De Klos

Meer informatie over restaurant De Klos

Jouw recensie over het restaurant De Klos

Carla C.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Het was lang geleden dat ik voor het laatst bij de Klos was. Voordien minstens 1x in de maand. Die traditie pakken we maar weer eens op want het is gelukkig nog niets veranderd. Je wordt joviaal begroet en ook als je 3x van plaats wisselt hoor je geen onvertogen woord. De spareribs zijn nog even geweldig, de gepofte aardappel was prima al heb ik liever zure room maar ok. En het bakje sla wat een hipstermeneer uit de USA bijna werd gedwongen te eten (it's healthy sir, eat it) smaakte nog precies als 30 jaar geleden. Vanwege het sfeertje, de pittige opmerkingen van de bediening en de spareribs wilden we weer eens komen en we hebben er geen spijt van.
Je kunt niet reserveren maar wachten is niet erg met zulk entertainment.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Meteen bij binnenkomst van het Café ervoeren wij een gezellige, vrolijke en gastvrije sfeer, omdat wij meteen werden begroet door meerdere medewerkers. Jammer dat wij pas na ons bezoek erachter kwam dat De Klos ook eigen gebrouwen bieren heeft, want dat hadden wij graag uit willen proberen. Het eten was heerlijk, zo was de varkenshaas goed gegaard en de gepofte aardappel was zeer verrassend. Wij willen dit bezoek nog graag eens over doen.
M S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een aanrader als je lekker van vlees wil!

De spareribs zijn top en de lamsschouder is ook super van smaak, daarbij de usual gepofte aardappel of friet!

Je kan niet reserveren maar het is zeker het wachten waard en ook een prima locatie om goed te eten voordat je uit gaat in de stad!
Cdhertog H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijke spareribs en lamschouder.
Je kan niet reserveren maar 't is het wachten waard. Lekkere biertjes als Witte Antonia en Manke Monnik.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Een typisch eetcafe. Als je er van houdt is dit top. Lekker ongedwongen sfeertje en je schuift zo bij iemand aan de bar aan. Voor vegetariërs is dit cafe geen aanrader :). Zoals 90% van het cafe kozen wij ook voor de Spareribs. De ''normale'' krijgen van mij een 9, deze zijn echt ontzettend lekker. De gerookte zijn te zout en een stuk taaier. Deze zou ik niet aanraden. Al met al kan je hier een goed stuk vlees eten en de drankkaart/bierkaart is tevens top. Een absolute aanrader.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wil je dineren in stijl? Dan moet je niet bij De Klos zijn? Wil je een goed stuk vlees eten in informele setting; juist... dan moet je hier zijn! Reserveren kan niet, maar de bediening kwam ons keurig na een half uurtje (dat was sneller dan verwacht) ophalen bij het tegenovergelegen café. Met vier vrouwen namen we plaats aan de bar, voor een tafeltje hadden we langer moeten wachten. Maar we namen onze plek voor lief, want aan de bar was wel zo gezellig. Een beetje verbaal sparren met de bijdehandte bediening, wij houden ervan. Gevoelige tiepjes die in de watten gelegd willen worden zouden van de directheid van het personeel kunnen schrikken. Hou je echter van een Amsterdams sfeertje, gecombineerd met simpelweg goede spareribs zonder ingewikkeld gedoe, zit je hier letterlijk en figuurlijk goed!
Bloempje91 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Echt heerlijke spare ribs! Kan er niet meer over zeggen. Bediening is ook nog is erg vriendelijk, het is er helaas wat klein waardoor je meestal even moet wachten voordat je terecht kan, maar dat maakt het juist ook weer zo gezellig. Zeker een aanrader!
GertHuizen .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Klein en gezellig eetcafe, ruime porties en vlees van kwaliteit! De spareribs waren erg lekker! Anders dan normaal! Dikke stukken met veel vlees en af en toe wat vet maar dat maakt het juist zo lekker! We komen snel weer terug!
Bas-IJburg .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Hier kun je de beste spareribs van Amsterdam en verre omstreken eten.
Erg goed, 'simpel' eten, maar zeer goed klaargemaakt op de traditionele manier.

Het betreft een gezellig decor waar je rond de bar zit. Echt rustig zitten kun je hier niet. De meeste plaatsen zijn barkrukken, maar dit past goed bij het decor en de zaak.

De bediening is goed met Amsterdamse humor. Reserveren is helaas niet mogelijk. Veel toeristen weten deze zaak ook te vinden. Terecht, de spareribs zijn The Best.
Teun89 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Twee keer spareribs gegeten hier. Werkelijk heerlijk (en ik ben absoluut geen fan van ribs/kluiven) en als je dan toch aan die vette hap begint maakt het mij niet uit dat er standaard knoflook- en cocktailsaus bij geserveerd wordt. Het bakje salade is wel behoorlijk inspiratieloos. Bediening kijkt helaas wel vaak langs je heen als je glazen leeg zijn terwijl je gewoon aan de bar zit. Het decor is dat van een bruine kroeg, maar je moet hier dan ook niet naartoe gaan voor een lekkere avond eten. Een goeie hap voordat je Paradiso/Melkweg binnen stapt of een avondje Amsterdam in gaat.
dennisdewaard .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Kom hier nu al een jaar of 3 en eerlijk gezegd zijn dit de beste spareribs in Nederland! Het uitstekende vlees wat letterlijk van het bot valt tijdens het eten is een echte must in dit gezellig eetcafé! Met de vele verschillende culturen aan de bar, mede dankzij de internationale stad Amsterdam, is er altijd wel wat leuks te beleven. De bediening is typisch Amsterdams, recht voor je raap, nuchter en altijd vriendelijk als jij ook vriendelijk bent. Reserveren is helaas niet mogelijk bij dit eetcafé, ik raad u daarom aan om vroegtijd te arriveren in Amsterdam. Zeker tijdens de weekenden als het lekker weer is zou ik u aanraden rond 18:00 aanwezig te zijn. Reserveren is vooraf niet mogelijk dus zo voorkomt u eventuele lang wachttijden. Gelukkig biedt het eetcafé de mogelijkheid om bij hun eigen café aan de overkant wat te drinken, terwijl u wacht om aan tafel te gaan zitten.

Ik hoop hier nog vele jaren te komen om samen met mijn vader te genieten van Nederlands beste spareribs! Bestel lekker een biertje, kijk u ogen uit en vooral, eet smakelijk!
mondaysribs .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
ik ben er 1 keer geweest en ik vind het het een geweldig cafe.
De ribs zijn gruwelijk lekker!
de service is ook geweldig ze stoppen soms ook om een praatje met je te maken.
just luv it!!!!!
xMondayx
Renate T.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Ribs, ribs, ribs, daarom kwamen we hier. Na even hebben gewacht konden we in de ouwe bruine eetgelegenheid terecht, niet echt de gezelligste tent, maar het heeft z'n charme. Van tevoren gewaarschuwd over de afschuwelijke slechte service waren we erg positief verrast met onze ober, topvent! De ribs waren superlekker, tikje droog, alleen mis ik persoonlijk een lekkere marinade ipv de standaard cocktail en knoflook sausjes. Kortom, top-ribs, maar niet onovertroffen.
Zita C.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Ik kom nu zo'n 1,5 jaar bij de Klos en ik durf met zekerheid te zeggen dat dit de beste spareribs ooit zijn. Het is een super leuk bruin café met leuk personeel met Amsterdamse humor. Gezellige mensen, leuke plek en fantastisch eten. Het enige nadeel is dat je niet kunt reserveren, voordeel is dat je in de kroeg er tegenover lekker wat kunt drinken en je daar gewoon opgehaald wordt.
Kortom, toptent!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Ik ben gek op de kalfs entrecote ook de tbone is lekker wel heel erg veel. Bijzonder lekkere kruidenboter vooral bij de gepofte aardappel. Ik kom graag bij de klos vooral in de zomer!
D V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Gisteravond gaan eten in dit bruine kroegje aan de Kerkstraat. Ik had al een aantal maal gehoord dat de spareribs en de steak hier 'de beste van Amsterdam' zouden zijn. Helaas, niets bleek minder waar. Ik bestelde spareribs en een vriend van mij de biefstuk van de haas. Werkelijk ongelogen was dit het meest droge biefstukje dat ik ooit heb gezien en geproefd met alleen maar zenen. De spareribs waren gort en gortdroog. We gaven de bieding aan dat wij absoluut niet tevreden waren met de gerechten en werden zeer verwaand toegesproken dat het al 43 jaar zo gaat in dit restaurant en dat ze nog nooit klachten hebben gehad. We konden zelf naar de chef lopen om ons beklag te doen.... Normaal gesproken is dat wel andersom. Een schande. Alsof dat nog niet genoeg was proeften wij de rode wijn.. Deze smaakte zuur en rook naar put. Helaas. Al met al een enorme desillusie en na een pittig gesprek met de dienstdoende manager werd er een bedragje van de rekening gehaald... Niet voldoende uiteraard, maar goed. Eens maar nooit weer...
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Vorige week gegeten in deze kroeg die gerechten als biefstuk en spare-ribs serveert aan de bar.
Van een koude kermis thuisgekomen, de biefstuk is droog en wordt geserveerd met cocktailsaus (bij biefstuk??) en knoflooksaus. Het bijgerecht van koolsla was nog erger, geen smaak te ontdekken en ik begreep niet wat de ananas erbij deed. Oud brood erbij en keiharde boter.
Wijn vond ik niet te drinken, stond waarschijnlijk al dagen open, hier iets van gezegd maar geen excuses van de bediening.
Een van de slechtste "restaurants" waar ik tot nu toe ben geweest.
Jammer.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Gisterenavond aan de drukke bar van De Klos geschoven. Leuke tent met gemêleerd publiek (jong, oud, toeristen en buurtbewoners) en hardwerkende, vrolijke obers in zwarte T-shirts. Het is hier vlees wat de klok slaat: spare-ribs, steaks, lamskoteletten, varkenshaas... Alles wordt geserveerd met stokbrood, twee sausjes en een bakje rauwkost. De open keuken met enorme grill draait als een geoliede machine en het tempo ligt hoog. Net als de prijzen. Jammer dus dat de kwaliteit niet ook wat hoger ligt. De koteletten, haasbiefstuk en spareribs zijn goed gegaard, maar de stukken aan de spies zijn ondefinieerbaar, smakeloos en droog. Het vlees zou sowieso allemaal een stuk lekkerder worden van een goede marinade. De sausjes smaken al helemaal nergens naar en dit soort stokbrood (te compact, te droog, slappe korst) kan echt niet meer. De gepofte aardappel was nét niet gaar en de kruidenboter erop smaakte naar een gedroogde mix uit een zakje. De koffie is zo ouderwets (uit een jaren tachtig filterapparaat met een warmhoudplaatje) dat het grappig is. Een beetje meer culinaire liefde zou het hier goed doen.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Vanavond met een groep van 8 bij de klos wezen eten. Je kan hier niet reserveren, maar als je je aanmeldt in het restaurant dan ga je gewoon aan de overkant in de kroeg wachten totdat je gehaald wordt. Super idee.
Met z'n allen aan de bar gezeten.
Ik had de gerookte sparribs. Beste sparribs ever!!
De lamsschouder die een ander had was ook overheerlijk.
Je krijgt echt een grote portie en een beetje salade en wat stokbrood erbij. Eerst denk je: ik mis mijn patat of aardappel. Maar wees blij dat je die niet hebt!! Gewoon lekker vlees eten, daar kom je tenslotte ook voor!
Service is goed en hartelijk en best snel.
Absoluut de moeite waard om van Rotterdam naar Amsterdam voor te rijden!
harry H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Een no nonsens bruin eetcafé. Goed vlees, goede service, vriendelijke bediening en eten aan de bar. Het is altijd vol maar na het "inschrijven" bij de barman rustig met een drankje wachten in het bijbehorende café aan de overkant. Je wordt vanzelf opgehaald. Het eten is wat je mag verwachten in zo'n tent. Prima en smakelijk maar niet bijzonder. Goede plek voor een pretentieloze hap eten met wat drankjes.