De Kluizenaer

Zondag Gesloten

• Af te huren
Gazelle .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gisteren avond voor de tweede keer hier gegeten en weer was het zeer goed. Inrichting is sfeer en smaakvol. Gastvrije en goede bediening.
Afwisselende menu kaart en heerlijk eten. Porties kunnen iets groter.
Een aanrader. De prijs / kwaliteit verhouding is goed.
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
We waren ècht verrast! Wij komen uit Amsterdam en zijn daarom verwend met op bijna elke hoek van de staat wel een heel goed restaurant. We gaan vaak in zeeland een paar dagen weg en dan ook eten en weten wat we kunnen verwachten: no nonsense, goede visgerechten. Een pan mosselen, klaar. Maar dit...! Wat een aanwinst voor Goes! Vooral de burrata in tomatenbouillon was van een dusdanige kwaliteit dat we echt blown away waren. Ook het design van het restaurant is helemaal prachtig! Hip, en toch warm. De eigenaar en chefkok kwam nog even gezellig aan tafel en dat maakte het geheel nog persoonlijker. We zijn enkele dagen later nog in een sterrestaurant op 10 min afstand geweest, maar het eten bij de kluizenaar was vele malen beter! Echt een aanrader!
RichardvG .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ik herken veel van eerdere berichten: hoogwaardige presentatie en smaken , enige allure en uitstraling aks het om gastvrijheid gaat, maar waarom is men dan inderdaad niet zo gastvrij als men lijkt te willen zijn. In zaken van (geprendeerd) niveau is kraanwater slecht te verkrijgen (zo ook hier) en is men eigenwijs over wijn, die veelal , per glas, stevig geprijsd is ( hier dus ook). Geen overvloedige porties. Tip: ga eens terug naar vroeger, ga eens verwennen, zet gewoon water op tafel. Wees niet zuinig met brood. Ik kom toch wel weer maak eens indruk met verwennerij en warme deken.
Gourmand48 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een doordeweekse woensdag, buiten tropische temperaturen en geen terras. Dit zijn omstandigheden die niet van invloed zijn op de eetsensatie bij dit restaurant. Heerlijke ongedwongen ontvangst voelde als welkom en als zeer warm bad. De flexibiliteit bij de keuzen uit het maandmenu was groot. De porties proefden als voldoende. Attentiepuntje: volgende keer niet moeilijk doen over een gevraagde karaf plat water. Dit strookt namelijk niet met de gastvrijheid die men wilde tonen voor de rest van het verblijf in dit restaurant .
Lekkertje40 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Misschien wel een van de betere keukens, maar wat een kleine porties. Bediening te jong en zoekende, inrichting voor mij niet zo. Ik kom er terug want de keuken heeft mijn belangstelling gewonnen.
Headezeeuw .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Tsja, heel goed eten in deze zaak met pretenties...willen uitstralen dat ze er hier wel wat van kunnen en dat is op de borden ook wel zo. Portionering overigens minimaal, dus er moet 'flink wat brood in' om gegeten te hebben. Bediening en inrichting halen het niet bij de keukenprestaties. Te veel, te jong ,te onervaren jeugdige bordenbrengers bezorgen ervaren krachten handenvol werk. Ik zal er nog eens komen maar rijd er niet voor om.
Proevertje83 8.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Mooie, nieuwe en trendy zaak in goes. Eten is voortreffelijk. Alleen de bediening mag nog wel wat "puntjes op de i" zetten. Met name de gastheer had het vooral 'druk' met iedereen te vertellen hoe het moet, terwijl hij zelf naar ons idee niks uitvoerde.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Mooie kaart met strakke moderne gerechten.
Lekkere amuse van wildbouillon, bloemkool en kwarteldooier.
Mijn keuze viel op rode biet met eendenlever, Zeeuws lam en kaas. Mijn partner nam kalfszwezerik, ribeye en miljonairsbiscuit. Alles uitstekend bereid en mooi geserveerd.
Ook het glas rode wijn uit het wijnarrangement paste voortreffelijk bij de 2 soorten lamsvlees.
De Kluizenaer komt wat betreft kwaliteit voor mij nu op de eerste plaats in de Goese Horeca
Jaapvda .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De eerste keer bij De Kluizenaar. En werkelijk, wat een heerlijk gezicht om in Goes een restaurant te zien dat vrijwel tot de laatste stoel bezet is. En stoelen, dat zijn er veel, heel veel.
Na 45 minuten werd het voorgerecht opgediend door een jongen die gezien zijn manier van optreden nog geen ervaring in het vak had. Nu moet iedereen alles eens voor de eerste keer doen, maar normaal gesproken heb je dan een leermeester die je superviseert. Van de aanwezigheid van die persoon hebben we niets gemerkt.
Voorgerecht superlekker, maar het eten van een voorgerecht is geen avondvullende bezigheid.
Het hoofdgerecht kwam precies twee uur na binnenkomst en dat is toch een beetje aan de late kant. Alweer lekker, geen aanmerkingen op de kok, integendeel.
Op verzoek ontdeed de ober-in-spe ons tafeltje van de broodkruimels en schoof alles over de rand van de tafel op de vloer. Op zich een slimme oplossing, daardoor blijft een restaurant van de eerste categorie je eeuwig bij.
Nagerecht heerlijk, alles was heerlijk. Het pand mooi, de kaart om te smullen, het onervaren personeel en de keukencapaciteit is hier de beperkende factor. Over een jaar nog eens proberen!
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Altijd leuk om een nieuw restaurant uit te proberen. Bij binnenkomst kan je in het loungegedeelte plaats nemen om een aperitief te nuttigen. Wij werden gelijk naar ons tafeltje gebracht omdat er geen plaats was in de lounge. Door de jonge brigade, die voornamelijk uit 'weekendhulpen' bestaat werden we bediend deze avond, soms merk je dat het hen ontbreekt aan een horecaopleiding. Leuk dat je beneden naar het toilet nog een oude kluisdeur ziet zitten. Beiden hebben we vooraf genoten van de tartaar van rund, dit is een aanrader om als voorgerecht te nemen. Als hoofdgerecht hadden we de kabeljauw en de entrecote. Ook beiden goed bereid en mooi van smaak. Als nagerecht is de variant van de appeltaart een mooie afsluiter. Zeker leuk om nog eens terug naar toe te gaan.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
In deze tijd je culinaire droom proberen waar te maken getuigt van veel moed. Ondanks het feit dat er in Zeeland in het algemeen en in Goes e.o. in het bijzonder genoeg restaurants van niveau zijn en er recentelijk meerdere initiatieven ontplooid zijn, was dat voor Alexander Kooman c.s. geen belemmering om het avontuur van de Kluizenaer aan de Goese Markt aan te gaan. Het resultaat is een prachtige zaak in een monumentaal pand, ruim van opzet en fraai ingericht. De PR in de media was vanaf de start in de media goed, dus vol verwachtingen stapten we het restaurant in.
De start was aarzelend met een jonge aarzelende medewerker, die duidelijk nog niet ingewerkt was. Gastheer Colin Murre, door de wol geverfd, was ogenschijnlijk meer als schoolmeester bezig de jonge brigade goed op de rails te zetten. We begonnen met een leuke amuse : gerookte forel met een kaaschip, bloemkoolmousse en foreleitjes. Fijn van smaak. Mijn voorgerecht bestond uit gemarineerde zalm, dille, kropsla en koolrabi. Het geheel was smakelijk, maar wat de diverse onderdelen betreft wel een heel veilige keuze en iets aan de grove kant. Naast mij werd een rundertartaar met dashi, radijs en zoetzure paddenstoel geserveerd. Dat was een mooie combinatie, waarbij de smaakcontrasten goed tot uitdrukking kwamen. Mijn hoofdgerecht van kabeljauw, pompoen, krab en prei vormde een smaakvol geheel. De garnituren, behorende bij de entrecôte, het andere hoofdgerecht, bestaande uit knolselderij,paddenstoelen en zwarte kardemon, waren prima, maar het vlees zelf was wat droog met hier en daar een peesje. Het nagerecht van appeltaart van Granny Smith, kaneel, steranijs en boerenjongens was lekker. Hierbij was de uitvoering wel origineel., zowel wat het gebruikte materiaal als de presentatie van de diverse onderdelen betreft. De Barbera d’Alba Nemes 2011 en de Grüner Veltliner Wibbling 2014 pasten goed bij de diverse gerechten. Ik zou voortaan wel over de wijnen door een echte sommelier dan wel deskundige laten adviseren. Het was een aangename avond in aangenaam gezelschap op een toplocatie met enkele onvolkomenheden.
Gezien de staat van dienst van zowel de beide koks als de gastheer heeft de Kluizenaer potentie om tot een mooi culinair toppertje uit te groeien. We hopen, dat er snel een goed geoliede machine staat en dat de gerechten qua spanning en creativiteit meer recht zullen doen aan de in huis aanwezige talenten. We komen dat zelf graag een keer ondervinden.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Een nieuw restaurant in Goes, dat vraagt om een avondje uit. Bij binnenkomst horen we al dat het lekker druk is in het restaurant. Ook al zijn we eigenlijk een beetje aan de late kant, we worden uitermate vriendelijk ontvangen.
Als amuse krijgen we paling, samen met een mooie coupe champagne. Wat zullen we eens nemen? We gaan voor het vijf gangen-tasting menu. We vragen naar een fles wijn die mooi samengaat met de eerste paar gerechten. Het wordt de Amerikaanse Riesling 'Kung Fu Girl', heerlijk toepasselijk.
We starten met gemarineerde zalm met dille, koolrabi en kropsla. Naar mijn idee had er wel iets meer dille in het gerechtje gemogen, maar dat is een persoonlijk dingetje. De zalm is heerlijk zacht en de koolrabi zorgt voor een leuke verrassing.
Dan de Zeebaars met kokkeltjes, wortel en citroengras. Mijn tafelgenootje benoemt het gerechtje al tot de grote winnaar van de avond. Perfecte zeebaars met een zachte creme van wortel en ultiem gegaarde kokkeltjes. De jongen die onze tafel bedient is bijzonder vriendelijk en zorgt ervoor dat onze glazen niet leeg komen te staan. Heel fijn.
Het buikspek met zuurkool, abrikoos en mierikswortel is ook weer zo fijn. Weer roept mijn tafelgenootje uit dat DIT dan het lekkerste gerechtje van de avond is. Het buikspek is heerlijk mals en de zuurkool lekker zuur, zonder te overheersen. Een lekker scherp randje van de mierikswortel maakt het gerechtje af.
Mijn grote favoriet is de Entrecote met knolselderij, zwarte kardemom en paddestoelen. Perfect gebakken vlees met heerlijk vlezige paddestoelen. Omdat mijn gezelschap niet zo van rode wijn houdt zetten we de sommelier voor de uitdaging om een witte wijn bij het vlees te bedenken. Met de Spaanse Rueda 'Ossian' heeft hij een voltreffer gemaakt. Als we ons realiseren dat het een biologische wijn is, proeven we de wijn nog een keer heel goed. Wie weet kunnen we het proeven, maar dat mag dit keer niet het geval zijn.
Dan als laatste krijgen we het appeltaartje. Lekker zure Granny Smith met kaneel, steranijs en boerenjongens. Ik had er zelf meer steranijs in gedaan, maar ook dat is weer persoonlijk.

De, nu al, beroemde GinTonics worden met open armen ontvangen en vormen een perfecte afsluiter voor een perfecte avond.

Al met al hebben we meer dan heerlijk gegeten en, ook al is de bediening jong en enigszins ongetraind, we werden perfect bediend en niets was te veel. Alles kon en grapjes werden bij de vleet gemaakt, zonder de grapjas uit te hangen.