Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Meer informatie over restaurant De Koekop

9,1
9,3
luc M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
verfijnde keuken, originele opmaak van de gerechten met oog voor detail, supervriendelijke bediening.
Jose V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten, top service..
M V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Spontaan binnengelopen en zeer prettig ontvangen. Personele bedoening en en rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren en wensen. Heerlijk gegegeten en we komen zeker terug.
Wim & Marjan O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Verrassend 5 gangen menu gegeten. Echt prachtig ! opgemaakte borden die ook nog eens de smaakpapillen strelen: héérlijk.
Na de verbouwing een jaar geleden is het interieur op de benedenverdieping ook weer smaakvol ingericht. Bediening was top en informatief.
Hulde aan de nieuwe eigenaren Jenny & Michiel Mackay
P B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Met een grote groep mensen een 7 gangen diner genuttigd. De wachttijd tussen de gerechten door was prima. Het eten is uitstekend, de bediening is erg aardig. Al met al in ieder geval een aanrader wanneer je gezellig een hele avond wilt tafelen onder het genot van bv een goed glas wijn.
Laura G.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Alles was mogelijk en alles was verrukkelijk. 6 gangen; sla alsjeblieft niet de ajo blanco over. Je wilt hierna nooit meer iets anders proeven.
Mattheüs D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Goed bediening en mooie locatie. De kikkerbilletjes zijn erg lekker en ook he toetje is echt een aanrader. Zeker een leuk restaurant als je in Leiden bent.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
We hebben genoten van het nieuwe 5 gangen menu. Elke gang was smullen met een heerlijk bijpassend glas wijn. Een aanrader !
LisaLaagland K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hebben een geweldige - ouderwets lange - avond getafeld bij de Koekop. Wat een mooie gerechten! Goede combinaties van bijvoorbeeld Hollandse nieuwe en verschillende bereidingen van biet; de pannacotta met geitenkaas en zoete aardappel; of het hoofdgerecht met lamsvlees in vier bereidingen, in smaak oplopend van verfijnd naar sterk; de afsluiter van brandy-ijs was bijzonder lekker. De wijnen waarmee de gangen gecombineerd werden pasten uitstekend. We hebben er een aantal opgeschreven om in onze eigen wijnkelder op te slaan. En wat we zeker niet onvermeld willen laten: de gastvrijheid en service gerichtheid waren uitstekend. Jenny is een uitstekende gastvrouw en Michiel nam even de tijd om wat te vertellen over zijn loopbaan. De extra fles water en een proefglas rosé (omdat we benieuwd waren naar de smaak) werden zelfs niet gefactureerd. Er werd ons echt een mooie en bijzondere avond gegund! We hopen zeker nog een keer terug te komen en weer nieuwe smaaksensaties te proeven. Bedankt!
Jesse W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten, goede bijpassende wijnen, goede bediening, niks op aan te merken. We komen zeker terug naar de Koekop!
Elice W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We hebben hier weer goed gegeten. Fijne gerechten met een goed passend wijnarrangement. Ook met de dieetwensen werd heel goed rekening gehouden.
Ray R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Fantastische verzorging en uitstekend gegeten, ondanks 2 kleine kinderen aan tafel zeer prettige omgang van gastvrouw. Ga vooral zo door!
glenhelder .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het eten was super! Het voorgerecht met haring is echt geweldig. Alle gerechten zitten goed in elkaar en smaken voortreffelijk
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
top eten huiswijnen goed van kwaliteit .
extra gang als service gekregen.
verrassende amuses.
een zeer geslaagde avond met familie.
we komen zeker terug.
henk en wija
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Goed gegeten in een gezellig restaurant. De eigenaars zijn hele spontane en toegankelijke mensen met een hele mooie visie. Het wijnarrangement was perfect afgemeten op de gerechten, kortom: aan absolute aanrader!
vreus R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Culinaire belevenis en uitstekend gastvrouwschap. Mooie wijnen kortom een uitstekende avond gehad
Didier V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Fantastisch. Eten was super. Porties prima (5 gerechten genomen). Wijn was heerlijk. Ambiance ok. En niet echt heel duur!
sabinevanmeurs .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Genoten van het 5-gangen (all in) diner! Het was helemaal compleet, super bediening en keer op keer een smaaksensatie! We voelden ons echt in de watten gelegd!
dick.ineke V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
De porties erg weinig en op de kaart maar 2 keuzen.De smaak was goed!We vonden de preis erg hoog
voor het eten!
Gerdien S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op een geweldige manier wordt rekening gehouden met dieetwensen. Een echte aanrader.