De Klok

Smidstraat 1 1931 EX Egmond aan Zee Nederland Kaart

Over het restaurant De Klok

Op het gezellige dorpsplein van Egmond aan Zee heeft de tijd weinig vat gehad. Zoals de zilte zeelucht al eeuwenlang het dorp in waait, is ook Restaurant De Klok hier niet meer weg te denken. Het restaurant dankt zijn naam aan de klok die een vroegere eigenaar maakte en boven zijn deur hing. In die tijd een bezienswaardigheid, waar alle inwoners gemak van hadden. En nog steeds is De Klok een publiekstrekker, dankzij de gezelligheid en de fantastische keuken.

Meer informatie over restaurant De Klok

Dagelijks 09.00 - 00.00 uur
Conny R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Na 's middags een heerlijke apfelstrudel met vanillesaus te hebben gegeten besloten wij hier ook 's avonds te gaan eten. Een warm welkom en goede sfeer. Het eten was ook heerlijk en ruim voldoende. Huiselijk ingericht maar iets moderner is in wording vernamen wij van de eigenaresse Miriam. Wij zijn benieuwd naar een volgend bezoek. Dus ga je naar Egmond... pik dit restaurant ook even mee. Trouwens... terrasverwarming is hier super.
Adriana R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij hebben elkaar 10 jaar geleden in " de Klok" ontmoet! Waren toen, en zijn nu nog steeds, zeer tevreden!
Nadat het personeel van onze "1e date" hoorde werd er op een leuke en originele wijze aandacht besteed aan ons jubileum! Hartelijk dank!
Wij vinden het een fijn en gastvrij restaurant, gezellig, knus, zeker rondom de open haard!
Menukaart biedt meer dan voldoende mogelijkheden met een prima prijs-kwaliteitverhouding.
Ook prettige, vriendelijke, deskundige en vlotte bediening!

Als we in de buurt zijn gaan we er zeker langs!
JTde .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Vonden de bediening matig . Hadden vooraf stokbrood met knoflooksaus , boter en een tapenade . Daarna konijnenbout op een bedje van zuurkool a 20,45 euro .Na enige tijd gevraagd of dit alles voor dat geld . Na overleg kregen wij voor deze keer een aantal bakjes met patat , aardappeltje ,mayonaise ,salade en een halve stoofpeer ,Vond dit een vreemde gang van zaken .
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Als wij in Egmond aan Zee zijn, willen wij niet naar huis gaan alvorens bij De Klok gegeten te hebben. Het eten smaakt atijd goed en is goed geproportioneerd. Wat je ook besteld. Met 2 verschillende aardappel en 2 verschillende groenten garnituren. Het is eenvoudig in het design op je bord. De bediening is vlot en vriendelijk, maar slordig in het serveerwerk. Verkeerd gerecht en verkeerde drank en niet correcte rekening. Ik hoop, dat ze daar geen gewoonte van maken, want zij doen er nogal laconiek over.
Door het prachtige weer konden wij gelukkig op het terras eten. Hierbiij een prachtig uitzicht hebbende op de voorbijkomende meute.
Het terras staat zeer in de belangstelling, want geen tafel bleef langer dan 1 minuut onbezet
MargaB .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Bij de Klok kun je aardig eten. Ons voorgerecht, uiensoep, smaakte prima. Het hoofdgerecht en nagerecht waren ook lekker. De bediening vonden wij wat traag en niet echt geinteresseerd. De inrichting kan een opknapbeurt gebruiken. De inrichting is nogal oubollig en niet van deze tojd.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Hier gegeten tijdens de Fjoertoer. Het restaurant is gezellig ingericht, waardoor het kerstgevoel al naar boven komt. Als voorgerecht had ik de carpaccio. Deze was heerlijk van smaak. Als hoofdgerecht had ik de biefstuk gegeten met pepersaus. Ook dit gerecht was uitstekend bereid. Echt niks op aan te merken.

De bediening was oplettend en attent. Toen enkele wandelaars binnenkwamen die de Fjoertoer hadden voltooid was het geen enkel probleem dat wij van tafel wisselden.

Ik vind dit restaurant echt een aanrader. Je kan er gezellig en knus zitten.
scodie .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Het decor is misschien wat oubollig met veel scheepvaartitems aan de muur maar aan het einde van de avond ging ik hier met een goed gevulde maag naar huis. De bediening is hartelijk en razend snel!

Vooraf had ik een garnalencocktail, mijn partner gebakken champignons. Beide gerechten waren heerlijk en ruim voldoende. De hoofdgerechten waren zeetong en biefstuk stroganoff. Als visliefhebber was ik in de zevende hemel. De tong was fors van formaat, werd (gevraagd) voor je gefileerd en was heerlijk gebakken. De biefstuk was lekker mals en met voldoende saus. Als bijgerecht werd een platteau met diverse bakjes geserveerd, oa met gestoofde peertjes (heerlijk!), salade, witlof en patat.
wietske .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Smaakvol gegeten. Verhouding prijs en maaltijd prima. Aardige bediening. Kom er volgende keer weer. Het is natuurlijk wel wat oubollig maar dat hoort erbij..
Sipke D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Met z'n 4-en heerlijk gegeten.
De biefstuk is perfect! En de groente en aardappeltjes zijn heerlijk.
Stoofpeertjes zoals ze horen: zacht, warm en zeer goed op smaak. Ook de gebakken aardappeltjes, dikke frieten en de salade zijn heerlijk! Bijbestellen is geen probleem en hebben we dan ook gedaan om nog iets langer en meer van de bijgerechten te genieten.
Het restaurant is warm en gezellig ingericht en het personeel is zeer klantvriendelijk.
Dit is niet de eerste keer dat we hier hebben gegeten. Wij komen er wel vaker (dit was de 4de keer). We weten dat we er altijd van een goed diner kunnen genieten voor een eerlijke prijs.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Als we in Egmond zijn, gaan we graag bij de Klok eten! Het is er altijd gezellig , de bediening is zeer vriendelijk en de prijzen zijn redelijk.
Wij kozen voor een seniorenmenu en hazenpeper.
Erg plezierig is, dat je bij het seniorenmenu uit twee gerechten kunt kiezen, ik koos voor de gerookte zalm, erg lekker en mooi gepresenteerd. De tournedos was perfect gebakken, heerlijke frites en andere bijgerechten, lekker ijsje na.
Ook de hazenpeper beviel goed. De wijn was prima. Kortom: een plezierige avond!
We komen zeker terug.
Mariposa12 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
In de herfst hier gegeten. Lekkere soep vooraf (Egmondse vissoep) en als hoofdgerecht kogelbiefstuk met pepersaus. Leuke en vlotte bediening. Gezellige en huiselijke sfeer in dit restaurant. Gerechten zijn wel aardig aan de prijs. Wij hebben genoten!
elroca .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
heerlijke scampi's met als culinaire klapper : tournedos van de chef ! heerlijk mals met uitgebreide garnituur. Nostaligsche koffiecorner , inrichting doet gezellig en huiselijk aan. Bediening vriendelijk en goed op de hoogte van de aangeboden gerechten. Aan de voorkant een heerlijk verwarmd terras waar je de zeelucht letterlijk kan opsnuiven en heerlijk kunt uitwaaien.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Het is druk in Egmond, carnavalsvakantie! Het restaurant is vol, maar even wachten bij de haard is geen probleem. We kiezen beiden voor de kogelbiefstuk, eenmaal met pepersaus, eenmaal met gebakken champignons. Gevraagd werd, hoe de biefstuk gebakken moest worden, klopte precies.
De champignons waren vers en perfect gebakken, de saus lekker pittig. Erbij: frites, gebakken aardappelen, stoofperen, een salade en rode kool, extra frites zonder bijbetalen. Als toetje heerlijke crème brûlée met een bolletje ijs. Inderdaad, geen keuken met culinaire verrassingen, wel gewoon goed en lekker gegeten voor een prettige prijs. Heel plezierig was de vriendelijke bediening, wij komen zeker terug!
Trecht .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Goed gegeten, zeker voor deze prijs. Verwacht geen verfijnde gerechten, maar alles was smaakvol en degelijk.
De inrichting is oubollig, de bediening was vlot en correct.