De knijp

Doctor C. Voogdplein 90 4141 CN Leerdam Nederland Kaart

Over het restaurant De knijp

Lekker eten serveren voor niet teveel geld, dat is waar we goed in zijn! In navolging van onze vestiging in Gorinchem, waar Eetcafé de Knijp al sinds 1981 op volle toeren draait, doen we ook in Leerdam ons best om iedereen een gezellig en Bourgondisch avondje uit te bezorgen. Dat komt vooral door onze malse Zuid-Amerikaanse biefstukken, maar ook de rest van onze gerechten is heerlijk én heel netjes geprijsd.

Bij lekker eten horen lekkere dranken en ook daaraan hebben we veel zorg besteed. Onze wijnkaart is bescheiden van omvang maar er staan heerlijke wijnen op die we allemaal per glas schenken. Na het eten blinken we uit in het maken van de lekkerste Gin&Tonic’s en ook voor de liefhebbers van speciaalbier hebben we een ruime keus in de koeling of op tap.

Ons restaurant is gevestigd in een karakteristiek en markant pand aan de rand van het centrum, in 1930 ontworpen door één van Nederlands meest invloedrijke architecten, Hendrik Berlage. Destijds is het pand gebouwd als hotel en grand-café, welke functie het tot eind 2015 heeft gehad. Het hotel op de eerste en tweede etage heeft plaatsgemaakt voor kleinschalige kantoren en enkele appartementen, maar op de begane grond hebben we vanaf januari 2016 enkele maanden hard gebouwd aan een modern en professioneel horecabedrijf. Vanaf de eerste dag is Eetcafé de Knijp erg goed ontvangen door veel gasten uit Leerdam en omgeving. We hebben binnen 54 zitplaatsen en een grote uitnodigende bar. Buiten op het terras staan zo’n 50 stoelen en door de grote luifel met heaters zit je tot ver in het najaar lekker buiten te dineren.

We zijn van dinsdag tot en met zondag vanaf 16.00 uur geopend. Op zondag, dinsdag en woensdag serveren we onze hardlopers (malse biefstuk en pittige varkenshaassaté) als aanbieding voor maar €14.50. Gezelschappen tot tien personen kunnen bij ons à la carte dineren, voor grotere groepen hebben we in verband met de capaciteit van de keuken een aangepast groepsmenu.

Uiteraard staan we volledig achter al onze producten maar waar we extra trots op zijn, zijn onze verse huisgemaakte frieten. Geen kunstmatige toevoegingen of diepvries; onze patat smaakt naar echte aardappels. Overigens bereiden we vrijwel alles volledig vers in eigen keuken en dat proef je!

Meer informatie over restaurant De knijp

Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Zondag 16:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant De knijp

Anja B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Weer lekker gegeten met vlotte en vriendelijke bediening. Kipsaté was heerlijk mals en de saus gelukkig niet te overheersend, maar wel heerlijk van smaak.
L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Je moet ten alle tijde je rekening nazien. Alhoewel de zo-di-wo actie nog steeds actief is wordt de biefstuk gewoon met de normale prijs en niet de actieprijs afgerekend. Dat is al gauw een 10 euro verdiend.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
We zijn hier vaker naar tevredenheid geweest, maar deze avond hebben we echt verrassend lekker gegeten! Mooie presentatie van de gerechten, veel verse groenten en heerlijke frietjes voor een prima prijs!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Een 1 woord " overheerlijk"
Als Leerdammers lopen wij dagelijks voorbij de Knijp. Altijd volle bak.
Uiteindelijk toch ook maar eens gereserveerd (echt doen want werden 3 stellen weggestuurd omdat alles vol was)

Nou, kunnen zeggen dat alles zeer zeer goed bevallen was.
En relatief niet eens duur.
We gaan 100% zeker nog keertje terug.

Dus als je lekker een hapje wilt eten....
Bij De Knijp moet je zijn!!!

Groetjes Jolanda en Will
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Ook deze keer voor de frietjes en het het grand dessert naar de Knijp gegaan. En het was weer heerlijk. Het grand dessert is eigenlijk per 2 personen te bestellen maar de kok was zo lief het voor ons drietjes te maken. Top!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Gezellig gegeten, maar niet bijzonder lekker en de frietjes kwamen pas toen ons bord leeg was. Jammer.
Wel een leuke en gezellige sfeer.
Marry B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Ons etentje was teleurstellend omdat, vanwege de vakantieperiode, slechts keuze was uit 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Als we dit van te voren geweten hadden, dan waren we niet naar De Knijp gegaan maar naar een andere eetgelegenheid.
Rolf N.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Leuke ontvangst en lekker gegeten, de bediening was super snel
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Zit comfort kan beter (stoelenn
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
De chateaubriand was heerlijk en is aan te bevelen. Vriendelijke bediening ook ????
Koen D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Gezellig en ongedwongen goed uit eten
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel
Hein .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
No nonsense keuken met een wisselende kaart. Leuke bieren/goede wijn
lekker Gin Tonic na de uitstekende koffie

uitermate tevreden en goede app om te reserveren
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Goede ambiance alleen jammer dat er voor ons, achter ons en naast ons gerookt werd op het terras tijdens onze maaltijd.
Elco P.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Goed terras, vriendelijke en persoonlijke bediening. Beperkte kaart maar wel goed.
Lian V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Eten was lekker, alleen een uur wachten op je hoofdgerecht na je voorgerecht is veel te lang.

Ook in de middag voor ons bezoek nog gebeld met de vraag of onze reservering ook buiten kan het antwoord krijgen dat ze buiten geen tafels reserveren.
En vervolgens aankomen en zien dat alle tafels buiten gereserveerd zijn.....
Wilko S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer, prima bediening die zich niet opdringt. Gezellige avond gehad op het terras met heerlijk eten en drinken. Aanrader!
L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Een prima sfeer en prima eten. Vriendelijk personeel. Het rumoerige geluidsniveau kwam doordat we op het terras zaten en er regelmatig "idioten" op motor of met auto voorbij kwamen scheuren.
Verder alles oke.
Ellis L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Wij komen hier graag eten.
Nemen altijd de zo,di,wo aanbieding.
Heerlijke biefstuk of sate.
Personeel erg vriendelijk,perfect klaar gemaakt.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018