De knijp

Doctor C. Voogdplein 90 4141 CN Leerdam Nederland Kaart

Over het restaurant De knijp

Lekker eten serveren voor niet teveel geld, dat is waar we goed in zijn! In navolging van onze vestiging in Gorinchem, waar Eetcafé de Knijp al sinds 1981 op volle toeren draait, doen we ook in Leerdam ons best om iedereen een gezellig en Bourgondisch avondje uit te bezorgen. Dat komt vooral door onze malse Zuid-Amerikaanse biefstukken, maar ook de rest van onze gerechten is heerlijk én heel netjes geprijsd.

Bij lekker eten horen lekkere dranken en ook daaraan hebben we veel zorg besteed. Onze wijnkaart is bescheiden van omvang maar er staan heerlijke wijnen op die we allemaal per glas schenken. Na het eten blinken we uit in het maken van de lekkerste Gin&Tonic’s en ook voor de liefhebbers van speciaalbier hebben we een ruime keus in de koeling of op tap.

Ons restaurant is gevestigd in een karakteristiek en markant pand aan de rand van het centrum, in 1930 ontworpen door één van Nederlands meest invloedrijke architecten, Hendrik Berlage. Destijds is het pand gebouwd als hotel en grand-café, welke functie het tot eind 2015 heeft gehad. Het hotel op de eerste en tweede etage heeft plaatsgemaakt voor kleinschalige kantoren en enkele appartementen, maar op de begane grond hebben we vanaf januari 2016 enkele maanden hard gebouwd aan een modern en professioneel horecabedrijf. Vanaf de eerste dag is Eetcafé de Knijp erg goed ontvangen door veel gasten uit Leerdam en omgeving. We hebben binnen 54 zitplaatsen en een grote uitnodigende bar. Buiten op het terras staan zo’n 50 stoelen en door de grote luifel met heaters zit je tot ver in het najaar lekker buiten te dineren.

We zijn van dinsdag tot en met zondag vanaf 16.00 uur geopend. Op zondag, dinsdag en woensdag serveren we onze hardlopers (malse biefstuk en pittige varkenshaassaté) als aanbieding voor maar €14.50. Gezelschappen tot tien personen kunnen bij ons à la carte dineren, voor grotere groepen hebben we in verband met de capaciteit van de keuken een aangepast groepsmenu.

Uiteraard staan we volledig achter al onze producten maar waar we extra trots op zijn, zijn onze verse huisgemaakte frieten. Geen kunstmatige toevoegingen of diepvries; onze patat smaakt naar echte aardappels. Overigens bereiden we vrijwel alles volledig vers in eigen keuken en dat proef je!

Meer informatie over restaurant De knijp

Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Zondag 16:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant De knijp

Elco P.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Goed terras, vriendelijke en persoonlijke bediening. Beperkte kaart maar wel goed.
Lian V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Eten was lekker, alleen een uur wachten op je hoofdgerecht na je voorgerecht is veel te lang.

Ook in de middag voor ons bezoek nog gebeld met de vraag of onze reservering ook buiten kan het antwoord krijgen dat ze buiten geen tafels reserveren.
En vervolgens aankomen en zien dat alle tafels buiten gereserveerd zijn.....
Wilko S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer, prima bediening die zich niet opdringt. Gezellige avond gehad op het terras met heerlijk eten en drinken. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Eerlijk eten met een goede prijs. We missen alleen een nagerecht waarin pure chocola in is verwerkt. Maar de laatste opmerking is puur omdat wij daar helemaal aan zijn verslaafd.
L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Een prima sfeer en prima eten. Vriendelijk personeel. Het rumoerige geluidsniveau kwam doordat we op het terras zaten en er regelmatig "idioten" op motor of met auto voorbij kwamen scheuren.
Verder alles oke.
Ellis L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Wij komen hier graag eten.
Nemen altijd de zo,di,wo aanbieding.
Heerlijke biefstuk of sate.
Personeel erg vriendelijk,perfect klaar gemaakt.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Top
B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Heerlijk gegeten tegen een leuke prijs, hun biefstuk is zeker een aanrader.
Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.
Gewoon een leuke zaak waar je voor niet al te veel goed kan eten.

Zeker een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Volmaakte ossenhaas, prima garnituur en verrukkelijk nagerecht. Goede friet, niet vet.
Ontvangst was warm, bediening correct en niet opdringerig.
Inrichting van het restaurant sfeervol, tafels ver genoeg uit elkaar om een vertrouwelijk gesprek te voeren zonder dat andere gasten je konden volgen.
Geslaagde avond.
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening.!
Betsy V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Lekker gegeten voor een redelijke prijs
Lex H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Een goed gerecht voor een eerlijke prijs en een hele fijne bediening
Leon H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
In een gemoedelijke en gezellige sfeer gegeten bij de Knijp in Leerdam.
Prima voorbereidt en op een vriendelijke en oprechte wijze geserveerd.Compliment.
Ellis L.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Heerlijk gegeten maar moest wel apart salade bestellen wat voorheen niet zo was.
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Met vrienden gaan eten, waarbij er 1 persoon een stuk later kwam. Dit geen probleem. Meegedacht door de serveerster om alvast een broodje met z'n allen te delen voordat we het voorgerecht gingen bestellen. Regelmatig de serveerster aan de tafel gehad om de vinger aan de pols te houden. Porties zijn niet te groot, waardoor je alles op kan. Prima eettentje, gemoedelijke sfeer en de muziek staat als achtergrondmuziek, waardoor praten prima kan zonder te moeten schreeuwen.
Bz .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Met mijn zus uitgebreid bijkletsen en lekker eten, dat is uitstekend gelukt :-)
Het eten was heerlijk en werd mooi opgediend. Vis, vlees en groenten waren perfect vers. Er was genoeg variatie op de kaart om uit te kiezen. Alles werd mooi geserveerd en we proefden heerlijke, verrassende combinaties. Door het goede wijnadvies werd de maaltijd extra speciaal.
Het personeel is heel prettig: vriendelijk zonder té aanwezig te zijn, en alles netjes 'volgens het boekje'. Ze hebben kennis van het eten en drinken wat ze serveren, en hadden aandacht voor onze wensen.
Hier kan ik met iedereen aankomen, het is altijd goed. Volgende keer weer!
Marlous K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Gezellige gelegenheid met hele aardige bediening. Heerlijk gegeten en de huiswijnen zijn goed. Je mag ze zelfs van te voren proeven!
Bep K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Leuk opgediend en lekker gegeten. Goed eetcafé. Het was die avond erg koud buiten, maar in de knijp was het aangenaam warm.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Ik had de biefstuk besteld, echter klein plat en super dun stukje "
vlees " werd er geserveerd. Dit was echt teleurstellend.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Speciaal menu wat niet op de kaart stond genomen. Kabeljauw met sausje op een bedje van zuurkool. Kabeljauw smaakte erg lekker alleen heb ik de zuurkool (ik denk door de saus die erbij zat) niet echt geproefd. Diverse soorten gekookte groenten erbij.