De Kipgallery

Maandag t/m Zaterdag 13:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant De Kipgallery

lisette L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Echt onwijs lekkere kip! Lekker pittig en mals zoals het hoort! Sfeer is niet veel over te zeggen omdat ik eigenlijk altijd afhaal.
Obayd M.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk kip en van de beste kwaliteit. Daarnaast voor een redelijk prijs. Ik ben ben verkocht. De service is ook heel goed. De mensen zijn menselijk en vriendelijk.
StorytellerMichael .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
We waren net bij De Kip Gallery in Den Haag maar die zien we nog niet op Iens; daarom maar even reactie hier:
Wat een top tent!
Het ziet er zo mooi uit, de ontvangst was meer dan hartelijk en de kip om te smullen! Wat een aanrader!
Sorry voor al de uitroeptekens maar we zijn echt heel enthousiast. :-))))
De kip wordt klaargemaakt boven echte blokken houtskool waardoor deze smaak ook helemaal in de kip trekt: GODDELIJK! Vol van smaak en tegelijk blijft de kip ook lekker licht, waardoor je geen overvol gevoel krijgt maar eerder bevredigd en energiek.
Heerlijke saus/marinade; wij kozen de pittige piri-piri. Ook al zo enorm lekker!
Echt een fijn tentje om op een doordeweekse dag gewoon binnen te wandelen en het gevoel te krijgen dat je even met vakantie bent geweest.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
De kip is echt heerlijk en ik ben al jaren (sinds dat ze gestart zijn op de Schiedamse Vest) vaste klant. Toevallig woon ik nu weer dichtbij de locatie op Hoogstraat en kom ik er toch wel een keertje per maand. Het eten is dus erg goed, de prijs erg laag en je wordt altijd goed geholpen. Vanwege de populariteit kan het wel zijn dat je even moet wachten op je eten.
beproefd .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Geen idee waarom Iens deze topper het label "Afrikaans" geeft, want we hebben hier toch echt te maken met een Portugees.

Dus een Portugese topper achter de houtskool gril, met Portugese kippen in de klem. De Piri-piri saus maakt het helemaal af.

De nieuwe afzuiginstallatie doet zijn werk (een jaar geleden was het hier nogal rokerig), maar het blijft wat mij betreft een afhaalrestaurant.

En ja, je zult moeten wachten op een vers gegrilde kip. Maar ik wacht liever 20 minuten op iets dat vers gemaakt wordt, dan dat ik op iets zit te kauwen dat een halve dag eerder al bereidt is.

Tip voor deze topper: vervang de frietjes weer door de gebakken aardappelschijfjes, want die waren top.
jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gegrilde kip is hot! Maar deze kip is echt de lekkerste in Rotterdam! Komt ook in de buurt van bekende 'pollo a la brasa', wat ze in Zuid Amerika tot in perfectie kunnen grillen. Pas op je vingers, die eet je erbij op!
rest-bezoeker W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Hier voor de 3e keer een halve kip in piri piri saus met rijst afgehaald. Ik heb deze keer niet van te voren gebeld. Was erg druk, moest ca. 20 minuten wachten. Dit is bij het bestellen door de vriendelijke eigenaresse wel netjes aan me medegedeeld. Kipgallery is een heel klein zaakje met binnen 1 tafeltje (als ik her goed heb) en buiten 1. De meeste komen hier dan ook afhalen of laten het thuis bezorgen (wanneer je in hun verzorgingsgebied woont).
De kip wordt klaargemaakt in een grote houtskool-BBQ. Mede hierdoor smaakt de kip goed. De piri piri saus maakt het af, heerlijk van smaak en pittig!
De kip van Alan en Pim's en Scharrels en Schuim kunnen hier niet aan tippen.
Absolute aanrader!
patrick .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Afspraak gemaakt om tien over half zeven twee halve kip menuutjes af te halen. Stond daar 20 minuten te wachten zonder excuus. Vervolgens vraag ik of de saus apart kan, maar dat kon alleen als het gemixt werd. Iets met geheim recept. Taartje vervolgens vergeten zodat ik weer terug kon. Service kan naar mijn idee niet slechter. Dan het eten. Kip was kurkdroog en de saus was smakeloos. Bovenal zo zagen we thuis is er teveel in rekening gebracht voor de saus. Voor ons nooit meer en echt geen aanrader.
lennygouweleeuw .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Voor de lekkerste kip in Rotterdam ga je naar de Kipgallery. Heerlijke bereid is de kip daar echt de moeite waard. Wel even bellen van te voren anders sta je lang te wachten omdat iedereen daar graag die heerlijke kip besteld. De mensen zijn daar vriendelijk en de kip is echt de moeite waard. Zeker een aanrader.
Rachel N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Vanavond een hele kip gehaald is meer dan voldoende voor 2personen. De aardappelschijfjes worden als friet meegegeven, heerlijk. De kip komt van de houtskool grill, dat proef je ook terug. De knoflook piri piri saus had de dame er apart bijgedaan. Aanrader dus.
ljv .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
B E S T E K I P E V E R

Hiermee is eigenlijk alles gezegd.

Soms bestellen we zelfs 3 halve kippen voor met z'n 2en, zo lekker is de kip. De piri piri saus en knoflook zijn erg lekker. En een lekkere rooksmaak.
Ik ben niet de enige die er zo over denkt, dus het is aan te raden om eerst je bestelling door te bellen.. anders kan je lang wachten... dan sta je in de rook met tientallen andere wachtenden.

Hele vriendelijke bediening. Decor is prima alleen zoals ik zei je staat wel vol in de rook. Dus ik raad afhalen, niet daar eten.
Nu ik dit heb getypt en de smaak me weer kan herinneren, heb ik besloten om vanavond weer te bestellen ;-)
Alexander P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De beste kip piri piri ooit. .. Heerlijk. Net 4 hele kippen opgehaald. Met zijn 4en echt heerlijk gegeten. En die Portugese dame is geweldig. .. Obricado.. )))
Boefje27 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Ze zeggen de beste kip in Rotterdam, dus dat wou ik ook eens ondervinden. Piri piri kip genomen van de grill en deze was een absolute topper. Vandaar ook de drukte hier, mochten ze het mij vragen raad ik zeker de kipgallery aan voor de kipliefhebbers.
Edward-Jan N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Naar aanleiding van de lovende recensies ook maar eens gegrilde kip met saus en rijst op dit adres afgehaald.
Van de halve kip was het pootje lekker, maar de borst gortdroog.
Wat mij zeer verbaasde is dat de saus niet apart wordt bijgeleverd maar bij levering over de kip wordt gegoten Die kip wordt vervolgens in vetvrij papier verpakt en met een papieren tas meegegeven. De gevolgen laten zich raden.
Viktor K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Beste kip in de stad! Hele/halve kip van de bbq. Afhalen is beter dan binnen zitten. Zeer vriendelijke en vrolijke Portugese gastvrouw.
rogiervandergiesen .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Lekkere kip om af te halen en de geur als je binnen in deze kleine tent komt is overweldigend.
Voor het zelfde geld kun je hem thuis niet beter maken. aanbeveling!
Maarten E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Ik ben 2 maanden geleden voor het eerst naar dit restaurant gegaan om een kip af te halen. Ik moet zeggen dat dit de lekkerste kip is die ik ooit gegeten heb. Vooral in combinatie met de heerlijke mix saus. Dat maakt de barbequedde kip helemaal af! De service is erg snel en vriendelijk. De prijs kwaliteit is uitstekend.
Om daar te gaan eten raad ik een beetje af. Dit komt omdat het decor niet erg mooi is en er daarnaast een grote walm rook van de BBQ rond hangt. Ik raad het sterk aan om hier eens een kip af te halen! een echte topper
Mir O.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Vanavond met z'n tweetjes geweest en wij gaan zeker terug! De zaak is eigenlijk te klein en kan men het beter ophalen en thuis eten. Van te voren wel even bellen, i.v.m. wachttijd. De eigenaresse is zo aardig en werkt keihard voor het beste resultaat. Kip met mixsaus beveel ik aan en dan die overheerlijke gepofte aardappel! De kip wordt op houtskool klaargemaakt, nog nooit zoiets lekkers geproefd. De zaak stond wel wat met rook, maar wij vonden het niet erg. Niet geheel onbelangrijk is de prijs, het is spot goedkoop. Kortom, een dikke 10!
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
De beste kip van Rotterdam! Kip Gallery kom ik met enige regelmaat. De kip wordt op een bbq met houtskool in de relatief kleine ruimte gestookt. Verwacht dan ook wel een ruimte die blank staat van de rook.

De kip is echt bijzonder lekker, veruit de lekkerste kip die ik ooit heb gehad. Door die mixed saus, die enerzijds pikant is van de chili en aan de andere kant sterk van smaak door de knoflook, is deze kip met houtskool nasmaak echt super. Hoeveelheden zijn prima. Bijgerechten kunnen aardappelschijfjes of rijst zijn. Ik zou de rijst aanraden.

Service is echt super. Onderneemster staat vaak zelf achter de toonbank en behandelt de klant echt als koning. Aan alles denkt ze en doet haar werk echt met liefde. Gaaf om te zien!

Decor is oke. Het is een relatief kleine ruimte met veel rook. Maar de gezelligheid van de onderneemster maakt dit toch een prettige ruimte. Zie het niet als een ruimte om uitgebreid te dineren, maar om snel even je kip op te eten. Ik zou afhalen aanraden.

Conclusie: Lekkerste kip van Rotterdam voor spotprijs (6,90 halve kip met rijst). Neem de mixed saus en je gaat 100% genieten.
Susan B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Fantastisch! De beste kip van Rotterdam!!! Na een teleurstellende hap in een ander kiprestaurant waren we vastbesloten om de beste kip van Rotterdam te vinden. We zijn uitgekomen bij de Kip Gallery! De combi knoflook & piripiri is absoluut aan te raden. Heerlijk malse kip met perfecte rokerige smaak door de houtskoolgrill en een lekkere krokante korst. De dames zijn vriendelijk en zeer behulpzaam. De prijs is goed. We komen hier zeker terug!