De Kleine Moghul

7,2
Voordelig
Marreco .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Op zaterdagmiddag, samen met dochterlief, spontaan besloten om hier weer eens te gaan eten. Bij aankomst (zelfs voor Nederlanders waren wij erg vroeg) was het restaurant nog helemaal leeg, iets wat mij niet geheel gerust stelde. Wij werden echter ontvangen door een zeer vriendelijke en gastvrije bediening die bij mij snel de aanvankelijke twijfel liet verdwijnen. Zij bestelde een Jalfrezi met lam, ik een Kurma met kip, beiden smaakten voortreffelijk. In de tussentijd was ook het restaurant op de laatste tafel na geheel volgelopen. Ondanks dat het bij de Kleine (oh ja) Moghul relatief klein is bleef het toch sfeervol en relaxed. Voor mij (en ook mijn dochter) een absolute aanrader.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Tja wat moet je ervan zeggen... voor mij een begrip in Groningen. Ja het interieur en de gerechten lijken al 20 jaar hetzelfde te zijn maar ik vind dat juist geweldig! Altijd goede en vooral consistente kwaliteit. Knap! De kip palak, nan en raita zijn dikke aanraders.
EMBVW .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Afgehaald voor 11 personen. Eén avond van tevoren heb ik daarover contact opgenomen met het restaurant. Rekening houdend met mijn wensen, stelden ze direct een menu samen, waarover ik later terug werd gebeld. Toen nog weer later die avond bleek dat een van de eters een allergie had, mailde ik het restaurant.

De volgende dag bleek dat zij het menu op eigen initiatief hebben aangepast zodat ook de allergische eter ruim voldoende keus zou hebben. Ik vind het erg fijn dat de mensen van de Kleine Moghul zo met me meedenken. Zeer klantgericht, hele goede service.

Het eten is goed, vers, smakelijk bereid en bereikte ons met een juiste temperatuur. Dit alles voor een zeer geschikte prijs!
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Hier gegeten met een groep, daarom gebruik gemaakt van een drie-gangenmenu. Vooraf papadam (wat weinig voor de hele groep) en twee schalen met salade, samosa, onion bajee, shis kebab met 2 sausjes. De onion bajee was wat droog, daar moest wel echt een sausje bij. Zelfs na de uitleg was het me niet geheel duidelijk welke 3 hoofdgerechten er waren. Er was nog 1 schaal extra voor mij als vegetariër. Het vegetarische gerecht was een soort curry, lekker en een beetje pittig. Daarnaast was er Sag paneer (spinazie met indiase kaas), een gerecht met lam en eentje met kip. Daar ik de laatste niet gehad heb, weet ik niet welke dit waren, maar ik hoorde wel dat van mijn tafelgenoten dat ze lekker waren. En pittig, de lam tenminste. Daarbij rijst, nanbrood en salade. Vanwege het menu konden we kiezen uit 3 desserts. Daar ik vol zat van het hoofdgerecht hield ik het bij thee. De dessert waren: rijstpudding (viel goed in de smaak), Srikand (hiervan was één over, was niet goed gegaan bij de bestelling) en ik meen ook nog ijs. Mijn tafelgenoten gaven aan lekker gegeten te hebben.
De inrichting is mij wat te kleurrijk en ik zat wat ongemakkelijk bij een tafelpoot. Voor onze groep van 12 waren een aantal tafeltjes tegen elkaar aangeschoven. Het was vol op deze donderdagavond en er was nog een groep. Hierdoor was het rumoerig in deze kleine ruimte en konden we elkaar moeizaam verstaan. De bediening was vriendelijk, wel werd onze tafel door verschillende mensen bediend. Het is misschien rustiger en duidelijk om dit door 1 of 2 te laten doen.
HansvanLeeuwen1964 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Hier eten afgehaald, was zo pittig,dat de zweet van mijn hoofd aan het rollen was.
De groentre was minder heet en met wat yoghurt konden we het het wat milder maken, maar hierdoor was de smaak weg.
De bediening is goed en snel.
Familie_man .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Van de afhaalbalie kan ik eerlik zeggen dat ik het zelf beter kan maken, en ik werk in IT.
Totaal geen smaak.
Weliswaar 3 vegetarische gerechten - geen smaak toegevoegd? Zout vergeten? Ik weet het niet, maar het was min of meer tofu + kokosmelk met een paar rozijnen er bovenop. Wat een teleurstelling.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Bij binnenkomst wordt je vriendelijk ontvangen, erg gezellig ingericht lokaal. Eten was ook erg lekker, wij hadden een rondgang van 5 verschillende curries.
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Lekkere en traditionele gerechten (we zijn hier met Indiërs geweest) voor een vriendelijke prijs. Bediening is vlot en er hangt een gezellige sfeer in het kleine restaurant. Een goed alternatief als je een avond geen zin hebt om zelf te koken, niet per se om een avond lang te tafelen vanwege het rumoer en de woonkamerachtige setting. Let op bij het bestellen, pittig is ook werkelijk pittig!
Elisabeth77 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Toegankelijk restaurant om ongedwongen wat te eten. Eten was wel een beetje flauw, ook al waren we voor extra spicy gegaan. Een minpuntje is de akoestiek waardoor je elkaar lastig verstaat; zeker wanneer je gezelschap ook bestaat uit minder goed horenden. Personeel was erg vriendelijk.
Tikkels .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
We komen hier regelmatig, de kaart is eenvoudig maar zeer smaakvol. De bediening is prima maar het is toch niet van deze tijd dat je er niet met de pin kunt betalen. Dat is de voornaamste reden de service met een 6 te beoordelen. Decor is eenvoudig, maar niet storend.
Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
De Kleine Moghul kan bij ons niet stuk, we zijn er dan ook al meerdere keren geweest. We zijn dol op de curries en alles wat ze eromheen serveren. Het eten is erg smaakvol en wordt geserveerd op warmhoudplaatjes.

Het restaurantje is kleurijk en klein, het is aangekleed met oosterse decoraties, de tafeltjes zijn in allerlei kleurtjes geverfd en op de muur staan schilderingen. Het geheel doet wat goedkoop aan, maar de kwaliteit van het eten maakt dat voor ons meer dan goed.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
De kleine Moghul is ondanks het kleine formaat van het restaurant redelijk bekend in Groningen. Deze curry specialist levert prima eten tegen lage prijzen.

Ik vond het eten bij de kleine Moghul lekker. Enkele van de verschillende currys leken echter wel erg veel op elkaar, en er waren currys bij die qua smaak wat sterker hadden gemogen. Helaas zijn de "medium heet" gerechten beter te beschrijven als "licht tintelend" maar dat is waarschijnlijk een bewuste keuze die rekening houdt met het Nederlandse publiek. Het eten was wel gewoon lekker, vandaar een ruime voldoende.

De service is zoals je hem zou verwachten. Een kleine Indiase dame staat je te woord en verstaat haar vak prima, net als haar collega's. Het tempo is waarop de gerechten elkaar opvolgen is goed en er valt niet veel te klagen.

De tafels zijn klein en staan vrij dicht op elkaar, ook kan het er, als het vol zit, redelijk lawaaierig zijn. Wel is het er charmant aangekleed en kun je er prima zitten. Een voldoende.
Mijnrestobezoek .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
na een paar jaar geleden hier heerlijk gegeten te hebben, belandden we nu in een kleine de deceptie. We namen het 2p menu van alles wat en het 2p menu tandoori. Vooraf tomatensoep met koriander. de soep kwam snel, was Keer en pittig, maar waarom kregen we kinderporties? daarna werd ons geduld buitengewoon zwaar op de proef gesteld. Het duurde onvoorstelbaar lang voor we het hoofdgerecht kregen. en niet 1x kwam er iemand tussendoor vragen of we nog iets wilden drinken. Mensen om ons heen die tegelijk hadden een normale wachttijd tussen de gangen, anderen moesten nóg langer wachten. We hoorden gemopper daarover. Het dessert was oké, maar niet super. De mangoyoghurt was niet gezoet en een dikke brij, een blok in je maag. Wij komen niet terug. De rekening was €84
Bunga Y.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Ik was aantal dagen geleden hier geweest met mijn vriend. Ik vond het eten best lekker vooral de vindaloo (is mijn favorite), goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening kwam een beetje ongeintresserd over. De sfeer was romantisch en rustig, alleen vond ik dat de decor niet zo mooi is. Ik zou niet voor de 2de keer hier willen komen eten.
Ralph .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Deze recensie gaat over de afhaalmaaltijden van de Kleine Moghul. Een paar jaar geleden ben ik een aantal keer ernstig teleurgesteld in de kwaliteit van de maaltijden. Een paar maand geleden heb ik toch maar weer eens de proef op de som genomen en ben daarin zeker niet teleurgesteld. Inmiddels heb ik vaker wat afgehaald en de kwaliteit lijkt aardig consistent of het nou om een simpele curry of birjani gaat, met of zonder vlees. De maaltijden zijn goed op smaak met een goede balans in gebruik van specerijen, pittigheid etc. Hier worden geen eenheidsworsten meegegeven als afhaalmaaltijd. Het decor vind ik nogal sleets (ook in het restaurant deel) en tja... pinnen kan er anno 2014 nog steeds niet.
Sususu .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Leuk, kleurig ingericht zaakje. Personeel is vriendelijk en vrolijk, maar ze hadden wat minder casual gekleed kunnen zijn en wat meer kennis van zaken kunnen hebben. De serveerster vroeg ons bij het uitserveren van het hoofdgerecht of we dachten dat we zo alles hadden en bij een andere tafel hoorde ik haar zeggen dat ze dacht dat die twee bakjes links waarschijnlijk de pittige curries waren.

Het eten viel helaas tegen. Wij namen vol verwachting 2 keer de lamstikka die uit de tandoori oven moest komen (hiephoi!). Dit hoofdgerecht verscheen akelig snel op tafel (hooguit 10 minuten na bestellen). Ik kan niets anders dan de negatieve punten van voorgaande reviews bevestigen. Het vlees was lauwwarm (het kwam toch uit de hete klei-oven?!), de curries die erbij werden geserveerd waren op sommige plekken koud en op andere plekken lauwwarm en ook de rijst was lauwwarm. Sausjes die er eigenlijk bij hoorden ontbraken.
De smaak was op zich prima, maar we zijn wel eens lekkerder uit eten geweest. Het snelle uitserveren, de temperatuur en het feit dat er geen kookgeluiden noch -geuren uit de keuken kwamen gaven ons sterk het idee dat het eten eerder op de dag bereid was en werd opgewarmd.

Kort samengevat viel de Kleine Moghul voor ons vanavond in de categorie "We hadden beter thuis kunnen eten"
Matsz .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Wanneer je binnen komt in de zaak is het alsof je een huiskamer binnen komt lopen. Het is er erg klein en het ziet er nogal, ja hoe moet ik het zeggen.. je moet er van houden uit. Verder is het eten ronduit top! Heb er heerlijk gegeten en zal er zeker vaker naar toe gaan wanneer ik zin heb in een lekkere curry. Wat me opviel is dat het erg goedkoop is en de prijs/kwaliteit verhouding is dan ook super. De service valt niet veel op aan te merken. We zijn prima geholpen en werden vriendelijk ontvangen.
Pastimer2 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Weinig gasten vanavond. De vierkante ruimte met achterin een toog oogt vriendelijk en huiselijk. We worden vlot bediend, wat logisch is.
We nemen een flesje wit en drinken rustig het eerste glas terwijl we de kaart doornemen. De kaart is eenvoudig. Een aantal briani's, curry's, de meeste met de keus tussen kip en lams, de laatste dan iets duurder. Een afdeling vegetarisch. Maar wat een gerecht nou eigenlijk inhoudt is niet uit de kaart op te maken. Ik neem 'Ghost' met lams en mijn disgenoot iets met kip en spinazie. We nemen er garlic nan, pickles en chutney bij.
Ik ben van het eten totaal niet onder de indruk. Alles is te laf gekruid en proeft niet als net vers klaargemaakt. De nan's zijn wel redelijk, maar konden ook wel wat warmer en taaiknapperiger zijn. We rekenen 25 euro pp af. Maar daarvoor moet je wel cash bij je hebben want een pin is er niet en een waarschuwing voor deze omstandigheid ontbreekt. Het handgeschreven bonnetje ontbeert de datum zowel als de naam van de gelegenheid. Daar moet ik om vragen (kan declareren).
Anno 2014 heb ik er moeite mee de laatste zaken als romantisch te kwalificeren. Ik vind het gewoon niet van deze tijd.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Komen hier meerdere malen per jaar voor zowel afhaal als in het restaurant.
Heerlijk eten voor een zeer schappelijke prijs. Service en decor is prima.

Mijn favoriet: Butterchicken met gehaktnaan en een lekker cobra biertje on the side!
Mwb .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Zowel afhalen als op locatie eten is bij de Kleine Moghul bijna altijd erg goed! Daarnaast is het decor lekker kitsch; moet je uiteraard wel van houden. Aanrader is de Tandoori Murg, waar je naast heerlijk gemarineerde kippenbouten ook nog kruidige rijst, groenten en twee sausjes krijgt. Heerlijk!