De Kloosterkeuken

Hagestraat 12 2011 CV Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant De Kloosterkeuken

Bourgondische ambiance

Deze historische locatie in een van de oudste stukjes van Haarlem deed in de 15e eeuw dienst als gastenhuis voor de arme lieden. Nu koken ze op hoog niveau: Frans georiënteerde gerechten bereid met verse seizoensproducten. De studenten van de horecavakopleiding in de bediening zorgen voor een vrolijke stemming in het restaurant.

Meer informatie over restaurant De Kloosterkeuken

Dinsdag t/m Vrijdag - 18.00 - 22.30 uur (binnenlopen tot max. 20.30 uur)
Zaterdag, Zondag en Maandag Gesloten

Voordelig
Im H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Erg lekker gegeten. Sfeervolle verassende inrichting. Goed concept. Op het eind een leuk gesprek gehad met de kok over het pand, de zelfgestookte likeuren en zijn bijzondere personeel. Heerlijke avond!
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
ik zou niet weten waar ik moet beginnen. personeel heeft geen idee waar ze het over hebben. of het lag aan het meisje kan ook. de tafels waren veel te krap. ik kom hier niet zo 1 2 3 terug
Piawin .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Lekker eten, constante kwaliteit en altijd een prettige sfeer en natuurlijk een fraaie ruimte. Vriendelijk personeel. Aanrader!
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Op een verrassende plek ligt een mooi (en ook verrassend) restaurant verscholen. Vriendelijke en ontspannen sfeer met prima eten!
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Gezellig, leuke gerechten ongedwongen sfeer.
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Verrassend om in de oude keuken van dit kindertehuis te eten. Het eten is heel goed, veelzijdig en vol van smaak. Genoeg groentes. Het vlees van de hertenbiefstuk is goed mals gebleven. En de bramenbavarois proeft ook echt naar bramen. De bediening verloopt vlot, ze zijn attent en vriendelijk. Hoge kwaliteit voor een schappelijke prijs.
Wijnspijscombinatie I.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lekker eten op een mooie locatie en wat een leuke bediening! We kwamen aanwaaien en eigenlijk zaten ze vol. Toen we buiten stonden kwam er iemand achter ons aan gerend; er had net iemand afgezegd en er was toch plek. Dat enthousiasme had het personeel de hele avond en het eten was echt uitstekend, zeker gezien de schappelijke prijzen. Leuk en goed concept als opleidingsrestaurant voor jongeren die hun diploma kunnen hslen en bovendien erg goed uitgevoerd. De volgende keer reserveren we!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gisteren bij Kloosterkeuken gegeten. Menu voor 25 euro met op de kaart leuke gerechten. Voorafgaand ook nog een amuse en brood gekregen. Mosselen vooraf waren prima. Hoofdgerecht schol met gambastaart, waarbij de smaken wat vlak waren, de safraansaus was lekker maar had iets meer mogen zijn. Het kaasplankje was erg goed. De service was prima en omdat wij dicht bij de bar zaten, kregen we goed mee met hoeveel geduld het redelijk onervaren personeel werd aangestuurd en daardoor goed hun werk kon doen. Aan enthousiasme bij het personeel geen gebrek. Ga hier zeker nog eens eten.
Yolajori N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
zeer sfeervol, bijzonder en gezellig. We hebben heel goed gegeten.
Aan te bevelen!
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Al vaker geweest, goed eten voor een schappelijke prijs. De leerlingen doen erg hun best en de wijnkaart is simpel maar erg goed. Een kritische noot over de menukaart, iedere keer kom ik uit bij dezelfde gerechten, hoofdgerecht de parelhoen en vooral het kabeljouwtaartje. Terwijl ik echt wel iets anders zou willen kiezen maar de rest van de gerechten is toch minder uitnodigend, vlees bv. kalfskotelet en kalfslever en vis iets in een lasagne en gestoomd ook ik geloof de poon. Dat is echt jammer, wanneer de kaart relatief klein is moet hij een mooie balans hebben, die mis ik in deze menukaart. Ik had nu om af te wijken van mijn gebruikelijke voorgerecht de filet d'anvers gekozen, vlees was niks mis mee, alleen had men het verdronken in mosterdsaus zodat de smaak ervan niet te onderscheiden was. Hoofdgerecht de parelhoen met gort, goed degelijk maar dit keer met erg weinig groentjes. Het dessert was van hoog niveau, veel smaak zonder zoet te worden, ik had het kaasplankje, subliem, de rest had de merengue en de bavarois. Niks op aan te merken.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We aten met een groep van 8 mensen in het achterste deel, waar de oude kookketels nog staan. Die ruimte is qua akoestiek wat ongunstiger dan het voorste restaurantdeel, dat ook heel mooi en gezellig is. Een heerlijke kaart, met gelukkig niet al te veel gerechten. De meeste van ons gingen voor 3 gangen voor Euro 25. Ik bestelde als vooraf een mosselgerecht en zat helemaal te smullen en glunderen toen dat een klein pannetje gekookte mosselen bleek te zijn. Zo veel dat ik mijn disgenoten kon laten meegenieten. Alle 8 hebben heerlijk gegeten, en een paar hadden zelfs geen plek meer voor een dessert. Bij de hoofdgerechten werd frites in vrolijke puntzakken geserveerd. Persoonlijk zou ik een fijn gebakken krieltje of i.d. wat verfijnder vinden. De bediening was prima (leuk, die jonge mensen die gemotiveerd zijn!!) , de bestellingen kwamen snel door, en toch hebben we heel relaxed 'avondvullend' zitten eten (18.00 - ca. 22.00 uur). Met andere woorden: goede planning van de keuken. En de rekening viel reuze mee. Puntjes van aandacht: even vooraf vragen of er vegetariërs bij zijn, want we kregen een amuse van ham en zalm. Toen we zeiden dat er 2 vegetariërs bij waren, werd er evenwel snel iets anders lekkers gemaakt. En de entree naar het restaurant is met beperkte financiële middelen vast te verbeteren. Een likje verf, mooi bordje op de deur..... We komen zeker een keer terug.
Rachel Z.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Ik heb gisteren een erg leuke avond gehad bij kloosterkeuken samen met vriendinnen. Het eten en de wijn waren erg lekker, de bediening is vriendelijk en goed geïnformeerd over de verschillende gerechten en de locatie/ inrichting is erg mooi en gezellig!
Extra leuk vonden wij het dat het een leerwerkbedrijf is!
Sabine112 V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ontzettend leuk ,mooi restaurant. Waren zeer verrast. Heerlijk gegeten. Gaan zeker nog een keer terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
De entree van het restaurant maakt een beetje ongerust, waar zijn we nu terrecht gekomen. Eenmaal binnen werden we gepakt door de authentieke omgeving en de daarop aansluitende inrichting. We werden bijzonder gastvrij ontvangen en het was meteen gezellig. We hebben vervolgens een paar heel fijne uren gehad. Het was ook leuk om het concept van leerbedrijven zo te zien functioneren. Grote klasse en zeker een aanrader.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
De Kloosterkeuken is gelegen aan de rustige kant van het Spaarne.
Het pand is eeuwenoud en sfeervol.
Men moet beseffen dan het een leerbedrijf is. Onze leerlingen deden erg hun best.
Het eten is redelijk eenvoudig, mooi opgemaakt en vooral erg lekker.
Voor 25 euro kan met een driegangendiner met flinke keuze samenstellen.
De sfeer van het oude klooster is nog voelbaar. Ik kan een bezoek zeker aanbevelen.
Suus19 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Nu voor de derde keer gegeten in de Kloosterkeuken. Wat ons opvalt is dat de prijs-kwaliteit verhouding echt niet in orde is wat ons betreft. Een hoofdmenu met 2 vellen niet -gare lasagna met daartussen 2 kleine stukjes vis, dit werd geserveerd onder de noemer 'lasagna' voor 19,50 euro. Verder geen bijgerechten, helemaal niets. Frites moesten we als apart bijgerecht bestellen en betalen. De ambiance is als altijd erg sfeervol, het eten echter vinden wij achteruit gaan.
Stewiepo55 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vol lof over dit restaurant, zowel de ambiance, service en de heerlijke gerechten.
Afgelopen vrijdag (2/9) met 2 vriendinnen gegeten en we komen hier zeker terug.
Chapeau voor de uiterst vriendelijke en correcte ontvangst.
De presentatie van de gerechten zeer kleurrijk en smaakvol. Ook een goede huiswijn.
Prima prijs voor een 3-gangen menu, die men zelf kan samenstellen en wat ook fijn is, dat er kannen water op tafel staan, heerlijk met citroen en munt erin. Deze worden door de bediening ook regelmatig bijgevuld.
De lasagne van rode mul wilde spinazie en knoflook, geserveerd met zoute kaantjes en bospeen is als hoofdgerecht een absolute aanrader.
Wat mij (ons) ook zeer aanspreekt, is het concept van het establishment. Graag tot een volgende
keer.

Missaj .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Wat een bijzonder restaurant! Het decor was fantastisch en het eten erg lekker. Ook niet te duur. En een goed initiatief; een leer-werkplek.
Mcorver .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
We komen hier heel graag eten! Hele attente, vriendelijke bediening. Een ontspannen sfeer en het eten is er iedere keer heerlijk! Echt een aanrader!