De Koekop

Lange Mare 60 2312 GS Leiden Nederland Kaart
31-715141937

Speciale deals

20% korting op je rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Glas champagne

9,5

Jouw recensie over het restaurant De Koekop

Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Gisteravond gegeten in De Koekop met een groep vrienden. 17 personen met verschillende wensen/dieten etc. HIer speelde de eigenaar/kok fantastisch op in en hebben we allemaal heerlijk gegeten. de individuele gerechten waren op smaak en structuur combinaties fantastisch samengesteld. Ik was persoonlijk erg gecharmeerd van het 'koekje' bij de koffie. Ras el Hanout oublie met toefje zoete creme (ik denk peer of appel). een smaak combinatie die verrassend en tongstrelend werken. Het blijft een aanrader en door de wisselende kaart altijd weer een nieuwe Belevenis! de gastvrijheid van Michiel en Jenny zorgt ervoor dat ik niet kan wachten om snel weer een keer te gaan.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Fantastische avond gehad met perfecte combinatie van smaak, geur en kleur. Porties van de juiste hoeveelheid, en bijzondere samenstellingen die je niet standaard op je bord krijgt. Absolute 10, een must-taste voor iedereen die culinair Leiden wil ontdekken.
Charel V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Heerlijk gegeten met een grote groep. Super vriendelijke bediening en bijzonder en erg lekker eten. Flexibel, sfeervol & gezellig; een echte aanrader dus.
Christiane B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Met zijn drieën een heerlijke avond gehad. Eten was voortreffelijk, bediening erg goed, er werd goed meegedacht en ze zijn zeer flexibel. Niets was te gek. Ook de Engelse taal werd zeer goed beheerst wat erg prettig was voor ons gezelschap. Absolute aanrader.
B.W. V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Een heerlijk etentje voor het concert waarbij de tijd heel plezierig inde gaten gehouden werd zonder te haasten
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Gewoon uit eten zoals het moet zijn, met een goede gastvrouw. Ik ga terugkomen.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten en amuses, en goed tempo ivm theaterbezoek om 20:15u. Ook lekkere koffie met bijlagen!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
We hebben heerlijk gegeten bij de Koekop. De gastvrouw en de kok waren erg vriendelijk. De gerechten waren vol van smaak en de wijnen pasten er goed bij. We hebben een leuke avond gehad!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Heerlijk avond gehad, waar wij goed zijn verzorgd. Ik was erg onder de indruk met het oogschijnende gemak waarmee de gerechten werden aangepast aan mijn melk en ei allergie. Leuk eens een keer een ander dessert te krijgen dan fruit of sorbetijs. Daarbij was het fijn dat de bediening er was net voor het moment dat je iets nodig had.
Froukje H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Gastvrije ontvangst, vriendelijke bediening, lekker eten met bijpassende wijn, ook origineel menu voor vegetariers. Een aanrader!
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Met kerst in dit leuke restaurant gegeten. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. De sfeer was zeer prettig en je kon elkaar goed verstaan. De gerechtjes waren goed van smaak, zagen er mooi uit en de volgorde van de verschillende gerechten klopten goed. Ook de wijn was voortreffelijk bij de gerechten. al met al een zeer leuk restaurant om een keer te dineren!
aad B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
eten en bediening waren goed.
alleen viel het wel op dat de vaste klanten veel aandacht kregen en meestal maken wij met de eigenaren ook wel een praatje hoe het gaat en wat interesse voor elkaar want wij hebben zelf ook een zaak.verder
als het druk is kan dat niet maar dit was niet het geval.
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Zeer enthousiast ben ik over dit restaurant. 5-gangen menu zeer mooi samengesteld, mooi hoe de wijnen werden uitgelegd en fijne plek aan de Lange Mare.
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Het was weer een feest om in De Koekop het driegangenmenu te consumeren. De lekkere rode wijn die we erbij bestelden niet te vergeten.
Zowel de gastvrouw als de hulp waren attent, vlot en vriendelijk.
Jasper T.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
heerlijk gegeten
Ewout L.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Heerlijk gegeten bij de Koekop met mooie bijpassende wijnen. Bij het kaasplankje werd (indien gewenst) zelfs een half glaasje port en een half glaasje dessertwijn geschonken om bij ieder stukje kaas de perfecte combinatie te maken. Zeer attente bediening die moeiteloos de nodige aanpassingen maakte aan het menu om aan al onze wensen te voldoen. Top avondje gehad bij de Koekop.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Mooie zaak en verrassende smaken. Overzichtelijke keuze tussen verschillende menu's en bijbehorende wijnarrangementen. Erg vriendelijke bediening.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
De KoeKop blijft het beste restaurant van Leiden. Het eten is super, gevarieerd en experimenteel. De sfeer is als je op visite komt bij Jenny en Michiel
Frouke V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Voor de derde keer geweest en wederom fantastisch. Het is een knus restaurant, de bediening is precies op tijd en weet precies wat je nodig hebt. Het eten is bijzonder en erg lekker (de bordjes gingen steeds weer brandschoon terug naar de keuken). Zeker een aanrader.
René K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Heerlijk gegeten. Goede afstemming met wijnarrangement: fijne gerechten.