De Kikker La Rana

Meer informatie over restaurant De Kikker La Rana

• Amex , Mastercard , Visa card
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het eten was lekker en werd flot geserveerd, helaas waren wij de enige restaurantgasten.
Geen idee of dat aan de vrijdagavond lag, niet echt gezellig zonder andere mensen.
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op zichzelf best lekker eten hoor maar echt ontzettend kleine porties (spreek nu over de tapasgerechten), totaal niet in verhouding tot de prijzen die ze vragen plus dat ik echt met honger van tafel ging...bediening was redelijk vriendelijk maar vergat echt wel heel veel waardoor het leek dat ze het niet onder controle hadden. Terwijl er feitelijk maar 7 tafels waren en voor 2 man lijkt dat te moeten doen lijkt me. Dus mwah, ik kan me zeker niet vinden in de hoge beoordelingen die ik hier zie staan.
Miel C.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk op het terras gezeten met sangria en tapas! Wat hebben we weer genoten!!! Iberico ham, calamaris, gamba's, huisgemaakte frietjes, Spaanse kroketjes, voor ons het
BESTE SPAANSE RESTAURANT!!!!
Freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met vrienden hier gegeten. Eerst gestart op het terras met een fles cava, brood met aioli en bord met pata negra, chorizo en manchego. We zaten lekker op de houten bank. Toen het wat frisser werd zijn we naar binnen verhuisd. We kregen de tafel bij het raam. Als voorgerecht namen we tapas. Croquetas, gamba's al ajillo, Chistorra en pimientos. Allen waren heerlijk. Lekker veel knoflook! Toen pollo ajillo, paella en calamares. Precies wat we er van verwachten! We komen hier al jaren en elke keer proeven we de verse ingrediënten die in dit restaurant worden gebruikt. Vaardig meisje in de bediening die alles onder controle heeft. Eigenaresse Raquel komt ook nog aan tafel langs. Ook oud eigenaar Ad schiet ons even aan om gedag te zeggen. Het interieur is inderdaad misschien wat gedateerd maar dat doet geen afbreuk aan onze ervaring! Wij hebben weer een heerlijke avond gehad! Dank!
A2S .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
De Kikker is al jaren ons favoriete plekje om even met een wijntje en wat tapas in de zon te zitten na het werk, een lekkere paella (van te voren besteld) te eten, of - zoals afgelopen dinsdag - gewoon een groot bord venusschelpjes in heerlijke witte wijn saus weg te smikkelen. Soms nemen we het misschien een beetje als vanzelfsprekend, maar dit is gewoon een beetje Andalucia in Den Haag: authentiek, ongepolijst, eerlijk en en met een gouden hart recht voor z'n raap. Wat ons betreft een begrip!
DhrLekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Geschrokken van het niveau, helaas na jaren van heerlijk authentiek spaans voedsel is het over en uit voor la Rana.
Voorgerechten (tapas) zijn krijtzout, paella is een lachertje: droog, smaakloos en zonder enig spaans gevoel cq twist
desserts : soort van creme brulee wordt koud geserveerd en mag niet opgewarmd worden,omdat er geen salamander cq magnetron is ( yeah right)
Bediening is een leuke blonde vriendelijke dame, die alles alleen moet doen wat vrij opmerkelijk is.
Inrichting is gedateerd en enigzins ranzig, een fikse schoonmaakbeurt cq opfrissing zou de zaak zeer goed doen.
Jammer Rana van Top naar Flop
Donzter .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Je kunt hier in alle rust heerlijk eten. De gamba's aijilo zijn enorm lekker (kleine garnalen in knoflook). Prima bediening, kijkt regelmatig of je nog wat wilt drinken, top locatie, goed bereikbaar (genoeg parkeerplaatsen, let op: wel betaald parkeren). Al met al super.
KellyVries64 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ouderwetse inrichting maar het eten is verrukkelijk. Wij kiezen altijd voor de pata negra ham met een beetje brood en aoli. Daarna lekker de sardientjes en inktvis ringen en als hoofdgerecht zijn de garnalen heerlijk! Gezellig terras en zeker in de zomer is het leuk om te zitten.
M G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het eten is zeer smaakvol en de bediening is vlot, vriendelijk en correct.
Echter mag het teras weleens schoongemaakt worden en dan misschien ook bijhouden. Wat is dat een afknapper en teleurstelling zeg. Kom op mensen kleine moeite en het oogt gelijk een stuk frisser.
AlexandraMaria .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Hoge verwachtingen. Prijs / kwaliteit komen niet overeen. Was te druk voor 1 serveerster, voelde mij bijna bezwaard om iets te bestellen, omdat zij continu mij het gevoel gaf weg te moeten. Smaak van het eten was oke, maar niet bijzonder. Kleine porties voor de prijs.

Als dessert een crema Catalana besteld. De gekarameliseerde laag suiker was aangebrand verder ook nog is smaakloos en ijskoud.

Decor deed mij wel echt een Spaanse bodega denken.

Niet voor herhaling vatbaar.
Ingridjannink .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ik had er veel van verwacht maar vond het niet bijzonder en wel vrij prijzig. 8 tappas 4 wijn, 60 euro. Bediening was ok, ook niets bijzonders.
Nel008 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Zaterdag bij La Rana gegeten. Goede tapas. Alleen jammer dat de bediening geen Spaans spreekt. Eten was overigens heerlijk. Aanrader voor de tapas liefhebbers!
Gallardo1302 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heb al vaker bij La Rana gegeten. Leuke tent, de uitstraling doet Spaans aan en de tapas zijn uitstekend. Ik heb al meerdere malen "boquerones en calamares" vooraf genomen. Heerlijk. Glaasje sangría er bij klaar. Als hoofdgerecht heb ik afgelopen week opnieuw 'Cazuela' besteld. Een grote kom met diverse soorten vis en grote garnalen in een heerlijke (salsa) saus. De smaak blijft me positief verrassen. Geweldig!! Mandje brood is achteraf nodig om te dippen in de salsa. Een aanrader. Ik zeg doen.
M G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Voor het eerst in dit restaurant gegeten. Het decor was knus, niks mis mee. De bediening was vlot en correct. Het eten was heerlijk. De smaken van de tapas waren uitstekend en de hoeveelheid ook. Prijzen waren redelijk, Jan iets "vriendelijker".
Freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Het is al weer enige tijd geleden dat we hier geweest waren om voor ons zelf eigenlijk onduidelijke redenen. Maar goed, La Rana lag (en ligt inmiddels) weer in ons vizier. Ondank dat we er op een dinsdag naartoe gingen toch maar even reserveren en wat bleek, er was die avond live muziek. Later kregen wij te horen dat dit elke dinsdag het geval is. En wat voor een muziek: gipsy jazz muziek. Niet het soort waar je bamboleo keihard mee zingt maar mooie klassieke gipsy muziek. top! Dan over het eten. Daar kunnen we eigenlijk heel kort over zijn… Dat was eigenlijk heerlijk als van ouds. Gamba's ajillo, croquettas, paprika's, lamskoteletjes en pollo. Allemaal voortreffelijk. Lekker flesje rioja erbij. Heerlijk allemaal. Bediening was vandaag iets op de achtergrond vanwege de muziek maar ook daar verliep alles soepel zoals we hier gewend zijn.
Kortom we gaan weer vaker komen en dan vooral op dinsdag!
Mónica D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij komen hier al 30 jaar en afgelopen vrijdag met de kinderen en aanhang.
Het was heel druk maar alles verliep prima, en het eten was zoals altijd
voortreffelijk. De bediening heel vriendelijk en voor de eigenaresse Raquel
onze complimenten, Mónica.
.. FATCAT ..
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Verleden week met 2 personen gegeten bij La Rana (De Kikker). Zoals velen voor mij al schreven doet De Kikker niet onder voor een Spaanse bodega. Sterker nog, ik heb in Spanje zelf zeker al minder charmant gegeten. La Rana doet echt authentiek aan en niet "gemaakt Spaans" zoals vaak wel het geval is. De zaak is niet te groot, waardoor al snel een gezellig rumoerige sfeer ontstaat. De Nederlandse bediening was spontaan en vriendelijk, sprak geen Spaans, maar wilde dit t.z.t. gaan leren in bella España. Wij bestelden met z'n tweeën 10 tapa's en lieten de keus hoofdzakelijk over aan de bediening. Op tafel zette zij: een flinke mand met brood en knoflookmayonaise, gefrituurde ansjovis, geroosterde paprika's op azijn, gepelde garnalen in knoflookolie met rode peper, stukjes ossenhaas met honing, Spaanse kroketten, lamskoteletjes, groene asperges, gefrituurde calamares en Spaanse worstjes.
Er uit sprongen voor mij de Spaanse worstjes en koteletjes. Deze waren bijzonder lekker. Ook niet verkeerd waren de knoflookgarnalen. Uiteindelijk vielen de calamares toch ietwat tegen, hoewel ze goed gefrituurd waren. Ik denk iets bredere ringen het kauwgomeffect hadden kunnen vermijden.
Wijn dronken we niet. Biertjes zijn altijd goed.

Conclusie:
Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar eerder degelijke hapjes tegen een faire prijs. Kortom, deze klassieker is vooralsnog een aanrader in Den Haag.
Susan D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Heerlijke avond op vrijdag waarbij je tussen 18.00 en 20.00 onbeperkt tapas kan eten. De sfeer is gezellig alsof je in een bar in Spanje staat! De tapas zijn lekker en de bediening is goed! Ik ga hier zeker weer een avondje heen om lekker te borrelen en heerlijk te eten na een drukke werkweek!
John H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Heerlijke tapas gegeten. De zaak zat ook aardig vol wat de sfeer zeker verhoogde. Alleen de bediening leed daar een klein beetje onder doordat het wat gehaast werd. Ging overigens niet ten koste van de vriendelijkheid.
Sangria lekkerste die wij ooit buitenshuis gedronken hebben.
Marleeanon .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Gezellig met een vriendinnetje tapas gegeten. Goede sfeer, heerlijk eten zoals altijd! De bar staat vol met lekkere hapjes en langzaam druppelen de gasten binnen. Ik kom hier al 10 jaar en het is altijd heerlijk!