De Koekop

Lange Mare 60 2312 GS Leiden Nederland Kaart
31-715141937

Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Meer informatie over restaurant De Koekop

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
Elice W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We hebben hier weer goed gegeten. Fijne gerechten met een goed passend wijnarrangement. Ook met de dieetwensen werd heel goed rekening gehouden.
Ray R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Fantastische verzorging en uitstekend gegeten, ondanks 2 kleine kinderen aan tafel zeer prettige omgang van gastvrouw. Ga vooral zo door!
glenhelder .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het eten was super! Het voorgerecht met haring is echt geweldig. Alle gerechten zitten goed in elkaar en smaken voortreffelijk
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
top eten huiswijnen goed van kwaliteit .
extra gang als service gekregen.
verrassende amuses.
een zeer geslaagde avond met familie.
we komen zeker terug.
henk en wija
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Goed gegeten in een gezellig restaurant. De eigenaars zijn hele spontane en toegankelijke mensen met een hele mooie visie. Het wijnarrangement was perfect afgemeten op de gerechten, kortom: aan absolute aanrader!
vreus R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Culinaire belevenis en uitstekend gastvrouwschap. Mooie wijnen kortom een uitstekende avond gehad
Didier V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Fantastisch. Eten was super. Porties prima (5 gerechten genomen). Wijn was heerlijk. Ambiance ok. En niet echt heel duur!
sabinevanmeurs .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Genoten van het 5-gangen (all in) diner! Het was helemaal compleet, super bediening en keer op keer een smaaksensatie! We voelden ons echt in de watten gelegd!
dick.ineke V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
De porties erg weinig en op de kaart maar 2 keuzen.De smaak was goed!We vonden de preis erg hoog
voor het eten!
Gerdien S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op een geweldige manier wordt rekening gehouden met dieetwensen. Een echte aanrader.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het was een feestje! Ik was met 2 vriendinnen ter ere van 1 vriendin die 30 was geworden. Omdat ik dit van te voren had aangegeven was de tafel versierd, heel attent!
De gerechten waren prachtig en heerlijke en bijzondere combinaties. Elke wijn werd mooi toegelicht bij de gerechten.
Wij waren lang aan het natafelen en ook toen de andere gasten al weg waren kregen wij nog wat te drinken aangeboden.
Wij hebben een fantastische avond gehad, bedankt voor de bijzondere ervaring!
bram L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
fabuleus lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit ongeëvenaard goed!
Eten is van Michelin ster kwaliteit. spannende combinaties van kruiden en spijzen. De vrouw des huizes is zeer vriendelijk en laat je je zeer welkom voelen. Heel creatief koken en onverwacht goed eten, hebben de avond tot een waar festijn gemaakt. We zijn voor het 7 gangen menu gegaan en hebben op die manier heel veel van de kaart kunnen proeven. Een heerlijke Bourgogne heeft de maaltijd helemaal "af" gemaakt
Norbert V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Het eten en de bediening zijn in dit restaurant op zich prima als het gaat om de smaak van het eten en vlotheid van het serveren, maar er zijn toch een paar aandachtspuntjes die ik ook ter plekke heb benoemd, waar geen oplossing voor aangereikt werd door de bediening.

1. Het drie gangen menu, daar had ik het wijn arrangement aan toegevoegd met volle glazen wijn, dan verwacht je een bepaalde korting per glas. Dit arrangement had een meerprijs van €23,-. Volle glazen wijn kosten los €6,50. Met drie gangen is dat dan een bedrag van €19,50. Nu had mijn vrouw nog een half glaasje wijn gekregen à €3,25 maar dan ben je nog duurder uit met het arrangement.

2. Mijn vrouw had in de wandelgangen tegen de bediening gezegd dat we in het restaurant waren, ter ere van mijn verjaardag. Nu hadden ze geen feestfontijnen voor in het dessert, maar ze gingen kijken wat ze konden doen. Uiteindelijk hebben ze hier helemaal niets mee gedaan. Een fontijn hoeft niet persé maar het zou attent geweest zijn als ze mij in ieder geval gefeliciteerd hadden.

3. Op de factuur bleek het menu van mijn vrouw in het laag btw tarief te vallen à 6%. Mijn totale menu incl. arrangement, viel in het hoog btw à 21%. Bij navraag, was de uitleg dat dat kwam vanwege het wijnarrangement. Mijn argumentatie dat ze het arrangement dan separaat moeten vermelden op de factuur en zo ook mijn menu in het laag btw kon vallen, wat dan goedkoper uitkomt.
De bediening (volgens mij ook mede eigenaar) begreep de situatie, maar vertelde dat het nu eenmaal zo in de kassa stond en dat ze er niets meer aan kon doen.

Al met al vind ik dit een domper op de avond en maakt dat ik er niet weer terug zal keren. Zeker als eigenaar, zou je aan klantenbinding moeten doen en zorgen voor positieve mond tot mond reclame van je gasten. Al hadden ze maar een kop koffie aangeboden.
Noortje W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prima gegeten, hele vriendelijke bediening.
ruben.vanandel V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Wijn keuze erg goed!
Eend matig
niek W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk en mooi eten, goed op elkaar afgestemd. Daarnaast een uitstekende bediening. Het restaurant is sfeervol ingericht en goed bereikbaar.
Frederik G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het uit zeven gangen bestaande menu voorafgegaan door twee amuses was werkelijk echt genieten. Het wijnarrangement sloot perfect bij de gerechten aan. Voor mij met een gehoorapparaat was de akoestiek uitstekend; ik kon mijn tafelgenoten goed verstaan. Dat is vaak helaas wel anders. Jammer dat Leiden ruim 100 km van mijn woonplaats verwijderd is.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Uitstekend 7-gangen menu, aangevuld met door de gastvrouw geselecteerde wijnen die voortreffelijke bij iedere gang aansloten. Gezellig restaurant. Vriendelijke bediening, waarbij het tempo werd bepaald door onze eigen wensen. Kom zeker nog eens terug.
Louise B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Eten was van uitstekende kwaliteit, service was goed! Er werden wel 2 foute gerechten uitgeserveerd. Goed opgelost door een extra glaasje wijn, port en koffie.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Het was dinsdagavond, niet heel druk. Wij kregen alle aandacht, maar nog steeds op professionele en prettige manier. Alles was uitstekend, van begin tot eind. Dat gold ook voor het tussengerecht de Gado Gado (die wij eerst wilden omruilen, maar wij waren blij dat we dit niet gedaan hadden -- het was een zeer origineel gerecht). De wijnkeuze van de gastvrouw was ook geslaagd; vooral de rode wijn uit Apulië bij de eend was erg goed.