De Koekop

Lange Mare 60 2312 GS Leiden Nederland Kaart
31-715141937

Over restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Meer informatie over restaurant De Koekop

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De koekop is een absolute aanrader. Heerlijke gerechten, prachtige wijnen en een super lieve gastvrouw. Een mooie presentatie van de borden aangevuld met steeds een goed verhaal, uit eten is hier echt een avond uit.
Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wisselende ervaring. bediening erg vriendelijk maar in vakantiekleding was wat te informeel voor de uitgestraalde ambities. De glazen werden alleen na vragen bijgevuld.
Het eten was smakelijk maar de porties waren voor mij te klein bij een entrecote verwacht je niet slechts 4 reepjes vlees. De french fried waren verbrand in de frituur en hadden zo niet geserveerd mogen worden. Dat kan ik thuis van de supermarkt beter. De plek boven naast de toiletten, met geurtje, hielp ook niet.
Misschien waren de verwachtingen te hoog en daarom maar niet al te streng geoordeeld
Phillip S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Verassend combinatie van smaken, mooi gepresteerd en uitstekend geserveerd.
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen woensdag waren we op bezoek bij de Koekop.
We hebben enorm genoten van het nieuwe interieur en het nieuwe concept van het menu. Het eten en de bediening waren voortreffelijk. Het nieuwe interieur past uitstekend bij het geheel. Alles klopte. Uitmuntend
José J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Het was heerlijk eten en smaakvol opgemaakt .
De wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht zou iets sneller kunnen .
Verder was het top .
Frederique H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Alles was erg leuk, ontvangst, ambiente, opmaak van de borden, bediening...... Toch een maar.. Het herfstmenu klonk ook erg goed en werd super mooi opgemaakt geserveerd, maar wij vonden er te weinig smaak aan. Wij hadden het 5 gang menu en vonden 3 gangen te weinig smaak hebben. 2 gangen waren lekker. Het toetje geweldig!
Het Bob wijn arrangement was lekker .
Anno P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Leuk restaurant met erg goed eten, heerlijke wijnen en prima service! Vraag wel om een tafel beneden want dan zit je midden in de gezelligheid. Zeker een aanrader.
Paulina V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben ons laten verrassen mbt de gerechten en niet van de kaart gegeten. Geen spijt, wat een gerechten, heerlijk. De gastvrouw vertelt met passie over de gerechten - super! Er was een wijn arrangement bij, super keuze. Absoluut nergens spijt zowel de gewone als vega gerechten heerlijk! Laat je niet afschrikken door de naam van het restaurant (Koekop), restaurant overtreft alles.
Hans Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We zijn heel hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Zeer amicaal en levendig. Doet haar best om iedereen tevreden te houden. Probeert met iedereen wel een praatje te doen, hetgeen de beleving in het restaurant ten goede komt.
Een echte aanrader is de verrassingsmenu. Chef probeert nieuwe/andere gerechten uit. Van ons mogen ze in de a la carte menu bijgezet worden. Lekker en bijzonder was het wijnarrangement. Bijzonder omdat je de wijn ook per halve glas kan krijgen. Precies genoeg om bij het eten te drinken.
Buijs1 B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De kok heeft een passie voor koken, de gastvrouw voor haar gasten. Een aanrader, de gerechten zijn verfijnd met zorg klaargemaakt en op het bord geschikt. De wijnen met zorg uitgekozen en heerlijk. Zeker een restaurant om naar terug te gaan. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.
Christiaan B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Voor het eerst in lange tijd weer eens in Leiden uit eten en wel bij de Koekop. Gekozen voor het viergangen verrassingsmenu (op verzoek bereid met subtiele Schotse twist!). De gerechten waren zeer smaakvol en daarnaast prachtig om te zien. Er werd heerlijke wijn bij geschonken. Het restaurant heeft sfeer, zelfs wanneer er weinig gasten zijn (wat het geval was tijdens ons bezoek). De bediening is hartelijk, wij voelden ons snel thuis.

De Koekop is zeker een aanrader!
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Heerlijk gegeten, prettige sfeer en zeer vriendelijke gastvrouw.
Er werd rekening gehouden met mijn vertrektijd zodat we ontspannen konden genieten.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een heerlijke avond gehad in de koekop. Prettige service, goede wijnen en geweldig eten (verrassingsmenu). Je voelt je echt welkom in de koekop. De gangen waren afwisselend maar in balans. Een spinaziebombe met salie, paddenstoelen en truffel. Rosé gegrilde sukade. Een heerlijk fris dessert. Echt een aanrader.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Via een vriend aangeraden om eens bij de koekop te gaan eten. Ik eet zelf veganistisch en das altijd wat moeilijker te bewerkstelligen in restaurants. Dag van tevoren gebeld om dit aan te geven en het was geen probleem!
Tijdens de avond zelf de vrijheid gekregen om van de kaart te kiezen, maar de chef kon ook voor mij een verassingsmenu in elkaar draaien. Ik heb voor dat laatste gekozen. Alles tiptop in orde van de amuse tot aan het dessert. De gerechten waren met veel zorg in elkaar gezet en prachtig opgemaakt. De wijnen die werden aangeraden pasten ook erg goed bij de verschillende gangen. De bediening was enthousiast, prettig en vriendelijk en ook goed op de hoogte. Al met al echt een fantastische beleving en een echte aanrader voor veganisten en vegetariers die eindelijk eens hun hart willen ophalen aan goede, geinspireerde en met zorg in elkaar gezette gerechten die precies aan welk dieet dan ook voldoen.
Lennie237 N.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisterenavond na lange tijd weer eens gegeten bij de Koekop. Nu bij de nieuwe eigenaren, Michiel en Jenny Mackay. Na deze avond kunnen we zeggen dit we dit eigenlijk al eerder hadden moeten doen. We zijn buiten gestart met het aperitief en voor het diner verhuisd naar binnen. We hadden gekozen voor het viergangen verrassingsmenu, met bijpassend wijnarrangement. In het menu o.a. carpaccio van weiderund, coquilles, kreeft, zwarthoender en pavlova Romanov. Alles even smakelijk en een lust voor het oog. Het wijnarrangement paste er goed bij èn we kregen zelfs nog een extra glas. De bediening door Jenny was werkelijk top. Vrolijk, gezellig en informatief. Graag komen we nog eens terug.
Lennie Nijenhuis en Hans van der Bijl, Leiden.
NV_Leiden .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op zaterdag 23 juli hebben wij heerlijk gegeten bij de Koekop, ons eerste bezoek sinds de verandering. De vorige incarnatie, de Menagerie de Jonge Koekop, stond al een tijd bovenaan ons lijstje met beste restaurants van de regio Leiden en we waren een beetje bezorgd dat er aan kwaliteit ingeboet zou worden. Gelukkig zijn deze zorgen onterecht gebleken en zet de Koekop de goede naam verder:

Het interieur is lichter geworden en oogt wat ruimer, maar voelt gelukkig nog wel huislijk aan. De bediening is erg vriendelijk en vaardig.
We hebben vooral genoten van de erg verfijnde gerechten van de Frans geïnspireerde keuken. Er was genoeg variatie in de menu maar je kan jezelf ook gewoon laten verrassen door de chef als je niet kan kiezen . De goed passende wijnen die aangeraden werden, maakten de ervaring compleet.

Kortom, we zullen de Koekop zeker blijven aanraden aan mensen die willen genieten van verfijnde gerechten en bijpassende wijn, wij komen zeker terug.
Fido .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een zeer relaxte omgeving. De bediening neemt echt de tijd om het gasten naar hun zin te maken. Het menu van de chef in combinatie met wijnarrangement is een absolute aanrader. Mooie gerechten met goed op elkaar afgestemde smaken. De wijnen die erbij geserveerd worden zijn originele keuzes, wat de uitleg des te interessanter maakt. Ik blijf terugkomen
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Alweer voor de tweede keer gegeten bij de Koekop deze week. Het was weer heerlijk! De bediening is zeer hartelijk en geeft deskundig advies over bijpassende wijnen. De gerechten zijn zeer goed klaargemaakt en daarbij zijn de borden elke keer weer een plaatje om te zien. Chef Michiel geeft succesvol aan bekende gerechten een eigen twist. Ik raad dit restaurant van harte aan.
Jasper W.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten, warm karakter en goede sfeer. Menu zat slim en zomers in elkaar. Wijn combinatie met gerechten was samengesteld.
Antoon B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Beperkte kaart, maar wel heel lekker gegeten. Zeer goede assistentie bij keuze van gerechten en drank, met attente mogelijkheid om van de verschillende wijnen eerst even kort te proeven. Geen lokatie voor een snelle hap of voor veelvraten! Maar wel een aanrader voor wie rustig de tijd wil nemen om iets creatiever en tegelijkertijd smakelijk te tafelen.