Over het restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Knip

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Het was wat koud in de koepel. Eten was goed. Wel veel kleine frutsels op de borden, zou iets groter en royaler kunnen met wat groente en/of frietjes.
Wijn per glas aan de prijs. Geen kraanwater. Mooi servies en linnen. Sfeervolle plek aan de Vliet.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Wij hadden meer verwacht. Eten was ok, voorgerecht was erg lekker, hoofdgerecht ok en dessert ook. Maar van deze restaurant verwacht je gewoon meer. Wij moesten design service aanwijzen dat onze glazen leeg waren en het was best koud. Maar de locatie is echt leuk.
Gertjan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Ik ben hier samen met mijn vriendin wezen eten op Valentijnsdag. We werden netjes ontvangen en bediend. Het eten was erg goed. Ze hadden voor deze dag een speciaal menu, wat goed in de smaak viel. We betaalden uiteindelijk minder dan op het menu vermeld stond. Er waren meerdere ruimten met tafels. Degene waar wij zaten had het minste sfeer.
geitebreier .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wat een heerlijke stek! Uitmuntende keuken. Voorgerecht van tonijn, avocado, garnalen. Heel mooi opgemaakt. Tussengerecht van kabeljauw met risotto piece van filet de boeuf met een hollandaise saus met dragen (bearnaisesaus) vlees krachtig lekkere garnituren helemaal af. Een klassieker crêpe suzette. Je zit prachtig aan de nog bevroren vliet. Bediening correct en regelen direct een alternatief voor een gast die geen flensjes wilt. Mooie wijnen. We hebben onwijs genoten. En Marcel van Teylingen heeft een top team. Een aanrader om echt culinair verrast te worden. Ik heb zin in de zomer want dan zit je hier helemaal top. Bedankt Martijn van veen
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Mooie locatie, prima service/bediening, eten goede kwaliteit, goede gelegenheid voor feesten en partijen. Aan een ieder aan te raden
joostmuller .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Correcte ontvangst en bediening. Goede toelichting op de gerechten. Mooi uitzicht over de Vliet.
Aangename lichte ruimte (aanbouw). Stijlvol aardewerk en bestek. Prima 3-gangen menu. Voor flinke eters is de aanvulling met patat frites aan te bevelen.
kesber .
Mia Kesber :
Drie gangen menu was heerlijk! Mooie bordjes, vriendelijk opgediend, alles zeer smaakvol. Echt klasse. Eén klein minpuntje: de frietjes kwamen toen de bordjes al leeg waren......gemeld, maar ze kostten toch € 4,50!
Maalsteen .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het was al weer even geleden. Ik denk dat ik een jaar of 4 niet in dit restaurant was geweest. Wat een feestje weer. Prima ontvangst, eten zoals gewoonlijk (voor mij dan!) voortreffelijk. Voor een wat minder grote eter prima hoeveelheden. Punt van aandacht: de temperatuur in De Serre was niet echt aangenaam. Ik had wel een lekkere fleece-deken kunnen gebruiken,,,
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Op een woensdag avond met vrienden heerlijk gegeten in een ontspannen gemoedelijke sfeer. Gaan we zeker nog een keer overdoen.
Donalddona .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Met het AH-diner voor de eerste keer in De Knip gegeten. De ontvangst was al prima. Een gezellige jonge man en dame hielpen ons uit de jassen. Het restaurant gedeelte was stijlvol ingericht, mooie tafelschikking met damast en mooie vazen met bloemen. Het eten was van goede kwaliteit en erg stijlvol opgemaakt. In alle rust konden dineren en werd ongevraagd aangeboden wanneer wij ons volgende gerecht wilden of eerst nog van de goede huiswijn wilden genieten. Bijna overal moet je voor brood en water betalen, maar ongevraagd konden wij kosteloos nog extra brood of "voorschotens water " bestellen. Alle gerechten waren van prima kwaliteit en de bediening voorkomend en attent. Enige minpuntje was de wel heel zuinige camparie als aperatief.
Kortom: met onze vrienden hebben wij weer eens het gevoel gehad uit dineren te zijn geweest op een prachtige locatie aan het water. Komen zeker in de zomer lunchen als de zon schijnt.
ElsVanG3ld3r .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
helemaal afgestemd op klanten die via de AH-kaart binnenkwamen. Daardoor efficient en gastvrij.
Er was geen variatie in het menu sinds een paar maanden geleden, maar dat was niet erg, want wat er geboden werd was prima.
jacstienen .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Prettige bediening hoge kwaliteit van het eten. Ligging van restaurant is uniek, langs de Vliet.Komen zeker terug. In de serre heb je een prachtig overzicht waardoor het bezoek nog feestelijker is.
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
De eerste keer hebben wij hier, zonder actiekaart, goed en rustig gedineerd. Nu voor de 2e keer met een AH actiekaart. Zou dat het verschil uitgemaakt hebben? Wij hadden ons verheugd op een avondje gezellig dineren, maar werden daarin teleurgesteld. Dat zat voor een groot deel in de service. Wij hadden het gevoel dat we bij de Chinees zaten en zo snel mogelijk weer weg moesten. En wordt hier met stagiaires gewerkt? Zo ja, dan is monitoring gewenst. Mompelend en nauwelijks verstaanbare toelichting van de gerechten. (Blijf het een absurde gewoonte vinden, want alles staat op de menukaart). Waar wel toelichting nodig was, bij de dessertkazen, bleef dit achterwege! Toen wij bij het afruimen zichtbaar nog aan de dessertwijn zaten werd meteen gevraagd of we koffie wilden, want ja, tempo. Rekening hoort te worden overhandigd en daarna loopt de bediening door. Maar hier bleef het meisje doodleuk staan wachten. Terwijl je toch de rekening rustig wil doornemen. Weggestuurd met een smoes. Dit zijn toch essentiële punten? Wachttijd tussen de gerechten heb ik vermeld: kan beter. Wij wilden rustig en lang tafelen en verzochten of wij een seintje mochten geven voor het hoofdgerecht. Geen probleem werd gezegd. Dat bleek het kennelijk wel, want ineens werd het hoofdgerecht out of the blue op tafel gezet door een stugge serveerster zonder dat seintje van ons. Aan het kalfsvlees te zien had het al die tijd onder de salamander gestaan. Kennelijk moest er tempo gemaakt worden. En als we nu de hele avond op een glaasje kraanwater zaten, wat we ook zagen...maar we hadden passende wijnen bij alle gerechten. Overall gevoel: de bediening mist warmte, hartelijkheid en passie. Nu de eetrecensie. Appetizer was piepklein rond toastje met flauwe houmous. Voegde niks toe, laat weg. Mooi voorgerecht met blokjes zalm. Hoofdgerecht. Vlees niet te beoordelen, zie hierboven. Wij missen aandacht voor de groente! Dat was een blokje knolselderij. Het 'nieuwe eten' is meer groente, minder vlees en puur en herkenbaar eten. Deze kok blijft hangen in de kleurige (gelatine)-blokjes, stippeltjes en veegjes. Dan is er de vervelende 'strandtent' gewoonte overgenomen om apart geld te vragen voor de frietjes, 4,50. Aardappeltjes of friet horen toch gewoon bij een maaltijd? Ok, of het moest dat blokje gnocchi zijn... De porties zijn overigens matig. Wij hebben een seniorenmaag maar zonder die friet zou het zelfs voor ons aan de karige kant zijn. Wijnen van mooie kwaliteit, maar aub schenk voor het proeven iets meer dan 3 druppels in, zo valt het niet te proeven. Beknibbelen? Dan wel de verkeerde manier. Kortom: prijs/kwaliteitsverhouding kan beter. Uiteindelijk: kennelijk wil dit restaurant een bepaalde klasse uitstralen, maar laat op essentiële punten dingen liggen. De AH kaart is toch bedoelt om eters binnen te krijgen waarvan je hoopt dat ze vaste gasten worden? Dit was de laatste keer. Zonde want wij komen graag en veel in de horeca en hoopten dit restaurant nog vaak te bezoeken.
wijn-spijs-genieter .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk restaurant aan de Vliet. Uitzicht vanuit de vernieuwde serre fraai.
Voorgerecht van zalm, rivierkreeft, met mooi opgemaakt garnituur.
Uitstekende kabeljauw met mosterdsaus.
Prima kaasplateau met dadelcake en gegrild Frans brood.
Fraaie Riesling (Kungfu Girl) van Charles Smith uit Washington State bekroont het geheel.
De Knip wordt steeds beter met de vriendelijke bediening. Adres om terug te keren.
Alyda .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Voortreffelijke lunch genoten bij De Knip. Gastvrije ontvangst, prima bediening en heerlijk gegeten. Top locatie. Aan te bevelen!
Wimwassenaar .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De wijn (6 Euro per glas) is gezien de kwaliteit van de wijn wat aan de dure kant.
Redelijke bediening. Beetje onpersoonlijk maar wel beleefd.
kees.smith .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Eten was prima keurig opgediend lekker van smaak.
De sfeer in de aanbouw is erg summier, jammer voor zo'n lokatie moet wat aan gebeuren kom wel terug voor het eten maar niet op deze plaats.
Tafel linnen goed verzorgt
Arlette V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Eten was heerlijk, alleen het hoofdgerecht vonden wij niet superbijzonder. We vonden de sfeer tegenvallen, zaten in een redelijk kleine ruimte met 4 tafels, waarvan er maar 2 bezet waren. Jammer, daardoor zullen we toch niet snel terugkeren denk ik. Prijs is dankzij de AH-aktie natuurlijk erg fijn!
Sonja01 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het was wederom een genot om hier te komen eten. Ieder gerecht is een verrassing van volle en lekkere smaken. Bij allergien komen ze met erg goede alternatieve voorstellen en de service is erg goed. Door de inrichting in een aantal kamers er serres krijg je een persoonlijk en kleinschalig gevoel. We komen hier snel terug.
J B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Helaas was het diner bij De Knip een volledige teleurstelling. Het eten was niet het niveau wat je van een Bib Gourmand menu mag verwachten. Het kalfsvlees was veel te gaar, niet mooi rosé van binnen en veel te zout. Ook zat er veel te veel tijd tussen de gangen waarbij de ruimte ook nog eens erg koud was. En waarom bedient de chefkok in een andere ruimte gasten persoonlijk met zeer veel aandacht en de rest van het restaurant niet? Wordt een inschatting gemaakt van wat iemand mogelijk te besteden heeft en de gastvrijheid daarop aangepast? De bedoening was ook niet heel adequaat en specifieke wensen waren eerder lastig dan dat gezocht werd naar een oplossing. Dus volledig verkleumd en gedesillusioneerd zijn wij naar huis gegaan. Wij raden dit restaurant niet meer bij anderen aan!