De Kleine Heerlijkheid

Schuitendiep 42 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Thuiskomen in Groningen

Een eeuwenoud pand met een rijke geschiedenis en een huiselijke sfeer. Zodra je binnenkomt bij Restaurant De Kleine Heerlijkheid word je omarmd door gezelligheid. Eigenaressen Elbrich en Zaneta maken alles zelf, van het brood bij het voorgerecht tot het ijs bij het dessert. Op de kleine kaart staan verse gerechten, bereid met zoveel mogelijk producten uit de omgeving. Daar zit veel tijd en liefde in en dat proef je.

Meer informatie over restaurant De Kleine Heerlijkheid

• Kom je met de auto?
    Parkeren dichtbij kan in de Damsterdiepgarage (enkel Nieuweweg door en je bent aan het Schuitendiep).

dinsdag tot en met zaterdag vanaf 17.00 uur

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Hermie V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Zeer aangenaam restaurant met zeer hartelijke en correcte ontvangst en bediening. En dan ook nog heerlijk eten en goede wijn!
D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Wederom heerlijk gegeten, mooie combinaties met verschillende smaken. Zakelijk diner. Gekozen voor een vegetarisch gerecht.
John T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Wij hebben heerlijk genoten van een avond bij De Kleine Heerlijkheid. Met vriendelijk & deskundig personeel, een ontspannen huiskamer inrichting en goed bereid eten is dit zeker het aanraden waard!
Chari V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Het duurde te lang voor wij het hoofdmenu kregen. Van 1 gerecht, konden zij het niet bieden zoals het op de kaart stond omdat er niet genoeg van was, hier was wel een oplossing voor gevonden. Saus wat bij het vlees hoorde was niet wat op de kaart stond en paste niet bij het gerecht. Op de kaart staan termen van ingrediënten waarvan je niet weet wat het is, dit kan wel aangepast worden b.v. met uitleg erbij. Als er aandacht aan de minpuntjes gegeven word zouden wij zeker een keer teruggaan
Annemie B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Het eten was oké, maar niets bijzonders
H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
We hebben onwijs lekker gegeten en zijn lief geholpen door de serveersters. Het enige pinpuntje is dat het voor ons net iets te lang duurde voor de volgende gang geserveerd werd.
Yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Leukste en beste restaurant van Groningen :)
We hebben heerlijk gegeten en de sfeer is vriendelijk en persoonlijk.
Aanrader!
Marian G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
menukaart belooft veel. eten valt tegen. zeewier uit een bakje met een velletje zalm erop. coquilles erbij lekker. amuse onduidelijk waterig hapje. tournedos lekker. glaasje huiswijn 4,5 euro. net tot aan het streepje. betere wijn zonder waarschuwing ruim 6,5 euro. ook tot aan het streepje.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Ontzettend lekker gegeten afgelopen dinsdag! Vriendelijke bediening en een gezellige, huiselijke sfeer. Wij komen hier zeker terug!
Martijn T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Het eten was heerlijk. De bediening super. Heel attent zonder te aanwezig te zijn. Bij het verrassingsmenu niet uitgelegd dat voor kaas ipv zoet gekozen had kunnen worden. Dat was voor 1 van de groepsgenoten een teleurstelling vooral om achteraf te horen. We komen weer.
S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Heerlijk eten
Aardige bediening
Muziek mag wat harder en vlotter omdat de sfeer beetje stijvig is.
Ook door openbuitendeur veel herrie soms
TP72 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Heerlijk gegeten. We werden geholpen en kregen een gerecht wat niet op de kaart stond, heerlijk. Goed wijn advies. Prijs is goed voor de kwaliteit die je krijgt.
pauline.liefting .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
We hebben heerlijk gegeten in een knus en gezellig restaurant. Als je waarde hecht aan verse producten, dan ben je hier zeker op je plek. Wij hebben het verrassingsmenu gegeten, was top!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Prettige ongedwongen sfeer, heerlijk gegeten en ontzettend vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader.
N.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Heerlijk eten, erg leuke bediening en geweldige locatie! A la carte is altijd prima, maar ook het verassingsmenu is een aanrader :)
Josje F.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heerlijk gegeten. Ondanks dat de inrichting nogal oubollig is, is het eten dat zeker niet! Verrassende combinaties, lekker eten, fijne bediening. En ach dat knusse huiskamertje heeft ook wel wat.
Lex D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heerlijk verrassingsmenu in fijne huiskamersetting. Bediening straalt passie uit voor lekker eten en bijpassende wijn. Absolute aanrader.
W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Leuk ontvangst door twee gastdames. Goed op de hoogte van de kaart en kunnen het duidelijk uitleggen.
Altijd heerlijk eten in een sfeervolle ambiance en heerlijke wijntjes op de kaart! Hebben genoten en natuurlijk komen we weer terug!
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk gegeten en uitmuntende bediening. Er was een glas wijn omgegaan, over mijn moeder. Zij werd niet alleen geholpen met zich op te frissen, maar zelfs kleding werd te leen aangeboden. Top, beter kan niet!
R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Fijne ervaring en lekker gegeten, rustig kader. Keuze is ruim genoeg
Soms misschien iets te veel ingrediënten in 1 gerecht