De Kleine Heerlijkheid

Schuitendiep 42 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Thuiskomen in Groningen

Een eeuwenoud pand met een rijke geschiedenis en een huiselijke sfeer. Zodra je binnenkomt bij Restaurant De Kleine Heerlijkheid word je omarmd door gezelligheid. Eigenaressen Elbrich en Zaneta maken alles zelf, van het brood bij het voorgerecht tot het ijs bij het dessert. Op de kleine kaart staan verse gerechten, bereid met zoveel mogelijk producten uit de omgeving. Daar zit veel tijd en liefde in en dat proef je.

Meer informatie over restaurant De Kleine Heerlijkheid

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Ewoud-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Vriendelijk, klein restaurant in karakteristiek pand aan het Schuitendiep. Hartelijk ontvangst en verzorging door gastvrije bediening. Goed gegeten voor een billijke prijs; het menu is charmant-ingetogen en biedt tegelijkertijd voldoende om uit te kiezen. De chef heeft een voorkeur voor het werken aan de 'zoute kant', en de porties zijn bescheiden (tijdens ons bezoek). Als u daarop bent voorbereid is dit uw gelegenheid in Groningen.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Erg vriendelijke bediening met goede uitleg. originele gerechten uit de omgeving leuk en spannend opgediend. Prettig wijnarrangement. Echt een Topper!! Wij komen zeker weer.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Lekker eten, goede wijn, vriendelijke bediening, nette prijs.
Inez V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Je bent hier echt uit!
fmvdr V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Prettig, hele vriendelijke sfeer, goed eten gevarieerd, met veel smaakelementen.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Het restaurant zit een prachtig 400 jaar oud pand in het centrum van Groningen. Het is stijlvol, maar ook gezellig ingericht. Om het maar kort samen te vatten: we hebben er heerlijk gegeten en kunnen de vele positieve recensies over dit restaurant volledig beamen. De gerechten van het drie gangen verrassingsmenu waren zeer verfijnd, origineel en smaakvol. De begeleidende wijnen pasten prima bij de gerechten. Goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Mooie gerechten, genoeg smaakvariaties, wat tot een gezellige avond heeft geleid. In een woord: "Genieten"
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
We hebben lekker gegeten, een echte aanrader! We komen zeker nog een keer terug!
Janet K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk en verrassend gegeten. Bediening was super met goede wijnkennis. Absoluut een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Boven verwachting! Prachtige gebalanceerde combinaties van smaken en texturen.

Er worden streekproducten gebruikt en er wordt op verzoek tevens een goed wijnadvies bij gegeven.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heerlijk gegeten, goede en lieve bediening
Herma V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Helaas vonden we het uitstekende niveau van drie jaar geleden niet meer terug. We werden op een lauwe ontvangst onthaald, ondanks onze reservering moesten we enige tijd staan wachten voordat er iemand naar beneden kwam. Bij het aperitief werd geen brood geserveerd, dat kwam als mosterd na de maaltijd. Het hoofdgerecht was vergezeld van twee fantasieloze waspenen en een minuscule portie opgewarmde aardappelgratin. Terwijl eerder juist die groentegerechten met zoveel creativiteit werden bereid. Ook het wijnarrangement was niet bijzonder te noemen, in tegenstelling tot onze eerdere ervaringen. Zo jammer! Van exellent restaurant is de Kleine Heerlijkheid veranderd naar middle-of- the-road.
Francesca S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
absoluut heerlijk gegeten.
Yoeri K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Heerlijk en gezond gegeten
Clara S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Service en bediening waren heel goed. Het eten was goed; hoofdgerecht matig (vegetarisch). Beetje weinig en simpel. Algehele indruk was goed.
Britt D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Samen met mijn vader gegeten bij de Kleine Heerlijkheid. Vriendelijk en behulpzaam personeel, heerlijk en verrassend gegeten. Een aanrader!!
Fred P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Aangenaam huiselijk. Creatieve, goed bij het seizoen passende gerechten.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Wat een heerlijke gerechten, uitstekende bediening, prima ambiance.! We hebben veel ervaring, maar dit hebben we nog zelden ervaren en dat voor die prijs. De keuken wist ons zeer te plezieren end e bediening zorgde voor zeer passende wijnen. We hebben genoten.
Aafke B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
We hebben genoten van een heerlijk driegangen menu. Heerlijk eten en daarbij een bijpassende fles wijn. Vriendelijke bediening en de sfeer is top! Bedankt voor de leuke avond ????
Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Heerlijk gegeten met verrassende smaken; geen standaardkeuken maar hier wordt echt origineel gekookt.