De Koekop

Lange Mare 60 2312 GS Leiden Nederland Kaart
31-715141937

Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Meer informatie over restaurant De Koekop

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Graag wilden wij een voor ons nieuw restaurant bezoeken. Na een beetje speurwerk ben ik bij "De Koekop" uitgekomen. Midden in de Leidse Binnenstad, goede recensies en het nieuwe menu spraak mij aan. Gereserveerd en meteen aangegeven dat wij voor de zeven gangen gaan. Het restaurant, aan de Lange Mare gelegen, heeft een intieme sfeer. Het straalt warmte uit en de ruime opstelling van de tafels is erg prettig. De stoelen zijn comfortabel. Naar een warme ontvangst van gastvrouw Jenny Mackay-Schreurs mochten wij de tafel zelf kiezen. Wij besloten op deze avond voor de eigen wijnkeuze. Eerst een glas Rueda Verdejo Monasterio de Palazuelos, die erg in de smaak veel. Daarna het menu met twee fles wijn begeleid. Voor het begin nog een binnenkomer in form van een "moleculair" meloen en brood om te dippen in olijfolie en een kruidenmix. Naar de amuse nu het belangrijkste - Het Menu. De gerechten vonden wij erg lekker, smakelijk in balans.en de portiegrootte perfect voor een zeven gangen menu. Met de vierde gang (Ravioli) hadden wij en bijna "Deja vu", omdat wij het zelfde gerecht maanden tevoren in een ander Leidse restaurant gegeten hadden. Ik doe geen openbare uitspraak, welke versie beter was ( :) ). Helaas was het niet altijd perfect, omdat de een of andere slordigheidsfoutje ingeslopen was. Daar heb ik de gastvrouw op aangesproken, omdat ik het zonde vind, dat zoiets gebeurd, dan wel men de hele avond zo goede gerechten op tafel zet. Dit zijn kleine dingen, die niet hoeven te gebeuren, maar daaraan kan gewerkt worden. Het menu was daarom niet minder lekker. Graag wil ik het nog over heel positieve punten hebben. Wij vonden het geweldig, dat ons ook kraanwater, naast het gebruikelijke water, aangeboden word. Waarom 5 Euro voor een fles plat water betalen, als je in Nederland gewoon goed water uit de kraan hebt. Zelfs zal ik dan geen probleem hebben als de water bijv. met eenmalig 1 Euro p.P. berekend word. Immers gebruikt u ook glazen en de karaf voor. Verder moet ik zeggen, dat ik nog bijna nooit zo een geweldig goed gegaarde vis (Skrei) gegeten heb. Mij culinair verstand was heel, heel gelukkig met deze prestatie. De bediening erg vriendelijk en open voor vragen. In ieder geval kunnen wij De Koekop"" met rust aan ieder aanraden. De rekening voor de avond (2 Pers.), inclusief 7-gangen menu, twee fles wijn en verdere drankjes dranken, was 278.- Euro. Meer als gerechtvaardigd. Graag weer...
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Verrassend en smakelijk eten. Mooie opmaak van de borden. Sfeer volle rustige ambiance. Voor herhaling vatbaar.
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Het eten was ongekend lekker. De kok is fantasties, zeer hoog niveau.
Het rstaurant ismooi en gezellig ingericht.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Afgelopen zaterdag met 4 vrienden hier wezen eten. Gekozen voor het 5-gangendiner mét (natuurlijk) het kaasplankje. Een aanrader! Als begeleiding het wijnarrangement. Doen en laat je verrassen. Prettige omgeving ook, vriendelijke en kundige bediening.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
heerlijke avond gehad, mooie ambiance, prettige ontvangst. In begin even wat druk en langer wachten, maar erna prima tempo. Prachtig 7 gangen menu gehad, aanpassingen door dieetwensen waren ook prima in balans. Uitstekend bijpassend (bob)wijnarrangement. Al met al top!
Dot B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een goede sfeer!
Hetty D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Lekker gegeten, zag er zeer verzorgd uit. Creatief ook.
Rustige sfeer. We waren er op een dinsdag.
Leuke ambiance, vriendelijke gastvrouw. Zeer gedreven.
Het eten kwam snel op tafel.
Gastvrouw voelde ons gezelschap goed aan. We hadden veel te bespreken, en zij vroeg keurig of ze even iets mocht zeggen.....
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Fantastisch enthousiaiste bediening met cachet en overheerlijk gegeten. Onverwacht bijzondere aanrader!
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten, origineel qua smaak, een ware culinaire verwennerij. Creatief opgediend, alles op en top verzorgd en toegelicht door de hartelijke eigenares. We hebben ons, met ons grote gezin met vijf (bijna) volwassen kinderen zeer welkom gevoeld.
Connie H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We hadden wat kort de tijd i.v.m. een concert, maar daar werd keurig rekening mee gehouden. We gaan graag nog eens terug voor een meer gangen menu.
ineke11962 S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Voor herhaling vatbaar. Genoten van een heerlijk culinair avondje uit in een zeer sfeervol ingericht restaurant.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer leuke avond gehad in de Koekop. Vriendelijk personeel, lekkere gerechten en heerlijke bijpassende wijnen.
Rein H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
even voor een theater bezoek hier gegeten maar was echt boven verwachting!!
aj V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Een aanrader
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heel gezellig! Hele aardige bediening! Leuke avond gehad!
Jimmy V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
De fijne keuken lijkt me iets te hoog gegrepen voor de chef. Kruiding was absoluut niet in orde. Brioche was volledig uitgedroogd. Voor dat geld een koud voorgerecht brengen vond ik ook geen verstandige keuze. Interieur daarentegen was top. Maar helaas geen tweede keer...
Maarke S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij hebben een fijne avond gehad bij De Koekop. Prima bediening en heerlijk eten!
simone V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vanavond met vrienden gegeten. Het was een heel fijne avond, heerlijk eten en een kundige hartelijke gastvrouw, top!
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De koekop is een absolute aanrader. Heerlijke gerechten, prachtige wijnen en een super lieve gastvrouw. Een mooie presentatie van de borden aangevuld met steeds een goed verhaal, uit eten is hier echt een avond uit.
Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wisselende ervaring. bediening erg vriendelijk maar in vakantiekleding was wat te informeel voor de uitgestraalde ambities. De glazen werden alleen na vragen bijgevuld.
Het eten was smakelijk maar de porties waren voor mij te klein bij een entrecote verwacht je niet slechts 4 reepjes vlees. De french fried waren verbrand in de frituur en hadden zo niet geserveerd mogen worden. Dat kan ik thuis van de supermarkt beter. De plek boven naast de toiletten, met geurtje, hielp ook niet.
Misschien waren de verwachtingen te hoog en daarom maar niet al te streng geoordeeld