De Kleine Heerlijkheid

Schuitendiep 42 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Thuiskomen in Groningen

Een eeuwenoud pand met een rijke geschiedenis en een huiselijke sfeer. Zodra je binnenkomt bij Restaurant De Kleine Heerlijkheid word je omarmd door gezelligheid. Eigenaressen Elbrich en Zaneta maken alles zelf, van het brood bij het voorgerecht tot het ijs bij het dessert. Op de kleine kaart staan verse gerechten, bereid met zoveel mogelijk producten uit de omgeving. Daar zit veel tijd en liefde in en dat proef je.

Meer informatie over restaurant De Kleine Heerlijkheid

• Kom je met de auto?
    Parkeren dichtbij kan in de Damsterdiepgarage (enkel Nieuweweg door en je bent aan het Schuitendiep).

7 dagen per week vanaf 17:00

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Kleine Heerlijkheid

Anne B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Knusse locatie, huiskamer gevoel, fantastisch opgemaakt en heerlijk eten, lekkere wijnen. De bediening was fijn, vol kennis en toegankelijk/ relaxt. Ondanks dat de mevrouw alleen was vanwege ziekte collega, zijn we niks tekort gekomen. Echt een aanrader en leuke beleving. Wij hebben voor het verrassingsmenu gekozen, overal kan rekening mee gehouden worden.
Lambert V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
De Kleine Heerlijkheid is een restaurant dat je eigenlijk geheim wilt houden: veel kwaliteit tegen een zeer redelijke prijs. Het menu is zeer verrassend en maakt je direct nieuwsgierig naar de uitvoering. En die is uiterst aangenaam. Het gebruik van streekproducten, een mix van traditionele gerechten en gebruik van nieuwe, alle zelfgemaakt, zijn daar zeker debet aan. Voeg daarbij de zeer attente bediening en de aandacht van de kok voor de bereiding en je krijgt een geweldige avond. Maar, niet verder vertellen......
AnnaCatharina H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heel lekker gegeten buiten op de "pottenkast" vanwege het prachtige weer. Bediening is uitermate vriendelijk.
B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Wij hebben ons laten verrassen met het verrassingsmenu , heb was van het begin tot het eind een heerlijke verrassing. Heerlijke vooraf'jes , soep en diner waren ook perfect
Marjan R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
We hebben gister een heerlijk 4gangen verrassingsmenu gehad met bier- en wijnarrangement. Geweldige combinaties tussen dranken en gerechten waarbij de smaken elkaar mooi versterken. De kennis van de wijnen en bieren van onze gastvrouwen en het enthousiasme waarmee ze ons hielpen maakten de avond compleet. We komen zeker terug.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk en verrassend menu met attente bediening
W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Zeer lekker gegeten. Leuke inrichting en een fijne sfeer. Ontvangst en service was verder ook zeer goed. Zeker de moeite waard om een keer te komen eten.
Elizabeth S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Het verrassingsbezoek is ook werkelijk heel verrassend! Heerlijk gegeten en leuke bediening. Ook met een glutenallergie kun je hier prima terecht. Wij komen zeker ( binnenkort) terug!
Arja V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Heerlijk, relaxed gegeten. Goed tempo, vriendelijk. Lekker gewoon en gewoon lekker :-)
Iris L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Heerlijk gegeten met 10 vriendinnen, de huiswijn is ook zeker aan te raden. We komen zeker nog een keertje terug om een lekker avondje te genieten
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Originele en erg lekkere gerechten met goede bijpassende wijnen (of bieren voor de liefhebber). De service was zoals altijd top, met een vriendelijke en professionele bediening. Het restaurant heeft een authentieke en huiselijke sfeer, wat het erg gezellig maakt. Kortom, absoluut niets te klagen!
C.A.S. B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Heerlijk gegeten! Er was heel veel zorg en aandacht voor ons gluten en koemelkvrij dieet. Per mail werd extra informatie gevraagd heel prettig en geruststellend. Tijdens het eten was er daarom geen moment van twijfel en konden wij zorgeloos genieten.
V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu; met niet- alledaagse ingredienten en heerlijke combinaties! Ook het wijnarrangement paste goed bij de gerechten.
cawoets .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Lekker gegeten, doch na de opmerking dat er een haar in het eten zat, had ik een adequatere houding verwacht. Jammer dat dat niet teruggekoppeld werd vanuit de keuken.
B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Wat een leuk restaurant! Een gezellige en huiselijke, warme sfeer! We waren met 10 personen en alles was uitstekend goed georganiseerd. Vriendelijke bediening en goed eten.
Eugene K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Topavond gehad en goede ambiance
Romke P.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
De ontvangst, sfeer, etc. waren prima. De voorgerechten smaakten prima. De hoofdgerechten vielen enigszins tegen. Dit gezien de gehoorde/gelezen aanprijzingen (via o.a. Iens) en het prijsniveau. De laatste opmerking geldt overigens zowel voor-, hoofd- als nagerecht, waarbij het laatste gerecht ook nogal afgemeten was.
Wel moet aan het voorgaande worden toegevoegd dat onze opmerking over e.e.a. open werd ontvangen en dat constructief over een gebaar werd meegedacht om het ons alsnog zo goed mogelijk naar de zin te maken. De intentie om het de klant naar de zin te maken staat is dan ook zonder meer aanwezig.
Bedankt voor uw eerlijke recensie. We vinden het fijn dat u zo eerlijk bent, net als op de avond zelf, maar zouden ook graag onze kant van het verhaal toelichten.

U gaf bij het hoofdgerecht aan dat u de RIbeye een wat vreemd smaakje vond hebben en dat er een vetrandje in zat en dat u dit gerecht, in tegenstelling tot de voorgerechten (die u fantastisch vond) een beetje vond tegenvallen. U gaf echter ook aan dat dit ook aan u kon liggen, aangezien u bijna altijd vegetarisch eet. Een Ribeye medium is een vrij stevig vleesgerecht, welke bijna altijd een vetrandje heeft en de vreemde smaak is waarschijnlijk het effect van de grill. Het vlees was verder mooi medium gebakken. U gaf aan dat u geen ander gerecht hoefde ter compensatie, maar u wou graag koffie van het huis. Zoals u zegt hebben wij constructief meegedacht en wij betreuren de door u geplaatste recensie.
Fia T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Dit was voor ons de eerste keer in de kleine heerlijkheid. We hebben heerlijk gegeten in een sfeervol huiskamerrestaurant. Een prettige en attente “gastvrouw”.
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Het eten (4-g verrassingsmenu) was voortreffelijk. De service gemoedelijk en vriendelijk, maar te opdringerig of nep. De ambiance is schattig, huiselijk en erg gezellig. In de winter is het denk ik heel erg romantisch. We waren blij verrast met de hoge kwaliteit die de keuken levert.
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
hartelijke ontvangst in het prachtige sfeervolle restaurant. is een fijne sfeer. Leuke, afwisselende kaart. Prima gegeten.