Over het restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Knip

Ron E.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Erg lekker; zeer vriendelijke bediening!
Kom zeker terug!
willem S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heel plezierig! Lekker gegeten.
mary D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
We waren veel te vroeg maar dat was geen enkel probleem, de ontvangst was hartelijk.. We kregen duidelijke uitleg en suggesties bij de menukaart. Lekker eten, prima sfeer. Alleen was de temperatuur aan de kille kant, er werd geprobeerd daar wat aan te doen, maar dat werkte niet echt.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Heerlijk en ontspannen geluncht op een winderige dag in de serre. Binnen was het echter 'zonnig' met al dat lekkers en de vriendelijke bediening.
Blijft een aanrader de Knip!
Mirjam O.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Dit is een van mijn favoriete restaurants. Er wordt hier goed rekening gehouden met allergieën en voedselintoleranties. De ontvangst is altijd hartelijk. De chef is zeer bedreven in smaak- en textuurcombinaties; zoet, zuur, umami, bitter en zout wisselen elkaar prachtig af en met structuren zoals gelei, poeder, crumble en bouillon. Knapperig naast zacht, romig naast een zuurtje, zout naast fluwelig. De wijnen zijn erg lekker; leuk is ook dat hier een BOB-wijnarrangement wordt geschonken, een half glas per gang. Ditmaal kozen wij voor een viergangenverrassingsmenu en elke gang was heerlijk. Tartaar van corvina werd gevolgd door gnocchi in een tomatenbouillon, gevolgd door kabeljauwfilet met risotto en een nagerecht van gestoofde peer met citroenijs en cake. De peer was het enige minpuntje, die was vrij hard en droog. Maar toen we dat lieten weten werd er meteen aangeboden of er iets anders gemaakt kon worden. De gast is hier, kortom, koning. De gangen komen met een goed tempo zonder dat er haast is. Heel fijn!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Niet zeuren! Genieten
P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Uitstekende 3-gangen lunch op prachtige locatie met mooi uitzicht over de Vliet. Helder uitleg over gerechten en prima bediening.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Dit restaurant verdiend 5 sterren
In mijn jonge jaren ik spreek dan over ca 55 jaar geleden was het al een top restaurant.
Dus waardering volop.
Voor herhaling vatbaar.
Paul C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Mooie ligging (we komen volgende keer graag overdag terug), lekker eten, vriendelijke mensen. Het was ons tweede bezoek en we blijven graag terugkomen.
De heer V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten, maandmenu gekozen 5 heerlijke uitgebalanceerde gerechten gekregen. risotto met paddenstoelen was heel lekker.
Penny P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten, zeker voor herhaling vatbaar! Het is wel een wat duurder segment, maar iedere cent waard. Top kok en top service
cendvanholstein .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij hebben genoten van het heerlijke eten en de goede bediening.
De bediening was uiterst voorkomend en vriendelijk.
Echt een avond uit eten met vrienden!
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Allereerst mijn complimenten voor het runnen van een restaurant op loopafstand van het beroemdste middenklasse restaurant van ons land: De Gouden Leeuw (Van der Valk), zelfs mijn Franse relaties kennen het, maar dan als 'Le Toucan', naar het logo! Wij profiteren met een grote tafel buiten van het prettige terras aan het water. De opperbaas oogt sympathiek en rustig. Een sigaar uit eigen doos, de obligate 'amuse' wordt ons bespaard, hoewel het voorgerecht qua grootte er veel weg van heeft. Wel mooi en gelukkig supervers, rauwe vis tartaar. Het voorgerecht is al op als de (te laat) bestelde wijnen doorkomen van een klassiek gecalculeerde wijnkaart. De prijzen ogen op het eerste gezicht inkoop x4 + btw. Ik blijf hier bezwaar tegen maken. Wel sympathiek dat er Limburgse wijn op de kaart staat. Het hoofdgerecht is klassiek en zeer goed uitgevoerd: op de huid gebakken kabeljauw met mosterdsaus. De portie vis is ruim voldoende, supervers en zeer smakelijk, maar de hoeveelheid groente is symbolisch, alsof de 'Nouvelle Cuisine' uit de vorige eeuw aan een revival toe is. Onze vriendin die ons uitnodigt voelt zich schuldig over de rap lege borden en bestelt een rondje friet met mayo. Daar gaan mijn goede voornemens! Overigens ogen de frites van de categorie snackbar/diepvries. De mayo smaakt wel weer naar zelf gemaakte mayonaise. Als een kelnertje vraagt 'wie wil er nog een wijntje' wordt ik een beetje depressief. In een poging niet nog meer overbodige koolhydraten tot ons te nemen slaan wij desserts over. Omdat wij natuurlijk niet zonder zoetigheid weg kunnen wordt het overgeslagen dessert gelukkig bij de koffie ruimschoots gecompenseerd met diverse suikerbommen, o.a. een mini crème brûlée. Al met al een aanbevolen adres. Voor groente liefhebbers adviseer ik: vooraf een ruim supplement groente bestellen en als dat niet werkt: BYO (bring your own).
happyhapster .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Goed, maar niet heel bijzondere smaken. Hoofgerecht met vis was wel heel goed in balans qua smaken. Dessert wat gewoontjes, beetje saai. Lange wachttijd. Meer dan 3 uur tafelen voor 3 gangen was echt te lang voor ons... pas om kwart over tien kwam het dessert.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Het was wat koud in de koepel. Eten was goed. Wel veel kleine frutsels op de borden, zou iets groter en royaler kunnen met wat groente en/of frietjes.
Wijn per glas aan de prijs. Geen kraanwater. Mooi servies en linnen. Sfeervolle plek aan de Vliet.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Wij hadden meer verwacht. Eten was ok, voorgerecht was erg lekker, hoofdgerecht ok en dessert ook. Maar van deze restaurant verwacht je gewoon meer. Wij moesten design service aanwijzen dat onze glazen leeg waren en het was best koud. Maar de locatie is echt leuk.
Gertjan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Ik ben hier samen met mijn vriendin wezen eten op Valentijnsdag. We werden netjes ontvangen en bediend. Het eten was erg goed. Ze hadden voor deze dag een speciaal menu, wat goed in de smaak viel. We betaalden uiteindelijk minder dan op het menu vermeld stond. Er waren meerdere ruimten met tafels. Degene waar wij zaten had het minste sfeer.
geitebreier .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wat een heerlijke stek! Uitmuntende keuken. Voorgerecht van tonijn, avocado, garnalen. Heel mooi opgemaakt. Tussengerecht van kabeljauw met risotto piece van filet de boeuf met een hollandaise saus met dragen (bearnaisesaus) vlees krachtig lekkere garnituren helemaal af. Een klassieker crêpe suzette. Je zit prachtig aan de nog bevroren vliet. Bediening correct en regelen direct een alternatief voor een gast die geen flensjes wilt. Mooie wijnen. We hebben onwijs genoten. En Marcel van Teylingen heeft een top team. Een aanrader om echt culinair verrast te worden. Ik heb zin in de zomer want dan zit je hier helemaal top. Bedankt Martijn van veen
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Mooie locatie, prima service/bediening, eten goede kwaliteit, goede gelegenheid voor feesten en partijen. Aan een ieder aan te raden
joostmuller .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Correcte ontvangst en bediening. Goede toelichting op de gerechten. Mooi uitzicht over de Vliet.
Aangename lichte ruimte (aanbouw). Stijlvol aardewerk en bestek. Prima 3-gangen menu. Voor flinke eters is de aanvulling met patat frites aan te bevelen.