De Knip

Kniplaan 22 2251 AK Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Knip

bus 45 en 46
  • : Parkeerplaats op eigen terrein

Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Knip

Rona D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Mooi restaurant, met heerlijke gerechten en veel aandacht voor de service. Mooi opgemaakte gerechten.
Mooi gelegen aan het water.
Corrie R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
De vegasalade zag er leuk opgemaakt uit en smaakte heerlijk. De serre was met het zonnetje en het leuke uitzicht een heerlijke plek om te zitten en eten.
B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Zeer prettige bediening, informeel maar niet brutaal en aangepast op ons gezelschap. Eten zoals altijd bij De Knip echt top! We waren met 7 personen en hebben behoorlijk wat gerechten gezien, maar alles even lekker en mooi opgemaakt. Wachttijd tussen de gerechten precies goed.
Voor 4 gangen kwamen we op ca 64 euro pp all in uit, excl fooi. Duurder dan de Mac, maar gezien de kwaliteit zeer redelijk. Aanrader dus.
Herman L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Prima locatie om gezellig met vrienden te dineren. Kwalitatief uitstekende gerechten met goede bijpassende wijnen. De porties zijn soms aan de krappe kant.
J.M. S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Heel gezellig, met een 100 jarige ! Kom graag terug als ik wat meer in de buurt zou wonen.
Arnold L.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten in een gezellige en rustig restaurant. We komen zeker nog velemalen hierbij terug.
Een echte aanrader dus.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Een driegangenmenu van rond de € 40,- is een goede prijs. Alle gerechten waren heerlijk en zagen er ook nog eens fantastisch uit. Net schilderijtjes.
Wat tegenviel was de prijs voor een glas witte wijn € 7,-! en ook nog € 5,75 voor een mandje met brood, dat ongevraagd werd neergezet. Wij dachten dat het erbij hoorde. Zo viel de rekening uiteindelijk toch nog tegen.
Maria G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Gezellig gezeten in de serre. Een. An de personeelsleden, een meisje, wist van wantne, professioneel en goed. Een klein puntje: koude boter is niet nodig!
MGB
Monica R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
De hoofdgerechten voldeden niet aan de verwachtingen: de ossehaas en zeker de eend waren aan de rauwe kant.
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij De Knip. Mooie opmaak op de borden van eerlijke producten met een verrassende inzet. Tot ziens bij de volgende keer!
Joop M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
gezellige,ongedwongen sfeer!Voor herhaling vatbaar!
Loes P.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Erg stil op een dinsdagavond, hangt er van af of je dit wilt of dat je wat mensen om je heen wilt. Prettige bediening, mooi opgemaakte borden, prima eten
B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Duidelijke menukeuze, goede toelichting, prima kwaliteit eten op fijne plek met vriendelijke en efficiënte bediening. We hebben erg genoten en komen zeker nog eens terug.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
In het kort : een goed restaurant met een mooi terras aan het water, geen culinaire beleving, maar ruim voldoende/goed, zeker voor de prijs. Wij is per glas aan de dure kant.

De kaart van De Knip die ons werd aangeboden was beperkt : een vast 3- of 4 gangen menu en daarnaast een keuze menu van 3 gangen (Bib Gourmand) voor een redelijke prijs (37 euro). De a la carte kaart blijkt er achteraf wel te zijn zagen we op de website.

Bediening is OK, wel veel studenten met weinig ervaring, onder leiding van een meer ervaren gastheer. Door het gebrek aan ervaring van enkelen wordt er niet zo goed opgelet of de drankjes al op zijn en wordt bij de uitleg soms vergeten hoe de gerechten heten. Van de drankjes moet het restaurant het ons inziens juist hebben.

Gerechten zien er verzorgd en lekker uit, goed gegaard, mooie opmaak, wel weinig groente.

Vraag ook eens naar de Australische dessertwijn, erg lekker !
Noortje V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Het eten is fijn , heel goed, niet te grote porties , genoeg voor fijnproevers. Lieve bediening maar onervaren voor een klasse restaurant.
D.A.U. V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Perfect op alle fronten, uitstekende bediening, bijzonder lekker eten en heel mooi opgemaakte borden - een aanrader dus en voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Ans M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Goede prijs- kwaliteit verhouding. Attente bediening. Of je nu met partner of groep komt, keuze uit diverse ruimtes.Zeker een aanrader en ik kom zeker terg. Ans
Vermenrec V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Dit was een erg lekkere maaltijd, goede open wijnen en een prettige bediening. De sfeer aan het water was leuk. Het leek wel of we op het achterdek van onze bootzaten. Voor herhaling vatbaar.
H. C.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Beetje onbeschoft, jammer! De lokatie is uitstekend, wij komen niet meer terug Een maal p;er week eten wij met de familie in een gelegenheid.
Bob E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018