De Kloostergang

- Diner vanaf 18:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Raymond013 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Eten was erg goed en verrassend. Bediening was minder. We hadden menu met wijnarrangement. We kregen restant wijnen van andere tafels, bovendien moesten we lang op de wijnen wachten. Jammer, daar was s het eigenlijk te duur voor.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wij zijn met 6 personen hier wezen dineren, Op alle fronten werden geanimeerd met een fantastisch opgediend menu. De wijnen die wij bij het menu kregen geserveerd, een beetje buiten de gebruikelijke assortiment, doch prima van passend bij de gerechten. een top avond en aan te bevelen
R. S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen week zakelijk geweest.
We waren de enige groep op het terras. We zaten aan een ietwat krap rond tafeltje waar de verf van af bladderde. Ik had een kleed passend gevonden bij het niveau dat de Kloostergang tracht uit te stralen.
Ikzelf at eerst de eendelever met diverse bereidingen van appel. Ik vond het aardig, maar de smaak van de appel kwam niet voldoende uit e verf. De jonge en wat tanineuze rode wijn de er naast werd geserveerd vond ik niet passend. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
Het hoofdgerecht bestond uit Jakobsmosselen die m.i. iets tet lang gegaard waren. De lichte kerriesmaak was ook niet helemaal mijn ding. Ik heb graag gegrilde Jakobsmosselen die toch nog naar de zee smaken...de erbij geschonken Grüner Veltliner was aardig, maar niet heel bijzonder.
Het nagerecht was peer met chocolade. Ik hoopte op een mooi stuk malse peer, met gesmolten chocola. In plaats daarvan kreeg ik een paar stukjes ingemaakte peer en een paar toefjes puree met chocoladekruimel en kruimel van bijv. nootjes. Wederom aardig, maar het miste m.i. de rijke smaak van waar ik op hoopte...
Ik heb niet afgerekend, maar mijn collega die deze last op zijn schouders nam vond het bedrag dat we moesten afrekenen pittig. EUR 7 per glas niet waanzinnig lekkere wijn is niet weinig...Anyway, de prijzen zijn op het internet terug te vinden dus je kunt weten waar je aan begint.
Jannes-Dewulf .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteren heb ik met mijn familie bij de kloostergang gegeten. De avond begonnen met een biertje en een paar amuses en daarna heerlijk genoten van het 4-gangenmenu met wijnarrangement. Ik zal niet alles verklappen voor degenen die hier nog gaan eten maar het was het waard. Perfect opgemaakte borden met luxe en bijzondere ingredienten. Alle smaken vulden elkaar aan en er lag niks te veel op het bord. Dan bij elk gerecht een vrij aparte wijn die zich telkens verbazingwekkend goed bij het gerecht voegde. Een wijnarrangement zoals deze hoort te zijn, en hierdoor een perfecte avond beleefd!
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We hadden iets te vieren en besloten ons te laten verwennen dmv een verrassingsmenu van Fred en Joyce. In ons geval Voor, Tussen en Hoofd, een favoriete combinatie, vooral met meerdere gangen vis.
Maar natuurlijk eerst de verrassende amuses, om te beginnen de krokante aardappelchips met huisgemaakte piccalilly. Laat die altijd maar op de menulijst staan alstublieft. Vervolgens een peruaans hapje van aardappel, ei, gehakte olijf en peruaanse pepertjes, best wel pittig, maar heerlijk. En tenslotte de Kloostergang versie van asperges op klassieke wijze, dus een glaasje met gepofte rijst, afgedekt met een crème van asperges met ham, heel origineel. En dit waren alleen nog maar de amuses !
De vriendelijke en voorkomende service doet je hier alles altijd dubbel zo goed smaken.
Het voorgerecht: Een combinatie van vis, oester en diverse groentes, o.m. komkommer, asperge en een crème van kaas. Daarbij werd een bijpassende zeer droge Tokaijer wijn geschonken, een interessante, maar mij persoonlijk te droge wijn. Het tussengerecht; Vis en schelpdieren gecombineerd met asperges en uitjes in een flink pittige peruaanse saus, bijna een soort vissoep, maar dan anders. Hierbij werd een prachtige Zuid-afrikaanse chardonnay geschonken, zeer goed bijpassend. Tenslotte het hoofdgerecht, een mals stukje varkenssukade met auberginemousse, waarop een bitterbal gevuld met asperge, daarbij een combinatie van diverse bereidingen van groente, zoals asperge, gele biet, gecaramelliseerde witlof, prei en gerookte aardappel, aangevuld met een heerlijke jus. Als bijpassende wijn een goddelijke shiraz uit 2005 van het australische huis Kaesler.
Alle lof voor de keuken- en restaurant brigade, we hebben weer genoten, au revoir !
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Een 4-gangen JRE menu genoten incl wijnaragement voor 80 euro. 3 amuses verrassend en afwisselend, smaakvol.
Voorgerecht bortje met vis, zalm geweldig bereid met caviar. De bediening weet ons te attenderen op de bijzonderheid van de caviar.
Hoofdgerecht was met truffel varkens succade met een bitterbal van kalfswang. Een dessert dat eindelijk niet eens uit chocolade bestaat maar een geïnspireerd op een appeltaart. Lekker en bijzonder.
Elk gerecht wordt begeleid door Fantastic wijnen. De gastvrouw zegd dat ze geen sommelier is maar ze spreekt haar wijnen! e brengt deskundig met een aanstekelijk enthousiastme haar liefde voor de wijn over.
Kortom heerlijk gegeten, fantastische bediening, een aanbeveling.
EAT66 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We hadden de verrassing van de chef en dat was een hele aangename. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en de amuses, als extra nog een kaasplankje. Van het eerste tot het laatste gerecht heleaal top!
Een culinaire avond waar je blij van wordt. Erg vriendelijk, informele maar toch zeer correcte bediening, die goed wisten wat ze serveerden en ook nog kennis van zaken toonden als het om een goede wijn ging.
Wij komen graag terug!
NatasjaDeLeeuw .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wat een locatie, wat een service en vooral wat hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Als vegetariërs konden wij uitstekend terecht en we hebben echt voor ons nieuwe smaken ontdekt. Wijn-spijs-combinaties waren top! Ze hebben het hier duidelijk begrepen.
Pjv22 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Dit is pas dineren op hoog niveau. Alles klopt hier. De bediening is vriendelijk en kundig, het eten is van hoog niveau en geweldig gepresenteerd en de bijpassende wijnen vullen het geheel aan. Wij zijn hier nu een aantal keer geweest en telkens andere gerechten gehad, telkens van uitmuntende kwaliteit. En wat vooral leuk is, ze verrassen je iedere keer weer. Spannende en originele gerechten. Absoluut een aanrader
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Geweldige smaakexplosie in je mond, met een prachtige ambiance en een goed prijs kwaliteitsgevoel. Wij hebben nu een aantal keren dit restaurant bezocht maar de Kloostergang is een ster waardig, niet alleen de smaak is geweldig maar ook het personeel is service gericht en zeer gastvrij! Wij zouden een ieder aanraden om hier te gaan dineren! ! Chapeau...
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Tijdens de Restaurantweek maart 2015 toch nog met behulp van Joyce op korte termijn een plaatsje bemachtigd bij ons favoriete restaurant. Dit was weer genieten! Daar zorgen Freddy en zijn keukenstaf wel voor.
De steeds variërende amuses: het begon met een 'hamburgertje' van maisbrood en peruaans gekruid gehakt met een heerlijke pittige komijnsmaak.
Vervolgens de 'pizza-margaritha' Kloostergang-style: het glaasje gepofte rijst met kaasmousse en stukjes tomaat geeft een smaakexplosie in de mond, met inderdaad op de achtergrond de bekende pizza smaak.
Voorgerecht 'Terrine de Campagne' wint het met afstand van de beide voorgerechten, vooral gecombineerd met de witte spaanse Veleta wijn uit de omstreken van Granada.
Het tussengerecht 'Tortellini van boerderijhoen' bevat verrassende elementen, zoals de truffelschuim en de piccata, maar de vulling van de tortellini mag naar onze mening een meer uitgesproken smaak hebben.
Het hoofgerecht, de gegrilde runderlende, perfect gegaard en met interessante en lekkere bijlagen zoals de duidelijk te proeven jus van sereh, het malse rundersaucijsje, de smakelijke kerrie-spitskool en de nog te vermelden 'Linda darling aardappel'. Dit alles perfect gecombineerd met een rode franse wijn uit de Corbière 'Le Champ des Murailles'
Als dessert de 'Aardbeien Cheesecake' Kloostergang-style. Erg lekker, met name het aardbeiensorbetijs. Daarbij mochten we beoordelen welke dessertwijn hier het beste bij past: de witte chileense Anakena of de rode spaanse Benavides. Deze laatste bijzonder aromatische en krachtige wijn kwam hierbij als winnaar uit de bus: hij blijft volledig overeind bij een dergelijk zoet nagerecht.
Rest ons nog te zeggen: À bientôt !
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
We hebben met onze familie van 7 personen een etentje gehad. Het Kloostergangmenu met 1 vegetarisch menu.
Inderdaad een verrassingsmenu met veel variatie. We hebben ons uiteraard goed laten uitleggen wat we kregen. De wijnen bij de gerechten pasten er zeer goed bij. Het zijn wel kleine hapjes maar na afloop gingen we voldaan weg. Ook de uitleg van de ingrediënten van een cola light was verrassend. Bij het menu hebben we veel vergeten groenten gegeten en soms uit eigen tuin.
Wth .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Dit is een voortreffelijk restaurant, waar je een hartelijke ontvangst en verrassende smaakcombinaties te wachten staan. De nog jonge, enthousiaste eigenaren tonen vakmanschap pur sang en bereiden je een heerlijke maaltijd. Houd wel rekening met relatief kleine porties (ook voor de hoofdgerechten), en bestel als je echt honger hebt dus meerdere gangen. De à la carte kaart bracht ons gezelschap onder andere kalfszwezerik, ganzenlever, sukadevlees en zalm. Allemaal hoog op smaak gebracht en fraai gepresenteerd. Dit restaurant kan een toppositie in Nederland bereiken!

Zijn er dan helemaal geen minpuntjes? Jawel, maar die zijn allemaal oplosbaar. Zo oogt de locatie aan de voet van de oude kloostertoren wel idyllisch, maar is de drukke verkeersweg Borne – Almelo toch te nadrukkelijk aanwezig. De Kloostergang is omgeven door een aantal onduidelijke opstallen en mist hierdoor een eigen uitstraling op een eigen kavel. Dit restaurant verdient een eigen plek. Verhuizen dus.
Een ander minpuntje is de helaas steeds vaker voorkomende ‘open keuken’. Wij hoeven niet te zien hoe ons eten wordt klaargemaakt en willen het pas ruiken als het op ons bord ligt. Toen wij er waren was het niet druk zodat de kookluchten wel meevielen, maar bij een volle tent kun je de volgende dag je nette pak naar de stomerij brengen. Gooi dicht die keuken!
En tot slot: tijdens de uitleg aan tafel met de vinger wijzen naar de op het bord gedrapeerde onderdelen van het gerecht is naar ons idee niet comme il faut.

Maar verder zoals gezegd: voortreffelijk!

Familie Ter Horst, Gieten
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Gisterenavond geweldig gegeten met onze vrienden bij dit geweldige restaurant! Wij hadden besloten om naar Zenderen te reizen ivm de restaurantweek en nieuwe eigenaren op dit restaurant! Nou dat was de reis zeker de moeite waard! Prachtige opgemaakte en goed en vers gekozen producten, mooie wijnen en een uiterst vriendelijke en gedegen brigade die deze avond tot een perfecte maakte. Jonge dynamische en zeer getalenteerde mensen die uitdagende gerechten maken en puur zijn, ga zo door zouden we zeggen...wij komen in ieder geval snel terug!!
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
De Kloostergang is één van onze favoriete restaurants. We hebben er dan ook al een aantal keren mogen genieten van heerlijke menu's. En het blijft afwisselend. Steeds ervaren wij weer gerechten met nieuwe ons onbekende ingrediënten en dito bijpassende wijnen die Freddy Cusell en Joyce Muller op tafel toveren.
Deze keer werd ons gevraagd of we in waren voor een verrassingsmenu met bijbehorende wijnen. Ons antwoord was natuurlijk 'ja, graag'.
Het menu begon met een bijzondere (peruaanse) amuse. Beetje pittig, maar heerlijk.
Vervolgens een schilderijtje van een voorgerecht, dat net zo lekker smaakte als het eruitzag. Een kunstzinnig opgemaakt bord met diverse visproducten zoals geconfijte zalm, gerookte paling, en oesters, diverse microgroenten en mousjes van o.m. augurk, komkommer en rode biet.
Als tussengerecht een aan tafel bereide pot au feu van snoekbaars en tarbot in een saus waarin we tomaat en saffraan proefden. Een interessante en smakelijke combinatie van zoetwater- en zeevis. Op het laatste moment werd er nog een dot kaassaus op het bord gespoten.
Het hoofdgerecht een combinatie van kalfsfilet en kalfswang met een topping van foie gras, begeleid met de vermaarde gecaramelliseerde witlof van Freddy en een stukje aardappelgratin.
Het vlees geserveerd in een werkelijk voortreffelijke jus met diverse kruiden, waaronder vooral kruidnagel te proeven was.
En dan het dessert: In de vorm van een paddestoel, de steel van chocola en de hoed van frambozenmousse, begeleid met witte aalbessen. De paddestoel stond op iets wat Freddy 'eetbaar zand' noemde. Hoe is het mogelijk iets dergelijks te maken? En zo lekker allemaal.
Er werden mooie bijpassende wijnen geschonken, waarvan we de namen helaas zijn vergeten, behalve van de absoluut voortreffelijke rode wijn bij het hoofdgerecht, een Bordeaux van het huis Sarasnot-Dupré.
Tevreden en gelukkig keerden wij weer huiswaarts.
Tot weerziens.
Axel en Jenny
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Laatst weer eens gaan eten en het was ongeloofelijk goed. Absoluut sterwaardig. Heel verfijnde keuken. Gedurfd, heel smaakvol en met heel goed wijnadvies. Bediening heel erg attent, met volledig behoud van privacy.
In jaren niet zo goed uit eten geweest. Wij komen snel terug en kunnen het iedereen aanbevelen.
Lokatie in oud boerderijtje, beetje verscholen vonden wij juist heel knus en persoonlijk.
Shu660 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Wij hadden met een groep van zeven een familiefeestje en hebben gegeten bij De Kloostergang. Het was een echt feest. Een prima bediening en een geweldig diner. We kozen voor een vier-gangen verrassingsdiner. Drie personen hadden daarbij gekozen voor een vegetarisch diner. De Kloostergang gebruikt veel vergeten en zeer verse groenten uit eigen tuin. Waar in andere restaurants een vegetarische variant veelal een mindere is, kunnen wij alleen maar zeggen dat iedereen vol lof was over alle gangen, gecombineerd met wijn en niet-alcoholische dranken. Wij komen zeker terug en kunnen dit restaurant zonder voorbehoud aan een ieder aanbevelen. Heerlijk eten en drinken tegen redelijke prijzen.
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Hier gegeten in het kader van de Restaurantweek. Bij de reservering doorgegeven dat ik geen vlees eet en dit was prima doorgekomen, speciaal voor mij werd het menu aangepast en dit is niet één keer mis gegaan, super!
Heerlijk gegeten. Op tafel kwamen (na de nodige amuses) varkenspaté, gerookte zalmfilet - pompoensoep met kabeljauw/langoustine (enige minpunt van de avond was dat laatstgenoemde een beetje aangebrand was) - kip gevuld met eigen bout, kabeljauwfilet - chocoladedessert dat heerlijk maar erg machtig was. Dit alles op prachtig opgemaakte borden en geserveerd door keurige bediening.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Al weer de derde keer sinds de eigenaarswisseling, dat we hier komen lunchen. We worden vriendelijk ontvangen door Freddy Cusell en al spoedig vertelt hij enthousiast over al zijn plannen en activiteiten (themaweken, kookstudio, enz.). Jammergenoeg is de peruaanse themaweek nog net niet begonnen, dus laten we ons verleiden tot het vismenu van vandaag, dagvers binnengekomen van Schmidt Zeevis uit Rotterdam.
Het voorgerecht, dat er uit ziet als een schilderijtje, bevat naast diverse microgroenten, bereidingen van zalm, ansjovis, en haringkuit voorzien van toefjes van lekkere sausjes.
Het tussengerecht op de huid gebakken rode mul met twee heerlijke spinazie bereidingen en een beure noisette.
Het hoofdgerecht tenslotte: op de huid gebakken tarbot op een bedje van snijbonen en groene asperges, aangevuld met gebakken pastinaak en mierikswortelsaus. Daarnaast een koekje van gefrituurde polenta, o wat lekker!
We verheugen ons nu al weer op de volgende keer, misschien Valentijnsdag?
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Zaterdagavond hebben we met vier personen gegeten bij de Kloostergang. We werden gastvrij ontvangen en konden bij de openhaard ons aperitief drinken. Heerlijk in deze tijd van het jaar! Vervolgens hebben we het menu van de chef genomen, een vier gangen menu, bereid met producten van het seizoen, prachtig gepresenteerd en ontzettend smaakvol!
De bijbehorende wijnen maakten de gerechten helemaal af.
Een aanrader voor een heerlijk avondje uit!