De Kleine Kasteleine

Meer informatie over restaurant De Kleine Kasteleine

• Airconditioning
Rikmoonshine .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Het begon allemaal bij de ‘Kleine Kasteleine’. Een kleine, huiskamerachtige, taveerne waar je je terug in de Mid-deleeuwen waant. Warmte, sfeer, gezelligheid en een prachtige rondborstige muurschildering sieren dit etablisse-ment. De kok bestiert zijn keuken met vakmanschap en smaak. Hij hoeft niet te kunnen lopen: in deze keuken kun je slechts staan.
Om alle hoeken van de kleine ruimte optimaal te kunnen benutten is er ook een bovenverdieping. Een soort fide waar een smalle trap toe leidt. Ook boven hebben de gasten het naar de zin, kun je aan het geschuif, gelach en eetgeruis waarnemen.
Aan de lange tafel zitten we en worden goed gevoed. Aan de ene kant is andere humor dan aan de andere kant. We bespeuren Oost Nederlandse invloeden. Het is goed dat er geen ouders en leerlingen aanwezig zijn. Maan-dag, als we weer voor de klas staan, gaan we weer opvoeden.
Na een rijke en voedzame maaltijd worden we nog verrast met een huisgemaakte tiramisu. Slechts een enkeling heeft voorkeur voor een Dame Blanche. Smaken verschillende en de ene dame is de andere niet. De rijke tirami-su maakt ons in ieder geval erg blij en vol goede moed vertrekken we naar ons nieuwe toevluchtsoord, waar het slijk der aarde welig tiert.

Het Hogeland College
G-Dog .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Het werd tijd om eens een recensie over dit restaurant te schrijven. Ik kom hier regelmatig en ook altijd als er iets te vieren valt. Het kaaspotje is iedere keer weer fantastisch en dit kleine restaurantje is onze favoriet in de stad. Nooit iets op aan te merken, wat je krijgt is altijd goed.
Brenda T.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Met mijn vriend een weekendje Groningen gedaan en daarbij gereserveerd bij dit knusse restaurant, omdat ik er al eens eerder heb gegeten en het mij zeer goed bevallen is destijds! Wederom voldeed het aan de verwachting. We hebben ontzettend lekker gegeten. Het voorgerecht was bijzonder smaakvol en ook het hoofgerecht; tournedos in rode wijnsaus was heerlijk mals. We vonden wel dat het voorgerecht wat snel geserveerd werd nadat wij net binnen waren, maar nadat we aangaven dat het hoofdgerecht nog even mocht wachten (wij houden nogal van lekker lang tafelen) werd dit netjes doorgegeven aan de keuken door de vriendelijke dame die ons serveerde. In plaats van een dessert bestelden we een heerlijke koffie met een likeurtje en chocoladebonbons. Helaas waren er geen bonbons, maar dit werd keurig opgelost door de dame om een ander stuk chocolade in stukjes te breken en dit aan ons te serveren in plaats van. Petje af voor de nette service. Ook petje af voor de chef-kok die in zo'n kleine keuken met zo weinig ruimte zulke mooie en zeer smaakvolle gerechten kan presenteren. Ja wij komen hier zeker nog eens terug als wij weer eens in Groningen zijn!
S V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
We hadden hier gisteren gereserveerd op basis van goede recensies. Echter dit viel behoorlijk tegen. Het voorgerecht knoflookkaaspotje was goed. Hoofdgerecht viel tegen, mede omdat er een aantal gerechten niet meer beschikbaar waren. De ambiance was oké, maar we werden niet vrolijk van onze tafel onder de airco. Die was zeker in maanden niet schoongemaakt. Al met al een kleine deceptie.
Joostdrenthe .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Ik houd erg van hun oude bruine interieur. Moet er niet aan denken dat ze dat op zouden gaan knappen. Of ik een oude pub in Yorkshire zit - die sfeer. Nou en als daarbij dan het eten, ook voor vegetariërs, smakelijk en gevarieerd is (zullen jullie die kaasfondue en het knoflookkaaspotje noooit van de kaart halen) dan weet je waarom we er steeds weer terugkomen als we in Stad zijn. en de kok is een kunstenaar in zijn 3 m2 keuken.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Met een groep vrienden van 7 hier naar grote tevredenheid gegeten. Vooraf brood gedeeld, zowel brood als tapenade smaakten heerlijk. Kruidenboter had iets meer zout mogen bevatten, maar dat kan ook persoonlijke smaak zijn. Als hoofdgerecht een tournedos die zo lekker werd bevonden door mij en een tafelgenoot, dat de rest al snel spijt had dat zij het gerecht niet hadden gekozen. Zij waren echter ook allen bijzonder tevreden met hun zonnevis en lam. De gebakken aardappelen smaakten prima, evenals salade en warme groente. Ook het leveren van extra aardappelen was geen probleem. Na koffie met likeur en chocolaatjes, iedereen ging goed gevuld en met een grote grijns naar huis. Knap dat een zaak met één kok en één persoon in de bediening dergelijke kwaliteit weet te leveren. De wachttijden voor het eten zijn hierdoor wel net iets langer dan 'normaal' (maar alleszins acceptabel). Echt een aanrader, maar wel even reserveren aangezien er maar een beperkt aantal tafels zijn.
Jirin V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Kaaspotje en bourgondisch stoofpotje waren heerlijk. Jammer dat we niet meer konden uitproberen. Next time! Royale porties ook wat misschien wel voor veel verspilling zorgt.... Dat mag de gezellige avond echter niet drukken
FijneProeverUutGrun .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Vorige week hier voor het eerst gegeten. In een woord verrukkelijk! Ik had de lamshaasjes. Deze waren lekker mals en mooi rose gebakken. Ook de bijgerechten waren smakelijk. Lekkere dressing over de sla en ook de gebakken aardappels waren smaakvol. Het valt me op dat de porties zeer royaal zijn. Bij de meeste eetcafes krijg je een stuk minder voor hetzelfde geld. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Ik kom zeker terug!
Joy123 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Afgelopen week hier gegeten en een beetje teleurgesteld. We hadden gereserveerd maar moesten toch nog een half uur aan de bar wachten. Het hoofdgerecht was best ok, maar de aardappels waren niet gaar. Toen mijn vriend dat meldde aan de serveerster, kwam ze even later terug met hetzelfde schaaltje met de bewering dat ze absoluut wel gaar waren. Als klant zou je dit soort discussies niet hoeven voeren. Het verpestte aardig de sfeer.
De rekening was ook vrij vors voor een eetcafe.
Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
knus eetcafé met superkleine open keuken, met hardwerkende kok. Kaasfondue met champignons is één van de specialiteiten. Heerlijk. Bediening was vriendelijk. Kortom: een gezellige zaak, waar we nog eens terugkomen.
Alieke Z.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2012
Al een aantal keer heerlijk gegeten in dit restaurant. Ondanks dat de kaart niet echt verandert, zijn meerdere gerechten het uitproberen waard. Zelf kies ik vaak voor de kaasfondue met brood en knapperige groenten. Erg lekker!

De bediening is heel vriendelijk en de sfeer is gezellig en knus. Kortom: de Kleine Kasteleine is absoluut een aanrader!
CBC F.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Al een tijdje hier niet meer geweest, maar het is eigenlijk nog steeds als vanouds. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
De voordelen zijn simpel, je eet hier nog steeds lekker voor een klein prijsje, het veelgeprezen knoflookkaaspotje is nog steeds een aanrader. De kok heeft een mini keuken tot zijn beschikking en weet daar als een ware tovenaar hele maaltijden uit te toveren. Dat is leuk en je denkt "hoe doettie dat?".
De service is prima, maar je zou in zo'n klein restaurantje natuurlijk nooit om een nieuw drankje of de rekening moeten vragen, dat moet je als serveerster echt kunnen zien hoor. Nadelen zijn er natuurlijk ook, behalve wisselende dagschotels is er in tien jaar niks aan de kaart gedaan. Dat wordt een beetje saai.. (mijn schoonzusje vond het daarentegen fijn dat "de zonnevisfilet!" nog steeds op het menu stond). De tijd heeft ook stil gestaan in het interieur, ook daar is al heel lang niets aan gedaan. (en oops, een doekje mag er ook wel eens over de randjes.. stof!). Als met al zou ik zo weer gaan, maar een klein beetje verandering zou tof zijn.
Yow .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Naar mijn mening één van de fijnste restaurantjes in Groningen. Vriendelijke bediening en een knusse omgeving. Het restaurant is niet heel erg groot, dus bij grote groepen en/of drukte is het handig om te reserveren.Het eten is prima en men krijgt royale porties.
Noggeenster .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Een bruin eetcafe zonder kleedjes, met ongeveer 12 tafeltjes die wat erg dicht bijelkaar staan . Een boven de tap op de muurgeschilderde rondborstige waardin . Vlees / vis/ vegetarische kaart aan de saaie kant . Echter ook keuze uit een aantal dagmenu's . De keuze viel op kabeljauw met witte wijn en dillesaus en de ossehaasspies met gamba's met pittige saus . De smakelijke dillesaus paste perfect bij de verse kabeljauw die goed was gebakken . De combinatie van ossehaas en gamba's zorgden met de paprikasaus voor een fijne smaak. Het pittige viel mee . Gebakken aardappeltjes erbij en een schaaltje warme groenten , lekker vers en met een halve maiskolf . Goede dressing op de salade van een rijke mix aan ingrediënten . Alles zeer smakelijk . De Dame blanche, ijs met huisgemaakte chocoladesaus, slagroom en wat kleine vruchten . Altijd jammer dat de slagroom na 2 minuten helemaal inzakt . Twee aardige dames in bediening , goed. De chef in een mini keukentje , knap werk . Gasten weten de kwaliteit van de keuken te waarderen , het was snel vol . Dus logisch dat de tafeltjes dicht bijeen staan . Zo kunnen meer mensen goed en vers eten. Uitmuntende dagmenu's voor een eetcafe.
Comidabuena .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Superklein restaurantje maar gezellig ingericht. Het bekende knoflookpotje als voorgerecht genomen op basis van alle enthousiaste reacties hier en dat was erg geslaagd, zeker een aanrader! Hoofdgerecht kipfilet met brie en blauwe kaassaus en saté allebei erg smaakvol. Bediening was snel en vriendelijk en had goede kennis van zaken. Ruim van tevoren reserveren is aan te raden als je zeker wilt zijn van een tafel.
Ernst-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Uitermate lekker gegeten bij de Kleine Kasteleine. Ik was hier voor de 3e keer, en wederom was net niveau goed. Minpunt (vandaar de 8) is dat de kaart nauwelijks veranderd. Hierdoor kom je snel bij de jou al bekende gerechten terug, en dat maakt de kans kleiner dat ik hier terugkom.
Ook de inrichting is voor mij (+-2m lang) een reden om niet terug te komen, je zit toch wat ongemakkelijk.
De bediening (en contact met de keuken) zijn als altijd prima geweest. De persoonlijke benadering en herkenning als je voor de 2e keer binnenkomt (wat voor veel Horecapersoneel een te grote moeite is) erg prettig. Wat dat betreft een verademing. Als de kaart nou ook nog eens een opfrisbeurt krijgt, zie je mij hier terug.
Marietbril .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Laatst voor het eerst dit restaurant uitgeprobeerd. Onze verwachtingen werden niet geheel vervuld. De sfeer is erg knus en gezellig, daar geen op- of aanmerkingen ove, de bediening was redelijk (voor zo'n klein zaakje verwacht je wel wat meer aandacht), maar het eten was wat ons betreft onder de maat. We hadden beiden de tournados besteld (medium-rare) maar de kwaliteit van het vlees (waar je toch redelijk wat voor betaald) was niet goed genoeg, namelijk erg taai. De Dame Blanche was lekker, maar daar valt ook niet veel aan te verpesten.Wij zouden niet heel snel weer terug gaan.
Flossy .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
This is a fantastic little find. Typical Dutch eetcafe but with a difference, the food is fresh and beautifully flavoured. You get fabulous sides with each main course, potatoes, vegetables (mmmmm) and salad and the service is good. It's a tiny place (you can see the chef cooking in his kitchen of about a metre square) but well worth a visit, I'll be making it my spot when I visit Groningen again.
Marlinde G.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Één van mijn absolute favoriete restaurants in Groningen is het schattige restaurantje de Kleine Kasteleine. Het is werkelijk klein, dus je kunt er niet terecht met een groep, maar juist dat kleine zorgt ervoor dat het het restaurant bij uitstek is om intiem te dineren. De kwaliteit van de gerechten is steevast goed, de eigenaar staat namelijk in de keuken en is meteen de enige kok. Hoewel de kaart wel een keer een update kan gebruiken, net als de opmaak van de gerechten, ben je verzekerd van een smaakvol gerecht dat met liefde is bereid. Probeer als voorgerecht vooral eens de kaasfondue en als hoofdgerecht de lamshaas in tijm, om je vingers bij af te likken! Wat wel handig is om te weten: hou er op drukke avonden zoals de donderdag rekening mee dat je kleren sterk naar eten ruiken als je hier hebt gegeten, dat is namelijk wel het grote nadeel van de kleine ruimte.