betalen. Dat verwacht je op Scheveningen, niet aan het Noordeinde. En dan de bediening. Als we net binnen zijn en het menu bekijken komt de ober binnen vijf minuten drie keer vragen wat we willen drinken en of we al een keuze gemaakt hebben. De derde keer zegt ze "Nog steeds niet!?" Dat kan echt niet. Om positief te eindigen: de rest van de avond is het personeel vriendelijk.
Fravatel .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wie op zoek is naar een helverlicht restaurant met een slechtsluitende deur, een harteloze manager en slecht opgewarmde kliekjes, is bij dit restaurant aan het goede adres. Een kleine tip: doe de spotjes uit of koop een dimmer, dat zorgt voor meer sfeer (de live muziek was overigens wel leuk). Dat geldt ook voor een stop achter de deur, opdat deze niet telkens open blijft staan. De manager mag wel een cursus klantgerichtheid volgen, want het bleek niet mogelijk te zijn om een vegetarisch menu naast het normale samen te stellen, je kon enkel losse gerechten bestellen. Tel uit je marge. Het eten zou dit in theorie goed kunnen maken, maar helaas is het idee van vers voedsel serveren dat met smaak en liefde is bereid nog niet overal doorgedrongen. De tomatensoep bevatte tomaten, meer valt er niet over te zeggen. De carpaccio was fantasieloos. Het hoofdgerecht was bedroevend: een gegrilde courchette die alleen in de oven had was opgewarmd en daarom behalve half ook halfgaar geserveerd werd met wat tomaten uit blik en parmezaanse kaas uit een pakje, athans, zo smaakte het, het was ongekruid, dus lekker naturel. De risotto was daarentegen wel veel te gaar. De kabeljauw was waarschijnlijk vorig jaar nog gevangen, want hij was keihard en gortdroog. De groeten daarbij waren koud en van saus had de chef nog nooit gehoord. De klapper op de vuurpijl was het dessert: blijkbaar krijg je als je een menu neemt natuurlijk de kleine en armoedige versie van een dessert, je hebt tenslotte voor de goedkope variant gekozen. Logisch. Hoe sneu als je samen hetzelfde toetje neemt, dat de één daar een bolletje ijs bij krijgt en de ander niet. Het maakte overigens niet veel uit want de crème brûlee was koud en smakeloos zoals de rest van het eten. Geen aanrader,
Magnetisch .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteren liepen mijn vrouw en ik gezellig binnen bij De Koets, het aangename interieur was uitnodigend.

Bij binnenkomst werden wij leuk ontvangen.. de gastvrouw begeleide ons aan tafel en nam onze drankjes op.

Wij namen een broodje vooraf, de gamba's en pasta garnalen als hoofdgerecht.

Beide gangen werden snel geserveerd en tussendoor werden onze drankjes bijgeschonken.

Mijn vrouw is dol op gamba's en werd gelukkig ook niet teleurgesteld. De pasta garnalen waren ook heerlijk maar erg vullend. Ik ben normaal gesproken iemand die graag zijn bord leeg eet, maar het is me helaas niet gelukt vanwege de hoeveelheid.

Het liefst neem ik dan ook een dessert na een maaltijd, maar mijn vrouw en ik besloten een OREO TAART te delen. Heerlijk!

Al met al was het een geslaagde avond en heb van de eigenaar ZELF, het telefoonnummer gekregen van de interieurdesigner, want ik was helemaal weg van de "krokodillenprint" bankjes.

Zeker voor herhaling vatbaar..

Tuncay S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Decoratie van restaurant de Koets trekt de volle aandacht op de Noordeinde in Den Haag.
Bij binnenkomst zijn wij vriendelijk in ontvangst genomen en naar een de gewenste tafel begeleid.
Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam met het kiezen van ons gerecht. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de Ossenhaaspuntjes. Duurde niet lang en het gerecht was voor ons.
Ossenhaaspuntjes was zeker geen mis bestelling want smaakte overheerlijk lekker.
Het is zeker de moeite waard om nog eens hier te eten.
Marc20021 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
3x 10 . Dat waren helaas niet mijn eindcijfers op de middelbare school.
Gisteren gegeten bij de Koets. Een nieuwe zaak dus altijd leuk om het even uit te proberen.
De zaak ziet er van buiten en van binnen verbluffend mooi uit en alles klopt tot in de details.
Dit is een zaak die noordeinde waardig is. Een zekere aanwinst voor de straat.
Het restaurant heeft een prachtige entree van glas in lood en wat mij gelijk opviel was de schitterende open keuken voorzien van het mooiste kooktechniek.
De kaart is iets te groot maar dat nam niets weg van de kwaliteit van het eten. Ik heb een Lamshaas besteld op aanrader van de ober en mijn collega's namen de lamsrack en tournedos.
Waarschijnlijk heeft de leiding de voorafgaande recensies gelezen en er de nodige aandacht aan besteed, want wij kregen keurig een opschep lepel bij de friet en een lepeltje in de mayonaise.
De kelners zien er netjes uit, zijn vriendelijk en attent.
Bij het verlaten keurig door de ( Manager / Gastheer ) uitgelaten.
Kortom een zeer aangename ervaring en wij komen zeker vaker terug.
Samsam .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Op zondag avond bij de Koets gegeten. Het interieur is hip en modern. Helaas is het eten niet zo veel belovend als de uitstraling van de zaak. Het eten is onder de maat.
Ik heb persoonlijk lang niet zo slecht gegeten als zondag avond.
De keuze uit de kaart is enorm. Naar mijn mening veel te veel gerechten. Buiten dat, zijn de gerechten ook te saai anno 2015. We hadden als voorgerecht coquilles en Hollandse garnalen en als hoofdgerecht sliptong en gamba's.
Bij onze drankjes werd gevraagd als we brood met dipjes wilden hebben. Daar gingen we akkoord mee. Helaas was dat ook het enige dat correct was. Brood werd warm geserveerd en was van goede kwaliteit . De dipjes op basis van boter, smaakten alsof ze ruim van te voren in bakjes waren gespoten, met het gevolg dat er een onaangenaam korstje was aan gekoekt. De zogenaamde aioli leek frietsaus met knoflook.
De teleurstelling kwam snel met de voorgerechten. Ik had coquilles besteld en mijn vriendin Hollandse garnalen salade. De salade was in een glaasje, en bedje van sla, niet aangemaakte Hollandse garnalen en de saus bovenop. Daarnaast toast met een kuipje boter. Presentatie jaren 70. Mijn coquilles waren niet gaar en ijskoud van binnen. Die werden ook gelijk naar de keuken gestuurd en 5 minuten later kwamen ze gelukkig warm terug. De bediening zou dit probleem oplossen met een gratis drankje. Correct.
De hoofdgerechten waren op hetzelfde niveau als de voorgerechten. Sliptong was flauw, en slecht gebakken. De bloem had al het vet opgezogen en het smaakte vet en papperig. De gekookte groeten onder de vis a la jaren 70 waren ook geen succes. Een beetje creativiteit zou ook aangenaam zijn. De gamba's van mijn vriendin waren met schaal gebakken. Dus het strontdarmpje was niet verwijderd. De structuur was papperig en niet knapperig zoals het hoort. De smaak was ook niet lekker. Bizar dat je gebakken gamba's zo kan verpesten.
De gamba's werden naar de keuken gestuurd. 2 minuten later kwam de leidinggevende in de bediening om ons te vertellen dat zei ze had geproefd en er was niets mis mee.
Helaas waren we er al helemaal klaar mee. We hebben 70 zure euro's moeten betalen voor 2 personen, wat in mijn mening veel te veel geld is voor deze kwaliteit van eten aangezien dat je in andere zaken veel beter, spannender en lekkerder kan eten. De dranken waren van de rekening eraf gehaald. Hetzelfde zou moeten gebeuren ook met de gamba's van 21 euro. Een ding is zeker. Ons gaan ze nooit meer zien.