Over het restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Knip

aleyd V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Vanmiddag geluncht lekker buiten met prachtig uitzicht, zelf een plekje zoeken in dit soort cafetaria, meer is het niet helaas!, viel ontzettend tegen, slechte bediening ik bestelde tournedos was wel aardig, maar €22, --, met enkel een kannetje yus en verder niets!, daarna een mini dessertje €12,-- eigenlijk niet van deze tijd!, dit restaurant, eigenlijk veredelde cafetaria!, goed voor koffie of thee, of een hapje en een drankje!, en dan weer lekker op je fiets springen en verder fietsen!, en niet om lekker te dineren helaas.............
Christine D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Erg mooi gegeten. Mooi gebalanceerd Bib Gourmand menu. Mooie smaken, mooi opgediend. De zeeduivel met risotto,kruidenoliesaus en oesterzwam was perfect. Eveneens de boeuf was prachtig met goed gecombineerde subtiele groente.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Zeer storend was dat het om 20:25 niet meer mogelijk was een kopje koffie te bestellen. De machine was al schoongemaakt. Om 20:30 stonden we buiten.
G.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Leuke originele kaart perfect gebakken gamba's gegeten , kom zeker nog een keer terug.

het terras mag wat opgeleukt worden met planten bloemen of een gekleurd kussentje op de stoelen en graag voor de hoofdgerechten een linnen servet indekken.
Gonnie V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Hebben nu een zeer beperkte kaart. De hele atmosfeer is veranderd t.o.v. vorig jaar. Het exclusieve is eraf.
Wij wilden buiten eten maar om dat te regelen was moeizaam, kregen het antwoordapparaat met het bericht dat ze gesloten waren, terwijl ze wel open waren maar gewoon de telefoon niet beantwoordden.
bassocontinuo .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Wij wilden hier vanmiddag wat drinken en eten op het overdekte terras. Mijn 85-jarige moeder zit on een rolstoel. Omdat terras alleen met trappertjes bereikbaar is gevraagd om een helling. “Die hebben we niet, u moet maar ergens anders gaan zitten...” Latte macchiato met siroop? “Zeg, we zijn niet zo’n hippe tent hoor”Suiker voor de koffie,prikkers of vorkjes voor bittergarnituur? Zelf halen. Prikkers werden op mijn hand gelegd. glas wijn 7 euro. Droevig, heel droevig
Piet-Hein J.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
We werden goed geholpen door vriendelijke mensen, waaronder ook de positief ingesteld bedrijfsleider. De ambiance is prima en het was ook een mooie zomerse. We zaten direct aan het water, waar veel; vertier was met bootjes en aan de overkant fietsers. Wij kennen de locatie al jaren en komen er graag met enige regelmaat terug.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Ook als het druk is (veel terraswerk) mag je van dit restaurant verwachten dat het personeel alerter is, minder 'onverschillig' , meer professionaliteit toont in de benadering (laten wachten afraffelen van 'de kaart', zelf vragen of de rekening mag komen, om maar enkele voorbeelden te noemen.) Kortom een grote tegenvaller. Jammer, hier gaan we voorlopig niet meer naar toe.
Gerard .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Eigenlijk was alles prima, en de patron kwam ook nog even langs. Mooi weer, dat hielp natuurlijk aan de Vliet. Wijziging in het menu was geen probleem, uitstekende Meursault trouwens ook. Bib gourmand volkomen terecht!!
JvDoren .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Moet je feedback geven als alles gewoon naar zin is ? Menu werd ter plekken aangepast. Je zit lekker aan het water en bootjes komen langs varen en kunnen aanmeren.
V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Prima, vind de tafeltjes wat gewoontjes, dat kan worden worden verbeterd, maar heb maar een deel van het interieur gezien.
Verder hebben wij geen bijzonderheden. Succes met de zaak.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
jammer dat voorgerecht van menu was uitverkocht
M.J. S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
We hebben een heerlijke avond gehad op het terras aan het water. Af en toe gleed een bootje voorbij, en je hoort de vogels zingen. Professionele ontvangst en bediening, Franse keuken, elk gerechtje zoals je mag verwachten van een restaurant met Bieb Gourmand. Verse, mooie produkten, smaakvolle combinaties, mooie presentatie en vooral heel erg lekker. De lamsham met kreeft en mangosaus sprong er voor mij uit. Met royale portie kreeft.
Een aanrader.
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Er was maar 1 menu beschikbaar, prijzen werden niet genoemd voor zowel menu als drank. Geen menu of drankkaart aangeboden. Weinig tijd tussen aperitief en voorgerecht. Veel te duur betaald voor het menu. Aankleding tafel en bestek op het terras cafetaria niveau. Via de website wordt het mooier gebracht dan het in werkelijkheid was. Helaas niet aan te bevelen. Het 3 gangen menu was wel erg karig voor die prijs. Wel mooi gelegen aan het water.
Jacques en Liliane D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Te hoge verwachtingen website niet waar gemaakt. Bediening matig: wijnkaart werd niet gepresenteerd op onze vraag en prijzen werden niet meegedeeld ook niet van het vaste menu (onder mom van het is te druk). Later bleken andere mensen andere gerechten te kunnen krijgen. Voorgerecht werd heel snel uitgeserveerd terwijl we halverwege aperitief waren. Aankleding met o.a. buiten van tafel met o.a. Mes/vork/servet in papieren zakje was Bib Gourmand onwaardig.
armon .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Het eten is hier altijd goed. Een van de betere restaurants in de regio. Goed eten en goede service, voor een eerlijke prijs.
P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Conform afspraak in de serre. Leuk! Maar.... weinig sfeervol, geen bloemetje, geen tafelkleden. Deed een beetje kil aan. Tijdens wijnbestelling ober 2x weggeroepen. Na bestelling de mededeling "Daar hebben wij nog maar 1 fles van". Kregen een beetje de indruk, dat alles wat werd afgeraffeld. Gerechten overigens goed van smaak.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Ik heb hier niet gegeten, doch wilde 's middags op het zonnige terras met mooi uitzicht op de Vliet uitgebreid koffie & thee met iets erbij gebruiken. Dat was wel in orde, al is het vrij prijzig. Echter, de bediening op het terras vond ik onvriendelijk. Het leek wel of ik niet welkom was. Ik kreeg het verzoek om aan de andere kan te gaan zitten bij de andere gasten, omdat de ober in zijn eentje was. Dat was makkelijker voor hem. Daar voelde ik niet voor want dat gaf minder privacy. Later werd aangekondigd dat het terras om 17 uur ging sluiten omdat er bruiloftsgasten werden verwacht. Ongastvrij en norsig.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
De Knip ligt op een fantastische locatie aan de Vliet. Het was net te fris om buiten te kunnen eten, maar de serre bleek een prima alternatief. We kozen voor het BIB Gourmand menu (3 gangen). Omdat dit wellicht te mager was, hebben we een gang uit een ander menu toegevoegd, zodat we een 4 gangen menu hadden. Het eten was erg goed klaargemaakt en smaakte prima, alleen vonden we de porties aan de erg kleine kant. We hadden het gevoel 4 kleine voorgerechten te hebben gekregen. Als je bedenkt dat je toch flink in de buidel moet tasten, vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding uit balans.
Jammer als na afloop met name de jongere garde nog trek heeft.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Het is niet uit eten bij de Knip. Het is een culinair feestje. Top!!!