De Koekop

Lange Mare 60 2312 GS Leiden Nederland Kaart
31-715141937

Over het restaurant De Koekop

Michiel en Jenny Mackay heten je van harte welkom in hun sfeervolle restaurant. Michiel en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie voor gerechten uit met name de mediterrane keuken, maar laten zich ook beïnvloeden door internationale ontwikkelingen. Zij stellen elke twee maanden een Koekop Menu samen, waarbij jij zelf bepaalt of je een 3-, 5- of 7-gangen menu kiest. Bij het samenstellen wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van seizoensproducten en staat voorop dat er zo weinig mogelijk verspilling plaatsvindt. De samenstelling van de verschillende gangen van de menu’s is door de keuken gekozen. Uiteraard heeft de keuken een mooi alternatief als je vegetarisch eet.
Jenny en haar zwarte brigade zullen je de gerechten van het menu graag toelichten en, indien gewenst, een passende wijn schenken.

Meer informatie over restaurant De Koekop

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer leuke avond gehad in de Koekop. Vriendelijk personeel, lekkere gerechten en heerlijke bijpassende wijnen.
Rein H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
even voor een theater bezoek hier gegeten maar was echt boven verwachting!!
aj V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Een aanrader
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heel gezellig! Hele aardige bediening! Leuke avond gehad!
Jimmy V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
De fijne keuken lijkt me iets te hoog gegrepen voor de chef. Kruiding was absoluut niet in orde. Brioche was volledig uitgedroogd. Voor dat geld een koud voorgerecht brengen vond ik ook geen verstandige keuze. Interieur daarentegen was top. Maar helaas geen tweede keer...
Maarke S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij hebben een fijne avond gehad bij De Koekop. Prima bediening en heerlijk eten!
simone V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vanavond met vrienden gegeten. Het was een heel fijne avond, heerlijk eten en een kundige hartelijke gastvrouw, top!
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De koekop is een absolute aanrader. Heerlijke gerechten, prachtige wijnen en een super lieve gastvrouw. Een mooie presentatie van de borden aangevuld met steeds een goed verhaal, uit eten is hier echt een avond uit.
Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wisselende ervaring. bediening erg vriendelijk maar in vakantiekleding was wat te informeel voor de uitgestraalde ambities. De glazen werden alleen na vragen bijgevuld.
Het eten was smakelijk maar de porties waren voor mij te klein bij een entrecote verwacht je niet slechts 4 reepjes vlees. De french fried waren verbrand in de frituur en hadden zo niet geserveerd mogen worden. Dat kan ik thuis van de supermarkt beter. De plek boven naast de toiletten, met geurtje, hielp ook niet.
Misschien waren de verwachtingen te hoog en daarom maar niet al te streng geoordeeld
Phillip S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Verassend combinatie van smaken, mooi gepresteerd en uitstekend geserveerd.
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen woensdag waren we op bezoek bij de Koekop.
We hebben enorm genoten van het nieuwe interieur en het nieuwe concept van het menu. Het eten en de bediening waren voortreffelijk. Het nieuwe interieur past uitstekend bij het geheel. Alles klopte. Uitmuntend
José J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Het was heerlijk eten en smaakvol opgemaakt .
De wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht zou iets sneller kunnen .
Verder was het top .
Frederique H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Alles was erg leuk, ontvangst, ambiente, opmaak van de borden, bediening...... Toch een maar.. Het herfstmenu klonk ook erg goed en werd super mooi opgemaakt geserveerd, maar wij vonden er te weinig smaak aan. Wij hadden het 5 gang menu en vonden 3 gangen te weinig smaak hebben. 2 gangen waren lekker. Het toetje geweldig!
Het Bob wijn arrangement was lekker .
Anno P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Leuk restaurant met erg goed eten, heerlijke wijnen en prima service! Vraag wel om een tafel beneden want dan zit je midden in de gezelligheid. Zeker een aanrader.
Paulina V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben ons laten verrassen mbt de gerechten en niet van de kaart gegeten. Geen spijt, wat een gerechten, heerlijk. De gastvrouw vertelt met passie over de gerechten - super! Er was een wijn arrangement bij, super keuze. Absoluut nergens spijt zowel de gewone als vega gerechten heerlijk! Laat je niet afschrikken door de naam van het restaurant (Koekop), restaurant overtreft alles.
Hans Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We zijn heel hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Zeer amicaal en levendig. Doet haar best om iedereen tevreden te houden. Probeert met iedereen wel een praatje te doen, hetgeen de beleving in het restaurant ten goede komt.
Een echte aanrader is de verrassingsmenu. Chef probeert nieuwe/andere gerechten uit. Van ons mogen ze in de a la carte menu bijgezet worden. Lekker en bijzonder was het wijnarrangement. Bijzonder omdat je de wijn ook per halve glas kan krijgen. Precies genoeg om bij het eten te drinken.
Buijs1 B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De kok heeft een passie voor koken, de gastvrouw voor haar gasten. Een aanrader, de gerechten zijn verfijnd met zorg klaargemaakt en op het bord geschikt. De wijnen met zorg uitgekozen en heerlijk. Zeker een restaurant om naar terug te gaan. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.
Christiaan B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Voor het eerst in lange tijd weer eens in Leiden uit eten en wel bij de Koekop. Gekozen voor het viergangen verrassingsmenu (op verzoek bereid met subtiele Schotse twist!). De gerechten waren zeer smaakvol en daarnaast prachtig om te zien. Er werd heerlijke wijn bij geschonken. Het restaurant heeft sfeer, zelfs wanneer er weinig gasten zijn (wat het geval was tijdens ons bezoek). De bediening is hartelijk, wij voelden ons snel thuis.

De Koekop is zeker een aanrader!
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Heerlijk gegeten, prettige sfeer en zeer vriendelijke gastvrouw.
Er werd rekening gehouden met mijn vertrektijd zodat we ontspannen konden genieten.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een heerlijke avond gehad in de koekop. Prettige service, goede wijnen en geweldig eten (verrassingsmenu). Je voelt je echt welkom in de koekop. De gangen waren afwisselend maar in balans. Een spinaziebombe met salie, paddenstoelen en truffel. Rosé gegrilde sukade. Een heerlijk fris dessert. Echt een aanrader.