De Knijp

Zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant De Knijp

Joost S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Voor twee zakelijke vijftigers uit de logistieke branche is Restaurant Café De Knijp een perfecte keus geweest. De sfeer van een goede bruine kroeg gecombineerd met bovengemiddelde kwaliteit keuken. Een aanrader voor een alleszins redelijke prijs. Logima Advies, Joost Schoondermark
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Geboekt via Iens, maar bij binnenkomst 'bleek de reservering niet doorgekomen te zijn... (aan het eind vervolg).
Vriendelijke ontvangst, bruin café, ontspannen sfeer, echt eetcafé. Aantal lekkere bieren op de tap (waaronder Texels Skuumkoppe). Kaart met lekkere keuzes, daarnaast nog 3 extra hoofdgerechten. Knijpbol met kruidenboter en olie vooraf, daarna als hoofdgerecht biefstuk (met meerdere sauskeuzes), kipfilet, Kabeljauw en Roodbaars begeleid door frieten (zelfgemaakt, maar wel erg doorbakken) en zeer kleine bakjes salade. Alles prima van smaak. Mijn Roodbaars was iets teveel doorgebakken en een beetje verstopt onder de groentes en saus. Smaak was wel prima. Als dessert Panacotta, Creme Brulee (koud...) en Chocola Ganache. Alles prima van smaak. Vlotte en vriendelijke bediening. Op zondagavond was het erg druk, daarom moesten we helaas wat langer wachten, maar het was gezellig... O ja... en in de loop van de avond werd ik door de Knijp gebeld (we zaten nog aan het dessert) met de vraag of we nog kwamen..
ctimmerman .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Timmerman: We komen hier regelmatig met zn 2en of met vrienden.
Kwaliteit van het eten altijd prima en dus zoals altijd weer heerlijk gegeten!
angelab .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Gezellige avond gehad, paar puntjes ter verbetering: Er liepen twee honden door het restaurant, wij vonden dit persoonlijk niet fris en vonden het niet fijn dat ze telkens langs ons tafeltje liepen. Twee keer ons drinken vergeten te brengen. De hoeveelheid wijn in de glazen was enorm weinig, toen we er wat over zeiden kregen we iets vollere glazen. Verder lekker gegeten, leuke zondag aanbieding voor biefstuk en sate. Helaas geen tijd voor een toetje, die zagen er heerlijk uit.
M. Z.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Gezellig plekje in de serre met onze grote groep. Goede en vlotte bediening van het vriendelijk personeel. Lekker gegeten voor een redelijke prijs.
Jo-Ann P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Knus, gezellig en gezellige sfeer. Genoeg keuze uit het menu en de specials zijn zeker de moeite waard! Gezellige avond gehad dus zeker voor herhaling vatbaar!
Toos R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Wijn ook erg lekker. Wel blij dat we in de serre zaten.
Binnen was het erg druk, maar gelukkig wel voldoende aandacht voor ons....
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance... wel wat rumoerig voor gesprek te voeren, maar gezelligheid ten top! Goede bediening. Lekkere wijn.
freke0306 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Gezellig, goede service en een heerlijke biefstuk, wij gaan altijd op de zo,di,wo, (zondag,dinsdag woensdag) dagen dan is de knijp satè en de biefstuk voor een speciale prijs.
Kaassie65 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Zaterdag 29 april gegeten bij De Knijp in Gorinchem, ze hadden het een nieuwe kaart.....helemaal top.
Lekker gegeten, erg gezellige bediening..... alleen als het wat rustiger werd in de serre, kwamen er andere kleine gasten tevoorschijn.
Er liepen verschillende keren muizen heen en weer, dat is toch iets minder voor een eetgelegenheid.
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Je eet hier bitter slecht, wat niet aan de kok ligt, want die kan heus wat, maar aan de eigenaar. Miezerige salades en oneetbare frietjes bij een verder heel acceptabele risotto. Hoe krijg je het voor elkaar! Voor de goede orde: risotto is heus niet makkelijk te maken.
Djanv .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Goed gegeten in een prettige omgeving! Wat naarmate de avond vorderde best wel als vervelend werd ervaren was dat het, ondanks dat het beslist niet druk was, wel erg lang duurde voordat er iets te drinken besteld kon worden.
Het nagerecht werd, na al een keer te hebben gevraagd waar het bleef, pas zo'n 25 minuten na bestelling geserveerd. Jammer!
Erwileo .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gisteravond voor de 2de keer gegeten hier. Eerste keer was door de week en dat beviel prima. Gisteravondz (zaterdag) viel het helaas tegen. Eten was goed, de sla bij de runderbavette was niet nodig, en de kok gebruikt graag rucola. Mag iets minder zijn.
De bediening was te weinig. Als je 30 zitplaatsen hebt en er is 1 gastvrouw, die ook nog eens in het cafegedeelte blijft hangen, dan krijg je lege glazen op de tafels.
Hierdoor ook geen dessert genomen.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Eerst op het terras voor het eetcafé een biertje gedronken, het straatje waaraan het terras ligt is een winkelstraatje, het was vrij stil en ook omdat het wat frisser werd, besloten we binnen te gaan zitten. Binnen houten stoelen en tafels en muurdecoratie zoals je in een eetcafé kunt verwachten, wel gezellig. Helemaal achterin bleek een serre-achtige ruimte, een uitbouw boven het water, zoals er in Gorinchem wel meer zijn. Het uitzicht is leuk op de gracht en de boten. De tafeltjes wat klein.
We namen brood, die kwam met olie en boter, 4,50 en biefstuk, een zon-dins-en woensdagactie voor 12,50. De biefstuk, patat en de sla smaakte zoals verwacht, niet heel bijzonder, maar wel goed, wat mij betreft mag er wel wat meer salade bij.
Al met al een goede prijs voor eenvoudig eten, waarschijnlijk zullen de a la carte gerechten meer bieden qua smaakbeleving.

Henriëtte S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Door de buitenkant word je in verwarring gebracht..eetcafe mmm bedenking. Dan tafeltje op terras uitkijkend over de Lingehaven heel verrassend. Kaart met voldoende keuze uit gerechten geen overdreven prijzen bediening vlot en vriendelijk. Uitleg over extra gerechten vd week of dagmenu. Gekozen voorgerecht vlees plateau 2 pers...hoofdgerecht Sticky Ribs en Biefstuk gewoon super. Complimenten aan de kok. Bij onze volgende bootstop zeker weer bezoek aan De Knijp. Wij zijn fan geworden. Jos en Henriëtte.
Victoria V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Wij eten zeer regelmatig een hapje in de Knijp. Of het nu is tijdens de actie (biefstuk en saté voor 12,50 doordeweeks) of lekker uitgebreid in het weekend, het is eigenlijk altijd goed. Een fijn eetcafé dat dankzij een stel enthousiaste koks de afgelopen 2 jaar stabiel is in kwaliteit & prijs. Tel daarbij op de service van de bediening en de eigenaar, lekkere wijnen op fles en een regelmatig wisselende kaart en je hebt je plek in Gorinchem gevonden. Zowel in het café gedeelte als het restaurant gedeelte met uitzicht op de haven is het prettig zitten, eten en borrelen.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Prima gegeten bij de Knijp. Voorin de drukke kroeg en achterin een rustige serre. Dit zorgt voor voldoende levendigheid, maar je kunt ook rustig tafelen. De bediening was heel vriendelijk, maar soms wat traag en onhandig. Eten was meer dan genoeg, steak in de steaksalade was niet geweldig. Nagerecht After Eight was verrassend lekker.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Gevestigde naam in Gorinchem gezellig eetcafé met onwaarschijnlijk goed eten, echt een aanrader wel vanaf donderdag reserveren zit bijna altijd vol. Overigens even wachten aan de bar is geen straf, gezellig personeel en een goede service. Kom er graag nog eens terug
janedo .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Ik heb hier een tijdje terug met wat vrienden gegeten. Het restaurant heeft meer iets weg van een kroeg. Ergens vind ik dat jammer want ik denk dan meteen dat de kwaliteit ook minder is. Het eten daarentegen was echt super. Om te beginnen had ik soep met makreel, die van erg goede kwaliteit was. Verder hadden zij aanbiedingen op een aantal hoofdgerecht voor een hele goedkope prijs. Ik nam daardoor varkensvlees met beenham en aardappelen en die was echt heerlijk. Maar het beste van alles was het dessert. Een boterkoek van peren met peren ijs, ontzettend mooi opgemaakt! Echt super. De bediening liet alleen soms erg lang op zich wachten terwijl het niet echt druk was en ook al zagen ze onze lege glazen vroegen zij niet of wij iets nieuws te drinken wilden. Uiteindelijk neem ik dat voor lief, want voor het eten kom ik graag terug.
Za .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Met 4 personen weer eens in de Knijp gegeten. Een prachtig eetcafé in het centrum van Gorinchem. Er is een mooie serre boven het water waar je heerlijk zit, maar ook voorin de zaak bij de gezellige bar zit je prima.
Sinds enige tijd werkt er een nieuwe kok en sindsdien is de keuken met sprongen vooruit gegaan. Twee van ons namen de weekhap: buikspek op een bedje van noodles €8,95 en dit was uitstekend. Van de kaart werd er heilbot met paddestoelensaus geserveerd, een prima combinatie. Voor mij had de kok de moeite genomen om van het voorgerecht zalm met groene asperges en een kaaskletskop een hoofdgerecht te maken. Heerlijk!
De proeverij van nagerechtjes was een keur aan kleine zoete hapjes en eigenlijk teveel voor 1 persoon.
Samengevat: een goede prijs/kwaliteit verhouding met enthousiaste, vriendelijke bediening.