De Knijp

Langendijk 53 4201 CG Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant De Knijp

In het historische stadscentrum van Gorinchem is al bijna 30 jaar Eetcafé de Knijp gevestigd. U kunt in De Knijp gezellig wat drinken in onze klassieke, bruine kroeg aan de voorzijde. In de stijlvolle serre aan de achterzijde, die uitkijkt over de lingehaven, is het prettig dineren.
Eetcafé De Knijp is daarmee uitermate geschikt voor een gezellige borrel en diner. Ook voor bijzondere gelegenheden zoals bedrijfsfeesten of recepties, zijn er volop mogelijkheden. Het pand, dat gebouwd is in 1920, deed vroeger onder andere dienst als melkfabriek.
In 1982 bouwde de toenmalige eigenaar zijn doe-het-zelf-winkel om tot horecabedrijf. Sindsdien wordt de oudbruine eetcafé-formule gehanteerd en is De Knijp een begrip geworden in de Gorinchemse horeca.

Meer informatie over restaurant De Knijp

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag vanaf 12:00
Zondag vanaf 15:00
Keuken geopend vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant De Knijp

Jan G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Zoals gewoonlijk weer een fijne ontspannen sfeer, een heerlijk voor en hoofdgerecht. Ode aan de kok!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Prima plek in Gorinchem om even lekker te eten op een mooi locatie ! Aanrader serre aan de achterkant bij het water
Roy O.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Leuk restaurant wat savonds veranderd in een gezellige kroeg. Bediening had wel iets vaker langs kunnen komen voor drinken. De portier is een kat die buiten op tafel ligt :)
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
De Knijp is zeer geschikt om er even tussenuit te gaan, zonder direct met de hoogste kosten opgezadeld te worden. Je kunt er lekker eten met een lekker wijntje, wordt aardig bediend en de sfeer is lekker ongedwongen.
Prettig is, dat je ook kunt reserveren, zodat je niet voor verrassingen komt te staan als je er met vrienden afspreekt.
Ans H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2018
Vriendelijke bediening. Lekker eten. Gezellige bruincafe sfeer. (alleen de stoelen zijn als je er lang op zit, een beetje hard)
Ricardo R.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Werd voldoende gevraagd of we nog iets nodig hadden, alleen onhandig dat de kassa helemaal aan de andere kant is, misschien een verbeterpuntje daar!
K. V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Wij vonden het jammer dat er van een aparte kaart gegeten moest worden, omdat we met 10 personen waren. Verder zat er best veel tijd tussen de gerechten. We waren met mannen die heel de dag buiten hadden gewerkt, die hadden wel een hongerige maag. Misschien een tip om meer speciaalbiertjes in het assortiment op te nemen. Waaronder van de platen die aan de wand hangen. Verder de locatie top! Service top! Voor ons voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Superlekker hamburger en daghap koud bier en de juiste wijnen eigenlijk het beste eetcafé in de wijde omtrek aanradertje! O ja en het personeel is ook altijd top
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Simpele kaart met voldoende keuze.
Lekker vlug geserveerd en goede kwaliteit.
Fijne avond gehad.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Altijd goed eten daar barbezetting en bediening doen meer dan hun best!! top aanradertje in regio Gorinchem Door de week biefstuk & saté met kleine korting. Zeer goede Franse wijnen en lekker koud bier
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Leuke, vriendelijke, vriendelijke, vlotte en vooral informele ontvangst en bediening, helemaal prima.
Echt lekker gegeten.
Gaan we zeker herhalen.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
De sfeer is erg donker en druk, vooral binnen. Type gezellig bruin café. Achter heb je een serre die uitkijkt over de gracht. De staat van onderhoud (oa schoonmaak ramen kunnen beter), maar het eten maakte alles goed.
Top gegeten. De biefstuk was goed op smaak en redelijk mals. De varkens-sate was ook goed, al hebben we wel eens nog malser op. Maar dit was echt prima en mooi op smaak. De carpaccio vooraf was verrukkelijk met wat parmezaanse kaas en een knapperig accent van gebakken kaasflensjes (/koekjes/ hoe heet zoiets?) met spekjes. Mooie smaken, wel een tikkeltje zout. Maar wij houden daar wel van. En natuurlijk de zelfgemaakte verse frietjes. Perfect op smaak, knapperig van buiten heerlijk zachtzoetig van binnen. Zo hoort friet te zijn volgens ons. Al met al: wij komen hier nog eens terug.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Gezelige tent.
Pasgeleden ondekt en zeker de moeite waard om vaker heen te gaan. Bedankt voor de eet ervaring. Tot snel
Henny K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
We hadden niet in de sere gereserveerd , maar er werd voor gezorgd dat wij daar toch konden eten. Nog bedankt daarvoor, zeer gastvrij
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Bij de Knijp altijd goed lekker eten en gezellige bediening bier goed op temperatuur en de juiste rosé en rode wijn
beschikbaar
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Ik ben hier vor verschillende gelegenheden geweest en nog nooit teleurgesteld. Altijd kwalitatief goed en smakelijk eten en drinken. De bediening is prettig informeel. Precies wat je zoekt als je gewoon lekker een happie wil gaan eten.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Eten, sfeer en service zijn constant goed tot uitstekend.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Aardige, deskundige, vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten in een sfeervol restaurant.
Angèle D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Afgelopen zondag hier een biefstuk gegeten en de woensdag daarna (gisteren) weer. Zondag was hij perfect medium rare, gisteren well done ondanks het feit dat ik medium rare had gevraagd. De bediening was ook een stuk minder. Correct, naar lang niet zo vriendelijk als zondag. Met de klacht over de biefstuk werd niets gedaan. Dus niet echt slecht, maar we moeten maar denken dat het mensenwerk is.
Angèle D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Heerlijk eten en een bijzonder vriendelijk bediening. En dat ook nog voor een Eer redelijke prijs. Dus...... Voor herhaling vatbaar.