Over het restaurant De Knip

Culinaire verwennerij in Voorschoten

Het monumentale pand, de wilg waarvan de takken boven het voorbij stromende water van de Vliet hangen; van een afstand lijkt dit restaurant met een Bib Gourmand net een schilderij. Wat zich binnen deze witte muren afspeelt is echter pas echt uit de kunst. Oogstrelende creaties zien hier het levenslicht en belanden met uiterste culinaire precisie op je bord. Zijn je smaakpapillen getriggerd en kun je nauwelijks wachten tot de avond valt? De Knip beschikt ook over een uitmuntende lunchkaart die meer dan het proberen waard is!

Glas champagne

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Knip

V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Prima, vind de tafeltjes wat gewoontjes, dat kan worden worden verbeterd, maar heb maar een deel van het interieur gezien.
Verder hebben wij geen bijzonderheden. Succes met de zaak.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
jammer dat voorgerecht van menu was uitverkocht
M.J. S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
We hebben een heerlijke avond gehad op het terras aan het water. Af en toe gleed een bootje voorbij, en je hoort de vogels zingen. Professionele ontvangst en bediening, Franse keuken, elk gerechtje zoals je mag verwachten van een restaurant met Bieb Gourmand. Verse, mooie produkten, smaakvolle combinaties, mooie presentatie en vooral heel erg lekker. De lamsham met kreeft en mangosaus sprong er voor mij uit. Met royale portie kreeft.
Een aanrader.
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Er was maar 1 menu beschikbaar, prijzen werden niet genoemd voor zowel menu als drank. Geen menu of drankkaart aangeboden. Weinig tijd tussen aperitief en voorgerecht. Veel te duur betaald voor het menu. Aankleding tafel en bestek op het terras cafetaria niveau. Via de website wordt het mooier gebracht dan het in werkelijkheid was. Helaas niet aan te bevelen. Het 3 gangen menu was wel erg karig voor die prijs. Wel mooi gelegen aan het water.
Jacques en Liliane D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Te hoge verwachtingen website niet waar gemaakt. Bediening matig: wijnkaart werd niet gepresenteerd op onze vraag en prijzen werden niet meegedeeld ook niet van het vaste menu (onder mom van het is te druk). Later bleken andere mensen andere gerechten te kunnen krijgen. Voorgerecht werd heel snel uitgeserveerd terwijl we halverwege aperitief waren. Aankleding met o.a. buiten van tafel met o.a. Mes/vork/servet in papieren zakje was Bib Gourmand onwaardig.
armon .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Het eten is hier altijd goed. Een van de betere restaurants in de regio. Goed eten en goede service, voor een eerlijke prijs.
P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Conform afspraak in de serre. Leuk! Maar.... weinig sfeervol, geen bloemetje, geen tafelkleden. Deed een beetje kil aan. Tijdens wijnbestelling ober 2x weggeroepen. Na bestelling de mededeling "Daar hebben wij nog maar 1 fles van". Kregen een beetje de indruk, dat alles wat werd afgeraffeld. Gerechten overigens goed van smaak.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Ik heb hier niet gegeten, doch wilde 's middags op het zonnige terras met mooi uitzicht op de Vliet uitgebreid koffie & thee met iets erbij gebruiken. Dat was wel in orde, al is het vrij prijzig. Echter, de bediening op het terras vond ik onvriendelijk. Het leek wel of ik niet welkom was. Ik kreeg het verzoek om aan de andere kan te gaan zitten bij de andere gasten, omdat de ober in zijn eentje was. Dat was makkelijker voor hem. Daar voelde ik niet voor want dat gaf minder privacy. Later werd aangekondigd dat het terras om 17 uur ging sluiten omdat er bruiloftsgasten werden verwacht. Ongastvrij en norsig.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
De Knip ligt op een fantastische locatie aan de Vliet. Het was net te fris om buiten te kunnen eten, maar de serre bleek een prima alternatief. We kozen voor het BIB Gourmand menu (3 gangen). Omdat dit wellicht te mager was, hebben we een gang uit een ander menu toegevoegd, zodat we een 4 gangen menu hadden. Het eten was erg goed klaargemaakt en smaakte prima, alleen vonden we de porties aan de erg kleine kant. We hadden het gevoel 4 kleine voorgerechten te hebben gekregen. Als je bedenkt dat je toch flink in de buidel moet tasten, vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding uit balans.
Jammer als na afloop met name de jongere garde nog trek heeft.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Het is niet uit eten bij de Knip. Het is een culinair feestje. Top!!!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Bij De Knip eet je heerlijk met een ouderwetse gastvrijheid. Eigenaar/Chef Marcel is een oude rot in het vak en dat proef je. Streekproducten en eerlijke ingrediënten maken dat je hier terug komt.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Gister met z'n vieren genoten van het 5-gangen menu. Het eten ziet er uit als een kunstwerkje en smaakte heerlijk! Zeker aan te bevelen.
Albert A.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Niets te klagen!
D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Mooi, gezellig en toplocatie!
Bij de Knip weten ze je te verrassen met heerlijke gerechten. Iedere gang is weer een nieuwe smaaksensatie!
Deb V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
De vegetarische dis viel wat tegen, bij de hapjes die al op tafel stonden zat vlees bij, kan natuurlijk niet.
Kregen we popkorn voor terug......beetje armoedig.
Glaasje cava a 9,00 pp werd ik niet vrolijk van. Verder was de wijn erg lekker maar veel te duur.
Smaak combinatie van de vegadis was erg lekker daarvoor complimenten, maar al met al veel te duur voor wat het was. We moesten 130 euro aftikken.
Katrien V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
We hebben lekker gegeten in een ontspannen sfeer. Met alle tafeltjes bezet was het geluidniveau wel aanzienlijk. mnmmmmmmmm
Magali G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Minpuntjes:- een tafelkleedje op tafel is sfeervol, uitnodigend en gezelliger (zie online foto) dan niets op de tafel.
- de wind was tot binnen in "de veranda" voelbaar, best koud, blij dat we onze cape bij hadden.
- we vermoeden dat het personeel, onze aanwezigheid op een bepaald moment uit het oog zijn
verloren. Na 40' te hebben gewacht zijn we zelf iemand gaan zoeken om de rekening te vragen.
Pluspunten:- lekker eten
-vlotte, vriendelijke bediening
-mooi kader
Ron E.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Erg lekker; zeer vriendelijke bediening!
Kom zeker terug!
willem S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heel plezierig! Lekker gegeten.
mary D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
We waren veel te vroeg maar dat was geen enkel probleem, de ontvangst was hartelijk.. We kregen duidelijke uitleg en suggesties bij de menukaart. Lekker eten, prima sfeer. Alleen was de temperatuur aan de kille kant, er werd geprobeerd daar wat aan te doen, maar dat werkte niet echt.