De knijp

Doctor C. Voogdplein 90 4141 CN Leerdam Nederland Kaart

Over het restaurant De knijp

Lekker eten serveren voor niet teveel geld, dat is waar we goed in zijn! In navolging van onze vestiging in Gorinchem, waar Eetcafé de Knijp al sinds 1981 op volle toeren draait, doen we ook in Leerdam ons best om iedereen een gezellig en Bourgondisch avondje uit te bezorgen. Dat komt vooral door onze malse Zuid-Amerikaanse biefstukken, maar ook de rest van onze gerechten is heerlijk én heel netjes geprijsd.

Bij lekker eten horen lekkere dranken en ook daaraan hebben we veel zorg besteed. Onze wijnkaart is bescheiden van omvang maar er staan heerlijke wijnen op die we allemaal per glas schenken. Na het eten blinken we uit in het maken van de lekkerste Gin&Tonic’s en ook voor de liefhebbers van speciaalbier hebben we een ruime keus in de koeling of op tap.

Ons restaurant is gevestigd in een karakteristiek en markant pand aan de rand van het centrum, in 1930 ontworpen door één van Nederlands meest invloedrijke architecten, Hendrik Berlage. Destijds is het pand gebouwd als hotel en grand-café, welke functie het tot eind 2015 heeft gehad. Het hotel op de eerste en tweede etage heeft plaatsgemaakt voor kleinschalige kantoren en enkele appartementen, maar op de begane grond hebben we vanaf januari 2016 enkele maanden hard gebouwd aan een modern en professioneel horecabedrijf. Vanaf de eerste dag is Eetcafé de Knijp erg goed ontvangen door veel gasten uit Leerdam en omgeving. We hebben binnen 54 zitplaatsen en een grote uitnodigende bar. Buiten op het terras staan zo’n 50 stoelen en door de grote luifel met heaters zit je tot ver in het najaar lekker buiten te dineren.

We zijn van dinsdag tot en met zondag vanaf 16.00 uur geopend. Op zondag, dinsdag en woensdag serveren we onze hardlopers (malse biefstuk en pittige varkenshaassaté) als aanbieding voor maar €14.50. Gezelschappen tot tien personen kunnen bij ons à la carte dineren, voor grotere groepen hebben we in verband met de capaciteit van de keuken een aangepast groepsmenu.

Uiteraard staan we volledig achter al onze producten maar waar we extra trots op zijn, zijn onze verse huisgemaakte frieten. Geen kunstmatige toevoegingen of diepvries; onze patat smaakt naar echte aardappels. Overigens bereiden we vrijwel alles volledig vers in eigen keuken en dat proef je!

Meer informatie over restaurant De knijp

Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Zondag 16:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant De knijp

Wanda En Jan-Willem L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken. Goede service in een prettige sfeer, enig puntje van aandacht is niet te snel uitserveren tussen de gangen hoewel dit iets persoonlijks is. Uit eten moet een beleving zijn en niet een wedstrijdje snel eten daarvoor ga ik naar de Mac Donalds ????
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Vriendelijk en gezellig personeel die weten waar ze mee bezig zijn en ook weten wat er op tafel wordt gezet.
De gerechten waren heerlijk, de ossehaas is een aanrader, heerlijk van smaak en super zacht. Top kwaliteit !!!
Letitia B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Heerlijk gegeten met zicht op de keuken. Vooral het grand dessert was vurrukkulluk! Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Heerlijk avondje uit eten geweest in de knijp.
Meta R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Lekker eten. Heel vriendelijke bediening. Eetcafé sfeer
silvia R.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
We hebben met vrienden een mooie avond gehad: Top gegeten, vriendelijke bediening, heerlijk tempo, mooie avond bedankt! Dus bij twijfel doen!!
jannie43 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Lekker gegeten, vriendelijke bediening. Waren hier niet voor het eerst maar het blijft voor herhaling vatbaar! Op Zon. dins. en woensdag ook nog een leuke actie. Zeker aan te bevelen.
Chris U.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Goed en gezellig
Leen P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Het eten was erg goed voor een eetcafe, restaurantwaardig, verschillende gerechten waren allemaal lekker. Ze hadden kunnen zien dat we er waren voor een verjaardag of iets anders feestelijks, maar hier speelden ze niet op in. Wat erg jammer is, net iets persoonlijks toevoegen!
IlseSchalkwijk .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Wederom heerlijk gegeten! Er was net een nieuwe kaart, leuk. Vooraf de Beef Tataki, heerlijke smaken. Als hoofdgerecht de gepekelde en gerookte zalm, wat een heerlijk stukje vis. Na nog de cheesecake en creme brulee, dit was eigenlijk iets te groot gedacht, smaakte goed maar was voor mij eigenlijk net iets te veel. Ik blijf hier regelmatig terug komen.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Weer lekker gegeten met vlotte en vriendelijke bediening. Kipsaté was heerlijk mals en de saus gelukkig niet te overheersend, maar wel heerlijk van smaak.
L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Je moet ten alle tijde je rekening nazien. Alhoewel de zo-di-wo actie nog steeds actief is wordt de biefstuk gewoon met de normale prijs en niet de actieprijs afgerekend. Dat is al gauw een 10 euro verdiend.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
We zijn hier vaker naar tevredenheid geweest, maar deze avond hebben we echt verrassend lekker gegeten! Mooie presentatie van de gerechten, veel verse groenten en heerlijke frietjes voor een prima prijs!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Een 1 woord " overheerlijk"
Als Leerdammers lopen wij dagelijks voorbij de Knijp. Altijd volle bak.
Uiteindelijk toch ook maar eens gereserveerd (echt doen want werden 3 stellen weggestuurd omdat alles vol was)

Nou, kunnen zeggen dat alles zeer zeer goed bevallen was.
En relatief niet eens duur.
We gaan 100% zeker nog keertje terug.

Dus als je lekker een hapje wilt eten....
Bij De Knijp moet je zijn!!!

Groetjes Jolanda en Will
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Ook deze keer voor de frietjes en het het grand dessert naar de Knijp gegaan. En het was weer heerlijk. Het grand dessert is eigenlijk per 2 personen te bestellen maar de kok was zo lief het voor ons drietjes te maken. Top!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Gezellig gegeten, maar niet bijzonder lekker en de frietjes kwamen pas toen ons bord leeg was. Jammer.
Wel een leuke en gezellige sfeer.
Marry B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Ons etentje was teleurstellend omdat, vanwege de vakantieperiode, slechts keuze was uit 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Als we dit van te voren geweten hadden, dan waren we niet naar De Knijp gegaan maar naar een andere eetgelegenheid.
Rolf N.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Leuke ontvangst en lekker gegeten, de bediening was super snel
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Zit comfort kan beter (stoelenn
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
De chateaubriand was heerlijk en is aan te bevelen. Vriendelijke bediening ook ????