De knijp

Doctor C. Voogdplein 90 4141 CN Leerdam Nederland Kaart

Over het restaurant De knijp

Lekker eten serveren voor niet teveel geld, dat is waar we goed in zijn! In navolging van onze vestiging in Gorinchem, waar Eetcafé de Knijp al sinds 1981 op volle toeren draait, doen we ook in Leerdam ons best om iedereen een gezellig en Bourgondisch avondje uit te bezorgen. Dat komt vooral door onze malse Zuid-Amerikaanse biefstukken, maar ook de rest van onze gerechten is heerlijk én heel netjes geprijsd.

Bij lekker eten horen lekkere dranken en ook daaraan hebben we veel zorg besteed. Onze wijnkaart is bescheiden van omvang maar er staan heerlijke wijnen op die we allemaal per glas schenken. Na het eten blinken we uit in het maken van de lekkerste Gin&Tonic’s en ook voor de liefhebbers van speciaalbier hebben we een ruime keus in de koeling of op tap.

Ons restaurant is gevestigd in een karakteristiek en markant pand aan de rand van het centrum, in 1930 ontworpen door één van Nederlands meest invloedrijke architecten, Hendrik Berlage. Destijds is het pand gebouwd als hotel en grand-café, welke functie het tot eind 2015 heeft gehad. Het hotel op de eerste en tweede etage heeft plaatsgemaakt voor kleinschalige kantoren en enkele appartementen, maar op de begane grond hebben we vanaf januari 2016 enkele maanden hard gebouwd aan een modern en professioneel horecabedrijf. Vanaf de eerste dag is Eetcafé de Knijp erg goed ontvangen door veel gasten uit Leerdam en omgeving. We hebben binnen 54 zitplaatsen en een grote uitnodigende bar. Buiten op het terras staan zo’n 50 stoelen en door de grote luifel met heaters zit je tot ver in het najaar lekker buiten te dineren.

We zijn van dinsdag tot en met zondag vanaf 16.00 uur geopend. Op zondag, dinsdag en woensdag serveren we onze hardlopers (malse biefstuk en pittige varkenshaassaté) als aanbieding voor maar €14.50. Gezelschappen tot tien personen kunnen bij ons à la carte dineren, voor grotere groepen hebben we in verband met de capaciteit van de keuken een aangepast groepsmenu.

Uiteraard staan we volledig achter al onze producten maar waar we extra trots op zijn, zijn onze verse huisgemaakte frieten. Geen kunstmatige toevoegingen of diepvries; onze patat smaakt naar echte aardappels. Overigens bereiden we vrijwel alles volledig vers in eigen keuken en dat proef je!

Meer informatie over restaurant De knijp

Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Zondag 16:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant De knijp

• Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Volmaakte ossenhaas, prima garnituur en verrukkelijk nagerecht. Goede friet, niet vet.
Ontvangst was warm, bediening correct en niet opdringerig.
Inrichting van het restaurant sfeervol, tafels ver genoeg uit elkaar om een vertrouwelijk gesprek te voeren zonder dat andere gasten je konden volgen.
Geslaagde avond.
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening.!
Betsy V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Lekker gegeten voor een redelijke prijs
Lex H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Een goed gerecht voor een eerlijke prijs en een hele fijne bediening
Leon H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
In een gemoedelijke en gezellige sfeer gegeten bij de Knijp in Leerdam.
Prima voorbereidt en op een vriendelijke en oprechte wijze geserveerd.Compliment.
Ellis L.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Heerlijk gegeten maar moest wel apart salade bestellen wat voorheen niet zo was.
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Met vrienden gaan eten, waarbij er 1 persoon een stuk later kwam. Dit geen probleem. Meegedacht door de serveerster om alvast een broodje met z'n allen te delen voordat we het voorgerecht gingen bestellen. Regelmatig de serveerster aan de tafel gehad om de vinger aan de pols te houden. Porties zijn niet te groot, waardoor je alles op kan. Prima eettentje, gemoedelijke sfeer en de muziek staat als achtergrondmuziek, waardoor praten prima kan zonder te moeten schreeuwen.
Bz .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Met mijn zus uitgebreid bijkletsen en lekker eten, dat is uitstekend gelukt :-)
Het eten was heerlijk en werd mooi opgediend. Vis, vlees en groenten waren perfect vers. Er was genoeg variatie op de kaart om uit te kiezen. Alles werd mooi geserveerd en we proefden heerlijke, verrassende combinaties. Door het goede wijnadvies werd de maaltijd extra speciaal.
Het personeel is heel prettig: vriendelijk zonder té aanwezig te zijn, en alles netjes 'volgens het boekje'. Ze hebben kennis van het eten en drinken wat ze serveren, en hadden aandacht voor onze wensen.
Hier kan ik met iedereen aankomen, het is altijd goed. Volgende keer weer!
Marlous K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Gezellige gelegenheid met hele aardige bediening. Heerlijk gegeten en de huiswijnen zijn goed. Je mag ze zelfs van te voren proeven!
Bep K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Leuk opgediend en lekker gegeten. Goed eetcafé. Het was die avond erg koud buiten, maar in de knijp was het aangenaam warm.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Ik had de biefstuk besteld, echter klein plat en super dun stukje "
vlees " werd er geserveerd. Dit was echt teleurstellend.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Speciaal menu wat niet op de kaart stond genomen. Kabeljauw met sausje op een bedje van zuurkool. Kabeljauw smaakte erg lekker alleen heb ik de zuurkool (ik denk door de saus die erbij zat) niet echt geproefd. Diverse soorten gekookte groenten erbij.
Corina V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Lekker gegeten, fijne bediening
IlseSchalkwijk .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Onze eerste keer in Leerdam, al vaker in Gorinchem geweest. Wat een gezellige vestiging is dit, ruim opgezet maar wel de knusheid van de Knijp-formule. We hebben alle vier heerlijk gegeten! Zeker een aanrader om nog eens te gaan eten.
S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Heerlijk eten en zeer kundig en vriendelijk personeel. Een aanrader! Wij gaan er zeker nog een keer terug. Makkelijk te reserveren op internet en speciale wensen kun je hier ook opgeven.
Tessa W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Aanrader! Grote ruimte die toch knus aanvoelt, bijzonder vriendelijk personeel. Ik kwam later dan m'n vrienden: zij hadden al eerder besteld. Dank zij de inspanningen van het personeel kreeg ik toch gelijk met hen geserveerd: chapeau!
Carlo K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Voor het eerst gegeten bij de Knijp Leerdam.
Leuke inrichting prettige sfeer.
Onze serveerster reageerde wat geprikkeld toen we een suggestie deden
om bij het voorgerecht "Zuurdesem broodbol" te vermelden wat er bij wordt geserveerd.
Het bleek kruidenboter te zijn. Deze besteld.
Na 5 minuten knabbelen bracht de serveerster al ons hoofdgerecht. Dat was te snel en alles weer mee terug genomen. Ze hadden kunnen zien dat we nog aan ons voorgerecht bezig waren. Waarschijnlijk alles weg moeten gooien. Zonde.
Uiteindelijk ons hoofdgerecht genuttigd. Was prima. Mijn biefstuk was ietwat zout en de geitenkaassalade ietwat fantasieloos. Maar verder lekker gegeten. Denk echter niet dat we nog een keer een diner komen nuttigen.
Voor een snel hapje is het prima, maar daar is het misschien ook een eetcafe voor.
Leon H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Weer gezellig en goed gegeten. Wachttijd was goed. Dat is voor een ieder persoonlijk. En de antwoorden die ingevuld kunnen worden vind ik niet passen.
Uitleg van het nieuwe thee plateau kan beter. Namelijk geen uitleg gegeven.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
2e kerstdag heerlijk gegeten. Complimenten naar de keuken en de bediening! Volgend jaar zou ik zeker weer gaan als het kan.
Gerard P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Met zeven personen gegeten, verschillende menu's, allen zeer tevreden over de kwaliteit en bereiding, een aanrader, en ook de bediening zeer vriendelijk.