Over het restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Knip

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
jacstienen .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Prettige bediening hoge kwaliteit van het eten. Ligging van restaurant is uniek, langs de Vliet.Komen zeker terug. In de serre heb je een prachtig overzicht waardoor het bezoek nog feestelijker is.
Alyda .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Voortreffelijke lunch genoten bij De Knip. Gastvrije ontvangst, prima bediening en heerlijk gegeten. Top locatie. Aan te bevelen!
Wimwassenaar .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De wijn (6 Euro per glas) is gezien de kwaliteit van de wijn wat aan de dure kant.
Redelijke bediening. Beetje onpersoonlijk maar wel beleefd.
kees.smith .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Eten was prima keurig opgediend lekker van smaak.
De sfeer in de aanbouw is erg summier, jammer voor zo'n lokatie moet wat aan gebeuren kom wel terug voor het eten maar niet op deze plaats.
Tafel linnen goed verzorgt
Arlette V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Eten was heerlijk, alleen het hoofdgerecht vonden wij niet superbijzonder. We vonden de sfeer tegenvallen, zaten in een redelijk kleine ruimte met 4 tafels, waarvan er maar 2 bezet waren. Jammer, daardoor zullen we toch niet snel terugkeren denk ik. Prijs is dankzij de AH-aktie natuurlijk erg fijn!
Sonja01 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het was wederom een genot om hier te komen eten. Ieder gerecht is een verrassing van volle en lekkere smaken. Bij allergien komen ze met erg goede alternatieve voorstellen en de service is erg goed. Door de inrichting in een aantal kamers er serres krijg je een persoonlijk en kleinschalig gevoel. We komen hier snel terug.
J B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Helaas was het diner bij De Knip een volledige teleurstelling. Het eten was niet het niveau wat je van een Bib Gourmand menu mag verwachten. Het kalfsvlees was veel te gaar, niet mooi rosé van binnen en veel te zout. Ook zat er veel te veel tijd tussen de gangen waarbij de ruimte ook nog eens erg koud was. En waarom bedient de chefkok in een andere ruimte gasten persoonlijk met zeer veel aandacht en de rest van het restaurant niet? Wordt een inschatting gemaakt van wat iemand mogelijk te besteden heeft en de gastvrijheid daarop aangepast? De bedoening was ook niet heel adequaat en specifieke wensen waren eerder lastig dan dat gezocht werd naar een oplossing. Dus volledig verkleumd en gedesillusioneerd zijn wij naar huis gegaan. Wij raden dit restaurant niet meer bij anderen aan!
David D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Prettig toeven en proeven op een prachtige locatie. Ondanks wat kanttekeningen zijn we voldaan en ontspannen huiswaarts gekeerd, precies zoals het moet zijn na een avondje uit eten.

Sfeer: de Knip ligt verborgen aan het einde van een landweggetje, bij een bruggetje en een waterpartij. Het oude huis is verdeeld in meerdere kamers en een serre aan het water. Door die indeling heeft het restaurant een knusse, huiskamerachtige sfeer. De kamers zijn niet volgebouwd met tafels maar er is voldoende ruimte om wat privacy te hebben en geluid is prettig gedempt.
In het deel waar wij zaten waren bv. 5 tafels voor 2-3 personen. Een heel positief onderscheid ten opzichte van restaurants met grote luidruchtige zalen waar alleen de opbrengst per m2 van belang schijnt te zijn !
Het personeel is oplettend, prettig in de omgang en goed getraind. Tussenpozen bij het serveren waren precies goed, met uitzondering van het nagerecht waar we naar ons gevoel lang op moesten wachten.

Voedsel: de gerechten waren in Franse stijl prachtig opgemaakt en smakelijk, overigens zonder revelaties op smaakgebied. Kleine porties in Franse stijl die ons niet te vol maar precies prettig voldaan huiswaarts deden keren. Voor mij was het hoofdgerecht gebakken Kabeljauw en voor mijn vrouw Kalfsvlees, met als voorgerecht zalm en als nagerecht een kaasplankje resp de Mango rondello met karamel, hangop en roomijs. Qua smaakbeleving een paar kanttekeningen. De groenten bij de gerechten waren perfect op smaak, nog voldoende stevig en vers smakend maar niet hard. Kortom goede timing bij de bereiding. Hetzelfde bij de hoofdgerechten, zonder dat die ons verder verrasten in positieve of negatieve zin. Bij het zouten van de Kabeljauw was er een klein foutje gemaakt, de ene kant van de vis was vrijwel zoutloos terwijl de andere kant bremzout was.
De kazen resp. de Mango Rondello in het nagerecht waren weer keurig opgemaakt, maar als smaakbelevenis hadden we daar meer – of anders – verwacht.

Prijs: de prijs was ongeveer zoals je mag verwachten vanwege de locatie, de ruime opzet en de kwaliteit van service en personeel. De wijnen per fles leken ons hoog geprijsd voor de soort wijnen.

De Bib Gourmand van Michelin prijst De Knip aan als ‘een restaurant dat een menu brengt van maximaal 37.- met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding’. De AH-actie waar wij gebruik van maakten ging uit van het 2e gerecht gratis en de keus was beperkt tot een 3-gangenmenu dat speciaal voor de gelegenheid was opgesteld, met telkens 2 keuzes qua voor-, hoofd- en nagerecht. Dan valt op dat het AH-menu geprijsd was niet op € 37 (of minder) maar € 38,- (vóór korting), wat overigens keurig op de website is vermeld, en ook dat De Knip zelf een actie heeft met een 5-gangen menu voor slechts € 30,- in januari en februari. Daar zullen we zeker voor terugkomen !
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Fantastisch gegeten met een AH- bon. Het driegangenmenu hebben we uitgebreid met een extra tussengang van vis en daarnaast nog frites met truffelsaus bij het hoofdgerecht. Alle gerechten zagen er creatief uit en waren bijzonder smaakvol. Vooraf werd een amuze geserveerd en een schaatltje brood, dat steeds werd aangevuld. Voor wat betreft de wijn kozen we voor een fles rode huiswijn, de Merlot Mazal. Deze was goed van smaak. Over een karaf water, al of niet met ijs, wordt niet moeilijk gedaan. De locatie en het interieur zijn prima. De bediening is uitermate vriendelijk.
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Opmerkelijk, maar bij De Knip was precies alles zo als we dat graag zien. Hier geen overdrijving, geen uitbundigheid. Portionering en tempo, gewoon alles dik in orde.
htvhaasteren .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij waren hier al meerdere keren geweest en het was wederom in orde. Lekker gegeten en koffie na gedronken
Dit keer hadden we kalfsfilet en zalm/soep en kaasplankje/ijs etc toe
Ka V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wij kwamen hier met de AH kaart van de restaurantactie. Bij binnenkomst was er niemand die ons verwelkomde. We moesten geruime tijd wachten in de hal met onze jas over de arm. Uiteindelijk kwam er iemand die onze jas ophing en ons naar de serre bracht. Daar was het ijskoud. Dus maar een dikke sjaal omgehouden. Vriendelijke ober die ons een fles witte huiswijn bracht van 25 euro. Het begeleidende hapje vooraf bleef een tijdje uit, maar kwam uiteindelijk toch. Een courgettemousse met basilicumcreme. Lekker. We mochten kiezen uit steeds 2 gerechten voor het 3 gangenmenu. Prima dus. Vooraf huisgerookte zalm. Prachtig opgemaakt bord. Maar wat was het nog steeds koud. Ik had bijna een bevroren neus. De koudestraling was wel erg aanwezig. Niet comfortabel. Een ander stel vroeg om een tafel in een ander deel van het gebouw. Ook vanwege de kou. Brood met boter werd geserveerd. De bediening was in orde. Het hoofdgerecht, kalfsvlees, was ook heerlijk. Je moet geen flinke porties verwachten, maar de borden waren plaatjes. Het nagerecht werd vlot geserveerd. Mangomousse voor de een, kaasplankje voor de ander. Prima in orde. Het bleef koud en kil in die serre. Het diner was goed, maar voor de originele prijs van 38 euro veel te duur. Met de kaart van AH echter prima. De huiswijn vonden wij ook redelijk aan de prijs. Het was een pinot griglio. Al met al lekker gegeten, maar oncomfortabel wegens de koude. Bij het weggaan was er weer niemand die onze jas aanreikte en ons uitgeleide deed. Dat doet koel en ongeïnteresseerd aan. Jammer, want dit is een klein punt, dat makkelijk verbeterd kan worden.
Nikki B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten! De borden zagen er prachtig uit en zo smaakte het ook.
Heel mooi restaurant en vriendelijk personeel.
elegant .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Al vaker bij de Knip gegeten dus verheugd op een avondje culinair genieten. Bij reservering gevraagd om een plekje in de Serre. Die was echter gereserveerd voor een groot gezelschap. Dat kan gebeuren. Het tafeltje wat we toen kregen was niet prettig we zaten in de hoek waar personeel constant langsliep en je uitkeek op de muur. Dus gelijk aangegeven dat we graag een ander rustiger en sfeervoller taferje zouden willen. Meneer gaf aan dat even te overleggen maar kwam vervolgens niet meer terug. Dus na een poosje een dame aangesproken en kregen we een gezelliger tafeltje in andere ruimte. Opmerkelijk was dat we zelf heen en weer moesten lopen om onze drankjes mee te nemen.
Het eten was zoals we gewend waren . Een culinair feestje. T voorgerecht met zalm een plaatje om te zien en een streling voor de tong. Als hoofdgerecht de kabeljauw en als nagerecht de flan van mango. De gamgen kwamen redelijk vlot achter elkaar en van alle gangen optimaal genoten.
Na afrekenen was er niemand om onze jas aan te reiken.
Kortom het eten was als vanouds...de service was wat teleurstellend.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vrijdagavond ter afsluiting van de festiviteiten rond 50e verjaardagen met z'n 6-en gedineerd. Wij hadden het feestmenu voor 135 jaar De Knip gekozen. Ze maken er ook een echt feestmaal van begeleid door lekkere wijntjes. Speciaal te noemen is de hertenbiefstuk met diverse garnituur, echt een super gerecht, zo mals eet je een biefstuk niet snel. De bediening is ook top, erg vriendelijk en behulpzaam. Met 1 woord: Topavond.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hadden een AH diner. Voor de AH prijs van 20,- was t uitstekend. Maar ik zou er zeker geen 40,- p.p. voor over hebben. Met name de groentengarnituur is microscopisch klein.
De lokatie is leuk en de bediening prima.
wilhelminamartina .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Goede ontvangst. Lekker eten, mooi gepresenteerd. Het personeel was zeer vriendelijk. Ivm party helaas wel moeilijk parkeren. We gaan zeker nog eens terug naar dit restaurant.
an.tonio .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Grote klasse, kwaliteit en kwantiteit met een fijne bediening die heel plezierig was.
Volgend jaar weer de een Miechelin vermelding waard.
Scheidsrechter .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Na een hartelijke ontvangst en prima uitleg van het menu, bestelden we een extra tussengerecht en wijn arrangement. Gevolg was dat wij een gezellig en goed verzorgd diner beleefden.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Jammer dat er geitenkaas werd geserveerd terwijl dit bij reservering was aangegeven, vervolgens bij binnenkomst bevestigd en bij bestelling kaasplank nogmaals gezegd is door ons. Vervolgens bij koffie bestellen werd 1 decafé en 3 gewone koffie besteld en vervolgens kwamen er toch 4 gewone koffie op tafel. Dit vonden wij slordig en hebben wij ook persoonlijk gemeld bij het afrekenen.