Meer informatie over restaurant De Kleischuur

- Ontbijt 10:00 - 15:00

6,7
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Prima restaurant met helaas een piepkleine kaart waarbij enkel het hoofdmenu gekozen kan worden uit vier mogeljikheden en het voorgerecht en het hoofdgerecht vaststaan. Helaas was het stoofvlees gemaakt van varkensvlees in plaats van rundervlees en omgeven door een waterige saus waardoor het geheel meer op een waterige goulash lijkt dan een stevige schotel stoofvlees. Wel prima bijgerechten.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zangvogel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij worden hier altijd verrast met heerlijk eten!. Maar dat de keuken ook nog eens zo goed inspeelt op een onverwacht verzoek om een notenvrij menu, dat is echt super. Zeker voor de liefhebber van goed en lekker vegetarisch eten is de Kleischuur een unieke culinaire parel in Gouda. Maar ook de vlees- en visgerechten zijn heerlijk en je kunt er ook fantastisch ontbijten en lunchen.
Bmwrijder .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Leuke locatie en vriendelijk personeel, maar de kwaliteit van het eten is echt onvoldoende. De pasta was koud met waterige saus, de hamburger was droog en taai, de zalm te lang gegaard. Het nagerecht was wel echt goed en lekker. Duidelijk is dat een goed ingerichte professionele keuken ontbreekt.
Pieter T.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk gegeten aan een tafeltje aan het water in het zonnetje. Bediening was uitstekend. Mijn kabeljauw was ietwat scherp maar de zeer vriendelijke bediening loste dat ter plekke op door er nog een yoghurtsaus bij te doen. De ribeye van mijn vrouw was zeer smakelijk en perfect gekruid. Heerlijk biologisch vlees van het Gasconne-rund. Ik dacht nog eerst dat het Gascogne-rund moest zijn, maar ook dit soort details klopten. Bijzonder was dat het eten met vooral verse kruiden werd bereid waarbij geen zout werd gebruikt. Genoeg groente , dat zie je ook niet vaak en ook de goede bite had. Je kreeg ook gewoon een karaf water op tafel en er werd niet van te voren gevraagd of je een mandje (vaak veel te zout) brood wilde. Kortom, een restaurant met een kleine maar fijne kaart, waar je aan alles merkt dat er oog voor kwaliteit is, waarbij je en goed en gezond eet en waarbij je niet hoeft te betalen voor vanzelfsprekende zaken als water.
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Mooi restaurant met veel gezellige tafels, knusse hoekjes en leuke lampen! Geen enorme kaart maar voldoende opties. Drankenkaart hebben we niet gezien. Soep en landbrood waren lekker, lekkers van Sue super! Erg vriendelijke bediening op een mooie plek in Gouda!
Lenie52 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Gisteren een besloten partij gehad bij de Kleischuur. Het was genieten. Wat een heerlijke gerechten en bijzondere smaak combinaties. De bediening was allervriendelijkst. Reactie van mijn buurman: je zou alleen al voor die lieve glimlach nog een keer je bordje op gaan scheppen. De locatie is top. Een aanwinst voor Gouda dat deze vervallen kleischuur is omgebouwd tot een restaurant. Omdat er teveel eten over was konden wij na afloop het eten meekrijgen in een mooi doosje. Zo hoort het in 2016. Ik overweeg zeker om bij een jubileum jaar mijn verjaardag bij De Kleischuur te vieren.
Yarisje .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Sfeervol ingericht (type gemoedelijk huiskamer-)restaurant aan het water. Supervriendelijke bediening. Wordt gekookt met veel biologische producten, niets komt uit een potje, alles vers. Nadruk op vegetarisch, maar ook prima vlees en visgerechten. Medewerker schilt, middenin het restaurant, alvast de appels voor de appeltaart. Geen culinaire hotshot, maar gewoon leuk en lekker.
Anol .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Het was werkelijk een enorme verrassing. Het eten was voortreffelijk. Wij deelden het voorgerecht: groene linzenpaté. Zalig en daarna had ik kabeljouw met Spaanse bonen en mijn partner had pasta met gorgonzolasaus. Lekker glas wijn erbij. Wij hebben genoten en komen zeker terug.
Hendrikstorm .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Prachtig zaak de kleischuur, smaakvol ingericht. De bediening is netjes alleen duurt het af en toe wel lang. Het eten is lekker, maar mis wat verfijning. Leuk restaurantje, maar investeren in een goed keukenteam kan geen kwaad...
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Mooi aan de Turfsingel gelegen restaurant met terras aan het water. Misschien wat alternatief maar dan toch op een prettige manier. Vriendelijke dames die je direct voorzien van wat te drinken. De kaart is klein maar met niet alledaagse gerechten. Ik bestel knoflookbrood en als vooraf, nostalgisch lekker. Mijn disgenote kiest voor de oosterse salade, lekker met tonijn. Als hoofdgerecht koos zij voor de kalkoenburger wat een goede keuze blijkt. Ik koos voor de rosbief. Dat is een fikse portie, mooi gebakken, rosé van binnen, maar wat is dat vlees taai. Dat is geen “bite” meer, maar simpelweg niet goed bereid. Meer dan de helft gaat terug. Geen adequate reactie van de bediening als ik er wat van laat blijken. Leuke wijnen, veel per glas te bestellen. Zo dronk ik de Reelander uit ons eigen Twente, heerlijk fris en smaakvol.
Edellen .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Een paar weken geleden hebben wij met 8 personen bij de Kleischuur gegeten.
We zijn alle 8 enthousiast! De ontvangst was hartelijk en we mochten aan de grote tafel midden in de ruimte zitten, een mooie plek. De bediening was zeer vriendelijk en had kennis van de geserveerde gerechten. Ondanks het feit dat we met 8 eters waren, hoefden we niet lang te wachten. Het was overigens helemaal niet erg om even te moeten wachten, want zo hadden we gelegenheid om heerlijk rond te kijken en te neuzen tussen de kaarten en andere leuke spullen die je er kan kopen. Daarnaast waren de porties zo groot, dat we best tijd nodig hadden om het te laten zakken.
De gerechten zijn net een beetje anders dan je gewoonlijk op een menukaart ziet staan. Het feit dat er een beperkt aantal gerechten op de kaart staat is prettig, omdat het keuzestress vermijdt en er een goede balans is tussen vis-, vlees- en vegetarische gerechten. Als vegetariër kom je hier prima aan je trekken. Het duurzame concept van de Kleischuur spreekt ons erg aan.
Het restaurant staat op een leuke locatie, op loopafstand van het centrum en de oude schuur is mooi opgeknapt en heel sfeervol ingericht.
We voelden ons helemaal thuis in deze ongedwongen, gemoedelijke sfeer, die enigszins overkwam als een hele grote huiskamer.
Wat hebben wij zoal gegeten? Bijna alles van de kaart!
Zonder uitzondering waren de voorgerechten erg goed: de proeverij van vis was heel erg lekker en ook de proeverij van vlees viel in de smaak. De ricotta met aubergine was heerlijk, alleen was het gewoon teveel. Omdat ricotta vrij machtig is, had het heel goed een kleinere portie kunnen zijn.
Bij de hoofdgerechten krijgt de hertenbiefstuk het label ‘super’, omdat deze heel mals en zeer goed bereid was. De garnituur van roseval aardappeltjes en stoofpeertjes was zeer smakelijk, maar voor het mooie was ook deze portie iets te groot naar onze mening. Hetzelfde geldt voor de falafel met taboulé. Desondanks smaakte alles prima. Het werd mooi opgediend.
De wijndrinkers hebben genoten van de Italiaanse rode wijn (Fatalone 2009): in één woord super!
Tot slot hebben we ons gewaagd aan enkele toetjes:
Koens perentaart (die door Koen zelf gebracht werd): mmmmm.
Cheesecake: lekker luchtig en daardoor niet zo machtig.
Chocolademousse: vol van smaak.
En de geserveerde thee van de Pluktuin in Boskoop: veel keus en zeer smaakvol.
Om een heel lang verhaal (maar dat komt door het enthousiasme) kort te maken:
Complimenten voor jullie restaurant en graag tot een volgende keer! In de tussentijd maken wij reclame voor jullie.
Hartelijke groet, Ellen Fons
Jos J.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Gisteren hier binnengelopen om wat te drinken. Deze zaak voelde gelijk goed. Gemoedelijke sfeer en een zeer gastvrije bediening. De koffie smaakt hier zoals koffie hoort te zijn en de chocoladetaart is pure verwennerij. Leuk detail - werd geserveerd met een roosje. Hebben hier ook een proever van diverse lunchgerechten besteld. Sensatie van smaken. Heel erg lekker en heel leuk geserveerd. Inrichting van de zaak is heer trendy met leuke details, houtkachel en grote bossen met verse bloemen. Mooie locatie dient aan het water. Toilet schoon en verzorgd. Hier komen we zeker een keer terug.
Carlabonaire .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Lekker gegeten met een gezelgschap van 12 personen bij de Kleischuur. Het is een simpel maar gezellig restaurant. Ze hebben een kleine kaart, dat maakt de keuze gemakkelijk. De dame in de bediening stelde voor om als voorgerecht de proeverij van vlees en vis te doen. Dit was prima en zeker voldoende. We twijfelden bijna over een hoofdgerecht....
De koffie voor zoveel mensen tegelijk is lastig. De eerste hadden hun kopje al leeg toen de laatste haar koffie kreeg. Dat valt te verbeteren.
Toilet is keurig, alleen vreselijk koud! En papieren handdoekjes zouden prettig zijn. Nu lag er een handdoekje in het raamkozijn, wat niet zo hygiënisch is.
Van de zomer lijkt het me heerlijk toeven aan het water!
Paulussen2 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Een prachtig gebouw dat zeker uitnodigend is en leuk ingericht. Bij binnenkomst enthousiast welkom geheten door de eigenaresse. Daarna werd het vooral stil. Lang wachten op de bestelde drankjes, en het voorgerecht kwam na ruim een uur. Een 'proeverij van vlees' bleek een plankje met wat vleeswaren te zijn wat echt de negen euro niet rechtvaardigt. De 'ricotta gerold in aubergine' bleek bij het serveren geen aubergine maar courgette. Prijs-kwaliteit ook ver te zoeken.
Kinderen kregen tussen ons voorgerecht en hoofdgerecht hun 'pannenkoekje', 'anders moesten ze zolang wachten.'
Absoluut dieptepunt was het hoofdgerecht: hertenbiefstuk die koud was met een salade waarin erg veel zand zat (prijs 23 euro)... Idem partner. Werd snel op tafel gezet waarna bediening zich snel uit de voeten maakte...!
Al met al een uitzonderlijk teleurstellende ervaring die ook nog eens heel erg lang duurde... Ik kom hier NOOIT meer. Bij afscheid opmerking aan de kinderen 'zo, jullie mogen lang opblijven!' en aan ons excuses, 'maar ja, het moet allemaal hier gebeuren (daarbij wijzend op een fornuisje achter de bar)'. Thuis de kinderen nog een boterham gegeven...
Beste ? Wat jammer dat u dit zo heeft ervaren. Ons duurzaam kwaliteitsvlees komt bij de Lindenhoff vandaan. Spijtig dat u dit niet heeft erkend. Evenals de aubergine! De pannenkoeken waren een geste van onze kant. U heeft aangegeven dat uw kinderen trek hadden. Daarom hebben wij besloten om deze voor het hoofdgerecht uit te serveren. Als wij hadden geweten dat u om een bepaalde tijd weer weg wilde, dan had u dit het beste van te voren kunnen aangeven. Met vriendelijke groeten, De Kleischuur
Jennie G.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Afgelopen weekend eerste ervaring met deze 'nieuwe' eetmogelijkheid in Gouda. Heerlijk gegeten! De gerechten hebben een pure smaak en zijn mooi opgemaakt. Voorgerecht salade was zelfs wat aan de grote kant (wel verrassend qua smaak); bij vleesplankje miste ik wel wat brood. Goede wijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Arian S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Erg lekker gegeten. Hoofd, voor en nagerecht. Ging tonnetje-rond naar huis.
Als voorgerecht een vleesproeverij. Erg verassend met vers gebakken brood en ontzettend lekkere allioli. Natuurlijk ook zelf gemaakt, want dat was duidelijk. Vlees van de "Lindenhoff" uit Baambrugge. Daar hebben de diertjes het goed hebben totdat zij het licht uit doen.
Hoofdgerecht een "Lamsburgert" gegeten. Geserveerd met heerlijk oud-Hollandse groenten. Een feestje op je bord.
Als desert "applecrumble". Als klap op de vuurpijl.
Ontspannen en laagdrempelig restaurantje aan het water. Leuke beniening.
Fijne smaken, biologisch en bewust. Genieten op zijn best.
Arie A. te Z.
Vonknoor .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
De Kleischuur is een verademing voor Gouda, qua uitstraling en ambiance.
We hebben hier de lamsburger gegeten, de visgerechten en de biefstuk. De biefstuk was echt goed, het andere was lekker maar je zou wensen dat de kwaliteit hiervan hoger zou zijn, waarmee we bedoelen: meer op smaak gebracht.
De nagerechten met verschillende soorten taart waren heel lekker.
We moeten de voorgaande recensenten wel gelijk gegeven dat de verhouding prijs kwaliteit nog niet in balans is. Maar wie weet. Dus kiezen zou ik zeggen...of goedkoper maken en huiskamerachtig blijven( dan gaat het om de sfeer en ontmoeting) of hoogwaardiger gaan koken en daarin gaan investeren.
Wij komen zeker terug maar dan meer voor tijdens de dag...relaxen en genieten van de ambiance met wat lekkers erbij.
Service was prima; bevlogen mensen en dat is ook veel waard.
JakobineSmit .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Heerlijk vertoeft in de kleischuur vandaag! De prachtige locatie nodigd uit om lang te blijven hangen en met de heerlijke kaas en visplankjes kan dat ook. De biologische wijn is een aanrader en ondanks de kleine keuken( die gezellig midden in de zaak en open is, mooi dat je alles mag zien) toch snel uitgeserveerd . Een aanrader!
Lalanne .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Helaas moet ik me aansluiten bij de enkele van de vorige recensieschrijvers: De prijzen zijn niet in verhouding met de geboden kwaliteit. Een 'lunch' bestaande uit een karig belegde boterham met daarnaast enkele slablaadjes kan en mag je niet serveren voor 7 euro! Of het dan wel of niet biologisch is maakt dan ook niet meer uit. Voorgerechten staan voor 9 euro en hoofdgerechten voor 19 euro op de kaart. Dat hebben we niet uitgeprobeerd maar kennissen waren niet echt enthousiast. Jammer! De locatie is namelijk perfect en de potentie groot. Hopelijk komt er een redelijke aanpassing.