De Koekop

Lange Mare 60 2312 GS Leiden Nederland Kaart
31-715141937

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Glas champagne

Babs P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Maarten T.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Prima gegeten, gebalaceerd. Goede wijnen bij de gerechten, vriendelijk personeel, we komen graag terug.
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Het eten was uitstekend, de sfeer was persoonlijk en warm.
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
prima eten, mooie gerechten en lekkere verdejo! Toetje super. Verbeterpunt: portiegrootte bij 3 gangen. zonder de bijbestelde frites hadden we het niet gered (ook al hadden we de heerlijke friet en truffelmayo niet willen missen)
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Heb hier al een paar keer gegeten en ook nu weer was het volop genieten van de verfijnde gerechten, bijpassende wijnen en een hele goede gastvrouw die je thuis laat voelen in dit gezellige restaurant.
William D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Al jaren een top restaurant in Leiden, met het 2 maandelijks wisselende menu van de chef is het telkens weer genieten. Speciale wensen zijn vrijwel nooit een probleem.
Mariella F.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Het eten was erg lekker en de service was goed. We werden hartelijk ontvangen en hadden een 3 gangen menu. Verrassende en pure, subtiele smaken. Een aanrader.
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Dit is een erg prettig restaurant,waar met hele aparte smaken gewerkt wordt.
Prijs/kwaliteit is perfect,mede ook doordat we met een kortingsaanbieding hier hebben gegeten.
We komen zeker terug.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk eten - in zeer gastvrij restaurant !
B. V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Vriendelijk ontvangst en gezellige ambiance. Menukaart is vernieuwend en de gerechten zijn uniek. Franse keuken met vleugjes van Aziatisch invloeden. Zekere een aanrader en wij komen zeker nog een keer terug.
Mariëlle D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Goede service, kon ook veel vertellen over de gerechten en de wijn. Wij waren er op een maandag dus het was niet enorm druk. De wisseling van gangen ging vloeiend. Ik eet zelf glutenarm en mijn zus veganistisch en ook dat was erg goed geregeld, echt heerlijk glutenvrij brood en veganistisch eten.
Robert-jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Wat een heerlijke avond met een uitzonderlijk goede gerechten en bijpassende wijnen. Verwennerij ten top!
Andre M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Een heel mooi restaurant vlak bij het centrum van Leiden. Mooi interieur en een aangename sfeer. Ik was er gisteren avond voor een zakelijk eten. De eigenares is zeer vriendelijk en toegewijd, het eten is lekker en combinieerd verrassende smaken. Een goed eplek voor een leuke avond met je partner of zakelijk voor iedereen die van bijzpndere gerechten houdt. Als ik me niet vergis is het een beetje een combinatie van Franse keuken en mediterraanse + asiatische smaken. De aanbevolen wijnen bij het eten waren precies goed gekozen. Bedankt voor de fijne avond!
Marion A.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen! kan niet beter. Fijn advies en het eten was erg lekker, ook voor de vegetariërs in ons gezelschap. Iedereen van jong tot oud voelde zich enorm verwend. Wij gaan volgende keer weer!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Wij hebben lekker gegeten en de service was uitstekend. Wat ons betreft was het alleen een beetje te veel sensaties op een board. :)
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
We hebben echt genoten van de gezellige bediening en het heerlijke verrassende eten. De combinaties van smaken was erg verrassend en super lekker. Het was een avond waar alles klopte. Een aanrader als je lekker wilt genieten van heerlijk eten (geen vreetschuur) goede bediening en heerlijke passende wijnen.
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Een aanrader, dit restaurant. Het (h)eerlijke eten is met zorg en liefde klaar gemaakt en dat proef je. Fijne smaken in combinaties die je zelf niet zou verzinnen, maken de avond compleet. Ook de metgezel aan tafel is enthousiast over dit, voor ons, onverwachte eten. De porties zijn niet supergroot, maar we gaan met een zeer goed gevoel weer huiswaarts.
Sophie E.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Een lekker glaasje wijn gedronken met mijn moeder. Gelijk ook een broodplankje erbij genomen en wat lekkere huisgemaakte loempia’s. Het was heel gezellig binnen in het restaurant en wij komen zeker terug.
Jelmer H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Naar dit restaurant ga je echt voor een smaakbeleving! Hier geldt kwaliteit boven kwantiteit! Als de all-you-can-eatrestaurants 'so not you' zijn is dit restaurant the place to be! Een rustige intieme sfeer en een zeer enthousiaste serveerster maken je diner helemaal compleet!
sanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Gezellige tent, chique uit eten, maar wel heel toegankelijk. Gezellige gastvrouw, erg lekker eten en nog lekkerdere wijn!