Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Meer informatie over restaurant De Koekop

Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een klein en huiselijk restaurant in het centrum van Leiden. De gerechten waren stuk voor stuk een weelde voor het oog en goed (subtiel) van smaak. Een extra compliment voor de gastvrouw/sommelier, ze schenkt goede en bijpassende wijnen.
Harriet F.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Elke keer is het nog lekkerder - wij hebben een heerlijk etentje gehad. Alle gerechten waren echt kunststukken, met mooie bijpassende wijnen, in een vriendelijk en chic sfeer.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk avondje genoten van heerlijke gerechten en hartelijke gastvrouw
Jatcmaatjes V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Smakelijke en verrassende gerechten, leuk opgemaakt en zeer vriendelijk uitgeserveerd. Prijs-kwaliteitverhouding goed. Redelijke keuze in open wijnen. Inrichting strak, beetje sober.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heel lekker gegeten. De bediening was prima. Vriendelijk, attent, niet te formeel. Ik kom graag nog eens terug.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijke avond gehad, prima wijnbegeleiding, zeer aardige en kundige gastvrouw.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Zeer gastvrij en hartelijk ontvangen. Voortreffelijke keuken met mooie smaken en bijpassende wijnen. Echt een aanrader voor heerlijk ontspannen dineren, wij komen graag nog een keer terug.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Ik had De Koekop in geen jaren bezocht. Het was altijd prima bij De Koekop, maar zo goed als nu is het inaar mijn smaak nog nooit geweest. Wij hadden het. Vijf-gangen menu met wijnarra gement. Alle gerechten waren echt lekker, mooi uitgeserveeerd, ,et telkems een uitstekende, bijpassende wijn. Wat mij betreft kan de Koekop zich goed meten met het restaurant dat ik in jaren al zondermeer het beste vind, De Gapende eter.
Ik ga binnenkort beslit weer eensnaar De Koekop en zal mijn loftuitingen niet beperken tot deze bij oens, maar zeker ook mijn vrienden vol vertrouwen aanbevelen er te gaan eten.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij zochten een restaurant om de bacheloruitreiking van onze dochter te vieren. Een gelegenheid met sfeer, een goede keuken en prettige bediening. De Koekop voldeed 100% aan onze criteria. Wij hebben met zijn zessen genoten van voortreffelijk bereide gerechten, begeleid door welgekozen wijnen. De gastvrije en kundige gastvrouw is vriendelijk, niet te formeel en absoluut ter zake kundig. Wat ons betreft een pareltje in de Leidse horeca. Vooral proberen!
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Dit was met afstand de beste ervaring die ik met restaurants in Leiden heb gehad. Naast mooie vleesgerechten (mijn tafelgenoot was een kritische eter maar wow, wat heeft hij genoten) serveert de Koekop fenomenale, prachtige vegetarische varianten van die gerechten via een aparte vegetarische kaart (ik ben best verwend maar wow, wat heb ik genoten).

Werkelijk elke gang was een feestje, een smaakexplosie. Het restaurant kookt al lactose-arm en volgens mij is het ook al behoorlijk ei-vrij, maar nog niet helemaal. Gastvrouw Jenny is het toppunt van hartelijkheid, neemt de tijd voor je en ze denkt mee met je wensen. De keuken is creatief, flexibel en vakkundig. En wat ze maken is zo ontzettend lekker. Ik probeerde zo min mogelijk water te drinken want dat waste de smaak weg en van die smaak wilde ik zo lang mogelijk genieten.

En dan de wijnen. Leuke, spannende, bijzondere, lekkere wijnen die ZO GOED bij de gerechten pasten. We hebben alle wijnen opgevraagd want die willen we thuis ook.

De aankleding is knus, je mag jezelf lekker comfortabel maken. Ik kan niets, werkelijk niets op dit restaurant aanmerken... Wat een heerlijke ervaring. Vooruit, de naam is wel erg vlezig voor een vegetariër/veganist, maar laat je niet afschrikken: dit is een keuken die echt wat kan. Een nieuwe favoriet in Leiden. Wij gingen met een gelukzalige glimlach weg.
Levi O.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Wij hebben vanavond fantastisch gegeten bij de koekop. Het was weer zeer verrassend qua smaken en de bediening zoals gewoonlijk top!
Thessa V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Vanwege OV-problemen arriveerden we helaas wat later, zodat we wat minder tijd hadden om te eten (aansluitend concert). De Koekop was zo attent om ervoor te zorgen dat we al telefonisch ons hoofdgerecht konden doorgeven, zodat dat extra snel werd geserveerd. Eten was goed en de wijnen ook.
Alies S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Was volgens verwachting prima diner en fijn dat ook de tafel op rustige plek was en aan wensen voldeed. Komen graag weer terug!
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Werkelijk verrukkelijk gegeten. Niet alleen zijn de gerechten verfijnd en met grote aandacht klaar gemaakt. Ook zijn de smaken heerlijk en bijzonder goed op elkaar afgestemd. Een feest!
De bediening is attent, vlot en informerend, maar bovendien zeer hartelijk.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We hebben afgelopen week heerlijk gegeten bij de Koekop. Het eten was ontzettend lekker en zag er ook heel aantrekkelijk uit. Ik had het driegangenmenu en mijn vriend wilde graag vier gangen en dat was geen enkel probleem. Bij het eten hebben we lekkere wijn gedronken. Ik raad iedereen het restaurant aan en we gaan zelf zeker nog terug.
luc M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
verfijnde keuken, originele opmaak van de gerechten met oog voor detail, supervriendelijke bediening.
Jose V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten, top service..
M V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Spontaan binnengelopen en zeer prettig ontvangen. Personele bedoening en en rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren en wensen. Heerlijk gegegeten en we komen zeker terug.
Wim & Marjan O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Verrassend 5 gangen menu gegeten. Echt prachtig ! opgemaakte borden die ook nog eens de smaakpapillen strelen: héérlijk.
Na de verbouwing een jaar geleden is het interieur op de benedenverdieping ook weer smaakvol ingericht. Bediening was top en informatief.
Hulde aan de nieuwe eigenaren Jenny & Michiel Mackay