Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Meer informatie over restaurant De Koekop

9,5

Jouw recensie over het restaurant De Koekop

Gea V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Verrassende nieuwe gerechtjes, bv rodekoolcouscous met geitenkaas. Mooi opgediend en smaakvol. Bediening zou iets vlotter kunnen, wel goede uitleg bij de gerechten. Gezellige inrichting.
Leen M.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Lekkere maaltijd met altijd erg vriendelijke ontvangst en service. Prima culinaire & culturele combinatie, namelijk om de hoek van de schouwburg.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Geweldig lekker gegeten. Sfeervolle ambiance en de bediening is top.
Ej S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Het eten was beter dan een gemiddeld restaurant, maar miste de finesse die je verwacht van een restaurant in deze prijsklasse
Martine S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Leuke gerechtjes met goede smaakcombinaties. Menu werd flexibel aan voorkeuren aangepast. Wijnarrangement paste er goed bij. Ook daarin flexibel (we vonden 5 glazen teveel worden, en er werd zonder probleem eentje minder afgerekend).
Porties zijn wel wat aan de kleine kant.
Chris J.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Dit was mijn eerste bezoek onder het nieuwe management. De Koekop werkt nu met een vastgesteld menu waarbij je alleen het aantal gangen kiest (2-3-5-7). Gelukkig is het geen verrassingsmenu, maar zie je vooraf wat iedere gang inhoudt. De gerechtjes waren in orde, maar niet bijzonder. Mij staat onder andere een schijfje roomkaas met wat druppels kleurige saus bij, en een stukje zalm met wat groentjes. Best klein ook, maar het brood is gelukkig erg smakelijk. De wijnen waren wel opvallend lekker, al waren ze wel aan de zoete kant. Het was erg rustig in het restaurant, maar toch moesten we tussen iedere gang (te) lang wachten. Tegen het eind maar gevraagd of het iets sneller kon, en dat was geen probleem. Kennelijk hoort het langzame tempo bij de formule. Ik weet niet of dit het helemaal is. Het was en is wel een hele leuke zaak qua locatie, inrichting en vriendelijkheid van de bediening.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Prima avond gehad. Heerlijke gerechten met goede wijnen. Prettige en deskundige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijke gerechten, super aardige bediening, heerlijke stoelen ...een aanrader
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Geweldige service en heerlijk eten, beperkte kaart
Helena M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Een tafel geboekt om ons 2 jarig huwelijk te vieren, bij aankomst een vriendelijke begroeting, we werden op de 1e (tussen) etage geplaatst aangezien er beneden een grote groep te gast was, dit bleek een afscheidsetentje te zijn met vele speeches, leuk voor de groep maar zeer gehorig voor ons. zittend naast een verwarming, die het niet deed was het er ijs en ijs koud. Wat wij meestal doen in een restaurant is: verras ons maar met een 5 gangen menu en daarbij het wijnarregement. Tot onze zeer grote teleurstelling waren de porties van zulke kleine afmeting en vonden wij de wijn die bij elk gerecht was gekozen er totaal niet bij passen, ook waren de glazen zo goed als niet gevuld, na 2 slokken was je glas leeg, sterker nog de wijn die wij bij het dessert kregen hebben wij na een half nipje laten staan, was niet te drinken. Voor dit alles betaalde wij 170 euro, onderweg fietsend naar huis hebben wij de HENDO nog even aangedaan om onze magen toch maar te vullen. Volgend etentje gewoon weer naar de KLOK :)
Lorenzo N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Zeer goed gegeten, 5 gangen menu met een wijnarrangement is echt aan te raden. Wel aan de prijs maar het is het meer dan waard!!!
Bouke S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Vanwege de recensie's op IENS gereserveerd. En het klopt, van het moment van binnenkomen, tot vertrek heb je het gevoel een echte gast te zijn. We hadden een 5 gangen menu met wijnarrangement. De gerechten waren heerlijk, prachtig vorm gegeven op het bord en je zou wensen dat iets meer was. De bijpassende wijnen waren verrassend en ik, als verstokte rode wijn drinker, werd verrast met heerlijke witte wijnen bij 3 gangen die prima in balans waren met de smaken van de gerechten. De Koekop is niet zomaar een restaurant. men is bezig er iets heel moois van de maken. Smaakt naar meer!!!!! Complimenten !!!!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Prima eten en redelijke prijs. Ook de wijnen passen goed. Een rustige sfeer waar je je snel thuis voelt
Beste heer Lems,
Dank voor uw recensie. we vinden het fijn om te lezen dat u en uw gezelschap een mooie avond in de Koekop hebben gehad.
Met vriendelijke groet
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Vanavond erg lekkere gerechten gegeten met verassende twists. Met Michiel aan het hoofd word het zoiezo een leuke avond.
Beste heer de Graaff,
Dank voor u mooie recensie.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Heerlijk gegeten, super service en het dessert Bread&Butter was het beste dessert dat ik een tijden heb gegeten! Ik kan iedereen aanraden om een avond naar de Koekop te gaan.
Beste mevrouw van Dijk,
Heel veel dank voor uw mooie recensie. Fijn om te horen dat we aan alle verwachtingen voldaan hebben.
Joelle S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Bijzonder persoonlijke service. Maakt je avond!
Beste mevrouw Smout,
Hartelijk dank voor uw recensie. Wat fijn om te lezen dat u een heerlijke avond bij ons heeft gehad
met vriendelijke groet
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Eten was erg teleurstellend. Qua uiterlijk zag het er goed uit, maar kwaliteit viel nogal tegen zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. Vlees was droog en taai, sauzen smaakloos en groenten saai. Was wel erg tevreden over de service. Kortom; als je niet veel geeft om eten maar meer om sfeer en bediening is dit misschien wel een tent voor jou, anders raad ik het af.
Beste Heer Metink,
Wij vinden het vervelend om te horen dat uw ervaring bij ons niet was zoals u in eerste instantie van ons verwacht had. Ik hoop dat we in de toekomst u beter van dienst kunnen zijn.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een klein en huiselijk restaurant in het centrum van Leiden. De gerechten waren stuk voor stuk een weelde voor het oog en goed (subtiel) van smaak. Een extra compliment voor de gastvrouw/sommelier, ze schenkt goede en bijpassende wijnen.
Beste heer Seugling, dank u wel voor de mooie recensie die u hebt geschreven. We vinden het erg fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant.
met vriendelijke groet
Harriet F.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Elke keer is het nog lekkerder - wij hebben een heerlijk etentje gehad. Alle gerechten waren echt kunststukken, met mooie bijpassende wijnen, in een vriendelijk en chic sfeer.
Dear Harriet, thank you verry much for the kind review. We try enny our best to raise the bar and it feels really good that it's getting noticed
with kind regards
Jenny & Michiel
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk avondje genoten van heerlijke gerechten en hartelijke gastvrouw