De Knijp

Langendijk 53 4201 CG Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant De Knijp

In het historische stadscentrum van Gorinchem is al bijna 30 jaar Eetcafé de Knijp gevestigd. U kunt in De Knijp gezellig wat drinken in onze klassieke, bruine kroeg aan de voorzijde. In de stijlvolle serre aan de achterzijde, die uitkijkt over de lingehaven, is het prettig dineren.
Eetcafé De Knijp is daarmee uitermate geschikt voor een gezellige borrel en diner. Ook voor bijzondere gelegenheden zoals bedrijfsfeesten of recepties, zijn er volop mogelijkheden. Het pand, dat gebouwd is in 1920, deed vroeger onder andere dienst als melkfabriek.
In 1982 bouwde de toenmalige eigenaar zijn doe-het-zelf-winkel om tot horecabedrijf. Sindsdien wordt de oudbruine eetcafé-formule gehanteerd en is De Knijp een begrip geworden in de Gorinchemse horeca.

Meer informatie over restaurant De Knijp

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag vanaf 12:00
Zondag vanaf 15:00
Keuken geopend vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant De Knijp

Harry K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Leuke, vriendelijke, vriendelijke, vlotte en vooral informele ontvangst en bediening, helemaal prima.
Echt lekker gegeten.
Gaan we zeker herhalen.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
De sfeer is erg donker en druk, vooral binnen. Type gezellig bruin café. Achter heb je een serre die uitkijkt over de gracht. De staat van onderhoud (oa schoonmaak ramen kunnen beter), maar het eten maakte alles goed.
Top gegeten. De biefstuk was goed op smaak en redelijk mals. De varkens-sate was ook goed, al hebben we wel eens nog malser op. Maar dit was echt prima en mooi op smaak. De carpaccio vooraf was verrukkelijk met wat parmezaanse kaas en een knapperig accent van gebakken kaasflensjes (/koekjes/ hoe heet zoiets?) met spekjes. Mooie smaken, wel een tikkeltje zout. Maar wij houden daar wel van. En natuurlijk de zelfgemaakte verse frietjes. Perfect op smaak, knapperig van buiten heerlijk zachtzoetig van binnen. Zo hoort friet te zijn volgens ons. Al met al: wij komen hier nog eens terug.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Gezelige tent.
Pasgeleden ondekt en zeker de moeite waard om vaker heen te gaan. Bedankt voor de eet ervaring. Tot snel
Henny K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
We hadden niet in de sere gereserveerd , maar er werd voor gezorgd dat wij daar toch konden eten. Nog bedankt daarvoor, zeer gastvrij
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Bij de Knijp altijd goed lekker eten en gezellige bediening bier goed op temperatuur en de juiste rosé en rode wijn
beschikbaar
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Ik ben hier vor verschillende gelegenheden geweest en nog nooit teleurgesteld. Altijd kwalitatief goed en smakelijk eten en drinken. De bediening is prettig informeel. Precies wat je zoekt als je gewoon lekker een happie wil gaan eten.
Adriano V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Eten, sfeer en service zijn constant goed tot uitstekend.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Aardige, deskundige, vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten in een sfeervol restaurant.
Angèle D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Afgelopen zondag hier een biefstuk gegeten en de woensdag daarna (gisteren) weer. Zondag was hij perfect medium rare, gisteren well done ondanks het feit dat ik medium rare had gevraagd. De bediening was ook een stuk minder. Correct, naar lang niet zo vriendelijk als zondag. Met de klacht over de biefstuk werd niets gedaan. Dus niet echt slecht, maar we moeten maar denken dat het mensenwerk is.
Angèle D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Heerlijk eten en een bijzonder vriendelijk bediening. En dat ook nog voor een Eer redelijke prijs. Dus...... Voor herhaling vatbaar.
M F.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Heerlijk gegeten!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Gezellige eetgelegenheid leuke sfeer lieve bediening,heerlijk eten. Toppie
Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Een wat luidruchtig restaurant. Een keer met drukte gegeten en een keer toen het relatief rustig was, maar er is toch veel remour te horen. Wel mooi uitzicht op het water. Het eten is goed, maar echte uitblinkers waren er niet.
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Lekker in de serre gegeten met de ramen open (aan het water). Goede bediening en snelle service. Zeer tevreden!
Miranda G.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Stoelen zitten nu echt top
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Gewoon erg lekker eten voor een mooie prijs
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Het was super maar ze doen NIET mee met de AH aktie.
Heel groot MINPUNT voor IENS !!!
Hetty V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Zeer bekend en populair eetcafé in het gezellige centrum van Gorinchem waar we vaker hebben gegeten en met gode ervaringen. Deze avond was echter teleurstellend. Presentatie was al matig maar de kwaliteit van de gerechten liet in alle opzichten zwaar te wensen over.
Hier een opmerking over gemaakt hetgeen wel goed werd opgepakt, maar helaas heeft het de slecht indruk niet kunnen wegnemen.
Fran V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Heerlijk gegeten en aardig personeel. Mooi op balkon, enig minpuntje maar dat is ook het enige was dat de champignons iets te zoutig waren maar zelfs dat vond ik niet zo storend voor de rest heerlijk gegeten.
W.j. M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Gewoon een leuk eetcafé met leuke gerechten. Lekker in de serre bij warm weer. Makkelijk te reserveren via de site. De biefstuk is gewoon lekker