Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Klok

Maandag t/m Zaterdag vanaf 17:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Vannaerssen .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met een vriendin samen hier gegeten. Wat wij erg prettig vonden was dat er een vrij relaxte sfeer hing in restaurant de klok. De jonge man die onze jas aannam bij de deur verwelkomde ons vrolijk en ook de koks, die in een open keuken werken, begroetten ons niet al te formeel.
Wij besloten 4 gangen a la carte te eten. Op de vraag of wij hier bij passende wijnen bij wilden, zeiden wij volmondig, ja.
De borden zagen er allemaal prachtig uit en de wijn smaakte heerlijk.Wat ons opviel was dat wij lekker de tijd kregen om rustig te eten. De jonge man schonk af en toe een klein laagje wijn bij in het glas ( die wij overigens niet hoefden te betalen) en als de borden werden weggehaald, duurde het een paar minuutjes voor het volgende gerecht kwam. Vooral het laatste vind ik persoonlijk altijd erg prettig.
Aan het einde van het diner dronken wij nog een kop koffie met een digestief. Het aantal verschillende digestieven en likeuren wat ze hadden was zo groot, dat we ons hebben laten adviseren. Wat ook weer een groot succes was.

Kortom een zeer geslaagde avond waar je echt de tijd krijgt om te genieten van je diner. Erg vriendelijk en vrolijke bediening. Fantastisch eten en heerlijke wijnen.
Wij hebben al gelijk gereserveerd voor volgende maand, dan hebben we weer wat te vieren!
Daan F.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Afgelopen week samen met mijn vriendin in dit restaurant gegeten. Wat een aanrader! Het is een wat hoger segment, maar elke euro meer dan waard. Ontzettend fijn gastheerschap en een uitstekende sfeer. Wij hebben de tournedos Rossini gegeten. Wat was dat lekker! Het vlees is werkelijk waar uitmuntend. Als een warm mes door de boter. Ook de garnering is origineel en heerlijk. Om mijn vriendin te quoten: "Zelfs al die dingen die erbij liggen zijn superlekker!" Tevens hebben we ons laten verrassen met de wijnen. We kregen een heerlijke rode Bulgaarse wijn, en een prachtig glas Hongaarse dessertwijn. Ik had geen ervaring met wijnen uit die landen, maar die waren onverwachts lekker. Door de wijnkaart viel me al op dat ze in dit restaurant ook verdraaid veel van wijnen weten. Niet alleen wijnen uit de "oude wereld", maar dus ook verrassinkjes als Bulgarije en Hongarije. Leuk! En dan het dessert ... Een kunstwerkje op zich. Om je vingers bij af te likken. Kortom, een aanwinst voor Leiden als je een avondje écht wil dineren, in een goede sfeer, met lekkere wijnen en met ouderwets goed gastheerschap. Ik raad het iedereen aan.
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende en vriendelijke bediening, het eten werd vlot geserveerd. Kortom, een prima restaurant om te gaan eten. We waren 50 euro kwijt pp voor 2 gangen met een glas wijn.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De ober kwam bij het opnemen van de bestelling (en later ook nog eens bij het presenteren van de rekening) op zijn hurken aan onze tafel zitten, alsof hij van een stel kinderen wilde horen wat ze wilden eten. Als voorgerecht gambas besteld. Op het bord: 4 scampi. In de VS noemen ze zoiets ' a rip off'.
T V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op een regenachtige zaterdagavond wezen eten bij de klok!
Het was erg druk maar een zeer gezellige sfeer. Wij hadden het 4 gangen verrassings menu met bijpassende wijnen. Het eten zag er niet alleen mooi uit maar smaakte ook super. De wijn spijs combinaties waren ook top.
Zeker voor herhaling vatbaar!
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Drie maanden geleden was ons laatste bezoek hier. Omdat niet alles zo perfect was, en wij nog eens wilde proeven, hoe het is, om te dineren buiten een wijn-spijs combinatie avond om, zaten wij weer hier. Gisteren avond dacht ik nog, dat dit een recensie zonder makel wordt. Maar helaas en het komt niet door het menu, Later meer..
Op een geweldige zomeravond hadden wij een fijne tafel buiten het restaurant. Soms kwamen de één of andere auto langs, soms oude stoere amerikaanse merken met nog oudere mannen erin. De straat leeft en het heeft iets. Zien en gezien worden. Op het Pieterskerkplein vond Rollend Leiden plaats. Daardoor hadden wij ook muziek, die niet altijd in ons smaak viel, maar leuk te zien, dat Leiden iets voor de inwoners doet. Verwelkomd door de leuke en vriendelijke medewerkers bestelden wij een mooie fles wijn (2014 Wieninger, Wiener Gemischter Satz, Oostenrijk 35,50.-) en kregen olijven om te knabbelen. Om te dineren wordt á la carte, een menu (3 t/m 6 gangen) aangeboden. Ook kunt u een geheel verzorgd 6-gangen menu incl. water, brood, wijnarrangement. koffie/thee met friandises, bestellen. Met de menukaart kwam ook de vraag van de kelner of we brood wilden. Heel graag zelfs. Op tafel kwam een bolletje brood met een klein schijfje boter. Lekker warm nog en een mooi begin van het menu. Wij gingen voor de 6 gangen (de gerechtjes zie je bij de foto's). Ik kan echt zeggen, dat wij gerecht voor gerecht echt goed van smaak vonden. Ons tweede fles witte wijn was er één uit Bulgarije (2013, Villa Melnik, Bergulé, Chardonnay/Viognier, 33,50.-). De keuze voor de rode wijn was een 2009 Provenza Cá Maiol, Fabio Contato, Garda Classico, Italie, 46,50.- Euro. Helaas komt nu dat MAAR! De rekening was 254,50,- Euro voor twee maal zes gangen menus, drie flessen wijn, brood, 3 whisky's en portwijn. Wij schrokken niet van het bedrag, maar van wat erop stond. Jawel, het brood!! En dan ook nog voor 4,50.- Euro. Buiten verhouding in opzichte van de menuprijs en niet op de kaart vermeld. Natuurlijk kan je zeggen, het was een vergissing. Maar ik ga ervan uit, dat de rekening voor het afrekenen nog eens door de incasserende persoon gecontroleerd wordt. Ik voelde mij bijna in een Fletcher Hotel, maar daar wordt tenminste gezegd, dat het brood extra afgerekend zal worden. Als iemand gewoon vraagt, of wij brood willen, dan graag ook erbij zeggen, dat dit niet inbegrepen is. Wij hoeven niet alles all-in te hebben, maar communicatie tegenover de gast is alles. Anders voel je een beetje gepiepeld. Facit: Ook met dit minpunt is Restaurant De Klok nog altijd een aanrader voor een gezellige, smaakvolle avond
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Zodra je de klok binnenkomt is de sfeer gelijk chique en knus tegelijk. De open keuken zorgt voor een intieme sfeer en de gastheren laten je gelijk thuis voelen. Het eten is puur, waarbij smaken in hun waarde worden gelaten. Laat je verrassen door de chef en je krijgt heerlijke wijn spijs combinatie voorgeschoteld. Een feestje om hier te mogen dineren.
Karen K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Goede service, lekker eten en voor een redelijke prijs. Wat wil je nog meer? Sfeervol tentje in het mooie oude centrum van Leiden dat met liefde wordt gerund.
Reginebj .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere kaart, prima, niet opdringerige bediening die je de tijd gunt. Lekkere wijn, omgeving vertrouwd - als voorheen
David K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heerlijk eten, verrassingsmenu (krab, gamba's, kalfstong, ile flottante, mooie bijassende wijnen), en vooral -- geweldige bediening, het enige ECHT belangrijke aan een restaurant, absolute aanrader.
Genieters3 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
wat prachtig authentiek restaurant. Alles tot in de puntjes keurig verzorgd. De mooiste wijnen en de kundige keukenbrigade maken een bezoek hier tot een avondje uit. Coq au vin kende ik nog niet maar die heeft mij mezelf doen verrassen, wat was dit lekker.
Willem O.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk, alles tot in de puntjes verzorgd. De gastheer is een echte kenner en weet moeiteloos de mooiste wijnen aan de heerlijke gerechten te koppelen.
Dexterduck .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Prachtige wijnkaart met bijzonder vriendelijke prijzen. Het eten was ook netjes verzorgd en mooi van smaak, vooral de bietenbouillon met makreel was een schot in de roos. De gastheer is werkelijk een meester in het aanvoelen van sfeer en het vinden van de juiste toon.
PatriciaHoogvliet .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Maandag heerlijk gegeten bij de Klok, super mooi restaurant. 5 gangen met wijnarragement. De lekkerste en mooiste versie van een caprese die ik ooit gegeten heb helemaal top! Daarna beressoala, 2 bereidingen van lam en een lekker zoet dessert. De gastheer en een van de eigenaren Marvin, was super aardig en attent heel leuk maakte de avond compleet!

Wij komen zeker een keer terug!

Groetjes uit Hoorn
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Klasse!
Wat een ontzettend gezellig restaurantje in het hart van Leiden , vlak bij de Pieterskerk in de bekende Kloksteeg.
We genoten van een heerlijk 4 gangen menu, met een goed bijpassend wijn arrangement, en dat begeleid door een hele gezellige en attente bediening.
Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Een echte topper en aanrader .
We komen hier zeker terug.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk genoten van het tijdloos menu. Gewoon 6 gangen alles erop en eraan. De chef weet goede smaken te combineren in zijn gerechten, waarbij het stukje vlees of vis mooi word aangevuld door de bijproducten. Hierbij door de sommelier de goede wijnen bij uitgezocht die zowel gerechten versterken als op zichzelf stuk voor stuk goed smaken. Ik heb hier samen met mijn vriendin een top avond beleefd die onze korte vakantie helemaal af maakte. Hier gaan we zeker terug keren.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Een maandje geleden gegeten bij restaurant de Klok. Een prima brasserie, niet echt heel hoogstaand. Het eten viel een beetje tegen, veel matte smaken en niet onderscheidend.
Daarnaast hadden wij de hoop dat het interieur ook een beetje geupdate zou worden maar dit is helaas niet het geval. Service is als vanouds wel gewoon goed!
AnnevanZwieten .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Zeer gastvrij ontvangst. Je voelt als gast dat de sfeer onderling dik in orde is. Een praatje en wat humor (ook van de gastheer die voorheen bij la Cloche werkte) maakt je etentje een uitje. Het verrassingsmenu was heerlijk en een juweeltje om naar te kijken. Gastheer, mede-eigenaar en sommelier Marvin is de kers op de taart van dit restaurant. Hij heeft gastheer op zijn voorhoofd staan, weet alles van wijnen en wist zelfs nog wat we de vorige keer gedronken hadden. Een aanwinst voor Leiden en heel knap van de twee jonge eigenaren!
Ayla H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Twee weken geleden hier gegeten was goed te doen en redelijk verzorgt personeel was vriendelijk en vlot en eten was lekker borden waren goed verzorgd en zag er allemaal netjes uit
LillieB .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat een fijn restaurant! Ontspannen dineren in een sfeervolle, klassiek Franse ambiance in een van de meest pittoreske steegjes van het historische Leidse centrum. Zeer gastvrije en kundige gastheer en sommelier, goede keuken en een geweldige Europees georiënteerde wijnkaart, die nog eens sympathiek geprijsd is ook. Ik ga hier zeker terugkomen!