De Knijp

Zondag vanaf 17:00

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Djanv .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Goed gegeten in een prettige omgeving! Wat naarmate de avond vorderde best wel als vervelend werd ervaren was dat het, ondanks dat het beslist niet druk was, wel erg lang duurde voordat er iets te drinken besteld kon worden.
Het nagerecht werd, na al een keer te hebben gevraagd waar het bleef, pas zo'n 25 minuten na bestelling geserveerd. Jammer!
Erwileo .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gisteravond voor de 2de keer gegeten hier. Eerste keer was door de week en dat beviel prima. Gisteravondz (zaterdag) viel het helaas tegen. Eten was goed, de sla bij de runderbavette was niet nodig, en de kok gebruikt graag rucola. Mag iets minder zijn.
De bediening was te weinig. Als je 30 zitplaatsen hebt en er is 1 gastvrouw, die ook nog eens in het cafegedeelte blijft hangen, dan krijg je lege glazen op de tafels.
Hierdoor ook geen dessert genomen.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Eerst op het terras voor het eetcafé een biertje gedronken, het straatje waaraan het terras ligt is een winkelstraatje, het was vrij stil en ook omdat het wat frisser werd, besloten we binnen te gaan zitten. Binnen houten stoelen en tafels en muurdecoratie zoals je in een eetcafé kunt verwachten, wel gezellig. Helemaal achterin bleek een serre-achtige ruimte, een uitbouw boven het water, zoals er in Gorinchem wel meer zijn. Het uitzicht is leuk op de gracht en de boten. De tafeltjes wat klein.
We namen brood, die kwam met olie en boter, 4,50 en biefstuk, een zon-dins-en woensdagactie voor 12,50. De biefstuk, patat en de sla smaakte zoals verwacht, niet heel bijzonder, maar wel goed, wat mij betreft mag er wel wat meer salade bij.
Al met al een goede prijs voor eenvoudig eten, waarschijnlijk zullen de a la carte gerechten meer bieden qua smaakbeleving.

Henriëtte S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Door de buitenkant word je in verwarring gebracht..eetcafe mmm bedenking. Dan tafeltje op terras uitkijkend over de Lingehaven heel verrassend. Kaart met voldoende keuze uit gerechten geen overdreven prijzen bediening vlot en vriendelijk. Uitleg over extra gerechten vd week of dagmenu. Gekozen voorgerecht vlees plateau 2 pers...hoofdgerecht Sticky Ribs en Biefstuk gewoon super. Complimenten aan de kok. Bij onze volgende bootstop zeker weer bezoek aan De Knijp. Wij zijn fan geworden. Jos en Henriëtte.
Victoria V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Wij eten zeer regelmatig een hapje in de Knijp. Of het nu is tijdens de actie (biefstuk en saté voor 12,50 doordeweeks) of lekker uitgebreid in het weekend, het is eigenlijk altijd goed. Een fijn eetcafé dat dankzij een stel enthousiaste koks de afgelopen 2 jaar stabiel is in kwaliteit & prijs. Tel daarbij op de service van de bediening en de eigenaar, lekkere wijnen op fles en een regelmatig wisselende kaart en je hebt je plek in Gorinchem gevonden. Zowel in het café gedeelte als het restaurant gedeelte met uitzicht op de haven is het prettig zitten, eten en borrelen.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Prima gegeten bij de Knijp. Voorin de drukke kroeg en achterin een rustige serre. Dit zorgt voor voldoende levendigheid, maar je kunt ook rustig tafelen. De bediening was heel vriendelijk, maar soms wat traag en onhandig. Eten was meer dan genoeg, steak in de steaksalade was niet geweldig. Nagerecht After Eight was verrassend lekker.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Gevestigde naam in Gorinchem gezellig eetcafé met onwaarschijnlijk goed eten, echt een aanrader wel vanaf donderdag reserveren zit bijna altijd vol. Overigens even wachten aan de bar is geen straf, gezellig personeel en een goede service. Kom er graag nog eens terug
Janedo .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Ik heb hier een tijdje terug met wat vrienden gegeten. Het restaurant heeft meer iets weg van een kroeg. Ergens vind ik dat jammer want ik denk dan meteen dat de kwaliteit ook minder is. Het eten daarentegen was echt super. Om te beginnen had ik soep met makreel, die van erg goede kwaliteit was. Verder hadden zij aanbiedingen op een aantal hoofdgerecht voor een hele goedkope prijs. Ik nam daardoor varkensvlees met beenham en aardappelen en die was echt heerlijk. Maar het beste van alles was het dessert. Een boterkoek van peren met peren ijs, ontzettend mooi opgemaakt! Echt super. De bediening liet alleen soms erg lang op zich wachten terwijl het niet echt druk was en ook al zagen ze onze lege glazen vroegen zij niet of wij iets nieuws te drinken wilden. Uiteindelijk neem ik dat voor lief, want voor het eten kom ik graag terug.
Za .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Met 4 personen weer eens in de Knijp gegeten. Een prachtig eetcafé in het centrum van Gorinchem. Er is een mooie serre boven het water waar je heerlijk zit, maar ook voorin de zaak bij de gezellige bar zit je prima.
Sinds enige tijd werkt er een nieuwe kok en sindsdien is de keuken met sprongen vooruit gegaan. Twee van ons namen de weekhap: buikspek op een bedje van noodles €8,95 en dit was uitstekend. Van de kaart werd er heilbot met paddestoelensaus geserveerd, een prima combinatie. Voor mij had de kok de moeite genomen om van het voorgerecht zalm met groene asperges en een kaaskletskop een hoofdgerecht te maken. Heerlijk!
De proeverij van nagerechtjes was een keur aan kleine zoete hapjes en eigenlijk teveel voor 1 persoon.
Samengevat: een goede prijs/kwaliteit verhouding met enthousiaste, vriendelijke bediening.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Met mijn broer op zijn boot in het leuke kleine binnenhaventje van Gorinchem aangelegd en eerst een rondtocht door het mooie en hier en daar historische centrum gemaakt. De Knijp sprong positief uit door het terrasje aan het water en de menukaart. Er is reeds een dagschotel van rond de 8.50, dacht ik, maar wij namen beiden de Malse Argentijnse Kogelbiefstuk en deze was zeer de moeite waard. Op verzoek geen zout geen probleem. Huiswijnen ook prima en alles goede prijs/kwaliteitsverhouding. Bediening vrolijk, vriendelijk en vlot.
Een volgende keer weer in dit haventje dan weer hier reserveren; dit bleek zelfs op een doordeweekse avond nodig, maar verbaast ons niet.
Jelle G.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Wij hebben 18 april gegeten bij De Knijp met 4 personen. We wouden eerst naar La Fontana gaan maar dat sprak ons niet aan en dus zijn we hier gaan eten. We kwamen binnen en het was een beetje een resturant/cafe achtig. De muziek stond wel wat hard en we vroegen of die wat zachter mocht en dat was prima. We konden gelijk zitten om te eten. Na een paar minuten kregen we een drankje en gelijk de menukaart. Ik vond wel dat we een beetje lang moesten wachten op het hoofdgerecht maar het wachten was het waard. Er waren frietjes bij geserveerd en die waren zonder zout. Dar was heerlijk! De lekkerste friet die ik tot nu toe heb gegeten. Het hoofdgerecht was verder prima. Ik had als toetje appeltaart met een bolletje kaneelijs. Echt heerlijk! Kortom we hebben prima gegeten bij De Knijp in Gorinchem...