Over restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Knip

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ka V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wij kwamen hier met de AH kaart van de restaurantactie. Bij binnenkomst was er niemand die ons verwelkomde. We moesten geruime tijd wachten in de hal met onze jas over de arm. Uiteindelijk kwam er iemand die onze jas ophing en ons naar de serre bracht. Daar was het ijskoud. Dus maar een dikke sjaal omgehouden. Vriendelijke ober die ons een fles witte huiswijn bracht van 25 euro. Het begeleidende hapje vooraf bleef een tijdje uit, maar kwam uiteindelijk toch. Een courgettemousse met basilicumcreme. Lekker. We mochten kiezen uit steeds 2 gerechten voor het 3 gangenmenu. Prima dus. Vooraf huisgerookte zalm. Prachtig opgemaakt bord. Maar wat was het nog steeds koud. Ik had bijna een bevroren neus. De koudestraling was wel erg aanwezig. Niet comfortabel. Een ander stel vroeg om een tafel in een ander deel van het gebouw. Ook vanwege de kou. Brood met boter werd geserveerd. De bediening was in orde. Het hoofdgerecht, kalfsvlees, was ook heerlijk. Je moet geen flinke porties verwachten, maar de borden waren plaatjes. Het nagerecht werd vlot geserveerd. Mangomousse voor de een, kaasplankje voor de ander. Prima in orde. Het bleef koud en kil in die serre. Het diner was goed, maar voor de originele prijs van 38 euro veel te duur. Met de kaart van AH echter prima. De huiswijn vonden wij ook redelijk aan de prijs. Het was een pinot griglio. Al met al lekker gegeten, maar oncomfortabel wegens de koude. Bij het weggaan was er weer niemand die onze jas aanreikte en ons uitgeleide deed. Dat doet koel en ongeïnteresseerd aan. Jammer, want dit is een klein punt, dat makkelijk verbeterd kan worden.
Nikki B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten! De borden zagen er prachtig uit en zo smaakte het ook.
Heel mooi restaurant en vriendelijk personeel.
Elegant .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Al vaker bij de Knip gegeten dus verheugd op een avondje culinair genieten. Bij reservering gevraagd om een plekje in de Serre. Die was echter gereserveerd voor een groot gezelschap. Dat kan gebeuren. Het tafeltje wat we toen kregen was niet prettig we zaten in de hoek waar personeel constant langsliep en je uitkeek op de muur. Dus gelijk aangegeven dat we graag een ander rustiger en sfeervoller taferje zouden willen. Meneer gaf aan dat even te overleggen maar kwam vervolgens niet meer terug. Dus na een poosje een dame aangesproken en kregen we een gezelliger tafeltje in andere ruimte. Opmerkelijk was dat we zelf heen en weer moesten lopen om onze drankjes mee te nemen.
Het eten was zoals we gewend waren . Een culinair feestje. T voorgerecht met zalm een plaatje om te zien en een streling voor de tong. Als hoofdgerecht de kabeljauw en als nagerecht de flan van mango. De gamgen kwamen redelijk vlot achter elkaar en van alle gangen optimaal genoten.
Na afrekenen was er niemand om onze jas aan te reiken.
Kortom het eten was als vanouds...de service was wat teleurstellend.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vrijdagavond ter afsluiting van de festiviteiten rond 50e verjaardagen met z'n 6-en gedineerd. Wij hadden het feestmenu voor 135 jaar De Knip gekozen. Ze maken er ook een echt feestmaal van begeleid door lekkere wijntjes. Speciaal te noemen is de hertenbiefstuk met diverse garnituur, echt een super gerecht, zo mals eet je een biefstuk niet snel. De bediening is ook top, erg vriendelijk en behulpzaam. Met 1 woord: Topavond.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hadden een AH diner. Voor de AH prijs van 20,- was t uitstekend. Maar ik zou er zeker geen 40,- p.p. voor over hebben. Met name de groentengarnituur is microscopisch klein.
De lokatie is leuk en de bediening prima.
Wilhelminamartina .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Goede ontvangst. Lekker eten, mooi gepresenteerd. Het personeel was zeer vriendelijk. Ivm party helaas wel moeilijk parkeren. We gaan zeker nog eens terug naar dit restaurant.
An.tonio .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Grote klasse, kwaliteit en kwantiteit met een fijne bediening die heel plezierig was.
Volgend jaar weer de een Miechelin vermelding waard.
Scheidsrechter .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Na een hartelijke ontvangst en prima uitleg van het menu, bestelden we een extra tussengerecht en wijn arrangement. Gevolg was dat wij een gezellig en goed verzorgd diner beleefden.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Jammer dat er geitenkaas werd geserveerd terwijl dit bij reservering was aangegeven, vervolgens bij binnenkomst bevestigd en bij bestelling kaasplank nogmaals gezegd is door ons. Vervolgens bij koffie bestellen werd 1 decafé en 3 gewone koffie besteld en vervolgens kwamen er toch 4 gewone koffie op tafel. Dit vonden wij slordig en hebben wij ook persoonlijk gemeld bij het afrekenen.
F D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De locatie is prachtig en vanuit de serre kijk je uit op de vliet. Tevens is er voldoende parkeergelegenheid. De bediening is goed en vriendelijk. Als voorgerecht de flan van gamba's en deze was erg flauw en iets te koud. Als hoofdgerecht de kabeljauw met kreeftensaus. De kabeljauw was goed bereid alleen was de kreeftensaus flauw en waren de aardappels niet helemaal gaar. De porties zijn prima. Buiten het menu krijg je brood met smeersels. Leuk restaurant maar had er toch meer van verwacht en dan vooral vanwege de smaak/seasoning van het voorgerecht en de kreeftensaus. Het kaasplankje als nagerecht was heerlijk.
Marry H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Mijn zoon en ik hebben heerlijk gegeten.De diverse gerechten werden heel goed uitgelegd en het waren echte kunstwerkjes.Mijn enige kritiek is dat de temperatuur in die serre te laag was.
J.M. O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De gerechten waren heerlijk. De bediening is zeer vriendelijk. De sfeer is goed. De keuze was gevarieerd.
Een aanrader voor vrienden en bekenden. Ik kom zeker terug.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Ontvangst was zeer correct. Alle gerechten waren heerlijk en gezellig opgemaakt. De locatie was bijzonder en uitkijk op het water. De bediening was vriendelijk .
Drachten T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Het eten was lekker, echter meer een proeverij! Jammer dat de frites bij het hoofdgerecht niet inbegrepen zijn.
Koffie heerlijk, maar kaal. Jammer geen koekje, een misser.
Wimo53 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Prima kwaliteit voor een goede prijs en ambiance!
Mooie locatie aan het water van de Vliet.
We komen hier zeker nog eens terug.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Prima sfeervolle ambiance. Vriendelijke, correcte en vlotte bediening. Het dagmenu viel bij ons zeer in de smaak. Keuken echt heel goed, heerlijk gegeten.
Liesje1512 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
We hebben voor een lunch gekozen omdat het met de actie van AH erg moeilijk is om met meer dan 2 een diner te boeken.
De lunchtijd was heerlijk ontspannen en relaxed. In de serre heb je mooi uitzicht over de Vliet ook bij regenachtig weer ontspannen.
Pluspunt dat je een half hoofdgerecht kunt bestellen. Bij een maagverkleining is dat echt top.
Wij gingen als laatste weg, geen punt en we hebben een heerlijke warme lunch gehad.
Aad L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
We hebben het als erg fijn beleeft, en er is goed en deskundig personeel. Het is een mooie locatie aan de vliet. Het eten smaakt er erg goed.
Elegant .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie entourage. Het ahmenu was nog hetzelfde als paar maanden eerder dat was jammer , maar smaakte wederom heerlijk. Een aanrader. Elk gerecht ziet er uit als een feestje en smaakt ook zo. Een aanrader dit restaurant.
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met AH gegeten. Lekker, mooie locatie. Duurt te lang voordat eerste hapje geserveerd wordt, daarna prima. Bediening deels te jong. Wat stijf daardoor. Bij koffie/thee geen zoetigheid erbij, ook geen klein chocolaatje oid. Jammer, latte wel aan de prijs. Ruim opgezet, vrij oud publiek.