De Knip

Kniplaan 22 2251 AK Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Knip

bus 45 en 46
  • : Parkeerplaats op eigen terrein

Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Knip

Monica R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
De hoofdgerechten voldeden niet aan de verwachtingen: de ossehaas en zeker de eend waren aan de rauwe kant.
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij De Knip. Mooie opmaak op de borden van eerlijke producten met een verrassende inzet. Tot ziens bij de volgende keer!
Joop M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
gezellige,ongedwongen sfeer!Voor herhaling vatbaar!
Loes P.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Erg stil op een dinsdagavond, hangt er van af of je dit wilt of dat je wat mensen om je heen wilt. Prettige bediening, mooi opgemaakte borden, prima eten
B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Duidelijke menukeuze, goede toelichting, prima kwaliteit eten op fijne plek met vriendelijke en efficiënte bediening. We hebben erg genoten en komen zeker nog eens terug.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
In het kort : een goed restaurant met een mooi terras aan het water, geen culinaire beleving, maar ruim voldoende/goed, zeker voor de prijs. Wij is per glas aan de dure kant.

De kaart van De Knip die ons werd aangeboden was beperkt : een vast 3- of 4 gangen menu en daarnaast een keuze menu van 3 gangen (Bib Gourmand) voor een redelijke prijs (37 euro). De a la carte kaart blijkt er achteraf wel te zijn zagen we op de website.

Bediening is OK, wel veel studenten met weinig ervaring, onder leiding van een meer ervaren gastheer. Door het gebrek aan ervaring van enkelen wordt er niet zo goed opgelet of de drankjes al op zijn en wordt bij de uitleg soms vergeten hoe de gerechten heten. Van de drankjes moet het restaurant het ons inziens juist hebben.

Gerechten zien er verzorgd en lekker uit, goed gegaard, mooie opmaak, wel weinig groente.

Vraag ook eens naar de Australische dessertwijn, erg lekker !
Noortje V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Het eten is fijn , heel goed, niet te grote porties , genoeg voor fijnproevers. Lieve bediening maar onervaren voor een klasse restaurant.
D.A.U. V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Perfect op alle fronten, uitstekende bediening, bijzonder lekker eten en heel mooi opgemaakte borden - een aanrader dus en voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Goede prijs- kwaliteit verhouding. Attente bediening. Of je nu met partner of groep komt, keuze uit diverse ruimtes.Zeker een aanrader en ik kom zeker terg. Ans
Vermenrec V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Dit was een erg lekkere maaltijd, goede open wijnen en een prettige bediening. De sfeer aan het water was leuk. Het leek wel of we op het achterdek van onze bootzaten. Voor herhaling vatbaar.
H. C.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Beetje onbeschoft, jammer! De lokatie is uitstekend, wij komen niet meer terug Een maal p;er week eten wij met de familie in een gelegenheid.
Bob E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
te grote bestek
Ad K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Prachtig terras gelegen aan de vliet, uitstekende en attente bediening en een prima keuken. We komen er meer. Zeker in de zomer
bunkeren .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Mooie plek om je geliefde eens mee naar toe te nemen! Is niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Maak na het eten ook een wandeling in de omgeving, er is veel te zien.
aleyd V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Vanmiddag geluncht lekker buiten met prachtig uitzicht, zelf een plekje zoeken in dit soort cafetaria, meer is het niet helaas!, viel ontzettend tegen, slechte bediening ik bestelde tournedos was wel aardig, maar €22, --, met enkel een kannetje yus en verder niets!, daarna een mini dessertje €12,-- eigenlijk niet van deze tijd!, dit restaurant, eigenlijk veredelde cafetaria!, goed voor koffie of thee, of een hapje en een drankje!, en dan weer lekker op je fiets springen en verder fietsen!, en niet om lekker te dineren helaas.............
Christine D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Erg mooi gegeten. Mooi gebalanceerd Bib Gourmand menu. Mooie smaken, mooi opgediend. De zeeduivel met risotto,kruidenoliesaus en oesterzwam was perfect. Eveneens de boeuf was prachtig met goed gecombineerde subtiele groente.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Zeer storend was dat het om 20:25 niet meer mogelijk was een kopje koffie te bestellen. De machine was al schoongemaakt. Om 20:30 stonden we buiten.
G.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Leuke originele kaart perfect gebakken gamba's gegeten , kom zeker nog een keer terug.

het terras mag wat opgeleukt worden met planten bloemen of een gekleurd kussentje op de stoelen en graag voor de hoofdgerechten een linnen servet indekken.
Gonnie V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Hebben nu een zeer beperkte kaart. De hele atmosfeer is veranderd t.o.v. vorig jaar. Het exclusieve is eraf.
Wij wilden buiten eten maar om dat te regelen was moeizaam, kregen het antwoordapparaat met het bericht dat ze gesloten waren, terwijl ze wel open waren maar gewoon de telefoon niet beantwoordden.
bassocontinuo .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Wij wilden hier vanmiddag wat drinken en eten op het overdekte terras. Mijn 85-jarige moeder zit on een rolstoel. Omdat terras alleen met trappertjes bereikbaar is gevraagd om een helling. “Die hebben we niet, u moet maar ergens anders gaan zitten...” Latte macchiato met siroop? “Zeg, we zijn niet zo’n hippe tent hoor”Suiker voor de koffie,prikkers of vorkjes voor bittergarnituur? Zelf halen. Prikkers werden op mijn hand gelegd. glas wijn 7 euro. Droevig, heel droevig