De Kloostertaveerne

31-765219871

Meer informatie over restaurant De Kloostertaveerne

Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We zijn hier gisterenavond met ons eetclubje mosselen gaan eten .
Ze waren heerlijk !!!!
Onbeperkt heerlijk gegeten.
Groenten en kruiden waren prima in evenwicht.
Ook het ijs als nagerecht met vers fruit ,smaakte prima
Bediening was ook erg aardig en goed.
Kortom,als iemand zin heeft om in een omgeving van de jaren 50 lekker wil gaan eten
Is dit een fijne locatie en gezien prijs kwaliteit een prima restaurant.
Marieke_1983 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Afgelopen zondag hebben we met een grote groep gegeten bij de Kloostertaveerne en dat was hartstikke gezellig. Naast pannenkoeken kun je ook a la carte bestellen van veel vis- en vleesgerechten (blijkbaar is er sinds deze maand een nieuwe menukaart). De Japanse tongfilet met preisaus was erg lekker en mijn nagerecht met drie chocoladehapjes was behoorlijk groot en smakelijk. Prima familierestaurant, maar dus ook ideaal voor grotere groepen.
Nenne .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wij waren er met 4 volwassenen. Als voorgerecht hadden we een uiensoep en een mandje met stokbrood met kruidenboter besteld. Nou, na zo'n 3 kwartier werd het eindelijk gebracht. De 4 bestelde pannekoeken kwamen na bijna 1,5 uur!! Twee van de pannekoeken waren niet gaar. Er werd ons, ondanks dat we op een plek zaten waar de serveersters steeds langs moesten lopen, niet of eigenlijk nooit gevraagd of we nog wat wilden drinken. Zeer slecht. Een toetje hebben we maar niet meer besteld. Konden we daar zeker ook nog eens een half uur op wachten!!!!!!
Hier komen we NOOIT meer terug!!!!!!
TheJjokerR .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Kwamen bij die pannenkoekenhuis voor poffertjes en een pannenkoek. Gingen weg na een half ongare, half aangebrande pannenkoek te hebben gegeten + niet bijzondere poffertjes.

Het restaurant zelf ziet er niet uit en hoe zo iets op deze locatie in Breda kan blijven bestaan is mij een raadsel. Liever dat ze hier een beter pannenkoekenhuis vestigen, dan het drama wat het is.

Voor hetzelfde geld kun je beter naar de supermarkt in de buurt lopen en een aantal kant-en-klaar pakken poffertjes en pannenkoeken halen en die in de magnetron opwarmen, die smaken stukken beter en dan heb je sowieso meer waar voor je geld.

Het gekke is dat het een pannenkoekenhuis is, hoe krijg je het dan in godsnaam voor elkaar om de pannenkoeken niet perfect te bereiden?
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Afgelopen zaterdag ben ik met mijn dochter hier gaan eten. Moederlief was van huis dus de dochter des huizes (10 jaar) wilde graag naar een pannenkoekenhuis. In Breda is er op dat punt niet veel keus, dus zijn we hier beland.
Het interieur is echt welcome to the 70's. De tijd heeft hier stil gestaan en kan, nee moet een update krijgen. Ik zelf heb spareribs met frietjes besteld en mijn dochter een pannenkoek met spek & kaas. Beiden niets bijzonders, maar ook absoluut niets mis mee. Het komt overeen met de prijs die je betaald.
De bediening was correct.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Vanmorgen gereserveerd voor een groep cliënten met een verstandelijke beperking plus twee begeleiders. Met nadruk gevraagd om buiten op het terras te kunnen eten omdat het vandaag prachtig weer is.

Eenmaal aangekomen kregen we meteen van het bedienende personeel te horen dat we niet buiten konden eten maar dat we dat we binnen moesten gaan zitten. Het meisje en de meneer die ons dit vertelden hadden duidelijk instructie hiertoe gekregen. Omdat we geen zin hadden om met ons clubje in een muffige donkere spelonk met een ambiance à la 1970 te gaan zitten eten én omdat buiten volop plaats was en de zon vrolijk scheen weigerden mijn collega en ik dit te accepteren.

Op mijn vraag waarom we niet buiten konden gaan zitten kreeg ik te horen dat boven het terras de ramen open stonden. Ja en??? De Kloostertaveerne ligt in hartje centrum van Breda aan een drukke weg waar de hele tijd bussen, auto's en motoren voorbij razen dus je mag er van uitgaan dat men toch wel wat geluidsoverlast gewend is. Vervolgens wordt de eigenaresse erbij geroepen en krijgen we te horen dat het te warm is buiten, snikheet zelfs volgens haar zeggen. Nou, dat viel reuze mee, bovendien beschikken we zelf over genoeg beoordelingsvermogen om te kunnen bepalen of we daar last van hebben of niet.

Na wat vijven en zessen mogen we dan toch op het terras plaats nemen maar het moge duidelijk zijn: de toon is al gezet. We mogen niet met z'n allen bij mekaar gaan zitten maar aan drie aparte tafels. Bediening probeerde eerst wel de tafels tegen mekaar aan te schuiven maar zag daar om onduidelijke redenen ook meteen weer vanaf. Terwijl we op onze bestelling wachten komt de eigenaresse met een peuter, wellicht haar kleinkind of achterkleinkind, zélf op het terras zitten. Het ligt op de punt van mijn tong om te vragen of het wel verstandig is om zo'n hummeltje aan die zogenaamde 'snikhete' zon bloot te stellen. Maar goed, je wil het gezellig houden...

De bestelling bestaande uit pannenkoeken en één spareribs schotel wordt vlot geserveerd. Mijn collega merkt wel op dat de spareribs er nogal donker, zeg maar geblakerd er uitzien. Friet bij de ribs wordt zonder mayonaise geserveerd, blijkt apart besteld te moeten worden. Nadat alles bijna verorberd is bestel ik nog voor iedereen een ijsje met slagroom. De coupes worden al gebracht terwijl de laatste pannenkoek nog niet op is! "Wil men ons hier weg hebben???" is de akelige vraag die ons bekruipt.

Vervolgens moeten we na het ijs nog zo'n twintig minuten wachten op de deeltaxi die ons weer naar huis zal brengen. Om de haverklap verschijnt het hoofd van de eigenaresse om de hoek van de deur om te kijken of we al aanstalten maken om te vertrekken. Zeer onprettig kan ik je verzekeren, als je niet beter wist zou je je als een vis op het droge gaan voelen.

Eenmaal in de taxi zien we hoe de eigenaresse de deuren grenzend aan het terras prompt met een wijds gebaar openzwaait. Was het hier nou om te doen geweest?

Tot slot: voorgaande jaren werden we hier altijd heel correct en gastvrij ontvangen maar alles wijst er op dat de zaak in andere handen overgegaan is. Jammer, voortaan gaan wij ook ergens anders naar toe. Zelden heb ik me als gast ergens zo onwelkom gevoeld.
Rakesh B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Stokbrood met kruidenboter,poffertjes en 2 pannekoeken besteld. Stokbrood en poffertjes kwamen eerst. Poffertjes waren koud en toen we er wat van zeiden zat de eigenaresse aan ons eten, met haar vinger voelde ze of het koud was. Vervolgens nam ze het mee de keuken in om het in de magnetron op te warmen. Dat weet ik omdat ik wat poffertjes door midden had gesneden voor mijn zoontje. Die lagen net zo op het bord met meer poedersuiker erop.

De pannekoeken waren er nog steeds niet.
Toen we vroegen waar die bleven, werd er gezegd dat ze nog moesten beginnen.
Wij hadden geen honger meer, we hebben betaald en zijn weggegaan.
Wat een baggertent, nooit meer!!!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Pannenkoeken en poffertjes waren niet slecht. Wel erg: plastic kuipjes boter bij de poffertjes in plaats van een mooie berg poedersuiker eroverheen en een verse klont boter.. In Breda gek genoeg geen betere alternatieven. Er hangt vergeelde positieve recensie uit 2007 aan de muur. Meisje van de bediening was erg aardig, verdient een 7. Aan het interieur is sinds ca 1970 helemaal niets gewijzigd. Dat maakt het interessant als filmlocatie en je zou het in het juiste gezelschap ook heel grappig kunnen vinden, maar het is ook een beetje treurig.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Juist leuk zo'n restaurant dat nog in de ouderwetse stijl is ingericht. Dat maak je tegenwoordig niet meer mee. Goed geholpen en de cappuccino smaakte goed! Geen op of aanmerkingen.
Bouvien B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Een uit de tijd restaurant. Hoog tijd voor een update. Toiletvoorziening sterk beneden de maat, na 1972 is hier niets meer aan gedaan. Voor een restaurant verwacht je veel meer hygi?ne.
Eten: pannekoek en poffertjes zuur deeg. slecht voor een pannenkoekenrestaurant. Spare ribs leek de magnetron, via de slager en thuis bereiden is het al stukken beter. Alleen de seizoensgroente asperges was met enige liefde bereid en smakelijk.
Voor ons nooit meer.
O-livier .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Beetje uit de tijd, maar soms is dat gewoon prima! Lekker no-nonsense. Kwaliteit van biefstuk was top! Het roquefort-sausje zeer smaakvol met veel kaas. Personeel is leuk. Grotere drukte kunnen ze niet altijd aan qua snelheid, maar als je een bourgondier bent, een biertje drinkt en een gezellig gezelschap is het heerlijk huiselijk. Ideaal met kinderen. Tip: kies gewoon voor een stuk vlees met een sausje, de Frans-Hollandse keuken. Dat is wat men hier in de vingers heeft. Geen fratsen. Hoofdgerechten zijn flink qua portie en voor veel mensen genoeg. Gewoon een ouderwets gezellig avondje gehad. Zoals gezegd: grote portie, dus voldoende aan hoofdgerecht. Uiteindelijk een rekening van 45 euro met twee.
Elib .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Mijn zoon van 1 kreeg hier een pannenkoek die ongaar was van binnen en zwart van buiten. Hier moesten we gewoon de volle prijs voor betalen. De andere pannenkoeken waren wel gaar, maar ook niet bijzonder lekker. We komen hier zeker niet meer terug.