De Kleine Heerlijkheid

Schuitendiep 42 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Thuiskomen in Groningen

Een eeuwenoud pand met een rijke geschiedenis en een huiselijke sfeer. Zodra je binnenkomt bij Restaurant De Kleine Heerlijkheid word je omarmd door gezelligheid. Eigenaressen Elbrich en Zaneta maken alles zelf, van het brood bij het voorgerecht tot het ijs bij het dessert. Op de kleine kaart staan verse gerechten, bereid met zoveel mogelijk producten uit de omgeving. Daar zit veel tijd en liefde in en dat proef je.

Meer informatie over restaurant De Kleine Heerlijkheid

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu; met niet- alledaagse ingredienten en heerlijke combinaties! Ook het wijnarrangement paste goed bij de gerechten.
cawoets .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Lekker gegeten, doch na de opmerking dat er een haar in het eten zat, had ik een adequatere houding verwacht. Jammer dat dat niet teruggekoppeld werd vanuit de keuken.
B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Wat een leuk restaurant! Een gezellige en huiselijke, warme sfeer! We waren met 10 personen en alles was uitstekend goed georganiseerd. Vriendelijke bediening en goed eten.
Eugene K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Topavond gehad en goede ambiance
Romke P.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
De ontvangst, sfeer, etc. waren prima. De voorgerechten smaakten prima. De hoofdgerechten vielen enigszins tegen. Dit gezien de gehoorde/gelezen aanprijzingen (via o.a. Iens) en het prijsniveau. De laatste opmerking geldt overigens zowel voor-, hoofd- als nagerecht, waarbij het laatste gerecht ook nogal afgemeten was.
Wel moet aan het voorgaande worden toegevoegd dat onze opmerking over e.e.a. open werd ontvangen en dat constructief over een gebaar werd meegedacht om het ons alsnog zo goed mogelijk naar de zin te maken. De intentie om het de klant naar de zin te maken staat is dan ook zonder meer aanwezig.
Bedankt voor uw eerlijke recensie. We vinden het fijn dat u zo eerlijk bent, net als op de avond zelf, maar zouden ook graag onze kant van het verhaal toelichten.

U gaf bij het hoofdgerecht aan dat u de RIbeye een wat vreemd smaakje vond hebben en dat er een vetrandje in zat en dat u dit gerecht, in tegenstelling tot de voorgerechten (die u fantastisch vond) een beetje vond tegenvallen. U gaf echter ook aan dat dit ook aan u kon liggen, aangezien u bijna altijd vegetarisch eet. Een Ribeye medium is een vrij stevig vleesgerecht, welke bijna altijd een vetrandje heeft en de vreemde smaak is waarschijnlijk het effect van de grill. Het vlees was verder mooi medium gebakken. U gaf aan dat u geen ander gerecht hoefde ter compensatie, maar u wou graag koffie van het huis. Zoals u zegt hebben wij constructief meegedacht en wij betreuren de door u geplaatste recensie.
Fia T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Dit was voor ons de eerste keer in de kleine heerlijkheid. We hebben heerlijk gegeten in een sfeervol huiskamerrestaurant. Een prettige en attente “gastvrouw”.
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Het eten (4-g verrassingsmenu) was voortreffelijk. De service gemoedelijk en vriendelijk, maar te opdringerig of nep. De ambiance is schattig, huiselijk en erg gezellig. In de winter is het denk ik heel erg romantisch. We waren blij verrast met de hoge kwaliteit die de keuken levert.
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
hartelijke ontvangst in het prachtige sfeervolle restaurant. is een fijne sfeer. Leuke, afwisselende kaart. Prima gegeten.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Goedemorgen,

Lekker en goed eten.
Alleen een glas wijn is aan de prijzige kant.

Met vriendelijke groet,

Alexandra Barneveld
A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Wij hebben heerlijk gegeten.
De asperges waren lekker en precies goed.
Het vlees was boterzacht.
Het wijn arrangement paste er heel goed bij. En de uitleg bij de diverse wijnen was uitstekend
De bediening was vriendelijk.

Kortom, het was een gezellige en geslaagde avond.
Mathijs D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Kwaliteit en ambiance zeer goed; verrassende smaken en vriendelijke bediening. Aanrader, maar niet voor grote groepen (max 4 gezien de kleinschalige en knusse inrichting).
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Het eten, de service en ambiance zijn geweldig! We hebben echt heerlijk gegeten!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
We lieten ons met drie mensen verrassen door het 'verrassingsmenu'. Witte asperges voerden de toon door het menu. Elk gerecht was erg smaakvol. Het hoofdgerecht met onder andere gestoofde lam was dusdanig smakelijk dat je er geen genoeg van kon krijgen!!
Als tip zou ik wel willen meegeven, wanneer er wordt bijgeschonken dat de glazen worden omgespoeld. Zeker wanneer er bieren in hetzelfde glas worden geschonken, is dat wel een must.

We hebben genoten van de gastvrijheid en het overheerlijke eten!! Een leuke bijkomstigheid en zeer oplettend gastvrouw, die ervoor zorgde dat de avond extra leuk werd afgesloten door aandacht voor de persoon in kwestie (hij had zijn diploma behaald en er werd een kaarsje in het dessert gestoken! Niets meer dan lof voor deze dames!! We komen graag terug. Met vriendelijke groet, fam Van Agthoven
Ewoud-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Vriendelijk, klein restaurant in karakteristiek pand aan het Schuitendiep. Hartelijk ontvangst en verzorging door gastvrije bediening. Goed gegeten voor een billijke prijs; het menu is charmant-ingetogen en biedt tegelijkertijd voldoende om uit te kiezen. De chef heeft een voorkeur voor het werken aan de 'zoute kant', en de porties zijn bescheiden (tijdens ons bezoek). Als u daarop bent voorbereid is dit uw gelegenheid in Groningen.
willemein B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Gevonden op iens, leuk restaurant met goede wijnen en prima gerechten . Heerlijke afsluiting van een weekendje weg. wij komen terug
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Erg vriendelijke bediening met goede uitleg. originele gerechten uit de omgeving leuk en spannend opgediend. Prettig wijnarrangement. Echt een Topper!! Wij komen zeker weer.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Lekker eten, goede wijn, vriendelijke bediening, nette prijs.
Inez V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Je bent hier echt uit!
fmvdr V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Prettig, hele vriendelijke sfeer, goed eten gevarieerd, met veel smaakelementen.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Het restaurant zit een prachtig 400 jaar oud pand in het centrum van Groningen. Het is stijlvol, maar ook gezellig ingericht. Om het maar kort samen te vatten: we hebben er heerlijk gegeten en kunnen de vele positieve recensies over dit restaurant volledig beamen. De gerechten van het drie gangen verrassingsmenu waren zeer verfijnd, origineel en smaakvol. De begeleidende wijnen pasten prima bij de gerechten. Goede prijs-kwaliteitsverhouding.