De Kikker La Rana

• Amex , MasterCard , Visa

Jouw recensie over het restaurant De Kikker La Rana

Annoek S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
In mijn studententijd was la Rana mijn ‘surrogaat’ vakantie. Je waant je in echt Spaanse sferen! Heerlijk authentiek eten, lekkere wijnen en de aankleding geven je het idee even helemaal in het mediterraanse Zuiden te vertoeven! De warme service van Raquel en de kookkunsten van Jeroen maken ieder bezoek de moeite waard! Tapas of a la carte.. smullen! In de zomermaanden krijgt de Spaanse beleving een extra dimensie, wanneer je met je glas rosé op het terras in de zon met je vingers in de tapas zit. In de wintermaanden voorziet deze leuke knusse zaak van live muziek avonden en swingt jong en uit mee met typische Spaanse klanken! Inmiddels ben ik de studententijd aan het verlaten, maar kind aan huis blijf ik bij La Rana! Kom het gewoon eens ervaren!
Jet-1 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Gereserveerd via Iens. We ontvingen via SMS 2 bevestigingen. Ook onder de naam The Fork die we eerst niet begrepen. We stonden echter voor de donker restaurant dat dicht bleek. Wel een hele teleurstelling als je daar met je gezin staat en een rit hebt moeten maken. Zeer vreemd dat er wel gereserveerd kon worden en dat wij ook een bevestiging hiervan kregen.
Ik kan geen recensie achterlaten zonder beoordeling maar dat klopt dus niet. Geen beoordeling mogelijk.
Francis S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Wij hebben hier al een aantal keer heerlijk gegeten! Ons favoriete plekje het hele jaar door!’ In de zomer op een heerlijk mediterraans terras op twee stappen van het centrum! In de winter
Brigitte K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
het was weer helemaal top! de tapas
en als er een gerecht niet op het tapas menu staat, wordt het gewoon geregeld! !!
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het eten was lekker en werd flot geserveerd, helaas waren wij de enige restaurantgasten.
Geen idee of dat aan de vrijdagavond lag, niet echt gezellig zonder andere mensen.
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op zichzelf best lekker eten hoor maar echt ontzettend kleine porties (spreek nu over de tapasgerechten), totaal niet in verhouding tot de prijzen die ze vragen plus dat ik echt met honger van tafel ging...bediening was redelijk vriendelijk maar vergat echt wel heel veel waardoor het leek dat ze het niet onder controle hadden. Terwijl er feitelijk maar 7 tafels waren en voor 2 man lijkt dat te moeten doen lijkt me. Dus mwah, ik kan me zeker niet vinden in de hoge beoordelingen die ik hier zie staan.
Miel C.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk op het terras gezeten met sangria en tapas! Wat hebben we weer genoten!!! Iberico ham, calamaris, gamba's, huisgemaakte frietjes, Spaanse kroketjes, voor ons het
BESTE SPAANSE RESTAURANT!!!!
Faemke Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Na de Ooievaart hier even aangetikt om ons gezelschap eens te laten proeven wat echte tapas zijn! Superlekker en heerlijk op het terras gezeten.
freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met vrienden hier gegeten. Eerst gestart op het terras met een fles cava, brood met aioli en bord met pata negra, chorizo en manchego. We zaten lekker op de houten bank. Toen het wat frisser werd zijn we naar binnen verhuisd. We kregen de tafel bij het raam. Als voorgerecht namen we tapas. Croquetas, gamba's al ajillo, Chistorra en pimientos. Allen waren heerlijk. Lekker veel knoflook! Toen pollo ajillo, paella en calamares. Precies wat we er van verwachten! We komen hier al jaren en elke keer proeven we de verse ingrediënten die in dit restaurant worden gebruikt. Vaardig meisje in de bediening die alles onder controle heeft. Eigenaresse Raquel komt ook nog aan tafel langs. Ook oud eigenaar Ad schiet ons even aan om gedag te zeggen. Het interieur is inderdaad misschien wat gedateerd maar dat doet geen afbreuk aan onze ervaring! Wij hebben weer een heerlijke avond gehad! Dank!
A2S .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
De Kikker is al jaren ons favoriete plekje om even met een wijntje en wat tapas in de zon te zitten na het werk, een lekkere paella (van te voren besteld) te eten, of - zoals afgelopen dinsdag - gewoon een groot bord venusschelpjes in heerlijke witte wijn saus weg te smikkelen. Soms nemen we het misschien een beetje als vanzelfsprekend, maar dit is gewoon een beetje Andalucia in Den Haag: authentiek, ongepolijst, eerlijk en en met een gouden hart recht voor z'n raap. Wat ons betreft een begrip!
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Geschrokken van het niveau, helaas na jaren van heerlijk authentiek spaans voedsel is het over en uit voor la Rana.
Voorgerechten (tapas) zijn krijtzout, paella is een lachertje: droog, smaakloos en zonder enig spaans gevoel cq twist
desserts : soort van creme brulee wordt koud geserveerd en mag niet opgewarmd worden,omdat er geen salamander cq magnetron is ( yeah right)
Bediening is een leuke blonde vriendelijke dame, die alles alleen moet doen wat vrij opmerkelijk is.
Inrichting is gedateerd en enigzins ranzig, een fikse schoonmaakbeurt cq opfrissing zou de zaak zeer goed doen.
Jammer Rana van Top naar Flop
Donzter .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Je kunt hier in alle rust heerlijk eten. De gamba's aijilo zijn enorm lekker (kleine garnalen in knoflook). Prima bediening, kijkt regelmatig of je nog wat wilt drinken, top locatie, goed bereikbaar (genoeg parkeerplaatsen, let op: wel betaald parkeren). Al met al super.
KellyVries64 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ouderwetse inrichting maar het eten is verrukkelijk. Wij kiezen altijd voor de pata negra ham met een beetje brood en aoli. Daarna lekker de sardientjes en inktvis ringen en als hoofdgerecht zijn de garnalen heerlijk! Gezellig terras en zeker in de zomer is het leuk om te zitten.
M G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het eten is zeer smaakvol en de bediening is vlot, vriendelijk en correct.
Echter mag het teras weleens schoongemaakt worden en dan misschien ook bijhouden. Wat is dat een afknapper en teleurstelling zeg. Kom op mensen kleine moeite en het oogt gelijk een stuk frisser.
AlexandraMaria .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Hoge verwachtingen. Prijs / kwaliteit komen niet overeen. Was te druk voor 1 serveerster, voelde mij bijna bezwaard om iets te bestellen, omdat zij continu mij het gevoel gaf weg te moeten. Smaak van het eten was oke, maar niet bijzonder. Kleine porties voor de prijs.

Als dessert een crema Catalana besteld. De gekarameliseerde laag suiker was aangebrand verder ook nog is smaakloos en ijskoud.

Decor deed mij wel echt een Spaanse bodega denken.

Niet voor herhaling vatbaar.
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ik had er veel van verwacht maar vond het niet bijzonder en wel vrij prijzig. 8 tappas 4 wijn, 60 euro. Bediening was ok, ook niets bijzonders.
Nel008 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Zaterdag bij La Rana gegeten. Goede tapas. Alleen jammer dat de bediening geen Spaans spreekt. Eten was overigens heerlijk. Aanrader voor de tapas liefhebbers!
gallardo1302 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heb al vaker bij La Rana gegeten. Leuke tent, de uitstraling doet Spaans aan en de tapas zijn uitstekend. Ik heb al meerdere malen "boquerones en calamares" vooraf genomen. Heerlijk. Glaasje sangría er bij klaar. Als hoofdgerecht heb ik afgelopen week opnieuw 'Cazuela' besteld. Een grote kom met diverse soorten vis en grote garnalen in een heerlijke (salsa) saus. De smaak blijft me positief verrassen. Geweldig!! Mandje brood is achteraf nodig om te dippen in de salsa. Een aanrader. Ik zeg doen.
M G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Voor het eerst in dit restaurant gegeten. Het decor was knus, niks mis mee. De bediening was vlot en correct. Het eten was heerlijk. De smaken van de tapas waren uitstekend en de hoeveelheid ook. Prijzen waren redelijk, Jan iets "vriendelijker".
freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Het is al weer enige tijd geleden dat we hier geweest waren om voor ons zelf eigenlijk onduidelijke redenen. Maar goed, La Rana lag (en ligt inmiddels) weer in ons vizier. Ondank dat we er op een dinsdag naartoe gingen toch maar even reserveren en wat bleek, er was die avond live muziek. Later kregen wij te horen dat dit elke dinsdag het geval is. En wat voor een muziek: gipsy jazz muziek. Niet het soort waar je bamboleo keihard mee zingt maar mooie klassieke gipsy muziek. top! Dan over het eten. Daar kunnen we eigenlijk heel kort over zijn… Dat was eigenlijk heerlijk als van ouds. Gamba's ajillo, croquettas, paprika's, lamskoteletjes en pollo. Allemaal voortreffelijk. Lekker flesje rioja erbij. Heerlijk allemaal. Bediening was vandaag iets op de achtergrond vanwege de muziek maar ook daar verliep alles soepel zoals we hier gewend zijn.
Kortom we gaan weer vaker komen en dan vooral op dinsdag!