De Kleine Heerlijkheid

Schuitendiep 42 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Thuiskomen in Groningen

Een eeuwenoud pand met een rijke geschiedenis en een huiselijke sfeer. Zodra je binnenkomt bij Restaurant De Kleine Heerlijkheid word je omarmd door gezelligheid. Eigenaressen Elbrich en Zaneta maken alles zelf, van het brood bij het voorgerecht tot het ijs bij het dessert. Op de kleine kaart staan verse gerechten, bereid met zoveel mogelijk producten uit de omgeving. Daar zit veel tijd en liefde in en dat proef je.

Meer informatie over restaurant De Kleine Heerlijkheid

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Wat een verrassing. Gekozen voor het verrassingsmenu. Stuk voor stuk smaakbelevingen. Zo'n stukje filodeeg met koriander (verwerkt in voorafje), of het parelhoen. Wat gevarieerdere groente bij het hoofdgerecht is wellicht een tip. Dat mag de pret niet drukken. Een gezellig avondje uit eten!
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Gisteren bij de Kleine Heerlijkheid geweest, een gezellig klein restaurantje in Groningen. Door de hoge beoordelingen, waren onze verwachtingen hoog. Deze werden echter helaas niet waargemaakt. Vooraf kregen we een amuse, welke niet erg bijzonder. Het voorgerecht was goed: een soort Aziatische variant van filet American. Het hoofdgerecht echter, de parelhoen, vonden wij vrij inspiratieloos. Het toetje, watermeloen soep, was leuk bedacht maar vond ik persoonlijk niet lekker. De Kleine Heerlijkheid is een schattig restaurant met een soort huiskamer sfeer en vriendelijk personeel, echter het eten kan zich niet meten aan andere restaurants met verrassingsmenu's in deze prijsklasse in dezelfde stad.
D D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijk gegeten, gezellig en sfeervol restaurant. Aanrader!
Gerrie D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Leuk authentiek klein restaurant in oud stadspand dat omgetoverd is tot een warm restaurant met leuke bediening die verstand van zaken heeft en toch losjes kan zijn.
Verassende gerechten van goede kwaliteit en prima produkten, lekkere bijpassende wijnkaart, ik kan nog wel even doorgaan, kortom een aanrader.
Gr.Gerrie
herman D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Weer geweldig lekker gegeten. Verrassende amuse, goede adviesen bij het hoofdgerecht en weer een heel verrassend toetje.... TOP
Monique Q.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
het was weer heerlijk!
Wietse P.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Lekker gegeten. Leuke sfeer.
Nienke R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heerlijk eten en goede service.
Karen G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wij hebben genoten van het verrassingsmenu. Een absolute aanrader!
Greet S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Zeer smakelijk en gevarieerd! Gastvrij!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten, het verrassingsmenu is echt een verrassing. Gerechten die we zelf niet snel zouden bestellen, maar die erg lekker waren. Daarnaast een goede en leuke bediening. We komen hier zeker nog eens terug!
alice H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Goed op elkaar afgestemde en vriendelijke bediening die de boel goed onder controle hadden. Heerlijk eten.
annie W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Verrassingsmenu, heerlijk, een echte verrassing! Aan elk onderdeel was goede zorg besteed door de kok. Klasse!
Voorgerecht heerlijk. De eend zou ik getraceerd geven. Smaak en gaarte prima. Saus, compote en passievruchtsorbet waren heel smaakvol.
Henny J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Gisteravond weer heerlijk gegeten bij de Kleine Heerlijkheid ! Mooie nieuwe kaart, met verrassende gerechten , smaakvol opgemaakt, Ook uitstekende keuzemogelijkheden voor vegetariërs!
En: geweldig gastvrouwschap! Voor de vierde keer hier gegeten, kom zeker terug.
Pouros C.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Bijzonder prettige gelegenheid voor een fijn verrassingsmenu. Met een bijzonder adequate en charmante bediening.
Rosemarijn A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk gegeten (verrassingsmenu), lekkere wijn en prima service!
Fred L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
26 Februari 2017 in de Kleine Heerlijkheid gegeten; het restaurant is een typisch huiskamer restaurant met de intieme sfeer van zo een restaurant. De bediening was uitermate vriendelijke en deskundig. Wij kregen bij elk gerecht de bijbehorende uitleg. Het eten was puur en verfijnd van smaak. Wij hadden gekozen voor een verrassingsmenu en een verrassing was het. Het begon al met de amuse en eindigde met het dessert. Dit was de eerste keer in de Kleine Heerlijkheid, maar als wij weer on Groningen zijn, zullen wij er zeker nog een keer heen gaan.
wilko H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen zaterdag, mede op basis vd 'iens ranking', bij De Kleine Heerlijkheid gegeten met vrienden uit de Achterhoek. We kunnen in koor niet anders zeggen dan helemaal prima: een terechte hoge waardering. Ontvangst, gastvrouwschap, eten (we hadden verschillende gerechten besteld, met alleen maar smaakvolle onderdelen), ambiance (klein en knus). Kortom: dit was wel onze eerste, maar zeker niet laatste keer!
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Super gezellig eetkamer restaurant met persoonlijke bediening en originele combibaties op het bord met groenten uit eigen tuin
degra205 D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Klein gezellig restaurant met een vriendelijke attente bediening. De kaart is klein maar verrassend. We hebben bijzonder lekker gegeten en waren enthousiast over presentatie en smaak van elk gerecht.
Dit restaurant kunnen we iedereen aanraden.