De kleine Valk

Marie Heinekenplein 5-8 1072 MH Amsterdam Nederland Kaart
31-202232096

Over restaurant De kleine Valk

Tot in de puntjes verzorgd

Aan het Marie Heinekenplein zit de Kleine Valk, dat helemaal zo klein niet is met een restaurant, loungebar en terras. De tot in de puntjes verzorgde inrichting laat leren stoelen, zebra patronen en perfecte boeketten zien. Je smaakpapillen zullen kirren bij de eendenlever en aubergine kaviaar om maar iets te noemen. Evenementen organiseren ze graag voor je!

Meer informatie over restaurant De kleine Valk

7,2
Erg duur
Inga M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Afgelopen week vanuit Vlaanderen een citytrip gepland naar Amsterdam. Voor de 2de avond beslisten we de Pijp te verkennen en kwamen terecht in De Kleine Valk. Het was een beetje teleurstellend: veel te duur voor wat je krijgt. Mijn man had de eendenborst, maar dit was veel te weinig voor een volwassen persoon. Je betaalt 22 euro voor dit gerecht + 3 euro voor frieten. De dag ervoor betaalden we 25 euro voor een 3 - gangenmenu het centrum van Amsterdam!
Ik bestelde de pasta Didi, zonder brood??! Sorry, maar bij pasta serveer je toch altijd brood? Ook ik had niet genoeg gegeten.
ik vind het echt niet kunnen dat je zoveel vraagt voor zulke kleine gerechten...
Jonathan Francisco Q.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Jammer van de slechte service, lang wachten op menu kaart. Wij waren bijna weggelopen. Voordat wij de drankjes kregen duurde het ook erg lang, glazen werden niet afgeruimd, op een gegeven moment stond onze tafel vol met lege glazen en flesjes. Eten al aan de koude kant geserveerd. Als je de serveerster riep kreeg je een scheve blik.
Beste Jonathan,
Bedankt voor uw recensie.
Wij proberen ons te richten op een goede service en wij betreuren het ten zeerste dat uw ervaring juist hierdoor minder plezierig is geweest. Wij zullen dit daarom ook zeker opnemen met alle medewerkers en wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen bij De kleine Valk om u een prettige beleving mee te geven.
Met vriendelijke groet, Danielle
Evelinevanwessem .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten! Voor mijn verjaardag waren er ook wat minder goed horende mensen bij, na het 1 keer te vragen werd meteen de muziek aangepast van harde bounce naar rustige lounche muziek erg fijn! Personeel vriendelijk en de gerechten heerlijk bereid! Enige min punt; de groente,salade etc zijn bij gerechten. Er zit dus niks bij het gerecht wat je besteld. Verder echte aanrader, wij komen zeker terug!
Hasse D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Vorige week een hapje gegeten met mijn vriendin. Vooraf de carpaccio bom. Een erg leuke variant op de normale carpaccio met erg lekkere smaken die mooi bij elkaar pasten. Als hoofdgerecht de runderborst wat een grote verrassing was. Vol van smaak en goed met een stevig glas rode wijn wat ons goed is geadviseerd door degene die ons bediende. Voor Amsterdamse begrippen een zeer goede prijs kwaliteits verhouding.
Chuisman .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijk gegeten met vrienden! Als voorgerecht een heerlijke carpaccio bom, hoofdgerecht de tagliatelle en als dessert de overheerlijke gerrit's sorbet! Vriendelijk personeel en ook kwam de eigenaresse Didi gezellig even bij onze tafel kletsen.
Mieke W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Ik had een maand geleden al gereserveerd voor een tafel bij de speelkamer, i.v.m. De kleinkinderen.
Tafel was bezet. Speelkamer onafgedekte stopcontacten, dus miet veilig.
Aan ronde tafel gezet tot dat bezette tafel vrijkwam. Duurde even, maar verplaatst.
Salade werd geserveerd zonder dressing, kip daarin droog en te ver door, saté aangebrand, kon nieuwe krijgen, maar duurde te lang. Cola light besteld, werd gewone gebracht, toilet verstopt. Andere toilet, geen pap. Handdoekrek meer aanwezig, ga zo maar door dus, en dan nog is de cheffin verbaasd dat ik er iets van zei. Ze zien ons niet meer terug,
Nico B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Entrecote gekozen, gerijpt in een droogkast. Vlees had een prima structuur. Prima! Een terugkomer. Inrichting ok en voor een goede prijs
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Met vriendinnen eerst even geborreld op het terras. Daarna binnen een diner genuttigd.
Bij binnenkomst viel de mooie inrichting mij direct op. Pas toen de medewerksters ons vertelde dat dit concept gerelateerd is aan van der Valk ging ik toch anders kijken naar dit restaurant. In ene viel de strakke bediening soms iets te strak mij op.
Ik had garnalencocktail welke gehoorlijk geportioneerd was, maar goed van smaak. Daarna de entrecote. Een mooi stukje vlees goed van structuur. Mijn tafelgenoten hadden vis en vegetarisch.
Alles was redelijk goed van smaak en wij hadden een goede wijn. Wel vond ik de prijs kwaliteit behoorlijk verschillen. De gerechten waren stevig aan de prijs. Kortom een misschien te zakelijke uitstraling maar leuk restaurant.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Afgelopen zaterdagmiddag heerlijk geborreld met vrienden op het terras van de Kleine Valk. Fantastische locatie, smaakvol ingerichte zaak met oog voor details. Onder het genot van overheerlijke borrelhapjes hebben we een supergezellige middag gehad, mede door de fijne bediening en 2 supergastvrouwen die duidelijk verstand van zaken hebben. We hebben zo genoten dat we zijn blijven hangen voor het diner en daar hadden we zeker geen spijt van. Kip in het pannetje was erg lekker en de witte wijn echt een aanrader. Kortom een sfeervolle zaak in de pijp waar je lekker kan eten maar ook heerlijk kunt borrelen. Top!!!
Brenda T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Afgelopen zaterdag met vrienden heerlijk op het terras gezeten, heerlijke kleine hapjes gehad!! Later op de avond lekker gegeten van de kaart! Alles zag er top uit!
Rutger Z.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Gister met 2 vrienden lekker op het terras gegeten van de kleine valk. De tournedos konden wij zelf klaarmaken op een hot stone, leuk ok te doen! Het personeel is vriendelijk en zeer accuraat! Echt een leuke restaurant in de pijp!
CharleyBr .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Enige tijd geleden geluncht bij de Kleine Valk op het Marie Heinekenplein, kwaliteit van het eten, zalm en steak tartaar, was zeer goed. Het restaurant is compleet aangepast in een lounge stijl, waar men zich snel prettig voelt. Bediening was uitstekend. Aanrader voor lunch of diner.
Daanvdo .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eten was prima. Duurde wel bijna een uur voordat het verscheen. Mix up mrt de fles wijn van onze buren. Tafel naast ons (4 pers.) hadden eerder besteld maar de order was niet goed doorgegeven. Duurde voor hun dus nog 15 eer zij eten hadden. Kok was met toetje enkele ingredienten vergeten. (Ijs en hangop). Al met al was mijn indruk dat alles een beetje rommelig was. De keuken is op zich prima. Echter het IT om te bestellen en de obers zelf laten te wensen over.
Joke M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Met 4 personen hier gegeten , heel frappant zijn geen kennissen of bekenden maar ook bij onze bestelde wijn werd deze aan de verkeerde tafel geserveerd. Niets ging vanzelf overal om vragen water, olie bij het brood, een servet om de kletsnatte fles uit koelerzak te halen !
Na 20 minuten maar eens gevraagd of ons voorgerecht brood met tapenade enz. nog niet kwam.
Daarna hebben we op ons hoofdgerecht bijna 1 uur gewacht ! Was het een en ander mis gegaan sorry we maken het wel goed met een drankje. Tonijn op de steen was al te gaar toen het op tafel kwam.
Op nagerecht nogmaals meer dan half uur gewacht weer iets fout gegaan de 2 desserts hebben ze toen van de rekening gehaald. Maar ons verzoek om nog een drankje wat nog beloofd was werd afgedaan het was of desserts of het drankje dit is na zoveel tekortkomingen een kruideniersmentaliteit en heeft niets meer met horeca service te maken, daar helpen 10 excuses niet tegen op.
Irit Y.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
De prijs-kwaliteit van het eten klopt hier echt niet. De prijzen zijn ontzettend hoog voor wat je krijgt.

Een voorbeeld: de tarte tartin bestond uit wat gekookte groenten (dezelfde die ook bij de garnituur zitten), een plakje bladerdeeg los op je bord met wat champignonsaus. Dit kost 17 euro ofzo. De waarde van wat er op je bord ligt voor dit gerech is bij wijze van spreke 1 euro.
Als er nou nog creatief met de ingredienten was omgegaan, maar dat was ook niet het geval, het was gewoon niet echt lekker.

Mijn tafelgenoten vonden hun gerecht ook saai smaken.

Ze willen een sjieke van der Valk zijn, maar t sjieke zit m waarschijnlijk alleen in de prijzen.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Gisteren voor de 2e keer bij De Kleine Valk gaan eten met een paar vrienden. De eerste keer was ok, deze keer was het goed!
Een van de eigenaresses vertelde dat ze een nieuwe kok hebben en die doet zijn werk goed!
Marcvg- .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Afgelopen zaterdag wezen eten bij "De Kleine Valk" echt weer een aanwinst voor de Pijp en voor Van der Valk. Na een cocktail in de Lounge zijn we in het restaurant gedeelte gaan eten. We hadden de steak en tonijn on the rock bestelt, erg leuk dat je aan tafel iets kunt doen (overigens ook erg lekker). Personeel was vriendelijk en behulpzaam!

Tot de volgende keer :)

Bhelana .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Vorige week gegeten bij de Kleine Valk. Wat een aanwinst voor Amsterdam!! Eerst super gezellig geborreld met 3 vrienden op het terras, de bites kaart is een echte aanrader! Vervolgens naar binnen gegaan om te dineren. Ik had een Surf en Turf besteld, het vlees was super lekker precies zoals een tournedos moet zijn en een erg malse kreeft erbij! De andere aan mijn tafel hadden een zeetong en 2 maal tuna on the rock. Alles was een aanrader alleen de tuna on the rock was iets speciaals, zelf had z'n gaaf idee nog niet eerder gezien. Je krijgt een stuk (rauwe)tonijn op een steen zodat je hem zelf kan garen! Voor de wijn hadden we een fles huiswijn wit en rood ik kan niks anders zeggen dan TOP! Na het diner zijn we verhuisd naar de lounge bar waar wij nog heerlijk hebben genoten van de cocktails en de gin tonics. Het is een super zaak zelf vind ik het leuk omdat je er heel de avond kunt toeven, je hoeft nergens anders meer heen er hangt een goede sfeer. Super bedankt voor de gastvrijheid en de goede zorgen ons zie je zeker snel terug!
Ernst W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Op het eerste gezicht ziet deze tent er leuk uit. Lounge tent met een grote keuze aan cocktails.

Eerst even gegeten hier, maar dit was echt helemaal niets bijzonders. Eigenlijk typisch van der Valk.
Bediening was vriendelijk en ook attent.

Grootste afknapper was na het eten echter de cocktail. Die waren op zich al vrij prijzig maar ook nog eens heel slecht gevuld en matig van smaak.

Niet echt een aanwinst voor de pijp deze tent in zijn algemeen!
E M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Mooi ingerichte zaak. Zeker de moeite om te kijken. Vriendelijk personeel, vertelde dat ze nu sinds 2 weken een nieuwe chefkok hebben. Hebben erg lekker gegeten. En goed betaalbaar. Daarna lekker op het terras geborreld. Aanrader!!