De Koekop

Lange Mare 60 2312 GS Leiden Nederland Kaart
31-715141937

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Glas champagne

9,5

Jouw recensie over het restaurant De Koekop

jansen V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
De bediening was informeel, vriendelijk en snel. Het menu uitstekend en de wijnkeuze daarbij ook heel goed. Het pand is erg mooi. Binnen is het knus.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Prettige ontvangst en bediening. Alle dieetwensen in goed overleg gehonoreerd. Creatief en heerlijk eten voor een betaalbare prijs. Aanrader.
Pierre E.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Uitstekend restaurant met over de jaren constant hoge kwaliteit.
Myra V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Heerlijk gegeten. De extra hapjes die we van het huis kregen maakten de ervaring en het 3-dagen menu helemaal af. Kom er zeker nog een keer terug.
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten bij de Koekop in Leiden. De bediening was vriendelijk en geduldig, er was een extra menukaart voor vegetariërs en, uiteindelijk toch het belangrijkst, de gerechten waren bijzonder en heerlijk. De kok bracht zelf het hoofdgerecht wn legde er een en ander bij uit - erg netjes en leuk.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Top!
Leon H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Uitstekende gastvrijheid, goed en lekker eten tegen een zeer betaalbare prijs. Fijn om iedere keer zo ontvangen te worden. Een pareltje!
Yumke K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Fantastisch gegeten! De wijnen en gerechten pasten perfect samen. Vegetarisch (en zelfs veganistisch, hoorde ik later) eten was geen enkel probleem! Daarnaast hadden we een fijne gastvrouw die over alle gerechten en wijnen iets moois wist te vertellen.
Ghislaine H.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties en heel attente en vriendelijke bediening
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Echt een aanrader en avond vullend programma vol met lekkernij; 7 gangen diner!!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Wij kozen het nieuwe 5-gangen rente menu. Er was zeer veel zorg besteed aan alles. Fantastische combinaties van smaken. Goede wijnen bij iedere gang. Zeer vriendelijke en professionele bediening. Een aanrader!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Fijne sfeer en heel goede, deskundige bediening en...wat een heerlijk eten????Het wijnarrangement paste daar perfect bij!
Nora N.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
heel vriendelijk , kwaliteit goed! genoten
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Voor het eerst bij de Koekop gegeten. De bediening was prettig 'formeel informeel'. Ongedwongen sfeer en gezellige inrichting. Het 5 gangenmenu met wijnarrangement was goed. De wijnen pastwn perfect. De cocktail bij het dessert was minder geslaagd. Over het algemeen was het eten mooi opgemaakt en in orde. De bietentartaar was voor mij wat saai qua smaak. En het dessert was wat ons betreft iets te veel verschillende smaken. De chef wilde daar iets te veel doen. Ook hier geldt wat mij betreft 'less is more'. De hoofdgerechten, Dorade voor mijn vrouw en Surf n Turf voor mij, waren het beste qua smaak.
We komen zeker een keer terug.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heerlijk 5-gangen diner gegeten voor een prima prijs. Veel verschillende smaken tijdens de gerechten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heerlijk eten met goede wijnen erbij! Met groot genoegen hier gegeten.
Kleine tip; ramen zemen en stof(rag) verwijderen van muur en plank?!????
willemein B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
de koekop is goed bezig! wij kozen voor de 5 gangen met wijn arrangement, en wat werden wij verrast! mooie smaken en goede wijn spijs combinaties. vriendelijke bediening een een mooie zaak. wij komen terug
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Hartelijke ontvangst en verzorging!
Heerlijk en verrassend zinnenstrelend menu , prachtig opgediend en ingeleid door allerlei bijzondere amuses en bij de koffie mooie friandises.!
Frouke V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Echt heerlijk gegeten. We hadden een vijf gangen menu met half wijn arrangement. Het eten was origineel en heel erg lekker. De wijnen pasten allemaal erg goed bij de gerechten en waren ook echt bijzondere keuzes, zeker geen standaard flessen. Service was uitstekend en het tempo van het opdienen van de gerechten was erg fijn.
Je kunt er ook heerlijk rustig zitten met zijn tweeën.
Ruben D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Tweemaal in korte tijd geweest. Erg bijzonder en vooral erg smakelijk eten. Heerlijke wijnen. Goede sfeer, top bediening door de eigenaresse, leuk ook dat de kok vaak uit de keuken komt om zijn eten te presenteren. Prijs kwaliteit echt een topper! Ga zeker nog een keer terug!