De Kleine Heerlijkheid

Schuitendiep 42 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Thuiskomen in Groningen

Een eeuwenoud pand met een rijke geschiedenis en een huiselijke sfeer. Zodra je binnenkomt bij Restaurant De Kleine Heerlijkheid word je omarmd door gezelligheid. Eigenaressen Elbrich en Zaneta maken alles zelf, van het brood bij het voorgerecht tot het ijs bij het dessert. Op de kleine kaart staan verse gerechten, bereid met zoveel mogelijk producten uit de omgeving. Daar zit veel tijd en liefde in en dat proef je.

Meer informatie over restaurant De Kleine Heerlijkheid

• Kom je met de auto?
    Parkeren dichtbij kan in de Damsterdiepgarage (enkel Nieuweweg door en je bent aan het Schuitendiep).

7 dagen per week vanaf 17.00

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Geweldige bediening zeer gastvrij. Mijn moeder had wat dieetwensen dat was allemaal geen enkel probleem. Heerlijk gegeten en gedronken.
Reina E.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Prachtige ambiance. Heerlijke gerechten. Goed van smaak. Heel mooi geserveerd. Perfect gevoel voor timing. Lekkere wijntjes.
Renee D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Helaas is IENS geen onafhankelijke site meer, maar een site die gesponsord wordt door de horeca. Jammer hoor!!! De Kleine Heerlijkheid is klein en heerlijk en ik zal mijn recensie achterlaten op onafhankelijke sites!
D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Heerlijk het verrassingsmenu gegeten. Het was super lekker. Vriendelijk ontvangst. Fijne bediening. Wachttijden tussen de gerechten precies goed. Aanrader!
Inge E.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Wat was het weer verrukkelijk! Een aanrader, onze favoriet om met z'n tweeën samen te eten. Lekkere knusse ruimte en top service!! Wij kozen voor het verrassingsmenu en wij waren weer blij verrast. Wil je een gezellig avondje met lekker eten, dan is dit een geschikte locatie. Wij komen zeker weer terug!
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Vriendelijke bediening. Gerechten so so.
Willeke M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heeerlijk eten, super gezellige vriendelijke bediening en leuke sfeer! Zeer aan te raden! Had het verassingsmenu, aan mijn wensen voor vegetarisch eten werd prima voldaan, in tijden niet meer zo lekker gegeten!
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Heerlijk gegeten en prettige bediening/omgeving. Klein puntje, de glazen wijn waren wel wat zuinigjes, overigens lekkere wijn.
Rose S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Heerlijk eten! Combinaties die zorgen voor een smaakexplosie. Er wordt ook gebruik gemaakt van groenten uit eigen tuin en dat proef je! Het is een knus restaurantje met zijn eigen historie en het personeel is erg vriendelijk! Ze vertellen met passie over het eten en de wijnen. Ook is het betaalbaar. Wij komen zeker een keer terug!
Ina E.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
We hebben heerlijk gegeten met fantastische wijnen. Stond hoog op ons lijstje ! Dochter van 11 heeft het zeer gezellig gehad.
Jan Gerbrand K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Heerlijk gegeten van het seizoen verrassingsmenu en genoten van de prachtige wijnen! Een sfeervol restaurant met een fantastisch team. De combinatie van pure ingrediënten met de juiste wijnen is perfect. Een echte aanrader!
Hannah K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
In tijden niet zo lekker gegeten, fijne bediening die weten wat ze serveren. Leuke verhaaltjes over de producten uit de omgeving.
Mariëlla D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Fantastische smaakbeleving. Het eten en d wijnen waren geweldig op elkaar afgestemd. Een enorme aanrader in het centrum van Groningen
Red B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Leuke locatie met een enthousiast team. Prima gegeten en een adres dat zeer de moeite waard is om te dineren!
M B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
De Kleine Heerlijkheid is de Grote Heerlijkheid. Niets anders dan lof, niets minder dan een fijne avond in een huiselijke sfeer waarop niets aan te merken viel.
Rik P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Heel smakelijk gegeten, prima bediening, precies op tijd voor de Stadsschouwburg.
Hermie V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Zeer aangenaam restaurant met zeer hartelijke en correcte ontvangst en bediening. En dan ook nog heerlijk eten en goede wijn!
D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Wederom heerlijk gegeten, mooie combinaties met verschillende smaken. Zakelijk diner. Gekozen voor een vegetarisch gerecht.
John T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Wij hebben heerlijk genoten van een avond bij De Kleine Heerlijkheid. Met vriendelijk & deskundig personeel, een ontspannen huiskamer inrichting en goed bereid eten is dit zeker het aanraden waard!
Chari V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Het duurde te lang voor wij het hoofdmenu kregen. Van 1 gerecht, konden zij het niet bieden zoals het op de kaart stond omdat er niet genoeg van was, hier was wel een oplossing voor gevonden. Saus wat bij het vlees hoorde was niet wat op de kaart stond en paste niet bij het gerecht. Op de kaart staan termen van ingrediënten waarvan je niet weet wat het is, dit kan wel aangepast worden b.v. met uitleg erbij. Als er aandacht aan de minpuntjes gegeven word zouden wij zeker een keer teruggaan