De kleine Valk

Marie Heinekenplein 5-8 1072 MH Amsterdam Nederland Kaart
31-202232096

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant De kleine Valk

Tot in de puntjes verzorgd

Aan het Marie Heinekenplein zit de Kleine Valk, dat helemaal zo klein niet is met een restaurant, loungebar en terras. De tot in de puntjes verzorgde inrichting laat leren stoelen, zebra patronen en perfecte boeketten zien. Je smaakpapillen zullen kirren bij de eendenlever en aubergine kaviaar om maar iets te noemen. Evenementen organiseren ze graag voor je!

Meer informatie over restaurant De kleine Valk

- Diner

7,1
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Met vriendinnen eerst even geborreld op het terras. Daarna binnen een diner genuttigd.
Bij binnenkomst viel de mooie inrichting mij direct op. Pas toen de medewerksters ons vertelde dat dit concept gerelateerd is aan van der Valk ging ik toch anders kijken naar dit restaurant. In ene viel de strakke bediening soms iets te strak mij op.
Ik had garnalencocktail welke gehoorlijk geportioneerd was, maar goed van smaak. Daarna de entrecote. Een mooi stukje vlees goed van structuur. Mijn tafelgenoten hadden vis en vegetarisch.
Alles was redelijk goed van smaak en wij hadden een goede wijn. Wel vond ik de prijs kwaliteit behoorlijk verschillen. De gerechten waren stevig aan de prijs. Kortom een misschien te zakelijke uitstraling maar leuk restaurant.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Afgelopen zaterdagmiddag heerlijk geborreld met vrienden op het terras van de Kleine Valk. Fantastische locatie, smaakvol ingerichte zaak met oog voor details. Onder het genot van overheerlijke borrelhapjes hebben we een supergezellige middag gehad, mede door de fijne bediening en 2 supergastvrouwen die duidelijk verstand van zaken hebben. We hebben zo genoten dat we zijn blijven hangen voor het diner en daar hadden we zeker geen spijt van. Kip in het pannetje was erg lekker en de witte wijn echt een aanrader. Kortom een sfeervolle zaak in de pijp waar je lekker kan eten maar ook heerlijk kunt borrelen. Top!!!
joke M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Met 4 personen hier gegeten , heel frappant zijn geen kennissen of bekenden maar ook bij onze bestelde wijn werd deze aan de verkeerde tafel geserveerd. Niets ging vanzelf overal om vragen water, olie bij het brood, een servet om de kletsnatte fles uit koelerzak te halen !
Na 20 minuten maar eens gevraagd of ons voorgerecht brood met tapenade enz. nog niet kwam.
Daarna hebben we op ons hoofdgerecht bijna 1 uur gewacht ! Was het een en ander mis gegaan sorry we maken het wel goed met een drankje. Tonijn op de steen was al te gaar toen het op tafel kwam.
Op nagerecht nogmaals meer dan half uur gewacht weer iets fout gegaan de 2 desserts hebben ze toen van de rekening gehaald. Maar ons verzoek om nog een drankje wat nog beloofd was werd afgedaan het was of desserts of het drankje dit is na zoveel tekortkomingen een kruideniersmentaliteit en heeft niets meer met horeca service te maken, daar helpen 10 excuses niet tegen op.
irit Y.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
De prijs-kwaliteit van het eten klopt hier echt niet. De prijzen zijn ontzettend hoog voor wat je krijgt.

Een voorbeeld: de tarte tartin bestond uit wat gekookte groenten (dezelfde die ook bij de garnituur zitten), een plakje bladerdeeg los op je bord met wat champignonsaus. Dit kost 17 euro ofzo. De waarde van wat er op je bord ligt voor dit gerech is bij wijze van spreke 1 euro.
Als er nou nog creatief met de ingredienten was omgegaan, maar dat was ook niet het geval, het was gewoon niet echt lekker.

Mijn tafelgenoten vonden hun gerecht ook saai smaken.

Ze willen een sjieke van der Valk zijn, maar t sjieke zit m waarschijnlijk alleen in de prijzen.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Gisteren voor de 2e keer bij De Kleine Valk gaan eten met een paar vrienden. De eerste keer was ok, deze keer was het goed!
Een van de eigenaresses vertelde dat ze een nieuwe kok hebben en die doet zijn werk goed!
Ernst G.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Op het eerste gezicht ziet deze tent er leuk uit. Lounge tent met een grote keuze aan cocktails.

Eerst even gegeten hier, maar dit was echt helemaal niets bijzonders. Eigenlijk typisch van der Valk.
Bediening was vriendelijk en ook attent.

Grootste afknapper was na het eten echter de cocktail. Die waren op zich al vrij prijzig maar ook nog eens heel slecht gevuld en matig van smaak.

Niet echt een aanwinst voor de pijp deze tent in zijn algemeen!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Leuk ogende loungetent, met ook beste een aantrekkelijke kaart.
We besloten vorige week hier met z'n tweetjes te gaan eten.
Alleen zo jammer dat de gerechten niet goed zijn uitgevoerd :(
een hel krop waterige lollorosso sla onder een paar absoluut smakeloze plakjes kalfsvlees,
een paar druppels mayo met een vermoeden van tonijn.
En wat bedoelen ze met "structuren van tomaat"? Ik heb ze niet gevonden tussen de vitello.
Tomatensoep met balletjes.....kan toch zo lekker zijn! Het leek alsof het zo uit blik kwam.
Mijn tafelgenoot had saté en dat was hetzelfde verhaal.Vooral de patat was bedroevend slecht...slap...bleek...met een oude ranzige frituurvet smaak. We hoopte op homemade mayo, maar helaas smaakte dit niet zo.
Bediening was vriendelijk, wel wat jong en onwetend.daar tegenover stond een enorm amicale populaire meneer.

Aline K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Uit nieuwsgierigheid hier snel na de opening gegeten. Niet wereldschokkend, maar prima prijs-kwaliteit verhouding. Degelijk eten, nette en correcte bediening.