De Klimop

Dinsdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

MaddyMadley .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij hebben hier geluncht, brood met kroketten, de kroketten waren lauw, ik vroeg of ze verse melk hadden en niet gesteriliseerde want dat lust ik niet, volgens bediening was het verse gepasteuriseerde melk maar tot mijn grote verbazing was het toch gesteriliseerde melk, ik heb dat gezegd maar moest het glas melk gewoon betalen, voor ons hier dus nooit meer.
Rob_w .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Niet reserveren op een zaterdagavond is in Nes vragen om moeilijkheden, maar gelukkig kwam er net een tafeltje vrij. Wij hadden ons zin gezet op een saté plate. De plate bevatte een behoorlijk flinke kip-satéspies en voldoende garnituur. De smaak was prima. Het restaurant zelf is een soort verbouwde boerenstal met een gezellige bruin-café uitstraling die je, denken we, moet doen geloven in oma's tijd te zijn. De sfeer in het restaurant was in ieder geval prima. De bediening was vriendelijk en je voelde je er direct welkom. Een aanrader is zeker het boerenjongens dessert.
Dankjewel voor de leuke recensie!

Graag tot ziens bij de Klimop

Met vriendelijke groet,
Team Klimop
Tvegter .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ontspannen en vriendelijke sfeer. Goede prijs/kwaliteit verhouding. 4 personen met 4 verschillende menu's. Iedereen tevreden. Aanrader is de zilte proeverij en de witlof-banaan.
Hartelijk bedankt voor u leuke recensie!

Met hartelijke groet,

De Klimop
J F.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Restaurant met een bruincafe achtige inrichting,donker eikenhouten meubilair , plavuizen vloer en koperen hanglampen. Er is een open (gas) haard die voor een gezellige sfeer zorgt. Opvallend is dat de menukaart tweetalig is, Duits en Nederlands. Duitsche toeristen worden op Ameland kennelijk zeer gewaardeerd, gezien de samenstelling van de menu,s. Wij, 2 personen kozen als voorgerecht de gamba,s in knoflookpepersaus. € 9,25. Super lekker! Het hoofdgerecht was de Mixed Grill € 20,50. Lekkere stukjes vlees, spareribs, lamsbiefstuk , biefstuk en varkenshaas. Primagebakken aardappeltjes daarbij en o.a verse groente Rosenkohl! Of te wel spruitjes! Gelukkig al dente bereidt. De muzikale omlijsting bestond uit 60 en 70e jarenmuziek, Sting, ABBA, Queen, The Everly Brothers en Jim Reeves kwamen voorbij. Over de bediening kunnen we kort zijn, vriendelijk en attent. We hebben hier goed gegeten, aan een nagerecht kwamen we niet meer toe.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Keurige bediening, eerlijke keuken. Grote porties. Lekkere jutterschotel en silbtongetjes gegeten, prijs/kwaliteit OK.
Leuke gezellige warmte, een aanrader voor iedereen..
A M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Hier even voor een lunch gekozen. Spijtig genoeg kan ik niet zeggen dat ik er bijzonder over de spreken ben. De porties zijn royaal, hoor; want mijn stokbrood was groot en was ruim belegd met kaas. Alleen was het jammer dat het geen ware Amelander (boeren)kaas was, maar 'hotelkaas van de fabriek'. Daardoor smaakte het mij minder. Ook de wildbouillon bleek geen zelfgemaakte, wat opnieuw de smaak niet ten goede kwam. De menukaart lijkt dus beter dan dat 'ie werkelijk doet voorkomen, lijkt mij. De bediening is zeker attent en de sfeer is prima; het meubilair is wat t(r)uttig, maar dat straalt weer een bepaalde sfeer uit.
(de digitale Iens-kalender functioneert niet goed: ik at hier 24 december).
Andrea L.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Paar jaar geleden besloten mijn man en ik op Ameland Oud en Nieuw te vieren. Waren er vanuit gegaan dat er wel van alles in het centrum van Nes te doen zou zijn, maar niks was minder waar.
Alles ging om 7 uur dicht en wij moesten er tegen rennen om nog ergens te kunnen eten.
We kwamen bij De Klimop die we van eerdere bezoeken al kenden en zagen dat bijna alle tafels vol dan wel gereserveerd waren, maar er was nog plek voor ons en we mochten ook gewoon op ons gemak eten zonder het gevoel te hebben niet welkom te zijn.
Zijn laatst bij ander restaurant weg gelopen (De Hekseketel) en ook nu waren we weer van harte welkom bij De Klimop en hebben we heerlijk gegeten.
GerdaT .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Een gezellige avond gehad. Vooraf namen we carpaccio en gebakken mosselen. De gebakken mosselen waren iets te vochtig door de tomaten eromheen, maar de smaak was voldoende. Daarna hebben we meervalfilet en slibtongetjes gegeten. Die waren zeer smakelijk bereid en werden begeleid door groenten en gebakken aardappeltjes. De rabarber was lekker bereid met cranberries.
Vriendelijke bediening.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Al vele jaren doen we op onze zeiltocht over het wad Ameland aan, en hebben dus al in vele gelegenheden gegeten. Deze keer neergestreken, om niet te ver hoeven te lopen, in De Klimop.
Vooraf borrelen op het mooie terras en dan naar binnen om te eten. Ik kan niet anders zeggen dat de Mosselen van uitstekenede kwaliteit zijn! Hier komen we zeker terug! Een aanrader.
Arne S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Eten: het eten was ok, maar niet goed. Voldeed zeker niet aan de verwachting, na alle reviews hier gelezen te hebben. Jutterschotel: vis was goed, aardappels, groente en salade minder lekker. Rabarber wel erg goed! Asperge salade: salade goed, kaascroutons waren alleen repen oud brood met geraspte kaas.

Service: vriendelijk en met goede bedoelingen. Duurt lang, komen tussen door niet langs voor drankjes en na het bestellen van een drankje vergeten ze het te brengen.

Decor: zoals een gemiddeld oud café/ restaurant. Erg veel oude rommel aan de muren en op plankjes. Op het peper en zout stel op tafel lag duidelijk een dikke laag stof.
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Uitstekend restaurant , een tafel vlakbij de open haard . Warm en sfeervol . Het eten was uitstekend , in ons geval slibtong en spare ribs. De rabarber die er bij zat volgens speciaal recept gemaakt was heerlijk.
Janvissen L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Hier al vaker gegeten en is gewoon zeer goed, kan mij de mosterdsoep nog goed herinneren (zeer smaakvol).
Ook toen een vlotte en vriendelijke bediening. Was erg rustig en een tafeltje gekozen bij het "haardvuur"
Nu als Lunch een uitsmijter "Klimop" gehad, dit is niet aan te raden als je later nog uit eten wilt. Deze was zeer vullend en erg lekker. De volgende keer gaan wij echt weer de kaart proberen.
EdwinAnnemieke .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Tijdens een weekje Ameland hier 2x gegeten. Was steeds prima en voor een mooie prijs. Bediening erg vriendelijk en erg attent. Hele relaxte sfeer.

En de chef heeft een heerlijke rabarber voorgeschoteld met het geheim van de smid... Smakelijk!

Tafel 2 is een aanrader. Heerlijk naast de haard vertoeven!

Wanneer we weer op Ameland komen dan gaan we hier zeker weer eens langs.
Anouk C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Laatst met de familie bij de Klimop gegeten. We wilden vleesfonduen met z'n zessen en dat ging prima. Het vlees was smakelijk en wanneer er iets op was, werd dit keurig aangevuld. De aankleding is erg oubollig, maar het is een prima plek op Ameland!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Tijdens een lang weekend Ameland bij dit restaurant terecht gekomen. Wat een succes! Het eten is van prima kwaliteit. Een sublieme mosterdsoep en ook de andere gerechten van goede kwaliteit. De bediening is zeer attend en vriendelijk. En dat terwijl ze toch erg lange dagen maken. Het zeer uitgebreide hoofdgerecht werd door 4 serveersters gebracht zodat we allemaal gelijktijdig konden beginnen. Verschillende soorten groenten en aardappelgerechten. De rabarber met bosvruchten was een topper. Ook de desserts zijn niet te versmaden. We waren zo tevreden dat we, tegen onze gewoonte in, de volgende avond weer bij dit restaurant zijn wezen eten. Op het terras heb je ook heerlijk de ruimte. De tafeltjes staan niet, zoals je dat zo vaak ziet, haast op elkaar.