De Klepel

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Duur
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De Klepel is een prima adres voor een gezellig diner. De ambiance is modern, druk en plezierig en de bediening is van uitstekend niveau, leuk informeel en met uitstekende kennis van de wijnen, waarvan er een aangenaam behoorlijk aantal per glas wordt geschonken. Het eten (een vast menu) was geen hoogtepunt maar in ieder geval van voldoende niveau om geen breekpunt te zijn. Het is allemaal nogal rustiek en calorierijk en mist enige verfijning. Maar de Klepel is zeker een prettig en aan te raden adres.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
de kennis en liefde voor wijn druipt er af. Authentieke gastvrouwen, stoere , zeer ssmaakvolle keuken, kaas van Kef ongeëvenaarde cuisson (haha)
Kortom : super
Trudy H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Viel erg tegen. Prijs/ kwaliteitverhouding niet op orde. Voorgerecht was met name erg matig. Service iets opdringerig in het nuttigen van wijnen.
Hugo D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gezellig Amsterdams restaurant, wel wat krap en met veel gasten lawaaierig. Het grootste nadeel, waar meer hippere restaurants in de hoofdstad aan lijden: te kleine porties. Visterrine, lamsrack en taartje na, maar voor €60 graag 2 x zo grote porties. Nou ja, straks thuis maar een boterham.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten bij De Klepel. Vooral een terrine van zalm, lekker en goede portie. Als hoofdgerecht hadden wij schol en kip, beide prima bereid en niets mis mee. Voor dessert hadden wij citroentaart en choco mouse. Champagne en wijnen waren heerlijk en maak ik zelden mee zo lekker. Al met al een hele leuke avond aan de bar gehad. Wij moesten we lang op het eten wachten, en de buren die naast ons zaten en later waren gearriveerd kregen hun eten eerder wat een beetje vreemd was. Het leek daarom ook alsof de bediening niet alles helemaal onder controle had, maar dat wordt vergeven door de knusse sfeer, het lekkere eten en de wijn.
Lianne C.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat een fijne plek is het hier bij de Klepel, door te laat te zijn met reserveren hadden ze alleen plek aan de bar, blijkt dit nou net de beste plek te zijn om te eten. Omdat wij wat te vieren hadden begonnen we met bubbels en een charcuterie plateau welke erg uitgebreid en lekker was. We hebben ons goed laten adviseren voor de wijnen, hier draait het voornamelijk om, en de gerechten paste hier perfect bij ;). Zeker een aanrader als je eens iets te vieren hebt en een fijne avond wilt hebben met fantastische wijnen, goed eten en veel aandacht van het personeel. En vergeet niet een plekje aan de bar te reserveren dan.
Dajo R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Een buurtkroeg die is omgebouwd tot "restaurant". Het zal wel Amsterdamse charme zijn, maar Het is veel te volgepakt om er gezellig te zitten. Er is geen menukaart, dus je eet wat de pot schaft. Een linzensalade als voorgerecht, niets mis mee. Hoofdgerecht zou entrecote zijn. Daar verheugden wij ons op. toen het werd geleverd, waren we blij dat de lunch hiervóór stevig was. Alles bij elkaar misschien krap 80 gram vlees. Op een kleine salade en 80 gram vlees kan de motor niet draaien!

Als nagerecht was er een sinaasappeltaartje. Niet slecht, maar bijzonder zeker niet. De bediening was alleraardigst. Ik drink geen wijn, anderen in mijn gezelschap wel. Als ik een glaasje fris bestel, dan is het "raar" dat je je drankje geserveerd krijgt in een wijnglas. De reden? Simpel. Ze hebben gewoon geen limonadeglazen. Raar. Heel raar zelfs.

Wat verder opvalt is die penetrante kaaslucht die van de kaas komt die onafgedekt op een houten bar achterin de zaak ligt. Niet bepaald een frisse lucht dus.

Al met al geen aanrader, duur, druk, onplezierig.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gastheerschap was zeer goed. We zaten aan de kop van de bar waardoor je veel meekreeg van de sfeer in de zaak, daarnaast kregen we veel persoonlijke aandacht. Vooral erg goede wijnen en een gezellige sfeer. Eten was ook goed, maar qua gerecht/ingrediënt keuze zeker niet bijzonder.
Wij aten bijvoorbeeld de witlofsalade met gepocheerd ei en Hollandse garnalen, confit de canard met witte bonen en eendensaus en een dessertje. Dat dessert was een amandel-perentaart die overigens erg goed smaakte. Wat mij betreft dus een terugkomer, maar wel met de stiekeme hoop op een iets verrassender menu.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Op de bonnefooi binnengelopen en omdat we vroeg waren en snelle eters zijn hadden ze nog een tafeltje voor ons. De gerechten zijn goed van smaak en omvang. Dat betekent dat je na driegangen verzadigd en tevreden bent. Voeg hierbij goede wijn en goede service en dan heb je een prima product. Enig minpuntje zijn de tafeltjes en stoeltjes. We hebben wel eens beter gezeten.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren met z'n tweeën gegeten. Gezellige inrichting, heerlijke (maar prijzige, eur 45/fles) wijn. Eten goed, maar slechts één keuze. Bediening redelijk. Omdat het druk was, overboekt zoals werd gezegd, werden we na het dessert vriendelijk doch duidelijk verzocht te vertrekken...
Rein D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Knettergoed eten & super wijnkaart kan echt niet anders zeggen. Vooraf salade van Hollandse garnalen met paling, dat klinkt eenvoudig maar smaakte super en zag er netjes dit was ook zo met de haas als hoofdgerecht.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Op de rekening staat Cafe de Klepel, Wijn & Eten en zo is het ook echt. De wijnen waren echt hartstikke goed en het eten goed. In een gezellige straat in het centrum is dit leuke restaurant, ziet er netjes en verzorgd uit. Het eten was goed en lekker, enkele uitspattingen hadden gemogen, het was zeg maar een beetje gewoontjes. De bediening was goed en we zijn in de watten gelegd met de wijnen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Over de wijnen kunnen we kort zijn: een 10, inclusief de enthousiaste uitleg daarvoor, maar daar is geen apart cijfer voor. Bij zulke wijnen verwacht je een maaltijd die gelijke tred houdt. Het lekkerst was de kaasplank aan het eind, maar dat is een kwestie van inkoop, niet van bereiding. Had men het bij kaas (en worst) gelaten en de zaak een wijncafe genoemd dan was er niks aan de hand geweest - alle lof zelfs - maar volgens de website is de Klepel een restaurant. Keuze in gerechten is er niet, iedereen eet hetzelfde. De zalm vooraf met een beetje knolselderij en een mayonaise-bearnaise-achtige saus kwam met een tijdmachine uit de jaren negentig, niet slecht maar niets bijzonders, een zes. Het hoofdgerecht was mals varkensvlees met een te zoute worst. Van groente houdt de kok niet, zo was bij het voorgerecht al volkomen duidelijk, en in plaats daarvan waren er witte boontjes uit een potje Hak bij (als dit zelf-gekookte bonen waren dan was het een nog grotere afgang): een vier. Koffie na afloop heb ik niet genomen want er stond een pak houdbare melk naast de koffiemachine - een veeg teken. Houdbare melk is niet lekker en niet nodig, je kan verse volle melk gebruiken mits die op de juiste temperatuur wordt geschuimd. Het interieur is heel gezellig (op zich een negen) maar als je een plek aan de bar krijgt dan zit je het hele diner op een barkruk zonder rugleuning terwijl je gezellig geduwd wordt door andere gasten te dicht naast je en dat kan beslist niet op dit prijsniveau. Het was geen cafe meer maar een restaurant, toch? Met pijn in de rug ging ik naar huis. Kom ik hier nog terug? Misschien in een volgend leven, bij een volgende kok en comfortabele zetels uit een verre toekomst.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Inmiddels al enkele jaren consistent in het bieden van fantastische prijs/kwaliteit in eten, wijnen en service. Er is 1 menu, maar altijd ruimte om iets anders te vragen. Dat ene menu bevat doorgaans originele gerechten, wordt voortreffelijk gekookt en wisselt wekelijks. Alle ingrediënten zijn duidelijk vers en hoge kwaliteit. Tot en met het brood en boter, die heel netjes standaard geserveerd wordt. De bediening heeft zeer goede kennis van wijn en weten altijd een wijn naar je smaak te vinden. Meerdere wijnen proeven voordat je n keuze maakt vinden ze geen probleem. De inrichting is no-nonsens, maar wel zeer sfeervol en knus. Helaas is de akkoestiek niet optimaal. Dat maakt het voor oudere mensen lastig converseren. Voor jongeren is de rumoerigheid gelijk aan gezellige drukte.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Met name de liefhebbers van Franse wijn moeten hier naar toe! In dit kleine, intieme restaurantje (ca. 30 couverts?) eet men "wat de pot schaft", er is geen keus, maar dat is bepaald geen straf! Er wordt in Franse stijl gekookt, de opmaak van de borden is simpel, maar de smaken van de gerechten zijn verfijnd. De bediening is echt super vriendelijk en informeel, je voelt je echt heel welkom. En dus een uitgebreide (Franse) wijnkaart met ook veel wijnen per glas. Een ideale plek voor een heel ontspannen avond!
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Fantastische ervaring om daar te hebben gegeten. Een huiskamer sfeer met oog voor detail en kwaliteit op het bord. Goede adviezen van wijnen ook, hoewel per glas eitwat stevig aan de prijs. Bediening was een verademing. Relaxt en met grote betrokkenheid. Wij aten een dagmenu en aten een heerlijke steak tartar. Het ruime assortiment kazen stond te lonken en ook deze waren erg smakelijk. Wij komen terug!
Tom_Angelique .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Zomaar aangewaaid op een zwoele zaterdagavond en er was precies nog een heerlijk plekje vrij op de stoep voor het restaurant. Daar werden we bediend door attent personeel. We kozen voor het dagmenu van viergangen. De gerechten die we voorgeschoteld kregen waar goed van stuk en mooi op elkaar afgestemd. Samen met het vriendelijke personeel hadden wij een voortreffelijke avond.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
In dit voormalige buurt-café zit sinds 2 jaar een restaurant. Het eten is in orde, we hadden een origineel voorgerecht met inktvis, als hoofd prima eendenborst en daarna een conventionele toet, totaal 34,50 p.p. Goede wijnen, maar laat die fles dan op tafel staan, en bijschenken doen we zelf wel. Het interieur houdt niet over met die grote bar, en de akoestiek is luidruchtig.
Nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Het personeel is heel vriendelijk, je kan gewoon je voorkeur aangeven voor het menu en daar zijn ze dan zeer flexibel in. Goede wijnkaart, goed eten. Het is overigens niet goedkoop voor wat je krijgt, maar de bediening en de gezelligheid maken dit ruimschoots goed.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Twee maal driegangenmenu à 34,50. Zitten aan de bar, want vol. Heel aardige bediening van Kim. Wonderlijk wat voor lekkere dingen uit de piepkleine keuken komen. Dit moet meer dan een Chef zijn. Vooraf: tartaar van tonijn grof gesneden, goed aangemaakt, daarna kalfslende met twee asperges voorzien van mosterdsausje (iets tussen béarnaise en hollandaise?), cuisson van alles uitmuntend, toe kaasplank en taart (ricotta, citroen, met kluitje vanille-hangop en wat verse aardbeien). Helemaal goed, ook goeie wijn. Maar: wanneer is er (naast watertjes) nu ook iets bijpassends voor de niet-drinker? Alcoholvrije (of -arme met 0,5%) wijn begint toch drinkbaar te worden (zie Torres)? Help!