De Klap

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

6,9
E D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Laatst heb ik de bovenkamer gehuurd voor een feestje.
Mariana en Ed, de eigenaren, hebben goed met me mee gedacht bij het bedenken welke hapjes er geserveerd konden worden. En ook welke hoeveelheid. Zodat ik niet teveel zou bestellen ( en er eventueel eten moest worden weggegooid). En er kon altijd tussendoor bij besteld worden.
Het eten was erg lekker, en genoeg. De hapjes die gemaakt werden waren net even anders dan de gebruikelijke bittergarnituur. De bediening was vriendelijk.
De lokatie is super. Sfeervol, netjes en privé.
Mede dankzij hen heb ik een erg leuke borrel gehad!
Echt een aanrader!
Bastiaan S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Echt wanstaltig slecht stuk vlees gekregen niet normaal. Werden wel geholpen door een lief duits meisje en de setting is mooi. Maar het eten was echt betreurenswaardig.
Tessab .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Kom hier veel lunchen. De tuin zit 's zomers altijd vol en is gezellig. Weinig zon maar wel tussen de klimops e.a. plantjes. Bonus: ontbijten kan tot 17u! Flinke (anti-kater) eieren bijvoorbeeld. Binnen is het ook wel gezellig. Kaart is volgens mij doorlopend hetzelfde maar wat mij betreft genoeg keus. Waar ze het personeel vandaan plukken weet ik niet... Er werken zelden mensen die het echt begrijpen. Hou er rekening mee dat je zelf je menu pakt, je bestekglas aanvult, je drankje niet snel komt etc. Ik heb geleerd dat 'zelf doen' meer comfort brengt dan jezelf onder de aandacht brengen bij het personeel. Maar de sfeer is verder goed. Oh ja, eigenaar: geef ze eens een barista cursus, verbrande/zure koffie is zó 2009. :)
Jan Bart B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Ik heb hier met een leuke groep gegeten en ik vond de hartige taart met groente en geitenkaas lekker, de bediening vriendelijk en de ambiance heel gezellig!
Aleksandra J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij hadden lekker lunch in De Klap gegeten. Uitsmijter met kaas en prei taart. Alles was lekker, maar taart iets te klein. Wij hadden ook toetje- chocolade-frambozen taart besteld- lekker ;)
Bediening was aardig maar wij moesten lang wachten op drank te bestelen.
Wij hadden diner kaart nagekeken en wij komen zeker terug om diner uitproberen.
Boereten .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Hier diner gegeten als onderdeel van een groep. Heel eerlijk gezegd was de kwaliteit van het eten gewoon niet goed genoeg. Misschien dat het aan de groepsgrootte ligt maar het eten (hartige taart) was lauw, grijs van binnen en smaakte flauw.
De bediening is vriendelijk en geïnteresseerd en soms want onhandig.
De grootste teleurstelling was wel de crumble. Dit bakje kwam uit de oven met een witte, kleverige crumble op de top (dus niet echt kruimelig) en daaronder zat zeer zachte peer en appel en daaronder een laag room. Wel vet en zoet alleen niet een genot.

Misschien een verkeerde dag of iets anders maar ik kom hier niet graag weer.
KoffieKoffieKoffie .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Was er al een tijd niet geweest maar de klap is er erg op vooruit gegaan. Bediening vriendelijk, eten goed (antipasto, soep, en de crumble zijn aanraders!), en sfeer goed. Groot terras wat helaas rond deze tijd niet goed tot zn recht komt, maar in de lente zal het wel weer vollopen. Bonuspunten voor de muziek overigens nog
S1978 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Vroeger een hele fijne plek om regelmatig aan te waaien.
Helaas is er de afgelopen twee jaar veel veranderd en niet in positieve zin van het woord.
De bediening was tot voor ruim een half jaar geleden niet goed. Ruim een half uur wachten op een kopje koffie vind ik echt te lang. Ook was men onderling meer met elkaar bezig dan met de klanten, wat als heel storend overkomt. Roddel en achterklap dus.
Gelukkig is de bezem erdoorgegaan en nu een nieuwe samenstelling.
Ik hoop nog steeds op verbetering.
Remco L.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Ik ben op een gegeven moment verhuisd en aldus een paar jaar niet bij De Klap geweest, wat is er in die tijd enorm veel veranderd!

De Plak ligt in een gedeelte van Den Haag waar je erg goed kan eten voor een heel redelijke prijs. Tot een paar jaar geleden at ik bijna elke maand wel een keer bij eetcafé De Klap, waar ik al kwam eten toen het nog "De Plak" heette. Voorheen was het bijna altijd gezellig druk, erg goed eten voor een eerlijke prijs met bovengemiddelde wijnen voor een even-zo-eerlijke-prijs.

Bij dit bezoek was het tot mijn grote verbazing erg rustig, zowel binnen als op het terras, ondanks het lekkere weer. We hadden spontaan bedacht om maar weer eens bij De Klap te gaan eten en ik was bang dat er geen plek zou zijn, omdat we niet hadden gereserveerd. Dit was gelukkig ongegrond, we mochten zelf een tafeltje uitzoeken.

De kaart bevatte voorheen veel originele (en erg goede) gerechten, zeker voor een eetcafé. Van die originaliteit herkende ik helaas weinig terug. Alleen de kaasfondue van de oude kaart staat er nog op, maar deze hebben we niet gegeten.

Ik heb het dagmenu gegeten, gebraden piepkuiken. Deze was goed op smaak, maar iets te droog. Mijn disgenoot had de diamanthaas van de kaart. Dit was een mooi stuk vlees, maar niet helemaal klaargemaakt zoals afgesproken. Hij had "medium" besteld en de haas was toch iets te rauw. De frietjes waren te donker gebakken en daardoor niet helemaal van smaak zoals we hadden verwacht.

De bediening is erg vriendelijk en enthousiast, maar mist duidelijk ervaring. Soms duurt het lang voordat je contact krijgt. Op zich is dit geen probleem als je als gast wat mondiger bent, daar wordt dan ook wel weer leuk op gereageerd. We kregen de verkeerde wijn geserveerd, maar hadden dit gelukkig op tijd zelf door. Toen we bij bestelden, bleek deze wijn op, een beetje knullig.

Leuk detail is dat de oude naam (De Plak) nog te vinden is in het mozaïek bij de ingang van het terras. Binnen staan de tafeltjes wel erg dicht op elkaar, waardoor we snel de gesprekken van de buren letterlijk mee kregen, ondanks dat er slechts een paar tafels bezet waren. Het zijn ook andere tafels dan voorheen, wat de sfeer wat mij betreft niet ten goede is gekomen.

Rond half elf waren we de laatsten in het restaurant en ging men wel erg overduidelijk opruimen. Toen de lichten erg fel werden gedraaid zijn we maar opgestapt...

Er lijkt een andere wind te waaien in De Plak. Is het dan eerlijk de vergelijking met "vroegûh" te trekken? Hadden we te hoog gespannen verwachtingen voor dit eetcafé? Gezien de historie, de locatie en de prijzen op de kaart denk ik van niet.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Gisteravond met zijn tweetjes hier gegeten. al met al een Trieste Ervaring.
Het enige positieve is dat je ongevraagd kraanwater op tafel krijgt.
Van vier soorten witte wijn die aangeboden werd was onze keuze niet meer voorradig en van het alternatief hadden we de laatste fles. Dat verwacht je niet als ze slechts vier verschillende witte wijnen aanbieden. Het was een Sancerre die niet slecht was maar met 26 Euro toch meer pretenties dan kwaliteit had.. Ik herinner me dat dit restaurant vroeger een werkelijk geweldige wijnkaart had, nou dat is dus voorbij... De zalm die ik bestelde bestond uit een stukje zalm dat nogal vet was met een klein stukje venkel De friet van ongeschilde aardappels slap en vet. Het mes was overigens zo bot dat ik de neiging kreeg om om een lepel te vragen want die zou waarschijnlijk scherper zijn geweest.
Dit gerecht was absoluut overprijsd met 17.50 Euro.
Mijn ega had de gevulde tomaten maar was ook niet enthousiast en at alleen maar omdat ze trek had.
Over het door ons bestelde kaasplankje (van Ed Boele? Wie is dat?Niemand had enig idee wie dat was: zet dat dan niet op de kaart ) kon werkelijk niets worden verteld zonder eerst naar de keuken te lopen voor informatie.

Op de deur naar de tuin hangt een zeer vies A4-tje met het verzoek de deur te sluiten dat al twee jaar geleden vervangen had moeten worden. Advies: laat nou gewoon voor die paar euro een net bordje maken, zo'n glazen ruit vol plakbandresten met een goor papiertje maakt een ongeinterresseerde en slordige indruk. En dat is nou eigenlijk precies zoals wij het ervaren hebben.
Een kleine uitzondering voor de bediening: ze wisten niet veel maar deden wel hun best.
Jammer dat dit restaurant zo achteruit is gegaan.
Martinus1967 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Bij de Klap kun je goed terecht voor een fijne daghap of een wat uitgebreider diner. De burger en de kaasfondue (ook per persoon) zijn onze favorieten.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Super lekker gegeten! Het restaurant bied ingrediënten van hoge kwaliteit bereid door een begaafde en creative kook. De dagschotels zijn altijd een aanrader. Bij mooi weer is het heerlijk om buiten op terras te zitten. Vriendelijk en attent personeel.
MarsjaB .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Van de week weer is heerlijk wezen lunchen, om de hoek, bij de Klap.
Een van de lekkerste lunch zaakjes in de buurt!
Heerlijk broodje carpaccio en goede koffie's. Melk opschuimen is en blijft namelijk een kunst.
Bediening is vriendelijk en vlot. Pre; jus word geperst waar je bij staat, dus ECHT vers!
Zag dat ze 's avonds ook heerlijke dingen serveren, dus wij gaan binnenkort lekker aan de kaasfondue! Aanrader in de buurt
Romy H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Bij binnenkomst mochten we zelf een tafeltje uitkiezen. We kregen vrij snel de menukaarten, maar er werd ons pas bij het opnemen van het eten gevraagd of we iets wilden drinken. We namen beiden het driegangenmenu en ik mocht vanwege mijn ananasallergie zonder problemen een ander dessert kiezen. Voor hadden we allebei de carpaccio met truffelmayonaise en chips van rosevalaardappelen. Dit was lekker en goed op smaak. Als hoofdgerecht had ik de visfiletjes met antiboise, groenten en frietjes. De ene filet was best goed gebakken, niet te gaar en een beetje knapperig. De ander was echter veel te gaar dus papperig en helemaal zacht van buiten... Dat is toch wel een gek verschil. De vis was niet of amper op smaak gebracht met zout, peper of andere kruiden. De frietjes waren bleek en zacht - naar mijn smaak te kort gebakken. De plakjes winterpeen waren doorgekookt, de sperziebonen net niet gaar dus knarsten tussen je tanden, maar de venkel was precies goed. Lekkere (ik denk huisgemaakte) mayo. Mijn tafelgenoot had het varkenshaasspiesje, zoals hij had verzocht geserveerd zonder ui. Het vlees was iets aan de droge kant, maar wel op smaak en het tapenade-achtige sausje erbij lekker kruidig. Het dessert heeft het hoofdgerecht wat mij betreft een klein beetje goedgemaakt: een heerlijke warme rabarbercrumble met zurige rabarber en besjes, zoete, romige custard, zoute, boterige crumble en een bol vanilleijs. Megaportie - maar hij kwam helemaal op. Mijn tafelgenoot had de bij het menuutje horende ananas-tarte tatin, geserveerd met een bol pistacheijs (zat dachten we iets van alcohol doorheen, maar vergeten te vragen). Prima.

Omdat het hoofdbestanddeel (het hoofdgerecht is toch wel het belangrijkst in mijn optiek) zo tegenviel kan ik De Klap voor het eten helaas niet hoger geven dan een 6, de bediening was vriendelijk en de zaak zelf geinig in jaren 70-retrostijl, maar een beetje lokaalachtig.
Lubna R.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
De Klap heeft een mooie 'setting', vooral een erg leuke eetplaats/ tuin, waar men zich op vakantie waant. Op de kaart staan veelbelovende gerechten. Helaas ben ik niet te spreken over de uitvoering van de gerechten. De gerechten hebben weinig smaak en zijn slecht gepresenteerd. De prijzen zijn te hoog voor de kwaliteit van het eten (Eetcafe eten). Erg vriendelijk personeel, maar ze zijn wel een paar bestellingen vergeten te brengen die wel op onze bon werden doorgevoerd. Kortom, leuke plek voor een biertje en een borrelhap...niet meer niet minder!
Joost C.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Constante kwaliteit. De Klap is altijd een fijn adresje om gewoon even lekker te eten. De sfeer is ongedwongen, het publiek gemeleerd, er is een leuk wijnkaartje en de gerechten zijn anders (lees: origineler) dan in de meeste eetcafes. De wat alternatieve sfeer (met wel iets te fel licht) is haast on-Haags en doet een beetje aan Berlijn denken.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
De Klap is een eetcafé, maar daar zijn de prijzen eigenlijk te hoog voor. Het eten is goed, maar niet fabuleus; voor deze prijs kun je op veel plaatsen in Den Haag beter eten. Bovendien was er (te) veel van wat er op de kaart staat, niet voorradig. Dat is gewoon balen, als je iets uitkiest (tot 2 keer toe) en pas als je het bestelt hoort dat het er niet is. De bediening (studentes) doet zijn best, maar is behoorlijk onervaren en daarmee wat onhandig. Ook de wijn is matig. Je zit op (volgens mij) oude kantoorstoelen, van die stoelen die je in vergaderzalen vaak ziet. En dan is het ook nog eens erg rumoerig, doordat er een bar in de zaak staat en de muziek vrij hard staat. Deze tent is leuk in de zomer, want ze hebben een goed, beschut terras, maar in de winter ga ik er niet meer heen. Misschien ben ik (40+) gewoon niet de doelgroep...
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Via de tuin kom je binnen in een wat gewoontjes ingericht eetcafé, met lelijke gedichten aan de muur.

De bediening is erg vriendelijk en er valt weinig op aan te merken.

De groentelasagne was erg lekker, ondanks dat het deeg op sommige plekken ietwat aangebrand was. Ook de spaghetti met garnalen smaakte voortreffelijk. De brownie was goed, maar wat weinig slagroom ernaast.

Gretha54 W.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Komen hier vaak voor de lunch en die is prima. Heerlijke soep en broodje met zalm is uitstekend. Vriendelijke bediening.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Afgelopen vrijdag eindelijk is in de klap wezen eten. Het was stampvol binnen maar gelukkig konden we nog achteraan plaatsnemen. het was moeilijk een keuze te maken want er staan erg veel lekkere dingen op de kaart! Uiteindelijk de crabcakes en lamsschenkel genomen, allebei erg lekker! Als toe een crumble, die was werkelijkwaar voortreffelijk!! Ook leuk dat er bij elk gerecht een wijn suggestie staat. De 2 dames in de bedieding deden het ondanks de drukte erg goed en hebben er voor ons een leuke avond van gemaakt. kom hier zeker terug!