Meer informatie over restaurant De Kloosterhoeve

Erg rumoerig
Lang
Strietman . 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Zeer jonge trage onervaren bediening. Rekening was niet in orde. Scheelde ongeveer €30. Moesten voor karaf kraanwater betalen. Naast dat wij meerdere flessen wijn hadden afgenomen. Kwaliteit van vis gerechten was goed. De vlees gerechten verdienen nog een boel aandacht.
Wiltan . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, sharing concept is leuk. prachtige omgeving midden in het prachtige Harmelen.
Bediening jong maar zeer attent, kortom dik voor elkaar.
Folkert F. Gastronoom (35 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Na de brand en de verbouwing, die onbegrijpelijk lang heeft geduurd weer eens hier gedineerd.
Er staat een andere kok in de keuken en dat is de kwaliteit van eten en presentatie op je bord zeer zeker ten goede gekomen. De komkommersoep , een soort Gaspacho, maar dan bestaande uit komkommer, komkommerkruiden en mint was iets bijzonders. Fris en romig. Zeer goed om mee te beginnen. Hiermede scoren zij hoog. Het parelhoen en de kalfsmuis en kalfssucade was goed op smaak met als garnituur snijboontjes. Hoewel de bij bestelde frites en sla qua prijsstelling hoger was dan wij gewend zijn was het zeker de moeite waard. Vooral de gemengde sla was breed van samenstelling en zeer smaakvol.
De bediening, hoewel zeer vriendelijk en correct komt nogal amateuristisch over. men weet niet
hoe Sambucca geserveerd moet worden. Je moet erg lang wachten op je aperitief en pas na ongeveer een half uur komt men vragen of je de kaart al wil hebben, terwijl het voor een zaterdag avond echt niet druk was. Een kwart van de tafels was ook niet gedekt.
Opvalt dat er een grote sortering aan open wijnen is, terwijl per gerecht op de kaart staat aangegeven welk wijn wordt aanbevolen. Voor niet wijn kenners is dat een groot voordeel.
De ambiance is modern. Jammer dat wij aan een enigszins wiebelende tafel zaten. Dat zou toch niet mogelijk moeten zijn als er pas verbouwd is. Bij mooi weer kan men prachtig op het terras eten en drinken. Persoonlijk vind ik de popachtige miziek niet passen bij deze ambiance. maar als het toch moet dan gaarne iets zachter.
SusannePetra . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk gegeten vanavond. Met 5 volwassen en 2 kinderen (7+9) gezellig aan op het terras. Het voorgerecht met Burrata en kerstomaatjes was bijzonder lekker. Vervolgens verrassend de gamba's met mango. Afgesloten met cheesecake met frambozen. Subliem.

Bijzonder de aandacht voor een zoutloos dieet (echt zoutloos, dat is niet altijd het geval als je erom vraagt) en voor onze kinderen. Het snoep plateau top vonden ze schitterend! Nooit eerder ergens gezien.
Jan L. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Een nieuwe ambiance, een nieuwe kok (Erik) en een nieuwe menukaart zijn de troeven voor een heerlijk en gezellig diner bij de Kloosterhoeve in Harmelen. Wij kozen gisteravond met z’n vieren voor het 4-gangen menu van €32. Je bent een paar uur zoet, maar het was verrassend lekker.
Zowel vlees, vis, kaas en ijs waren in verrassende variaties aanwezig.
Een charmante bediening en plezierige uitleg, gecompleteerd met een heerlijke wijn (Vedilhan 2014 Viognier) en uitstekende koffie maakten deze avond compleet geslaagd.
Fam. J.P. Lammersen
Evan K. Gastronoom (48 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Mooie lokatie midden in het oude dorp.
Eerst van een drankje genoten op het terras. Vers breekbrood met dip erbij. Een goed begin. De beide jongens in de bediening verstaan hun vak. Servicegericht, vriendelijk en allert.
Het systeem van de kaart met de keuze van klein, middel en grote porties was verwarrend en vermoeiend. Ik wil gewoon kunnen kiezen en niet puzzelen als ik ga uit eten.
Het eten is zeer goed. Ik heb sinds tijden niet zo lekker gegeten. De frietjes vielen op. Vers, dun en met het schilletje er nog aan. Het plastic bakje voor de mayonaise paste er totaal niet.
Dessert ook heerlijk. De Panna cota met rabarber hemels.
Minpuntje was de muziek keuze. Te veel pop. Dat vond ik niet passen bij de uitstraling van het pand en de kaart.
Awulv . Fijnproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Uitstekend gedineerd met compagnon bij de Kloosterhoeve in Harmelen. Na de brand prachtig hersteld en decor is modern en toch erg gezellig. Alleen een hoofdgerecht genomen. Heerlijk malse kippendijen. Mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. Prachtige wijnen erbij en bovendien een fijne bediening. Aanrader in dit mooie dorp.
JimFox . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Vanwege de verjaardag van mijn vrouw zijn we met onze 3 kinderen – impulsief – bij de Kloosterhoeve gaan eten. Voor een dinsdagavond met 6-7 tafels bezet genoeg reuring.
De ervaringen van de afgelopen jaren waren niet altijd goed, daarom nu na de heropening een nieuwe kans. En dat is heel goed bevallen!
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was goed. Een leuke kaart en in verschillende formaten te bestellen. Ik hoop echt dat ze dit vast kunnen houden! Dan is het voor Harmelen maar ook Leidsche Rijn een aanrader.
230861 . Gastronoom (26 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op Moederdag met 5 gasten totaal heerlijk neergeploft op de lounge set in de tuin van de Kloosterhoeve. Het weer liet dit heerlijk toe om ook buiten het diner te gebruiken, de menukaart is veelzijdig en bied vele mogelijkheden. Wij maakten met twee gebruik van het speciale Moederdag-asperge menu en de overige gezinsleden maakten gebruik van de a la carte kaart en het sharing aanbod. De gerechten die ons allen passeerden waren fraai opgemaakt, van de juiste temperatuur en smaakten voortreffelijk ! De bediening was prima en correct verzorgd en de entourage ter plekke onder deze omstandigheden is natuurlijk helemaal goed.Voor de aanwezige kids is er ook speelgelegenheid elders in het pand dus aan alles is gedacht, kortom, een prima place to be !
Nelis_de_Rijke . Fijnproever (6 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voor het eerst gegeten bij de 'nieuwe' Kloosterhoeve in Harmelen. Bereikbaarheid was door wegopbrekingen en de aanwezigheid van de jaarlijkse Kermis wat lastig, maar al met al gevonden.

Een erg mooi gebouw met terrasje voor de deur, ruime entree en hoge plafonds.

We werden netjes ontvangen en kregen een gezellig ronde tafel.

De kaart was even puzzelen, het concept met het verschil in porties is wel te begrijpen, maar wat lastiger is dat je niet weet welke gerechten koud en warm zijn.
Alle gerechten die we hebben uitgekozen waren ontzettend goed op smaak, erg lekker. Alle tafelgenoten zijn het hier over eens.

Bediening was erg vriendelijk, maar hadden íets sneller kunnen bijschenken etc.

De sfeer was heel gemoedelijk en huiselijk, maar muziek en licht mogen nog iets sfeervoller. Al met al : heerlijke avond.
Nicolesd . Fijnproever (8 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Voor de verjaardag van mijn man zijn we gaan eten bij de Kloosterhoeve. De gerechten waren erg lekker, goed op smaak en goede porties. De bediening liet echter nog wat steken vallen. Ze waren erg vriendelijk, dus daar lag het niet aan. Maar kleine dingen als : water bijschenken, brood vergeten, lang wachten op drankjes en het vragen daarvan, hadden beter gemoeten. Wij hadden een rekening van 70 euro pp, dus dan mag je verwachten dat we iets beter geholpen werden.
V70 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Afgelopen zondag op de eerste lentedag neergestreken op het terras van de vernieuwde Kloosterhoeve.

Pluspunten:
- Mooi en groot terras met genoeg zon en schaduw.
- Goede, jonge bediening. Deden goed hun best.
- Concept niet super vernieuwend, maar geeft je wel de keuze om te delen en meer gerechten te kunnen proeven

Minpunten:
- De kok moet nog even kijken hoe een goede steak tartaar gemaakt wordt (Tip: ga even naar restaurant Madeleine in Utrecht). Nu was het een zeer fijn gemalen stuk vlees met wat rauwe ui erop. Leek meer op een ongebakken hamburger.
Roetje S. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten, kwalitatief zeer hoogwaardig, leuk sharing concept, nieuwe een prettige ambiance met vriendelijke en attente bediening. Zeker een aanrader om terug te komen!
Wjhamers . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk modern "sharing menu" met onze groep van 6 personen gedeeld. Vol smaak, verrassend, en volledig voldaan. Frisse witte droge wijn erbij gedronken. De manier om veelzijdig lekker te eten.
Decor is modern in een monumentaal pand, maar wel met eigen toegankelijke wijnkelder.